چگونه سبک و هویت کودکان خود را تشویق کنیم؟

هر کودکی علایق، خصلت ها و شخصیت های متفاوتی دارد. و حتی اگر ممکن است این چیزها با شما یا آنچه که دوست دارید متفاوت باشد، مهم است که فرزندان خود را تشویق کنید تا سبک و هویت خود را ایجاد کنند. در این مقاله از وب سایت همکده ما به این سوال پاسخ داده ایم که چگونه سبک و هویت کودکان خود را تشویق کنیم؟ مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

چگونه سبک و هویت کودکان خود را تشویق کنیم؟

شخصیت فرزند شما ممکن است از سنین پایین شروع به درخشش کند. حمایت از سبک و هویت فرزندانمان نقش مهمی در افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس آنها دارد. هر کودکی علایق، خصلت ها و شخصیت های متفاوتی دارد. و حتی اگر ممکن است این چیزها با شما یا آنچه که دوست دارید متفاوت باشد، مهم است که فرزندان خود را تشویق کنید تا سبک و هویت خود را ایجاد کنند. برای این که بتوانید این کار را انجام دهید تکنیک های مختلفی وجود دارد. در ادامه این مقاله ما به بررسی روش های مربوط به هویت کودکان می پردازیم. این موارد اهمیت زیادی دارند. در عین حال می توانید با متخصصان مرکز مشاوره همکده در ارتباط باشید.

حمایت خود را با مشارکت نشان دهید

چگونه سبک و هویت کودکان خود را تشویق کنیم؟

هیچ راه بهتری برای تشویق فرزندتان به جز حمایت خود و مشارکت دادن وجود ندارد. حضور در زندگی فرزندتان اغلب بلندتر از کلمات صحبت می کند و یک تقویت کننده اعتماد به نفس موثر است. اگر فرزندتان در رسیتال های باله یا تمرین گروهی شرکت می کند، در کنسرت های او حاضر شوید و حامی شماره یک او باشید. این به فرزندان شما نشان می دهد که همیشه در کنار آنها هستید. شما از آنها حمایت می کنید و از حمایت آنها در هر کاری که انجام می دهند خوشحال هستید. برای این که بتوانید سبک و هویت کودکان خود را تشویق کنید، لازم است تا حمایت خود را با مشارکت نشان دهید. این روش کمک بسیار زیادی به رابطه تان خواهد کرد.

علایق فرزندتان را ارتقا دهید

من شخصاً همیشه سعی می‌کنم دقیقاً آنچه را که باعث می‌شود فرزندانم به سمت پیشرفت کشیده می‌شوند، پیدا کنم. درک اسباب‌بازی‌ها، بازی‌ها و حتی محرک‌های بصری که توجه فرزندانم را به خود جلب می‌کنند، باعث می‌شود احساس ارتباط بیشتری با آنها داشته باشم. شاید کودک شما عاشق نقاشی است یا شاید همیشه در کنار آهنگ های مورد علاقه خود آواز می خواند و می رقصد. صرف نظر از علایق او، هیچ زمانی بهتر از زمان حال برای ارتقای سطح نقاشی، آواز خواندن یا رقصیدن او وجود ندارد.

شما همچنین می توانید این کار را در مورد علایق علمی آنها انجام دهید. آیا آنها در ریاضیات خوب هستند؟ از یادگیری تاریخ لذت می برند؟ آیا آنها همیشه چشمان خود را در یک کتاب زوم کرده دارند؟ ثبت نام فرزندان خود در یک فعالیت بعد از مدرسه راهی عالی برای پیشبرد علایق تحصیلی آنهاست. آگاهی از اینکه فرزندانتان از چه چیزهایی لذت می برند و دوست دارند زمان خود را چگونه بگذرانند، راهی فوق العاده برای کمک به حمایت از آنها و پرورش عشق آنها به این مهارت ها است. از این رو سعی کنید علایق فرزندان خود را ارتقا دهید. آن ها را به سمت پیشرفت حرکت دهید.

کودکان خود را با انواع فعالیت ها آشنا کنید

چگونه سبک و هویت کودکان خود را تشویق کنیم؟

ما قصد داریم بدانیم چگونه سبک و هویت کودکان خود را تشویق کنیم. در این راستا می توان فعالیت های مختلف را بررسی نمود.  هرگز نباید فرزندانتان را وادار کنید که علایق مشترکی با شما داشته باشند. آنها ممکن است نخواهند ورزشکار یا پزشک شوند. علایق آنها ممکن است متفاوت باشد یا کاملاً با شما متفاوت باشد. و برای اینکه آنها با اطمینان به هویت خود تبدیل شوند، این به شما بستگی دارد که با آن موافق باشید.

در قرنتیان دوم، پولس توضیح می‌دهد که چگونه هر یک از ما با نقش‌های خاصی خلق شده‌ایم که در وحدت با هم کار می‌کنند. پولس می نویسد: «همانطور که بدن یکی است و اعضای بسیار دارد، و همه اعضای بدن، هر چند بسیار، یک بدن هستند، در مورد روح نیز چنین است.» در نقش خود به‌عنوان والدین، می‌توانید هویت فرزندانتان را تشویق کنید و در عین حال مجدداً تأیید کنید که ویژگی‌های آنها با طرح بزرگ‌تر خدا مطابقت دارد.

قرار دادن کودک در معرض انواع فعالیت ها برای او خوب است. به عنوان مثال، فرزندان خود را به رستوران های مختلف ببرید، از آنها بخواهید با افراد زیادی ملاقات کنند. یا می توانید با آنها سفر کنید تا فرهنگ ها و شیوه های مختلف زندگی را تجربه کنید. در نهایت، می توانید آنها را در معرض موضوعات مختلف و فعالیت های فوق برنامه ای قرار دهید که ممکن است برایشان جالب باشد. با فراهم کردن فرصتی برای کودکان خود برای درگیر شدن با فعالیت های جدید، به آنها کمک می کنید تا به عنوان فردی رشد کنند. این کار به تقویت سبک و هویت کودکان شما کمک زیادی می کند.

با صداقت و صراحت ارتباط برقرار کنید

بسیاری از رشد شخصی کودک تحت تأثیر ارتباطات یا عدم وجود آن است. آموزش دادن به فرزندتان چگونه آشکارا و صادقانه ارتباط برقرار کند یکی از بهترین مهارت هایی است که می توانید به او بیاموزید. ارتباط دو طرفه مثبت برای ایجاد عزت‌نفس در فرزندتان ضروری است. در حالی که کودکان با کلمات تشویق کننده و ستایش شکوفا می شوند، گوش دادن به او عزت نفس او را افزایش می دهد و به آنها این امکان را می دهد که احساس ارزشمندی و دوست داشتن کنند. وقت بگذارید و از کودکی در مورد هر چیزی که به او علاقه دارد با او صحبت کنید. از او سوال بپرسید و با صحبت کنید. اگر شما با صراحت و صداقت ارتباط برقرار کنید می توانید به نتیجه اساسی برسید. هنگام برقراری ارتباط با فرزندان خود، مراقب باشید که مکالمه شما چگونه ممکن است پیش بیاید.

ز دهان شما سخنان مفسده‌آمیز بیرون نیاید، بلکه فقط آن‌چه برای ساختن خوب است، به اقتضای موقعیت، تا شنوندگان به نتیجه اساسی برسند. در گفتگوهای دشوار، به یاد داشته باشید که صداقت و صراحت و همچنین لطف و تشویق را در اولویت قرار دهید. همه این موارد به تشویق ارتباط سالم خانواده کمک می کند و به فرزندان شما اجازه می دهد راحت تر خود را ابراز کنند. هنگامی که شما شروع به تشویق ارتباطات باز کنید، هر چه جوان تر باشند، در مورد صحبت کردن با شما و به اشتراک گذاشتن آنچه در ذهنشان است، اعتماد به نفس بیشتری خواهند داشت. این مسئله باعث می شود تا سبک و هویت کودکان شما تشویق شود.

کودک خود را با مد آشنا کنید

چگونه سبک و هویت کودکان خود را تشویق کنیم؟

من که خودم علاقه شخصی به مد دارم، همیشه از ترکیب عشقم به لباس با بچه هایم لذت برده ام. از زمانی که اولین لباس خواب کوچکترین خود را انتخاب کردم، همیشه از ماجراجویی با کمد لباس آنها لذت می بردم. بیشتر بچه ها دوست دارند هر روز انتخاب کنند چه چیزی بپوشند. مطمئناً، وقتی با کودکی که لباس بتمن را به تن دارد (دوباره!) خرید می‌کنید، خجالت‌آور است، اما اجازه دادن به فرزندتان برای انتخاب لباس، راهی عالی برای تشویق فردیت اوست. وقتی فرزندانتان را به خرید می‌برید، هر چند وقت یک‌بار اجازه دهید وسایل مورد علاقه‌شان را انتخاب کنند. همچنین به آن‌ها فرصت دهید تا لباس‌های خود را با اکسسوری‌های مختلف مو – مانند گیره‌ها و پاپیون‌ها – گردن‌بند، کفش‌های روشن و کلاه انتخاب کنند.

مد می تواند برای بچه ها سرگرم کننده باشد، و حتی از سنین پایین آنها دوست دارند رنگ ها، بافت ها و الگوهای مختلف را امتحان کنند. به عنوان مثال، هدبندهای نوزاد می تواند به دختر شما سبکی خاص بدهد و در عین حال تشخیص جنسیت را برای افراد آسان تر کند. از آنجایی که کوچولوها معمولاً موهای کمی دارند یا بدون مو، یک اکسسوری شیک راهی عالی برای فریاد زدن از پشت بام است: “من یک دختر دارم!”. اجازه دادن به آنها را انتخاب کنند که چه بپوشند، یکی از بهترین راه ها برای تشویق فرزند شما به رشد خود است. تیپ خود. این کار به خوبی می تواند سبک و هویت کودکان را نشان دهد.

آخرین افکار برای کمک به فرزندان خود در ایجاد سبک و هویت

نکات بالا فرزندان شما را تشویق می کند که فردیت خود را بپذیرند و در طول زندگی اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنند. فقط به یاد داشته باشید، مهمترین کاری که می توانید برای اطمینان از رشد سالم و مثبت فرزندتان انجام دهید این است که در حال حاضر و در آینده از او حمایت کنید. در این مقاله از وب سایت همکده ما به بررسی این مسئله پرداختیم که چگونه سبک و هویت کودکان خود را تشویق کنیم. چیزی که منجر به نتیجه اساسی می شود. شما در این تکنیک فرزندپروری می توانید راه های ویژه ای برای ارتباط با فرزندان خود پیدا کنید. ارتباطی که می تواند با آموزه های شما روز به روز قوی تر از قبل شود. در نهایت می توانید برای کسب اطلاعات دقیق تر با متخصصان ما در ارتباط باشید.

مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی است.

 

منابع
وب سایت focusonthefamily

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا