چگونه یک درمانگر PTSD پیدا کنیم؟

درمانگر PTSD باید بتواند از روش های مختلفی برای درمان استفاده کند. همان طور که می دانید اختلال استرس پس از سانحه یکی از شایع ازین نوع استرس ها است. درمان برای استرس متفاوت است. همان طور که در مقاله های قبل گفتیم علائم آسیب های روانی اگر درمان نشوند می تواند باعث فشار های مختلفی شود. این فشار نه تنها به خود فرد آسیب می رساند بلکه خانواده ها را نیز درگیر خواهد کرد. PTSD هم یکی از انواع استرس است که در دنیای امروزی شایع ترین مدل است. در روان شناسی اختلالات مختلفی وجود دارند.

اختلالات همیشه جسمی نیستند. برخی اوقات اختلالات روحی روانی آسیب بیشتری به افراد وارد می کنند. برخی اوقات در جوامع ما افراد به علت فشار های مختلف رو به مصرف مواد مخدر می روند. مواد مخدر بسیار خطرناک است. متاسفانه جوانان امروزی به شدت به مصرف مواد مخدر روی آورده و آسیب های جدی می بینند. یکی از اختلالاتی که می تواند با مصرف مواد مخدر ارتباط داشته باشد PTSD  است. در مقاله های قبل در ارتباط با PTSD  صحبت کردیم. در ادامه می خواهیم ببینیم که چگونه یک درمانگر PTSD پیدا کنیم؟ چگونه است.

استرس و درمانگر PTSD

چگونه یک درمانگر PTSD پیدا کنیم؟

همه ما می دانیم که استرس یکی از شایع ترین مشکلاتی است که برا همه افراد به وجود آمده است. استرس در زندگی تا حدودی باعث پیشرفت است. حال اگر این استرس بیشتر از حد معمول باشد آسیب زا خواهد بود. در واقع شما در هر کاری اگر بیش از حد بخواهید آن را تکرار کنید روزی شما را آزار می دهد. استرس انواع مختلفی دارد. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با انواع رویدادهای محرک و راهبردهای مقابله ای صحبت کنیم.

کابوس های مکرر و انتخاب درمانگر PTSD

کابوس های مکرر، احساس اضطراب شدید نسبت به برخی موارد همه این علائم گویای PTSD می تواند کیفیت زندگی افراد را تحت تأثیر قرار دهد.  و سلامت روان آن ها را در طول زمان تحت تأثیر قرار دهد. و در صورت عدم دریافت کمک مورد نیاز، منجر به عوارض جانبی نامطلوب و خطرناک شود. خوشبختانه، رویدادهای محرک بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. این کار باعث می شود تا علائم و تأثیر آن در بین کسانی که ممکن است فردی را که با این اختلال زندگی می کند یا کسانی که خود با آن زندگی می کنند، بشناسند، بهتر شناخته شود.

افرادی که از رویدادهای محرک استفاده می کنند و همچنین دارای PTSD هستند.

با این حال، یکی از جنبه های بیماری که اغلب مورد بحث قرار نمی گیرد، افرادی هستند که از رویدادهای محرک استفاده می کنند. این افراد همچنین دارای PTSD هستند. رویدادهای محرک هنوز هم می تواند برای بسیاری از افراد موضوعی حساس باشد. و کسانی که با مواد دست و پنجه نرم می کنند ممکن است از این که بخواهند بیرون بیایند و برای مشکلات خود کمک بگیرند یا از روی علائم اختلال خود مایل نباشند احساس خجالت کنند.

وجود اختلال در سلامت روان یا رویدادهای محرک شرم آور نیست

صرف نظر از آن چه ممکن است فرد فکر کند یا احساس کند. وجود اختلال در سلامت روان یا رویدادهای محرک شرم آور نیست. کمک گرفتن از درمانگر PTSD  اولین قدم ستودنی و بزرگ در جهت زندگی شفابخش و رفاه است.

تجربه اختلالات پس از سانحه و درمانگر PTSD

چگونه یک درمانگر PTSD پیدا کنیم؟

اگر شما مانند بسیاری از افراد مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) هستید. ممکن است مطمئن نباشید که در کجا می توانید درمانگرانی برای درمان علائم اختلال پس از سانحه خود پیدا کنید. بسته به شدت اختلال، برخی از افراد ممکن است جستجوی یک درمانگر PTSD را کاری طاقت فرسا و استرس زا بدانند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

خوشبختانه، اکنون تعدادی وب سایت با  جستجوی رایگان وجود دارد که به شما کمک می کند ارائه دهندگان سلامت روان را در منطقه خود پیدا کنید که اختلالات مختلف را درمان می کنند. البته، شما باید هزینه درمان، بیمه، مکان، جهت گیری درمان و این که آیا درمانگر مناسب است را نیز در نظر بگیرید. این مقاله در مورد چیستی درمانگر PTSD و برخی از وب سایت های محبوب برای کمک به شما در شروع جستجوی درمان این اختلال بحث می کند.

مشاوره PTSD چیست؟

مشاوره PTSD اغلب شامل درمان های مختلفی برای این اختلالات است که می تواند علائم را تسکین دهد و به افراد کمک کند مهارت های مقابله ای را برای مدیریت بهتر علائم خود بیاموزند. علاوه بر داروها، متخصصان سلامت روان ممکن است از انواع مختلفی از روان درمانی مانند درمان پردازش شناختی، درمان حساسیت زدایی حرکت چشم و پردازش مجدد (EMDR) و درمان شناختی رفتاری (CBT) استفاده کنند. اگر علائم این اختلال را دارید، باید با یک پزشک یا متخصص سلامت روان صحبت کنید تا مشخص کنید کدام نوع درمان ممکن است برای وضعیت خاص شما مؤثرتر باشد. همچنین ممکن است در جستجوی یک درمانگر PTSD از منابع زیر استفاده کنید.

نظر انجمن روانشناسی  (APA) در ارتباط با این زمینه

مکان یاب روانشناس انجمن روانشناسی  می تواند به شما کمک کند به راحتی ارائه دهندگان سلامت روان را در منطقه خود پیدا کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کد پستی یا شهر و ایالت خود را وارد کنید. سپس اطلاعات تماس روانشناسانی که خدمات بهداشت روانی را در نزدیکی محل زندگی شما ارائه می دهند در اختیار شما قرار می گیرد. این وسیله جستجو، تخصص های درمانگران را فهرست نمی کند. با این حال، خدمات تلفنی را ارائه می دهد که در آن می توانید به یک روانشناس در منطقه خود ارجاع دهید. وقتی تماس می‌گیرید، اپراتور از موقعیت مکانی شما استفاده می‌کند. این کار باعث می شود تا به شما کمک کند با خدمات ارجاع انجمن روان‌شناختی برای ایالت خود ارتباط برقرار کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

انجمن اضطراب و افسردگی (ADAA) ابزار یافتن درمانگر انجمن اضطراب و افسردگی  می تواند به شما کمک کند ارائه دهندگان سلامت روان را در منطقه خود پیدا کنید که در درمان اختلالات اضطرابی، از جمله PTSD تخصص دارند. برای یافتن یک درمانگر PTSD، تنها کاری که باید انجام دهید این است که وارد شهر  خود شوید. سپس لیستی از ارائه دهندگان در منطقه خود و همچنین مدارک حرفه ای آنها به شما ارائه می شود.

انجمن بین المللی برای مطالعه تروما و تجزیه (ISSTD)

چگونه یک درمانگر PTSD پیدا کنیم؟

انجمن بین المللی برای مطالعه تروما و گسست بخش جستجویی ارائه می دهد که می تواند به شما کمک کند. این کار باعث می شود تا ارائه دهندگان سلامت روان را در منطقه خود پیدا کنید که در درمان تروما و گسستگی تخصص دارند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که شهر و ایالت یا کد پستی خود را وارد کنید. سپس لیستی از تمام ارائه دهندگان درمان در منطقه شما و همچنین اطلاعات تماس آن ها به شما داده می شود.

انجمن علوم رفتاری متنی (ACBS)

انجمن علوم رفتاری زمینه ای موتور جستجویی ارائه می دهد که می تواند به شما کمک کند. این می تواند باعث شود که متخصص سلامت روان در منطقه خود پیدا کنید که در درمان پذیرش و تعهد (ACT) برای این اختلالات تخصص دارد.

انجمن درمان های رفتاری و شناختی (ABCT)

درمان شناختی رفتاری (CBT) در درمان PTSD بسیار موفق بوده است.  خدمات درمانگر CBT انجمن درمان های رفتاری و شناختی می تواند شما را با درمانگر PTSD در منطقه شما که در ارائه CBT تخصص دارند ارتباط دهد. مزیت این نوع جستجو این است که می توانید دقیقاً نوع درمانگر مورد نظر خود را شناسایی کنید. برای مثال، می‌توانید تخصص آن ها را شناسایی کنید و جستجوی خود را به درمانگرانی محدود کنید که درمان‌های خاصی را ارائه می‌کنند (به عنوان مثال، گروه درمانی یا درمان فردی).

انجمن روانشناسی کشور شما

جستجوی یک ارائه دهنده سلامت روان برای این اختلال شما ممکن است به آسانی مراجعه به وب سایت انجمن روانشناسی کشور شما باشد. اکثر انجمن های روانشناختی ایالتی راه هایی برای جستجوی درمانگر PTSD محلی و همچنین اطلاعاتی در مورد برنامه های درمانی در منطقه شما دارند. انجمن روانشناسی آمریکا پیوندهایی را به تمام انجمن های روانشناسی ایالتی ارائه می دهد.

پلتفرم های آنلاین درمانی

پلتفرم‌های درمانی آنلاین نیز می‌توانند مکانی عالی برای جستجوی یک درمانگر  باشند. این خدمات اغلب می توانند راهی مناسب برای دسترسی به درمان ارائه دهند. به ویژه از آن جایی که تحقیقات نشان داده است که بسیاری از افراد به درمان سنتی و حضوری دسترسی ندارند.

تحقیقات درباره این زمینه

در حالی که تحقیقات نشان می دهد که درمان آنلاین می تواند در درمان تعدادی از شرایط موثر باشد. اگر علائم شما شدیدتر باشد ممکن است به تنهایی مناسب نباشد. درمان آنلاین می تواند مکمل مفیدی برای درمان های سنتی تر باشد و اغلب می تواند اولین گام مفید برای یافتن تسکین علائم PTSD باشد.

خلاصه ای در ارتباط با مکان های جستجو درمانگر

مکان‌های زیادی برای جستجوی یک درمانگر PTSD وجود دارد. از جمله فهرست راهنمای درمانگران آنلاین، وب‌سایت انجمن روان‌شناختی ایالت شما، و پلتفرم‌های درمانی آنلاین. مدتی را صرف تحقیق در مورد گزینه های خود کنید تا مشخص کنید کدام یک برای شما مناسب است.

منابع
وبسایت verywellmind

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا