چگونه می توان حرکت پس از طلاق را آسان تر کرد؟

ازدواج موضوعی است که احتمالا برای همه افراد به وجود می آید. ازدواج اگر با شناخت درست و دقیق انجام شود می تواند مفید باشد. افراد برای این که ازدواج مناسبی داشته باشند باید قوانینی را رعایت کنند. خیلی از خانواده ها متاسفانه ازدواج را آسان می گیرند. این که بخواهیم سخت گیری بیش از حد بکنیم درست نیست. در واقع ما باید سعی کنیم تعادل را در رابطه با افراد مختلف حفظ کنیم. بهتر است قبل از شناخت یک فرد به طور کامل با او ارتباط برقرار نکنید. بعضی ازدواج ها سریعا با طلاق ختم می شوند. خیلی از افراد طلاق گرفتن را مسئله آسانی می دانند. در واقع طلاق باعث آسیب های روانی زیادی می شود. حرکت پس از طلاق مهم است.

طلاق برای فرزندان آسیب بیشتری را می رساند. در ادامه می خواهیم ببینیم که چگونه می توان حرکت پس از طلاق را آسان تر کرد؟ این طبیعی است که در هر رابطه های ناراحتی یا بحث به وجود بیاید. برای همین امر روان شناسان می گویند که افراد باید بتوانند خصوصا بعد از ازدواج قدرت کنترل خشم خود را داشته باشند. جدایی و طلاق ممکن است باعث ایجاد مشکلات روانی در هر دو فرد و اگر بچه ای وجود داشته باشد در بچه آن ها هم مشکلاتی به وجود بیاید. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره آنلاین در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چگونه می توان حرکت پس از طلاق را آسان تر کرد؟ صحبت کنیم.

حرکت پس از طلاق به ندرت کار ساده ای است.

حرکت پس از طلاق

حرکت پس از طلاق به ندرت کار ساده ای است. وقتی بچه ها و سایر اعضای خانواده را به این ترکیب اضافه کنید، می تواند آسیب های بیشتری را به همراه داشته باشد. درباره خیلی چیزها باید تصمیم گرفت. تدارکات مربوط به شرایط زندگی، برنامه های ملاقات و مسائل مالی می تواند برای هر کسی یک سردرد بزرگ باشد. این نباید به استرسی که در پی یافتن چگونگی تکامل رابطه در حال حاضر که به طور رسمی از نظر قانونی به پایان رسیده است، اشاره کند. وقتی بچه ها درگیر هستند، متأسفانه، قطع رابطه امکان پذیر نیست. چرا که چالش های خاص خود را ارائه می دهند.

شما به عنوان والدین وظیفه دارید تا مطمئن شوید که فرزندان شما در بهترین حالت ممکن از بدی محافظت می شوند. بنابراین، چه کاری می توانید انجام دهید تا انتقال طلاق برای شما و خانواده شما آسان تر شود؟ برای تحقق این امر می توانید چند مورد را پیاده سازی کنید.

بر روی خوبی تمرکز کنید

اگر به این فکر می کنید که “طلاق چه فایده ای می تواند داشته باشد؟” به خواندن این مقاله ادامه دهید. هر موقعیتی، حتی دردناک ترین ها، می تواند به رشد ما به عنوان یک فرد کمک کند. با یک قلم و کاغذ بنشینید و همه چیزهایی را که هنوز برای آن ها سپاسگزار هستید بنویسید. به ویژه بر مواردی که قبل از طلاق نداشتید تمرکز کنید. این می تواند برای حرکت پس از طلاق مناسب باشد. این موضوع باعث می شود شما با آرامش بیشتری این مرحله را طی کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اگر هنوز با درد ناشی از طلاق خود رو به رو هستید، اجازه ندهید که انرژی شما هدر برود. درد باعث کاهش انرژی در فرد می شود. اگر چه همیشه احساس خوشایندی ندارد. اما راه هایی وجود دارد که می توانیم از آن به طور سازنده استفاده کنیم. شعر بنویسید، در مکان نگهداری حیوانات داوطلب شوید. یا حتی  به یک دانش آموز  راهنمایی کنید. بیشتر استراحت کنید یا با دوستان نزدیک خود در مکانی قدم بزنید. برای حرکت پس از طلاق کاری را انجام دهید که به شما احساس خوبی می دهد.

ممکن است تمامی این موارد ساده به نظر می رسد. اما تغییر ذهنیت شما از “همه چیزهایی که من از دست داده ام” به “همه چیزهایی که من به دست آورده ام” به شما کمک می کند تا از طلاق بسیار راحت تر عبور کنید.

مرزهایی را تعیین کنید

حرکت پس از طلاق

تعیین مرزهای واضح با همسر سابق باعث می شود که طلاق برای همه راحت تر باشد. انجام این کار تضمین می کند که هر یک از شما در این مرحله از رابطه خود از شما انتظارات خود را می دانید. انتظارات پس از طلاق می تواند تیره و تار شود. بنابراین مطمئن شوید که پس از نهایی شدن طلاق، این گفتگو را در اسرع وقت انجام می دهید. بهتر است از زمانی که در جریان مراحل قانونی هستید برای حرکت پس از طلاق خود برنامه ریزی کنید.  هر چه بیشتر بدانید که از یکدیگر چه انتظاری دارید، طلاق راحت تر خواهد بود. اگر اجازه دهید شرایط زندگی شما پس از طلاق به آزمایش و خطا تبدیل شود خطرناک است. این کار احساس ناامیدی و شکست را برای شما به همراه خواهد داشت.

شما باید مطمئن باشید که انرژی شما کاملاً برگشته است. تا بتوانید از این انرژی برای تمرکز بر مواردی که سزاوار توجه شما هستند استفاده کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

آخرین کاری که می خواهید انجام دهید این است که از موارد مهم به نفع مبارزه با همسر سابق خود استفاده کنید. اکنون این رابطه به دلایلی به پایان رسیده است. وقت خود را با کار های بچه گانه هدر ندهید. برای حرکت پس از طلاق مطمئن شوید که همسر سابق شما می داند که شما نیز از او انتظار چنین کاری را دارید. همه چیز در مورد شفافیت و فداکاری در این مرحله است. و وقتی به این موارد می رسیم باید رعایت های لازم را انجام دهیم.

تبدیل به یک مذاکره کننده اصلی شوید

شما همیشه نمی توانید به خواسته خود برسید. اما به ندرت زمانی پیش می آید که هر دو بر سر یک موضوع مشترک به توافق برسید. در هر شرایطی که باشید، مهارت های مذاکره ای شما هنگام خروج از طلاق مفید خواهد بود. همه می دانند که کنار آمدن بر طلاق منطقه ای دشوار است. هر یک از شما ممکن است دلایل خاص خود را برای پایان دادن به رابطه داشته باشید. متناوبا، ممکن است در شرایطی قرار بگیرید که تنها یک طرف موافق انشعاب باشد. ممکن است در گذشته برای توافق با مشکل روبرو شده باشید، که احتمالاً بعد از طلاق بدتر می شود. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که سعی کنید زمینه های مشترک را پیدا کنید. اکنون که رابطه به پایان رسیده است، شانس ایجاد یک رابطه هماهنگ تر را دارید. بنابراین به حرکت پس از طلاق خود دقت کنید.

اگر با همسر سابق خود اختلاف پیدا کردید، تفکرات لازم را انجام دهید. چه کاری می توانید انجام دهید تا وضعیت برای همه خوشایند باشد؟ همیشه نمی توان به راحتی به توافق رسید.  اما اگر امیدوار هستید که بتوانید از پس طلاق برآیید، این کار ضروری است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

حرکت پس از طلاق

گاهی اوقات باید کمی آرام تر شوید تا کار ها بهتر پیش برود. مهم نیست که انجام این کار چقدر دشوار است، شما باید آن را انجام دهید. آینده ای را که برای خود و خانواده خود رقم می زنید در نظر داشته باشید. آخرین کاری که می خواهید انجام دهید این است که شادی و خوشبختی را به خطر بیاندازید. این شادی را نباید در خانواده خود به دلیل اختلاف نظر جزئی به خطر بیاندازید.

برای حرکت پس از طلاق از نو شروع کنید.

شما به دلیل ناراحتی های جزئی از همسرتان جدا نشدید. به احتمال زیاد، فهرستی طولانی از مواردی وجود داشت که به این تصمیم کمک کرد. حتی برای بسیاری از افراد حتی پس از انجام طلاق، حرکت کردن دشوار است. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که از نو شروع کنید. مهمترین کاری که می توانید برای محافظت از خانواده خود انجام دهید یک کلمه ساده است: ببخشید. نگه داشتن کینه یا نفرت در قلب خود برای همسر سابق شما را از داشتن بهترین زندگی باز می دارد. به احتمال زیاد، به فرزندان شما نیز آسیب می رساند. تأثیر عاطفی ناشی از والدین که نمی توانند با هم کنار بیایند، می تواند یک عمر باقی بماند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

گاهی اوقات ممکن است همسر سابق شما شایسته بخشش شما نباشد. بسته به شدت اقدامات آن ها که منجر به این مرحله می شود، ممکن است بخشش کاملاً غیرممکن به نظر برسد. اما واقعیت این است که برای رسیدن به جایی که می خواهید، باید گذشته را رها کنید. تقریباً هر تلاشی که در آینده داشته اید می تواند به طور جدی تحت تأثیر مواردی قرار گیرد. مواردی که به آن ها اجازه می دهید باعث عصبانیت شما شوند.

سخن آخر

حرکت پس از طلاق

زندگی صلح آمیز و با آرامش در شرایطی که هیچ اراده بدی ندارید بهترین راه است. این امر به شما این امکان را می دهد که مثبت اندیشی را در دنیای خود و اطرافیان خود ایجاد کنید. همچنین تأثیرات مثبتی را بر چشم انداز و احساسات کلی  شما خواهد داشت. سعی کنید در زندگی منفی گرایی را کنار بگذارید. چرا که فضای بیشتری برای خوشبختی و شادی در زندگی شما وجود دارد.

https://www.regain.us/advice/divorce/how-to-make-moving-on-from-divorce-easier-or-you-your-family/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا