چگونه کودکان از داشتن حیوان خانگی سود می برند؟

گاهی اوقات ما دید درستی نسبت به حیوان حانگی نداریم. حیوان خانگی می توانند به ما آرامش بسیار زیادی برساند. همه ما دوست داریم آرامش داشته باشیم. آرامش باعث می شود پیشرفت در افراد روند بهتری داشته باشد. در دنیای روان شناسی تعاریف متفاوتی وجود دارد: برخی از این تعاریف را ممکن است بشانسید. برخی هم برای شما تازگی دارند. کودکان برای تربیت در زندگی نیاز به آرامش دارند.

این را بدانید که شما موفق خواهید شد و همه افراد بزرگ این بحران ها را در زندگی خود داشته اند. هر فردی دی به علت شرایط مختلف همان طور که در مقاله های قبل گفتیم می تواند دچار خشم یا استرس شود. حال این خشم می تواند یک خشم درونی چندید ساله باشد یا یک خشم آنی که به علت وجود شرایط مختلف ایجاد شده باشد. آرامش برای خانواده ها مهم است. خصوصا در خانواده هایی که دارای فرزند هستند.

در دورانی که زندگی می کنیم ممکن است فرد به علت های مختلف دچار این فرآیند استرسی شوند. در ادامه می خواهیم ببینیم که چگونه کودکان از داشتن حیوان خانگی سود می برند؟ برخی با داشتن استرس ممکن است خشم را هم در خود به وجود بیاورند. در این موقعیت است که مشاوره وارد کار می شود. مشاور یا روان شناس سعی می‌کند با ایجاد تکنیک های مختلف مشاوره ای برای رفع خشم و چگونگی زندگی با ترس کمتر را ارائه می دهد. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چگونه کودکان از داشتن حیوان خانگی سود می برند؟

بچه ها حیوانات خانگی را دوست دارند

چگونه کودکان از داشتن حیوان خانگی سود می برند؟

احتمالاً برای شما تعجب آور نیست که بچه ها حیوانات خانگی را دوست دارند. ممکن است بچه های خود شما خواهش کنند که یک سگ یا گربه داشته باشید. در هر حال، حیوانات خانگی نوع خاصی از همراهی را ارائه می دهند. به نظر می رسد کودکان به طور غریزی می دانند که در هیچ جای دیگری نمی توانند آن را پیدا کنند. حیوانات نه تنها بدون قید و شرط عشق می ورزند، بلکه همیشه آماده اند تا بدون قضاوت گوش کنند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در واقع، مطالعات نشان می دهد که مالکیت حیوان خانگی ممکن است به طرق مختلف برای بچه ها مفید باشد. حیوانات خانگی می توانند به کاهش استرس کمک کنند و حتی می توانند به رشد مهارت های اجتماعی و عاطفی کودکان کمک کنند. اگر چه تحقیقات در مورد تعامل انسان و حیوان هنوز نسبتاً جدید است. مطالعات اولیه نشان داده است که حیوانات خانگی می توانند سطح کورتیزول را کاهش دهند. در واقع آن ها احساس تنهایی را کاهش دهند، خلق و خوی را تقویت کنند و احساسات را افزایش دهند.

مالکیت حیوانات خانگی و تأثیر مثبت بر روی کودکان مبتلا به اوتیسم

مالکیت حیوانات خانگی حتی می تواند تأثیر مثبتی بر روی کودکان مبتلا به اوتیسم یا اختلال بیش فعالی- نقص توجه (ADHD) داشته باشد. اگر می‌خواهید برای بچه‌هایتان حیوان خانگی بگیرید  یا اگر بچه‌هایتان به طور بی وقفه تحت فشار قرار می‌گیرند تا حیوانی را به فرزندخواندگی بپذیرند، ممکن است تعجب کنید. این که آیا این همه مسئولیت اضافی واقعاً ارزش وقت و تلاش را دارد یا خیر. به هر حال، فرزندان شما واقعاً چقدر از داشتن یک حیوان خانگی سود می برند؟

تعداد راه‌هایی که یک حیوان خانگی می‌تواند تأثیر مثبتی بر فرزندان شما داشته باشد، ممکن است شما را شگفت زده کند. با این حال، مالکیت حیوان خانگی چیزی نیست که باید به راحتی وارد آن شد. در این جا ما آن چه را که کارشناسان در مورد مزایای مالکیت حیوان خانگی می گویند آورده ایم.  همچنین آن چه شما باید قبل از تصمیم گیری برای پذیرش حیوان خانگی در نظر بگیرید را بررسی می کنیم.

مزایای مالکیت حیوان خانگی برای کودکان

اگر در نظر دارید حیوان خانگی را به فرزندی قبول کنید، مطمئنا تنها نیستید. طبق گفته روستین مور، دکترای DVM، رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه ایالتی اوهایو، حدود 70 درصد از خانواده ها حداقل یک حیوان خانگی دارند.  90 درصد از این افراد، حیوان خانگی خود را عضوی از خانواده می دانند.

دکتر مور می‌گوید: «در واقع، بچه‌ها بیشتر در خانواده‌ای با حیوان خانگی بزرگ می‌شوند تا این که پدر بیولوژیکی آن ها باشند».

نکته ای در ارتباط با این زمینه

چگونه کودکان از داشتن حیوان خانگی سود می برند؟

دکتر مور  بچه‌های 7 و 8 ساله را مورد بررسی قرار می دهد. آن ها حیوانات خانگی خود را بالاتر از اعضای خانواده‌شان به‌عنوان تأمین کننده آسایش و به‌عنوان رازدار رتبه بندی می‌کنند. کودک حیوان خانگی را به عنوان بهترین دوست و عضو خانواده بالقوه می بیند.

جای تعجب نیست که تمام این عشق و محبت اضافی، فواید زیادی را به همراه دارد. در این جا چند روشی که فرزندان شما ممکن است از مالکیت حیوان خانگی بهره مند شوند آورده شده است.

حیوانات خانگی استرس را کاهش می دهند

زندگی می تواند به خصوص برای کودکان و نوجوانان استرس زا باشد. با چالش های تحصیلی، مبارزات دوستی، و حتی فشارها برای موفقیت، بچه ها اغلب با مسائل زیادی دست و پنجه نرم می کنند. اما یک حیوان خانگی می تواند به عنوان یک کاهش دهنده استرس عمل کند.  آن ها عشق و همراهی را  به طور غریزی ارائه می کنند. تغییرات فیزیولوژیکی نیز در درون کودک هنگام نوازش یا بازی با حیوان خانگی خود رخ می دهد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

دکتر مور می‌گوید: «تعامل با حیوان خانگی باعث کاهش هورمون استرس کورتیزول می‌شود و ترشح دوپامین و اکسی توسین را افزایش می‌دهد. این باعث ایجاد هورمون‌های ضد استرس یا احساس خوب می شود. به ویژه اکسی توسین. “ما می بینیم که این اتفاق در هنگام در آغوش گرفتن یا نوازش کردن یا حتی بودن در کنار یک حیوان خانگی می افتد.”

حیوانات خانگی تنهایی را تسکین می دهد

حیوانات خانگی اغلب به عنوان دوستان داخلی عمل می کنند، به جز این دوستان پشمالو بهترین نوع هستند. آن ها هرگز کاری نمی کنند که به احساسات فرزند شما لطمه وارد کند و آن ها را کنار نگذاشته یا نادیده می گیرند. در نتیجه، داشتن حیوان خانگی نیز می‌تواند تنهایی را کاهش دهد. به‌ویژه برای بچه‌هایی که برای دوست‌یابی تلاش می‌کنند یا بچه‌های زیادی در همسایگی خود ندارند.

Ann-Louise Lockhart، PsyD، ABPP می گوید: «در طول این زمان افزایش انزوای اجتماعی و فیزیکی برای بسیاری از افراد در سراسر جهان مهم است. داشتن حیوان خانگی می تواند احساس تنهایی و استرس را از طریق تماس نزدیک کاهش دهد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

چگونه کودکان از داشتن حیوان خانگی سود می برند؟

حیوانات خانگی نه تنها باعث رفاقت و دوستی می‌شوند، بلکه می‌توانند برای بچه‌هایی که احساس می‌کنند هیچ کس دیگری برای صحبت کردن ندارند تبدیل به محرم شوند. در واقع، به ویژه برای کودکان کوچکتر رایج است که در مورد چیزهایی صحبت کنند یا اسرار را با حیوانات خانگی خود در میان بگذارند. وقتی حیوان خانگی دارند، احساس می کنند همیشه کسی را دارند که می توانند با او صحبت کنند.

با استفاده از حیوان خانگی همدلی و شفقت را ایجاد کنید

اساساً حیوانات خانگی برای مراقبت از آن ها به انسان وابسته هستند. آن ها نمی توانند غذای خود را درست کنند یا کاسه های آب خود را دوباره پر کنند. آن ها حتی برای ورزش و سرگرمی به دیگران تکیه می کنند. این امر به دلیل وابستگی آن ها به دیگران برای مراقبت از آن ها، اغلب باعث ایجاد همدلی و دلسوزی در کودکان می شود. بچه ها یاد می گیرند که به زندگی نگاه دیگری داشته باشند. کودکان باید همراه با رشد جسمی رشد فکری هم داشته باشد. والدین می توانند از مالکیت حیوان خانگی به عنوان راهی برای آموزش اهمیت احترام به کودکان استفاده کنند.

آن ها می توانند در مورد احساسی که حیوان خانگی شان در صورت نادیده گرفته شدن یا فراموشی ممکن است داشته باشد، صحبت کنند. یا ممکن است درباره احساس گرسنگی یا سرما صحبت کنند. وادار کردن کودک به توقف و فکر کردن به شکل دیگری از زندگی اولین گام در ایجاد همدلی و شفقت است. حیوانات خانگی راهی عالی برای انتقال هوش هیجانی هستند.

افزایش مهارت کتاب خوانی با استفاده از حیوانات خانگی

کتاب خوانی به طور کلی کار سختی است. در کل کتاب خوانی می تواند برای همه ما خصوصا کودکان مفید باشد. حتی در زمان هایی که ما نمی توانیم وقتی برای کودک خود بگذاریم انجام این کار با حیوانات مفید است. اگر کودک شما بتواند به درستی نحوه خواندن کتاب را یاد بگیرد، در آینده دچار مشکلات کمتری می شود. دکتر مور می گوید اگر از کودک بخواهید برای حیوان خانگی کتاب بخواند، مقداری از استرس و اضطراب او از بین می رود.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

چگونه کودکان از داشتن حیوان خانگی سود می برند؟

بعلاوه، بچه ها از خواندن کتاب برای حیوانات خانگی خود هیجان زده می شوند، زیرا احساس سختی نمی کنند. آن ها تصاویر کتاب را به حیوان خانگی خود نشان می دهند و در مورد داستان با آن ها صحبت می کنند. کتاب خواندن برای حیوان خانگی یک روش مفید برای پر شدن اوقات فراغت فرزندان است. دکتر مور توضیح می‌دهد: «حتی برنامه‌هایی وجود دارد که کودکان می‌روند و برای سگ‌ها یا گربه‌ها کتاب می‌خوانند».

https://www.verywellfamily.com/how-kids-benefit-from-pet-ownership-5201854

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا