چند نکته که باید در مورد قرار ملاقات با فرد BPD بدانید

برقراری ارتباط یک موضوع مهم در دنیای امروزی است. همه ما رسیدن به موفقیت را در اولویت خود قرار می دهیم. حال این موفقیت می تواند در زمینه های کاری یا حتی روابط شما باشد. رابطه ها همان طور که قبلاً گفتیم بلند مدت هستند و کوتاه مدت. رابطه برای اکثریت افراد می تواند تضمین کننده پیشرفت باشد. در مقاله های قبل در ارتباط با پیشرفت در زندگی و انواع آن صحبت کردیم. ما گفتیم که ارتباط با اشخاص مختلف و آن هابی که شخصیت های متفاوتی دارند چگونه است. شخصیت در افراد مختلف متفاوت است. برخی از این شخصیت ها را ممکن است بشانسید. برخی هم برای شما تازگی دارند. شخصیت انسان اگر انعطاف پذیر باشد می تواند به شما کمک کند. اما نحوه قرار ملاقات با شخصیت های مختلف متفاوت است. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند نکته که باید در مورد قرار ملاقات با فرد BPD  بدانید چییت؟

حال این خشم می تواند یک خشم درونی چندین ساله باشد یا یک خشم آنی که به علت وجود شرایط مختلف ایجاد شده باشد. در دورانی که زندگی می کنیم ممکن است فرد به علت های مختلف دچار این فرآیند استرسی شوند. شما می توانید با استفاده از روان شناسان این روند را بهبود بخشید. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند نکته که باید در مورد قرار ملاقات با فرد BPD  بدانید صحبت کنیم.

آیا به قرار ملاقات با فرد BPD می روید؟

 قرار ملاقات با فرد BPD

این که به قرار ملاقات با همچین شخصی بروید یا خیر به چه چیزی بستگی دارد؟ آیا شریک زندگی شما اخیراً مبتلا به BPD تشخیص داده شده است؟ آیا فکر می کنید شخص مهم دیگری ممکن است دارای اختلال باشد. افراد مبتلا به BPD اغلب با روابط عاشقانه خود دست و پنجه نرم می کنند. هر دو شریک در رابطه تمایل دارند با مجموعه ای از چالش های منحصر به فرد ناشی از اختلال شخصیت رو به رو شوند. بسیاری از علائم اختلال شخصیت مرزی می توانند تغییرات ناگهانی در احساسات و واکنش ها را ایجاد کنند. این ممکن است منجر به تیره تر شدن روابط بین دو شریک شود. آشفتگی و اختلال عملکرد نیز می تواند در روابط ایجاد شود. اما با درمان و آموزش مداوم، می توان رابطه قوی و پایداری با فرد مبتلا به BPD داشت.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

تحصیل و آگاهی از چگونگی تأثیر اختلال شخصیت مرزی بر روابط بسیار مهم است. به همین دلیل مهم است که هنگام ملاقات با فرد مبتلا به BPD این موارد را در نظر داشته باشید.

اختلال شخصیت مرزی یا BPD چیست؟

اختلال شخصیت مرزی یک اختلال سلامت روانی است. این اختلال اغلب با علائم ترس شدید از ترک، رفتارهای تکانشی و روابط ناپایدار اما شدید مشخص می شود. یک فرد مبتلا به BPD ممکن است با تغییر روحیه غیرقابل پیش بینی خود را نشان دهد. او با تغییرات سریع در مزاج، دیگران را از خود دور می کند. افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی نیز ممکن است قسمت های شدیدی از خشم، اضطراب و افسردگی را تجربه کنند. بنابراین قرار ملاقات با فرد BPD دشوار است.

عوامل خطر یک اختلال BPD

اکثر متخصصان سلامت روان اعتقاداتی در مورد قرار ملاقات با فرد BPD دارند. این که ژنتیک، ساختار و عملکرد مغز و عوامل محیطی می توانند خطر ابتلا به اختلال شخصیت مرزی را در افراد افزایش دهند.

  • ژنتیک و سابقه خانوادگی: فرض کنید افرادی والدین یا خواهر یا برادرشان دارای اختلال شخصیت مرزی هستند. ممکن است با خطر بیشتری برای ابتلا به BPD در مقایسه با دیگران روبرو شوند.
  • ساختار و عملکرد مغز: همان طور که محققان پیچیدگی های BPD مغز را حل می کنند. مهم است که آن چه را یافته اند بیاموزیم. افراد مبتلا به BPD تمایل به داشتن مغزی دارند که در حالت آماده باش کامل است.
  • در نتیجه، غریزه “مبارزه یا فرار” به راحتی روشن می شود. این باعث می شود افراد به شیوه ای عمل کنند که همیشه مناسب موقعیت فعلی نیست. این اختلال ممکن است ناشی از تغییرات ساختاری و عملکردی در مناطقی از مغز باشد که کنترل کننده انگیزه ها و تنظیمات احساسی است.
  • عوامل محیطی، فرهنگی و اجتماعی: داشتن دوران کودکی آسیب زا همراه با بی ثباتی و سوءاستفاده در افراد مبتلا به BPD شایع است.

علائم اختلال شخصیت مرزی و قرار ملاقات با فرد BPD

قرار ملاقات با فرد BPD

افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی می توانند علائم مختلفی را تجربه کنند. به عنوان مثال، بسیاری از آن ها با نوسانات خلقی در قرار ملاقات با فرد BPD سروکار دارند. نظرات آن ها درباره خود و دیگران نیز می تواند به سرعت تغییر کند. در مجموع نه دسته علائم وجود دارد که متخصصان سلامت روان هنگام تشخیص BPD به دنبال آن هستند. برای تشخیص رسمی اختلال شخصیت مرزی، باید حداقل پنج مورد از این علائم را نشان دهید.

لیست کامل علائم BPD شامل موارد زیر است:

ترس از رها شدن

چیزی به اندازه بی گناهی مانند دیر رسیدن از محل کار ممکن است این ترس را در فرد مبتلا به BPD ایجاد کند. آن ها ممکن است سعی کنند در هنگام قرار ملاقات با فرد BPD به آن ها بچسبند یا حرکات را دنبال کنند تا از رفتن شما جلوگیری کنند.

روابط ناپایدار

افراد مبتلا به BPD تمایل به داشتن روابط کوتاه مدت و شدید دارند. آن ها ممکن است معتقد باشند که هر فرد جدیدی که با او ملاقات می کنند “یک فرد عاشق” است. از طرف دیگر، آن ها ممکن است فکر کنند که این شخص وحشتناک است. معمولاً هیچ راه میانی برای آن ها وجود ندارد.

نامشخص بودن رفتار یا تغییر شخصیت از خود

احساس ناپایدار خود یکی دیگر از نشانه های قرار ملاقات با فرد BPD است. گاهی اوقات یک فرد مبتلا به BPD ممکن است بین نفرت از خود و احترام گذاشتن به خود جابجا شود. آن ها همچنین ممکن است مسیر مشخصی در زندگی نداشته باشند. آن ها به طور مداوم شغل، دوستان، شرکا و اهداف را تغییر دهند.

رفتارهای تکانشی

افراد مبتلا به BPD ممکن است رفتارهای تکانشی داشته باشند. همانند رانندگی بی پروا، انجام رابطه جنسی ناامن یا ترک الکل داشته باشند.

خودآزاری یا رفتار خودکشی

قرار ملاقات با فرد BPD

خودآزاری، افکار خودکشی و تهدیدهای خودکشی از علائم شایع در افراد مبتلا به BPD است.

نوسانات شدید احساسی

نوسانات شدید خلقی می تواند از چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد.

احساس مزمن خالی

افراد مبتلا به BPD گاهی احساس خالی بودن را توصیف می کنند. آن ها ممکن است سعی کنند این خالی بودن را  را با دارو یا رابطه جنسی پر کنند. اگر چه این معمولاً احساس آن ها را برآورده نمی کند.

خشم انفجاری و قرار ملاقات با فرد BPD

مشکلات خلقی و کنترل خشم کوتاه نیز در بیماران مبتلا به اختلال شخصیت مرزی مشاهده می شود.

احساس مشکوک بودن یا عدم ارتباط با واقعیت

پارانویا ممکن است در بیماران BPD رخ دهد. برخی گزارش می دهند وقتی از واقعیت جدا می شوند یا ارتباط خود را با واقعیت از دست می دهند، دچار مغز مه آلود می شوند.

تشخیص و درمان در ارتباط با قرار ملاقات با فرد BPD

یک پزشک یا ارائه دهنده سلامت روان معمولاً بر أساس موارد مختلفی درمان را شروع می کند. ارزیابی های روانشناختی، مصاحبه با بیمار و بررسی داروهای بیمار، BPD را تشخیص می دهد. چندین درمان برای کسانی که با BPD تشخیص داده شده اند در دسترس است، از جمله:

  • روان درمانی
  • رفتار درمانی دیالکتیکی (DBT)
  • بستری شدن در بیمارستان

داروهای تجویزی یا روان درمانی نیز می تواند به بیماران در مقابله با مشکلات همزمان مانند اعتیاد به الکل یا افسردگی کمک کند.

چند نکته که هنگام ملاقات با یک فرد مبتلا به BPD باید به خاطر بسپارید

قرار ملاقات با فرد BPD

در حالی که قرار ملاقات با فرد BPD می تواند اذیت کننده شود، از یک سمت می تواند مملو از عشق و شفقت باشد. درمان روانپزشکی مهم است. همچنین یک شبکه حمایتی قوی برای کمک به همسرتان در کنار آمدن با این اختلال و علائم آن ضروری است. هنگام ملاقات با شخص مبتلا به BPD، به خاطر سپردن چند توصیه ضروری است.

شما باید محدودیت هایی را با شریک خود تعیین کنید

تعیین و پایبندی به مرزها می تواند به ملاقات با یک فرد مبتلا به BPD کمک کند. در واقع این فرآیند به شما حس ساختاری بسیار خوبی را بدهد. برقراری ارتباط آزاد هنگام ایجاد مرز برای رابطه ضروری است. هنگام بیان ترجیحات شخصی، ارزش ها، محدودیت ها رو راست باشید. هنگام بیان خواسته های کلی خود به عنوان یک شخص به شریک خود، واضح باشید. تعیین مرزها می تواند شریک زندگی شما را تشویق کند. این کار باعث می شود که مسئولیت اقدامات خود را بر عهده بگیرد. شما را از تحمل رفتارهای ناسالم بازدارد و روابط خود را تقویت کند.

هنگام تعیین این محدودیت ها، حفظ آرامش و سرسختی ضروری است.

هنگام تعیین این محدودیت ها، حفظ آرامش و سرسختی ضروری است. شریک زندگی شما ممکن است در ابتدا تلاش های شما را رد کند. اما اگر بتوانید آن را کنار بگذارید، این مرزها می توانند یک رابطه سالم و قوی را در دراز مدت ایجاد کنند.

https://www.betterhelp.com/advice/dating/9-things-to-know-about-dating-someone-with-bpd/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا