چگونه دیگر برای خودمان متاسف نشویم؟

متاسف شدن یکی از ویژگی هایی است که برخی از افراد آن را بیش از حد استفاده می کنند. برای مثال شما ممکن است با فردی آشنا شوید که برای هر چیزی ابزار تاسف می کند. این به گونه است که حتی در موارد بی ربط و بیهوده هم اتفاق می افتد. موفقیت لازمه موارد مختلفی است.

طبیعتاً ما اگر بخواهیم در زندگی رشد کنیم نیازمند رعایت موارد مختلفی هستیم. همان طور که جسم انسان نیازمند تقویت است. سلامت روان انسان نیازمند تقویت است. اگر فردی بتواند خود را ببخشد بسیار می تواند به سلامت روان خود کمک کند. در مقاله های قبل در ارتباط با موفقیت صحبت کردیم. در ادامه می خواهیم ببینیم چگونه دیگر برای خودمان متاسف نشویم؟

برقراری ارتباط با یک شخص متاسف

در دنیای روان شناسی ارتباط بر قرار کردن یک سری قوانین خاص خودش را دارد. متاسفانه برخی از افراد این قوانین را نمی دانند. برای همین امر آن ها در روابط خود چه دوستانه و چه کار ی شکست می خورند. وقتی که فردی در این گونه روابط شکست بخورد با میزان کم و زیاد ممکن است دچار آسیب های روانی شود. دقیقا در این جا است که فرد برای صحبت کردن با شخصی دیگر نیازمند برقراری ارتباط است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چگونه دیگر برای خودمان متاسف نشویم، صحبت کنیم.

بخشش از خود براش شخص متاسف آسان نیست زیرا شامل شناخت افکار و احساسات ناراحت کننده است.

بخشش از خود آسان نیست زیرا شامل شناخت افکار و احساسات ناراحت کننده است. برخی این عمل را یادآوری نمی کنند که فرد کاملی نیستند. دیگران آن را راهی برای دوست داشتن خود می دانند در حالی که نقص های خود را می پذیرند. مردم می خواهند ادامه دهند اما انجام این کار بدون انجام آن چه برای صلح از درون ضروری است، دشوار است. بخشش خود مستلزم درک، همدلی و تفکر است. مردم ممکن است متوجه نشوند که توانایی بخشش خود را دارند زیرا این چیزی است که شما باید آن را تمرین کنید در حالی که آن را به عنوان یک انتخاب تشخیص می دهید. نحوه انجام این کار ممکن است بر زمینه های مختلف زندگی تأثیر بگذارد.

بخشش خود یک فرایند تعریف شده است

انتخاب بخشش خود به معنای ضعف نیست. این بدان معنا نیست که شخص متاسف بخاطر آن چه اتفاق افتاده ضعیف باشید. این بدان معنا نیست که رفتارهایی را که رخ داده تحمل کنید. بخشش، خواه شخص دیگری باشد یا خود شما، بدان معناست که اعمال و رفتارهایی را که هنگام تمایل به حرکت رو به جلو رخ داده اند، می پذیرید. شما مشتاق ادامه کار هستید، زیرا می دانید که نمی توانید آن چه را که اتفاق افتاده تغییر دهید. بخشش از خود به معنای کنار گذاشتن احساسات و عواطف مرتبط با آنچه اشتباه بوده است. هرگونه کینه و عصبانیت را کنار می گذارید. ممکن است انجام این کار هنگام بخشیدن دیگران آسان تر باشد ، اما بسیاری از آن ها انجام این کار را برای خود سخت می دانند.

چه اتفاقی می افتد وقتی در حین متاسف شدگی خودتان را ببخشید

وقتی قدم می گذارید تا خود را ببخشید، چندین اتفاق رخ می دهد. باید مسئولیت آن چه اتفاق افتاده را بپذیرید. شما ابراز پشیمانی، گناه یا احساسات مشابه دیگری می کنید که نشان می دهد آن چه انجام داده اید اشتباه بوده یا غیرقابل قبول است. شما ضمن بازگرداندن اعتماد به نفس، با خود جبران می کنید. این کمک می کند تا افکار خود را در انجام اقدامات بهتر در آینده متمرکز کنید. وقتی مسئولیت پذیر هستید، ضمن این که چیزها را پشت سر می گذارید، نسبت به خود احساس ترحم می کنید. اولین قدم برای بخشش خود، شناخت آن چه اتفاق افتاده و مسئولیت پذیری است. شما نباید بهانه بیاورید یا دلیل این کار را توجیه کنید شما با واقعیت ها رو به رو می شوید و با پذیرش اعمال خود آن را ترک می کنید. پذیرش اعمال خود میزان گناه و پشیمانی را محدود می کند.

احساس شرم هنگامی که کار نادرستی انجام داده اید طبیعی است.

احساس گناه هنگامی که کار اشتباهی انجام داده اید طبیعی است. این کمک می کند تا به گناه خود به عنوان یک نقطه شروع تغییر رفتار خود نگاه کنید. احساس گناه سالم بودن قلمداد می شود زیرا می توانید خود را فردی خوب قلمداد کنید که اشتباه کرده است. هنگام احساس شرمندگی ممکن است خود را به عنوان یک فرد بد ببینید. شرم احساسات ناخواسته ای را به همراه دارد که می تواند منجر به افسردگی یا اعتیاد شود. وقتی اشتباهات را تصدیق کنید، ارزش های شما را نمی گیرد.

برداشتن گام هایی برای بخشش شخص متاسف شامل اقدامات مناسب برای جبران خسارت است.

برداشتن گام هایی برای بخشش خود شامل اقدامات مناسب برای جبران خسارت است. معمولاً، وقتی کسی را می بخشید، او کاری می کند که جبران کند. شما باید در نظر بگیرید که چه اقدامی برای کمک به خود احساس می کنید که بخشیده اید. یادگیری نحوه بخشش بخشی از درک این است که برای درست کردن دوباره کارها چه کاری باید انجام دهید. اگر نیاز به عذرخواهی دارید، این کار را معنی دار انجام دهید. ممکن است فکر کنید انجام این کار بیشتر به نفع شخص دیگری است اما برای شما نیز به همان اندازه مفید است. بعداً، پشیمان نخواهید شد که فرصتی را به دست آورده اید و نمی دانید که آیا باید کارهای بیشتری انجام می دادید.

چگونه دیگر برای خودمان متاسف نشویم؟

به نظر می رسد زندگی هرگز آنطور که برنامه ریزی کرده اید پیش نمی رود، و این غیر معمول نیست که شما یک اتفاق ترحم برانگیز داشته باشید و گاهی برای خود متاسف شوید. شما در بسیاری از چیزها بهترین نیت را دارید، اما هنوز نمی توانید اشتباهات یا شکست هایی که در زندگی مرتکب خواهید شد را پیش بینی کنید. وقتی همه چیز خوب پیش نمی‌رود، شکست می‌خورید و به خود تاسف می‌خورید. آن‌چه ترسناک است این است که ترحم به خود به اندازه مواد مخدر خطرناک و مخرب است. آیا می دانستید که متاسف شدن یک احساس بسیار اعتیاد آور است که نه تنها لحظه ای لذت را برای شما به ارمغان می آورد، بلکه می تواند شما را از واقعیت جدا کند؟ با این حال، باید بدانید که وقتی دنیای شما زیر و رو می شود، این بسیار عادی است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

نکته کلیدی این است که نمی توانید به خود اجازه دهید برای مدت طولانی در این مکان گیر بیفتید. برخی از مردم از توجهی که در هنگام ناامیدی به خود می گیرند لذت می برند. آن‌ها عاشق هدایا و آرزوهای خوب دوستان و خانواده هستند. اگر می خواهید متاسف نشوید، پس باید ابتدا بدانید که به حسی که ترحم در شما ایجاد می کند معتاد هستید. مهم نیست چقدر سخت است و چقدر درگیری فکری دارید، باید مثبت باشید.

چرا نباید برای خود متاسف شوید؟

باید بدانید که دلسوزی برای خودتان یک احساس طبیعی انسانی است که در مراحل مختلف زندگی احساس خواهید کرد. مشکل زمانی به وجود می آید که شما را از بین ببرد و از توجهی که از این احساس به دست می آورید لذت می برید. به یاد داشته باشید که هنگام بازگویی این مشکل برای دیگران، صحبت های ترحم انگیز شما با اغراق و برخی تزیینات همراه است. همچنین طبیعی است که رفتارهای مختلفی را به خاطر آن اتفاق کوچک انجام دهیم که یکی از آن ها بزرگ نمایی است. اگر مراقب نباشید، حس عمیق متاسف شدگی و ناامیدی خود را در اطراف رشته های وجود شما درگیر می کند. ممکن است این احساس را داشته باشید که دچار سوءتفاهم شدید و مردم قدر شما را نمی دانند. همه آن تردیدها به سراغ شما می آیند و حتی احساس دوست داشتن هم سخت است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

تفکر خود ویرانگر می تواند عزت شما را از بین ببرد. آنقدر درگیر مشکلات می شوید که سیاهچاله بزرگی را برای زندگی در آن حفر می کنید. ناگهان احساس می کنید که به عنوان یک قربانی استحقاق دارید و شروع به فکر می کنید که دیگران زندگی بهتری نسبت به شما دارند.

من برای خودم متاسف شدم جمله ای که اکثر ما می گوییم

تفکر منفی شما را به جایی نمی رساند و هر چقدر هم که برای خود متاسف باشید باید مثبت باشید. اگر از این همه انرژی استفاده کنید تا تجربه بد را به چیزی مفید تبدیل کنید، مانند آزمون به شهادت، کمک خواهد کرد. زمانی را برای تأمل در مورد آن‌چه اتفاق می افتد اختصاص دهید، اما از هر فرآیندی خود برای کمک به شخص دیگری استفاده کنید. آیا فکر می کنید شما تنها کسی هستید که در زندگی متاسف شدید؟ کاری که در این مواقع سخت انجام می دهید مهم است. از استفاده بیهوده از زمان با ارزش برای خوش گذرانی بیش از حد خودتان خودداری کنید و از آن به عنوان زمانی برای رشد و تغییر استفاده کنید.

جند قدم برای توقف متاسف شدگی برای خود

آیا می‌دانستید که احساس ترحم نسبت به خود می‌تواند باعث ایجاد دوپامین در شما شود تا احساس خوبی داشته باشید؟ وقتی عجز و ناله می‌کنید، شکایت می‌کنید و آه بلند می‌کشید، بسیار اعتیادآور است. متأسفانه، سرخوشی که احساس می‌کنید فقط چند دقیقه طول می‌کشد، اما به این روش ادامه می‌دهید زیرا احساس خوبی دارد. مشکل این است که شما هرگز یاد نگرفته اید که چگونه احساسات خود را به اندازه کافی بیان کنید. بنابراین، شما به راه‌های مثبتی نیاز دارید تا به شما کمک کند تا با چیزهایی که شما را متاسف می‌کند کنار بیایید. در این‌جا چند راه وجود دارد که باید سعی کنید برای جلوگیری از تاسف برای خودتان تلاش کنید.

نحوه تنفس صحیح را یاد بگیرید

زمانی که احساس می‌کنید تمام آن افکار دلسوزی به درون خود می‌آیند، آرامش ذهن و بدنتان ضروری است. ساده ترین راه برای انجام این کار این است که در یک مکان راحت چشمان خود را ببندید و بنشینید. شما می خواهید از طریق بینی نفس عمیق بکشید و آن‌ها را حدود 5-6 ثانیه نگه دارید، سپس آن‌ها را از طریق دهان رها کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

سعی کنید افکار خود را بر روی چیزهای مثبت متمرکز کنید که در ابتدا کنترل آن سخت خواهد بود. تنظیم یک برنامه به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که این کار را به مدت دو دقیقه انجام می دهید.

احساس قدردانی را در آغوش بگیرید

آیا برای همه چیزهایی که دارید سپاسگزار هستید یا همیشه خود را با دیگران مقایسه می کنید و متاسف می شوید؟ کائنات چیزهای زیادی را به شما ارائه می کند، اگرچه ممکن است آن چیزهای فانتزی را که می خواهید نداشته باشید. وقتی یاد بگیرید که قلب سپاسگزار داشته باشید، آنگاه کارهای بیشتری به شما سپرده می شود. برای چیزهایی که ندارید از پشیمانی دست بردارید و برای چیزهایی که دارید سپاسگزار باشید. خوش بینی را در خود بگنجانید. احتمالاً این جمله عاقلانه را شنیدید که نیمه پر لیوان را باید دید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا