چگونه در زندگی و خانواده‌ دوباره شاد باشیم؟

خانواده در جهان امروزی اهمیت بسیاری دارد. ما در دنیایی که زندگی می کنیم که موارد زیادی بر ضد شادی و خوشبختی دارد. اگر ما بخواهیم برای هر قضیه ای احساس ناامیدی کنیم در زندگی دچار مشکلاتی خواهیم شد. شادی نیازمند لذت برد در لحظه هست. ما اگر بتوانیم از آن چیزی که داریم لذت ببریم قطعا احساس خوشبختی خواهیم کرد. خوشبختی در زندگی اهمیت دارد. هیچ کدام از ما دوست نداریم که خوشبختی در زندگی مان وجود نداشته باشد. زندگی پر از فراز و نشیب های زیاد است. حال این که بگوییم پیشرفت یعنی چه و این که چگونه می توان آن را از چه مواردی تعریف کرد متفاوت است. پیشرفت کردن در زندگی بسیار مهم است و نیازمند تلاش هایی در بخش های مختلف زندگی است.

زندگی باید به گونه ای باشد که به افراد آرامش بدهد نه این که آرامش را از افراد  بگیرد. در مقاله های قبل در ارتباط با این که شادی و خوشبختی چه تاثیری بر ذهنیت افراد دارد صحبت کردیم. ما گفتیم که شادی و خوشبختی می تواند بر ذهنیت و جسم افراد تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. هورمون ها در بدن به خصوص هورمون های شادی بسیار می تواند باعث موفقیت و پیشرفت شما شود. در ادامه می خواهیم بدانیم که چگونه در زندگی و خانواده‌ دوباره شاد باشیم؟ در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چگونه در زندگی و خانواده‌ دوباره شاد باشیم؟  صحبت کنیم.

شاد بودن یعنی چه؟

چگونه در زندگی و خانواده‌ دوباره شاد باشیم؟

شاد بودن یعنی چه؟ در مورد شاد بودن ایده ها و دیدگاه های زیادی وجود دارد. بر اساس تعریف شادی به معنی لذت، رضایت یا شادی است. به راستی، “خوشحال” بودن شما برای شما هر معنایی دارد. البته، همه موافق نیستند، اما این قابل انتظار است زیرا هیچ دو نفر شبیه هم نیستند. آیا اخیراً به طور کلی از چیزهایی ناراحت بوده اید؟ چه چیزی باعث آن تغییر شده است؟ همان طور که ممکن است قبلاً شنیده باشید، ریشه یابی یک مشکل، مشکل را مشخص می کند. در نهایت به شما می گوید که برای تغییر باید از کجا شروع کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

بهترین راه برای انجام شاد بودن کار مقایسه و تضاد است. این مقاله به شما کمک می کند تا دریابید چه چیزی می تواند مانع از یافتن شادی شود و نکاتی را برای پرورش نسخه شادی خود ارائه می دهد.

یک لیست مقایسه برای پیدا کردن آن چه مانع شادی شما می شود

قبل از این که سفر خوشبختی خود را آغاز کنید، لیست مواردی که شما را خوشحال می کند و چه چیزهایی نیست، مفید است. پس از تهیه این فهرست، بهتر می فهمید که باید روی چه چیزی کار کنید تا شادی و آرامش بیشتری را در زندگی خود ایجاد کنید.

در زیر نمونه ای از لیست  آورده شده است، البته لیست شما می تواند متفاوت از این لیست باشد. این فقط برای کمک به شما در شروع است.

آن چه ما را  خوشحال می کند

  • مراقبه
  • مثبت اندیشی
  • خوش بینی
  • یک سیستم پشتیبانی خوب
  • روزهای مراقبت از خود
  • اشتیاق برای زندگی
  • رسانه های اجتماعی کمتر
  • تأییدهای مثبت
  • کاوش در طبیعت
  • آن چه ما را ناراضی می کند
  • مقایسه خودم با دیگران
  • خجالت کشیدن بدن
  • بدبینی
  • انزوا
  • بدون روزهای شخصی
  • احساس عدم قدردانی
  • رسانه های اجتماعی بیش از حد
  • افکار منفی
  • شک و تردید به خود

حالا که لیست خود را تهیه کرده اید، با آن چه می کنید؟ آن را مرور کرده و در خط حافظه حرکت کنید. سعی کنید دوران شادتر زندگی خود را دنبال کنید. چه زمانی خوشبخت ترین فرد در زندگی بودید؟ آن لحظات را کانال کنید و ببینید آیا می توانید آن قسمت را دوباره پیدا کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

چگونه در زندگی و خانواده‌ دوباره شاد باشیم؟

شاید نتوانید آن لحظات را بازسازی کنید، اما حداقل می توانید از آن ها الهام بگیرید. شاد بودن لایه به لایه می آید. و ممکن است متوجه شوید که می خواهید گزینه های جدیدتری را که برای شما شادی به ارمغان می آورند کشف کنید، که کاملاً خوب است. اگر نگاهی دقیق به  لیست خود بیندازید، متوجه خواهید شد که برای احساس خوشبختی باید چه چیزی را از زندگی خود حذف کنید.

شرمندگی در مقابل شادی

آیا شرمندگی شما را عقب می اندازد؟ این امکان وجود دارد که احساس خستگی کنید یا این که تنها هستید؟ یا حتی برای دوست داشتن خودتان مشکل دارید؟ اگر هریک از این موارد برای شما صدق می کند، وقت آن رسیده است که به آن احساسات منفی بپردازید تا بتوانید از کنار آن ها بگذرید. یک درمانگر یا متخصصی دیگر می تواند به شما در رفع این موانع کمک کند. و ابزارهایی را در اختیار شما قرار دهد که بتواند بر آن ها غلبه کند.

راه های یافتن شادی در دوران زندگی جدید

راه های زیادی برای کشف خوشبختی جدید وجود دارد. در زیر نکاتی را خواهید یافت که به شما کمک می کند ایده خود را درباره خوشبختی پیدا کنید.

سرگرمی جدیدی پیدا کنید

در مورد سرگرمی ها، امکانات بی پایان است. و بهترین قسمت این است که سرگرمی ها کاملاً به شما بستگی دارد. شما می توانید تا آن جا که می خواهید ماجراجو، خلاق، مرموز یا رفتاری باشید. می توانید سرگرمی جدیدی را به تنهایی یا با دوستان خود امتحان کنید. به گفته راشل گلدمن، دکترا، FTOS، روانشناس دارای مجوز، ” [سرگرمی] می تواند به عنوان یک حواس پرتی عمل کند. اما همچنین به کاهش استرس کمک می کند و تمرکز ما را بر روی چیزهای سرگرم کننده و متفاوت قرار می دهد. نکته اصلی این است که چیزی را پیدا کنیم فقط برای شما ایجاد شاد بودن را انجام دهد ”

خودتان را در اولویت قرار دهید

چگونه در زندگی و خانواده‌ دوباره شاد باشیم؟

هر چند ساده به نظر می رسد، بسیاری از مردم مراقبت از خود را فراموش می کنند. حتی اگر به دلیل برنامه شلوغ کاری، ازدواج، بچه ها، خانواده، حیوانات خانگی یا دوستان باشد. بسیاری از مردم، به ویژه زنان، از مراقبت از خود کم برخوردار هستند. وقتی خود را در اولویت قرار دهید ، مطمئناً خوشبختی و شاد بودن دذ شما درخشان خواهد شد.

وقت گذاشتن روزانه برای خود می تواند بر روحیه، سطح استرس، تمرکز و بهره وری شما تأثیر بگذارد. اجازه دادن به خود برای یکبار دریافت انرژی مجدد نه تنها به شما این امکان را می دهد که بهترین فرد خود باشید، بلکه پنجره ای از فرصت را برای کمک به دیگران باز می کند.

ورزش و شاد بودن

بگذارید قبول کنیم که همه طرفدار ورزش نیستند. اما ورزش مزایای زیادی دارد. شما با ورزش کردن به بدن خود خدمات خوبی ارائه می دهید زیرا اکسیژن و مواد مغذی بافت های شما به سیستم قلبی عروقی شما کمک می کند.

اندورفین هایی که از ورزش و فعالیت بدنی دریافت می کنید مانند یک سیستم قوی روی بدن تاثیرگذار هستند. کافی است 30 دقیقه حرکت کنید تا آن هورمون های طبیعی که باعث ایجاد “احساس خوب” می شوند را برای بهبود روحیه و سلامت خود بدست آورید.

رژیم متعادل داشته باشید

رژیم غذایی شما مهمتر از ورزش است. زیرا آن چه که در بدن خود قرار می دهید تعیین کننده واکنش بدن شما است. یک رژیم متعادل سالم بر خلق و خوی کلی شما تأثیر مثبت می گذارد. اگر غذای ضعیفی (سرخ شده، سدیم زیاد، غذاهای پر قند) می خورید، اندام های شما پاسخ منفی خواهند داد. این ها عوارضی مانند فشار خون بالا، دیابت، کلسترول بالا یا بدتر از همه موارد فوق را به وجود می آورند.

بین غذا و خلق و خوی رابطه وجود دارد. وقتی رژیم غذایی متعادلی نداریم، دچار نوسانات خلقی می شویم. اما وقتی غذا نمی خوریم نیز دچار تغییراتی می شویم. ما بدون تغذیه مناسب تحریک پذیر می شویم و تمرکز نداریم.

این بدان معنا نیست که گاهی اوقات نمی توانید خودتان را درمان کنید. اما داشتن یک وعده غذایی متعادل با پروتئین و سبزیجات پخته یا کبابی بدن شما را قوی تر و ذهن شما را شادتر می کند.

سیستم حمایتی و افراد نزدیک خود را عاقلانه انتخاب کنید

انتخاب شرکتی که نگه می دارید در زندگی بسیار ضروری است. متأسفانه منظور همه خوب نیست و آگاهی از آن مهم است.

نظر گلدمن در ارتباط با این زمینه

گلدمن می گوید: “داشتن یک سیستم حمایتی خوب به بهبود شادی و رفاه ما کمک می کند. فقط دانستن این که دیگران در کنار شما هستند بسیار موثر است.” داشتن یک فرد مناسب را در اولویت خود قرار دهید تا افرادی که در زندگی شما برای سلامت روانی شما مفید هستند بیشتر به شما کمک کنند. برخی از دوستان ممکن است سمی باشند. و شما حتی تا زمانی که رابطه خود را پایان ندهید متوجه نخواهید شد. شادی به انتخاب های شخصی و حرفه ای زندگی شما بستگی دارد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

چگونه در زندگی و خانواده‌ دوباره شاد باشیم؟

اگر چه موارد ذکر شده در بالا پیشنهاداتی هستند، اما می توانید از آن ها به عنوان نقطه شروع برای جمع آوری ایده خود استفاده کنید. دکتر گلدمن همچنین خاطرنشان کرد که داشتن یک روال معمول به ما کمک می کند تا احساس کنیم متعادل هستیم.

https://www.verywellmind.com/how-to-be-happy-again-5194101

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا