چگونه در این سال تحصیلی برای فرزند خود تعیین اهداف کنیم

هدف گذاری یکی از راه های مهم برای موفقیت است. تعیین اهداف نیازمند برنامه ریزی های مناسب است. افراد اگر می خواهند در زندگی پیشرفت داشته باشند باید برنامه ریزی مناسب انجام دهند. موفقیت لازمه تلاش و کوشش است. در جهانی که زندگی می کنیم باید برای زندگی خود تلاش کنیم. گاهی اوقات ممکن است شکست بخوریم. شکست خوردن نباید به این معنا باشد که شما در طول زندگی ناامید باشید. در سال تحصیلی جدید که احتمال برداشته شدن محدودیت ها وجود دارد برنامه ریزی و تعیین اهداف مهم است. خانواده ها باید بتوانند با مدیریت و برنامه ریزی امروزه روان شناسی می گوید که هر کس اهداف دقیق تری داشته باشد و برای آن تلاش کند موفق تر خواهد بود. در ادامه می خواهیم ببینیم که چگونه در این سال تحصیلی برای فرزند خود تعیین اهداف کنیم

در این زمینه به خصوص باید در نظر داشت که با یک نوع از یک فرایند نمی توان گفت که شما دارای آن مشکل هستید. یکی از نکاتی که همه باید بدانند این است که با استفاده از یک یا دو مورد نمی توان تایید کرد که اختلالاتی وجود دارد یا خیر این نکته را باید بدانید که تلاش کافی می تواند باعث پیشرفت فعالیت شما هم بشود.

در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چگونه در این سال تحصیلی برای فرزند خود تعیین اهداف کنیم صحبت کنیم.

بازگشت به مدرسه یک فرصت طبیعی برای فرزند شما است

چگونه در این سال تحصیلی برای فرزند خود تعیین اهداف کنیم

بازگشت به مدرسه یک فرصت طبیعی برای فرزند شما است. این کار باعث می شود تا بتواند در طول سال اهداف خود را تعیین کند. انجام این کار می تواند به دانش آموزان در موفقیت در مدرسه کمک کند و در عین حال مهارت حیاتی تعیین اهداف را نیز بیاموزد. بنابراین، به جای این که آمادگی خود را برای ذخیره کردن وسایل مناسب مدرسه محدود کنید، به فرزند خود کمک کنید. این کار باعث می شود تا در مورد آن چه که در سال تحصیلی جدید می خواهد بدست بیاورد فکر کند. سپس این اهداف را به یک برنامه عملی تبدیل کند.

چرا تعیین اهداف کنیم؟

ممکن است فرزند شما تمایل داشته باشد که یک کتاب کامل را به تنهایی به پایان برساند. یا کفش های خود را به تنهایی ببندد. آن ها ممکن است امیدوار باشند که به یک باشگاه بپیوندند، چند دوست جدید پیدا کنند یا در کلاس بیشتر صحبت کنند. رسیدن به موقع به کلاس، تکمیل مهارت های نوشتاری آن ها، یا سازماندهی و به روز بودن کار خود از دیگر اهداف شایسته است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

نیت آن ها در سال جاری هرچه باشد، اندیشیدن و برنامه ریزی قبل از شروع مدرسه می تواند به فرزند شما کمک کند. این کار باعث می شود تا مدرسه را با رویکردی مثبت شروع کند و آن ها را برای رسیدن به اهداف خود آماده کند. یادگیری تعیین اهداف (و دنبال کردن آن ها) به کودکان کمک می کند تا استقلال پیدا کنند و درک کنند که می توانند بر زندگی خود کنترل داشته باشند. وقتی فرزند شما شروع به تصمیم گیری در مورد آن چه می خواهد انجام دهد می کند، بیشتر به دنبال رضایت و یادگیری خود است. نه این که انگیزه ای برای انجام کارها داشته باشد.

اختلال در آموزش و پرورش به خاطر شرایط همه گیری

پس از اختلال در آموزش و پرورش در اثر همه گیری، این امر غیر عادی نیست که بچه ها احساس استرس کنند. آن هذ کمتر مشغول مدرسه می شوند. و با انگیزه کمی کارهای خود را انجام می دهند. تعیین اهداف می تواند ابزار مفیدی برای کمک به فرزند شما برای غلبه بر این موانع و حداکثر استفاده از مدرسه باشد.

تعیین اهداف در مدرسه می تواند به فرزند شما کمک کند. این کار باعث می شود تا یادگیری با مسئولیت پذیری بیشتر و انگیزه و استقلال افزایش پیدا کند. همچنین این یک راه عالی برای پیوند با فرزندان خود قبل از شروع سال تحصیلی جدید است. اهداف همچنین به فرزند شما کمک می کند تا درگیر حرفه تحصیلی خود شود.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

چگونه در این سال تحصیلی برای فرزند خود تعیین اهداف کنیم

تعیین اهداف همچنین به کودکان کمک می کند تا فراتر از زمان حال را ببینند. در واقع آن ها را تشویق می کند که به آینده نگاه کنند. فرزند شما فرایند تعیین اهداف، از جمله قدرت قصد، بهره وری، سازماندهی، پیگیری و تفکر استراتژیک را فرا می گیرد.

چند راه برای کمک به کودکان در تعیین و دستیابی به اهداف

واژه “هدف” را تعریف کنید

ابتدا مطمئن شوید که فرزند شما می داند هدف گذاری چیست. اگر واقعاً متوجه نشوند هدف چیست، تعیین اهداف برای آن ها دشوار خواهد بود. با توضیح مفهوم هدف گذاری شروع کنید. در اصل، هدف چیزی است که شخص می خواهد به آن برسد. هدف زمانی محقق می شود که شخص برنامه عملیاتی را به اجرا بگذارد که قصد او را به واقعیت تبدیل کند. ورزش می تواند یک مقایسه مفید باشد. ممکن است فرزند شما بداند که در فوتبال، هدف این است که بازیکنی توپ را وارد دروازه کند. بنابراین می تواند مکان خوبی برای شروع توضیحات باشد.

مثالی در ارتباط با این زمینه

به فرزند خود اطلاع دهید که وقتی بازیکنی گل می زند، این نتیجه نهایی تلاش زیاد است. برای رسیدن به آن هدف تلاش و مانور زیادی لازم بود. با استفاده از این ایده، می توانید به فرزند خود در درک فرایند (و نقطه) تدوین هدف و تهیه برنامه ای برای تحقق آن کمک کنید. مثال های دیگری از اهداف کودکان ممکن است شامل یادگیری مهارت های جدید، کسب نمرات خاص یا تکمیل تمام تکالیف خانه و به خاطر سپردن آن ها باشد.

آموزش زبان هدف گذاری

فرزند خود را با زبان مربوط به هدف گذاری آشنا کنید. فراتر از درک این که هدف چیست، مطمئن شوید که فرزند شما می داند چگونه در جهت رسیدن به هدفی از جمله نحوه استراتژی، سازماندهی و اولویت بندی کار کند. در مورد اهداف کوتاه مدت و بلند مدت نیز صحبت کنید و ارزش تکه تکه شدن هدف آن ها را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

چگونه در این سال تحصیلی برای فرزند خود تعیین اهداف کنیم

دانستن این که چگونه در مورد اهداف خود صحبت کنید، در درک آن ها از اهداف خود – و آن چه ممکن است برای رسیدن به آن ها لازم باشد – مهم است. زبان تعیین هدف را اغلب می توان به فرمول زیر تقسیم کرد:

من می خواهم [این کار را] تا [وقتی] انجام دهم. من از قبل می دانستم چگونه [مهارت های مرتبط] را انجام دهم. [این مراحل خاص] را برای رسیدن به هدفم دنبال خواهم کرد.

اگر می خواهید فرزندتان یاد بگیرد که چگونه تعیین اهداف کند، مطمئن شوید که به او اجازه می دهید که مسئول این روند باشد. به خود یادآوری کنید که گوش دادن مهمتر از صحبت کردن است. سوالاتی بپرسید، اما بگذارید آن ها به نتیجه گیری خود برسند و بدانند که در چه زمینه ای تلاش کنند.

هدف شما در تمرین تعیین اهداف

هدف شما در تمرین تعیین اهداف این است که فرزند شما تصمیم بگیرد که به چه چیزی می خواهد برسد. نه این که آن ها فقط با اهدافی که والدینشان پیشنهاد می کنند پیش بروند. مطمئناً می توانید نمونه هایی از اهدافی را که برای خود تعیین کرده اید به فرزند خود ارائه دهید.  اما بگذارید آن ها را اهداف خود را انتخاب کنند. آن چه کودکان می خواهند انجام دهند مهم است.

طوفان فکری و تعیین اهداف

در حالی که می خواهید فرزند شما به اهداف خود برسد، طوفان فکری می تواند ثمر بخش باشد. یک فرد حمایت کننده باشید و سوالات خود را مطرح کنید تا به فرزند خود کمک کنید. این کار باعث می شود تا فرزند شما اهداف مورد نظر خود را کشف و تصحیح کند.

سوالاتی که باید بپرسید

بدیهی است، شما می خواهید بپرسید که آیا آن ها قبلاً هدفی در ذهن خود دارند. در هر صورت، سوال خود را ادامه دهید تا زمانی که به نظر برسد فرزند شما با هدف احتمالی که می خواهد برای رسیدن به آن تلاش کند کلیک کند. سوالات احتمالی که ممکن است برای فرزند خود مطرح کنید عبارتند از:

آیا مهارت های تحصیلی جدیدی وجود دارد که می خواهید یاد بگیرید و یا پیشرفته تر کنید؟

آیا نقاط قوت و ضعف مربوط به خود را می دانید دارید که دوست دارید امسال بر آن ها تمرکز کنید؟

گفت و گو را ادامه دهید تا چند ایده هدف ظاهر شود. توسعه اهداف کوتاه مدت و بلند مدت می تواند مفید باشد.

به پالایش اهداف کمک کنید

چگونه در این سال تحصیلی برای فرزند خود تعیین اهداف کنیم

فرزند شما ایده کلی برای هدف یا اهداف خود ارائه می دهد. گام بعدی این است که در مورد آن چه که او به طور خاص امیدوار است انجام دهد و اطمینان از این که این هدف امکان پذیر است، محدود شود. این زمانی است که می توانید به فرزند خود کمک کنید تا در یک سال تحصیلی، هدف خود را در کاری که برای او قابل انجام است در سطح تحصیلی مشخص کند.

https://www.verywellfamily.com/setting-back-to-school-goals-2086626

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا