چگونه شکنندگی مرد می تواند بر تجربیات جنسی زنان تأثیر بگذارد

شکنندگی مرد و ادامه آن در رابطه می تواند آسیب های مختلفی را به افراد برساند. آسیب های روانی در رابطه می تواند به خاطر ایجاد مشکلات در رابطه جنسی یا حتی مشکلات خانوادگی باشد. همان طور که می دانید رابطه جنسی جز نیاز های همه ما است. هیچ کس نمی تواند بیان کند که در طول زندگی خودش اصلا به رابطه جنسی احتیاج ندارد. هر نوع رابطه ای بعد از مدتی ممکن است نیاز به برقراری ارتباط جنسی داشته باشد. ممکن است روحیات همسر شما نیز تغییر کند. روابط عاشقانه در افراد مختلف متفاوت است. ‌

برخی از افراد توانایی ایجاد رابطه ندارند. در واقع آن ها نمی توانند خود را به شخصیتی برسانند که به غیر از رابطه جنسی به چیز دیگری فکر کنند. شخصیت در افراد مختلف متفاوت است. رابطه جنسی انواع مختلفی دارد. گاهی اوقات در اطرافیان خودمان کسی را می ببینیم که اعتیاد به روابط جنسی دارند. این گونه اشخاص باید برای درمان خود به مشاوره مراجعه کنند. مشاوره می تواند برای روابط جنسی به افراد مختلف کمک کند. در مقاله های قبل در ارتباط با روابط مختلف صحبت کردیم. در ادامه می خواهیم ببینیم که چگونه شکنندگی مرد می تواند بر تجربیات جنسی زنان تأثیر بگذارد؟

خوشبختی در زندگی و تاثیرات رابطه جنسی

در مقاله های قبل در ارتباط با این که شادی و خوشبختی چه تاثیری بر ذهنیت افراد دارد صحبت کردیم. ما گفتیم که شادی و خوشبختی می تواند بر ذهنیت و جسم افراد تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. امروز بررسی خواهیم کرد که چند دلیل برای ترک رابطه سمی و نحوه دریافت کمک چگونه است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در چگونه شکنندگی مرد می تواند بر تجربیات جنسی زنان تأثیر بگذارد، صحبت کنیم.

تحقیقات در ارتباط با این زمینه

مردان همچنین می خواهند در مورد شکنندگی مرد خود مدیتیشن کنند. با امتناع از تسلیم شدن به  ارضای جنسی، انرژی از طریق بدن مرد به داخل او باز می گردد. این به او این امکان را می دهد تا در ساعاتی دیگر عشق بورزد و بعد از رسیدن به ارضای جنسی، احساس انرژی، تمرکز و شفافیت کند. برعکس احساس خستگی.

متعهد باشید که با یکدیگر صادق باشید

هرچه با شریک خود صادق تر باشید و به آن ها اجازه دهید آسیب پذیری بیشتری را ببینند. می توانید نسبت به یکدیگر متعهدتر باشید و رسیدن به بالاترین خود آسان تر خواهد بود.

شکنندگی مرد و عدم میل جنسی یک باور عمومی

این یک باور عمومی است که میل جنسی یا رابطه جنسی زنان به طور ذاتی در طول بارداری افزایش می یابد، اما اغلب درست برعکس است. عوامل دیگر می تواند به طور جدی میل جنسی یک زن باردار را تضعیف کند.

دلایل متعددی وجود دارد که چرا تغییراتی که یک زن در طول بارداری تجربه می کند می تواند بر وضعیت جسمی و عاطفی او و در نتیجه باعث از دست دادن میل جنسی او شود.

تحقیقات نشان می دهد که شکنندگی مرد نقش اساسی در روابط  بر اساس تحقیقات دارد.

چگونه شکنندگی مرد می تواند بر تجربیات جنسی زنان تأثیر بگذارد

یک مطالعه اخیر نشان می دهد که وقتی زنان همسران را دارای ویژگی شکنندگی مرد می بینند، بیشتر احتمال دارد که ارضای جنسی جعلی داشته باشند و از ارتباط جنسی باز خودداری کنند. مردانی که مردانگی خود را در معرض تهدید می دانند، به احتمال زیاد پرخاشگرانه رفتار می کنند. هنجارهای اجتماعی پیرامون رفتار مردان برای «قوی» و «بی احساس» شدگی باید به نفع همه تغییر کند. احساسات و اعمال ما به طور غیرقابل انکاری نه تنها بر خودمان بلکه بر اطرافیانمان نیز تأثیر می گذارد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

هنگامی که رابطه صمیمی است، این آسیب پذیری اضافی می تواند ماهیت متصل را تقویت کند. اگر یک نفر به خود بد نبیند یا معتقد باشد که آنطور که باید زندگی نمی کند. دیگری ممکن است احساس کند که برای اطمینان به او نیاز به جبران دارد. در مورد شکنندگی مرد، این ممکن است به این معنی باشد که یک زن در حال تغییر نحوه رفتار خود در اطراف یک مرد در طول رابطه جنسی است. یک گزارش اخیر از علوم روانشناسی اجتماعی و شخصیت شناسی به چگونگی تغییر ارتباطات جنسی زنان بر اساس مردانگی شکننده درک شده در شریک زندگی آن ها در سه مطالعه پرداخت.

تحقیق در مورد این زمینه

در اولین مطالعه، محققان دریافتند زنانی که درآمد بالاتری نسبت به شریک زندگی خود داشتند، دو برابر بیشتر در معرض ارگاسم جعلی و میزان کمتری از رضایت جنسی بودند. سپس، آن ها تأثیر شکنندگی مرد فرضی بر ارتباطات جنسی را بررسی کردند. زنانی که معتقد بودند همسرشان دارای سطح بالایی از مردانگی شکننده است، کمتر در مورد نیازهای جنسی خود بحث می‌کنند. و بیشتر احتمال دارد که ارگاسم جعلی داشته باشند. محققان این موضوع را تا حدی به اضطراب ارتباطی نسبت دادند.

شریک خیالی برای زنان و تاثیر شکنندگی مرد

در مطالعه سوم، محققان یک شریک خیالی برای زنان فراهم کردند که به عنوان فردی امن یا ناامن توصیف شده بود. هنگامی که زنان برچسب ناامن می‌خوردند، احتمال کمتری داشت که ارتباط جنسی باز داشته باشند. لنا کوئین، LCSW، متخصص جنسی جسمانی بالینی و صاحب Journey Wellness and Consulting Group می‌گوید: «زن‌ها اغلب اجتماعی می‌شوند تا «نیمه بهتر کسی باشند»، به عنوان «آرامش کسی باشند» یا «مفید باشند» توبیخ می‌شوند.

آسیب های جنسی و شکنندگی مرد

از دختری تا زنانگی، انتظار زنان برای جلوگیری از آسیب به جای شریک مردانه خود برای یادگیری در دسترس بودن عاطفی و مسئولیت پذیری همچنان به زنان فشار می آورد تا حل کننده مشکل باشند. در حالی که زنان هنوز در یک جامعه مرد محور به عنوان «جنس ضعیف‌تر» تلقی می‌شوند، به گونه‌ای اجتماعی شده‌اند که از نظر عاطفی در دسترس و قوی‌تر در روابط خود باشند و در مقابل انتظار چندانی نداشته باشند.» تحقیقات بیشتری برای تعیین این که چگونه مردانگی شکننده درک شده بر ارتباطات جنسی خارج از زوج‌های دگرجنس‌گرا تأثیر می‌گذارد، مورد نیاز است.

شکنندگی مرد چیست؟

مردانگی شکننده اغلب واژه‌ای است که برای توصیف مردانی که به‌عنوان ناامن شناخته می‌شوند، مطرح می‌شود. در حالی که این بخشی از تصویر را ترسیم می کند، این اصطلاح از دیدگاه عاطفی و اجتماعی بیشتر است. کوئین می‌گوید: «شکنندگی  به معنای دارایی قدرت نفس پایین یا احساس ضعیف از خود یا خودانگاره است – این هم برای مردانگی و هم برای زنانگی صادق است. جامعه به مردان می‌گوید که باید از نظر مالی موفق، از نظر جسمی قوی و میل جنسی بالایی داشته باشند.

اما مسئولیت‌های مشترک یا ویژگی‌های شخصیتی را که برای داشتن یک فرد دلسوز در جهان حیاتی هستند، نادیده بگیرند. در واقع، ابراز احساسات یا همدلی هر دو تا حد زیادی منع می شوند. این “قوانین” نحوه نگرش شخص به خود را تغییر می دهد. کوئین می افزاید: «عملکرد جنسیتی به شدت تحت تأثیر درک مردانگی یا عدم وجود آن است». «در رابطه با خود، شکنندگی مرد می‌تواند مانند جبران بیش از حد برای دستیابی به مردانگی به نظر برسد.»

مطالعاتی در ارتباط با این زمینه

در حالی که زنان هنوز در یک جامعه مرد محور به عنوان «جنس ضعیف‌تر» تلقی می‌شوند، به گونه‌ای اجتماعی شده‌اند که از نظر عاطفی در روابط خود در دسترس و قوی‌تر باشند و در مقابل انتظار چندانی نداشته باشند. در روابط، مردانگی و شکنندگی اغلب می تواند منجر به احساس بی کفایتی شود. دکتر جنیفر لیتنر، متخصص جنسی و موسس مرکز سلامتی مستقر در شیکاگو، Embrace Sexual Wellness، می‌گوید: «چالش زمانی پدیدار می‌شود که افراد بر اساس آن احساساتی که غیراصیل یا بالقوه مضر در روابط هستند، تصمیم می‌گیرند.

مثالی در ارتباط با این زمینه

به عنوان مثال، لیتنر توضیح می دهد که اگر مردی معتقد است که برای یافتن رابطه باید قد بلندی داشته باشد، ممکن است در برنامه های دوستیابی درباره قد خود دروغ بگوید. علاوه بر این، احساس کمبود برخی چیزها در یک فرد که «باید» به یک رابطه بیاورد، می‌تواند باعث شرمساری و احساس گناه شود. این فرایند به ضرر شریک زندگی‌اش بیان می‌شود. به گفته کویین، شکنندگی مرد ممکن است به صورت در دسترس نبودن عاطفی، عصبانیت، فریب، سوء استفاده عاطفی، فیزیکی یا جنسی، و گازگرفتگی برای ایجاد احساس تقصیر شریک زندگی‌شان به خاطر ناامنی‌هایش باشد. به طور خاص، در حوالی صمیمیت، فردی با مردانگی شکننده ممکن است سبک دلبستگی مضطرب-اجتنابی داشته باشد، فقط به خود اجازه می‌دهد قبل از کناره‌گیری تا حدودی از نظر احساسی سرمایه‌گذاری کنند.

چگونه شکنندگی مرد منجر به تجربه‌های جنسی کمتر لذت‌بخش برای زنان شده است؟

لیتنر می‌گوید، همانطور که قبلاً اشاره شد، «زنان و افرادی که از نظر زنانه اجتماعی شده‌اند، به طور مداوم آموزش داده شده‌اند که نیازهای مردان را در عرصه‌های مختلف برآورده کنند». بنابراین، جای تعجب نیست که برخی از زنان ممکن است احساس کنند که باید شریک زندگی خود را به این طریق جبران کنند یا از او مراقبت کنند.

تمایل به احساس امنیت در کنار شریک جنسی ممکن است دلیلی باشد که چرا زنان مردانگی شکننده درک شده شریک جنسی را جبران می کنند. یک مطالعه در سال 2021 نشان داد که مردانی که معتقد بودند «مردانگی» آن ها تهدید می‌شود، به احتمال زیاد به شیوه‌ای پرخاشگرانه عمل می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا