چند نکته در مورد قرار ملاقات با افراد افسرده

برای این که بتوانید ارتباط خوبی برقرار کنید باید قوانین آن را بلد باشید. حال این ارتباط می تواند با یک شخض در مورد کار یا این که برای آشنایی و ازدواج باشد. هر دو مسئله نیازمند رفتار های خاصی است خصوصا اگر قرار ملاقات با افراد افسرده باشد. برای مثال وقتی شما با یک شخص جلسه کاری دارید باید سعی کنید روی همکاری با آن شخص تمرکز کنید. شاید شما حتی زندگی شخصی او را هم ندانید اما باید درزمینه کاری تو را بشناسید. در زمینه ازدواج و رابطه جریان متفاوت است. برای مثال شما باید سعی کنید زندگی آن فرد، خانواده و شخصیت او را بشناسید. در واقع شما باید بدانید که با چه کسی می خواهید وارد رابطه شوید. این کار باعث می شود تا رابطه یا ازدواج شما قوی تر باشد. خیلی از افراد وجود دارند که دچار اختلالاتی مثل افسردگی هستند.

در ادامه می خواهیم ببینیم که چند نکته در مورد قرار ملاقات با افراد افسرده چگونه است؟ حال این که بگوییم پیشرفت یعنی چه و این که چگونه می توان آن را از چه مواردی تعریف کرد متفاوت است.  زندگی باید به گونه ای باشد که به افراد آرامش بدهد نه این که آرامش را از افراد  بگیرد. در مقاله های قبل در ارتباط با این که دوستی و شادی چگونه می توانند مکملهک باشند توضیحات کوتاهی دادیم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند نکته در مورد قرار ملاقات با افراد افسرده صحبت کنیم.

قرار ملاقات می تواند سخت باشد.

قرار ملاقات با افراد افسرده

قرار ملاقات می تواند سخت باشد. گاهی اوقات یافتن فرد مناسب دشوار است. همچنین ماندگاری رابطه در فراز و نشیب های زندگی نیز می تواند چالش برانگیز باشد. اگر همسرتان نیز افسردگی دارد، می تواند کار را حتی سخت تر کند. وقتی قرار ملاقات با افراد افسرده دارید، ممکن است احساس ضرر کنید. ممکن است ندانید چگونه به خود کمک کنید. همچنین ممکن است فکر کنید که این تقصیر شما است. بیشتر از همه، شما فقط می خواهید بدانید که آیا رابطه شما دوباره “عادی” خواهد شد یا خیر. در این مقاله، ما نکاتی را برای کمک به شما در حمایت از شریک خود در صورت برخورد با افسردگی به اشتراک می گذاریم. بنابراین می توانید رابطه خود را بهبود بخشید.

افسردگی روابط را سخت می کند

قرار ملاقات با فرد افسرده می تواند یک چالش باشد. آن ها ممکن است روزهای خوب و روزهای بد داشته باشند.  بنابراین نمی توانید از آن ها انتظار داشته باشید که همیشه خوب باشند. آن ها همچنین ممکن است بخواهند وقتی می خواهید بیرون بروید در خانه بمانند. یا حتی ممکن است روزهایی داشته باشند که بدون هیچ دلیلی عصبانی و ناراحت باشند. این می تواند برای شما ناامید کننده باشد، اما بدانید که برای آن ها نیز ناامید کننده است.

افراد متخصص و مشاوران می توانند در این زمینه کمک کنند

“یک متخصص دارای مجوز می تواند به شما کمک کند تا بفهمید که هنگام قرار ملاقات با فردی افسرده باید چه کار کنید.” آن ها نمی خواهند احساس افسردگی کنند. حتی از دانستن اینکه احساسی که دارند بر شما تأثیر می گذارد متنفر هستند. اگر چه افسردگی آن ها مربوط به شما نیست، اما بر شما و رابطه شما تأثیر می گذارد. با این اوصاف، ممکن است با یک فرد مبتلا به افسردگی رابطه موفقی داشته باشید. ممکن است تلاش و همدلی بیشتری از طرف شما لازم باشد. اما اگر با شخص مناسب باشید ارزش آن را دارد.

نکاتی برای قرار ملاقات با افراد افسرده

نیازی نیست از قرار ملاقات با کسی که دچار افسردگی است اجتناب کنید. اما به احتمال زیاد از شما می خواهد کمی بیشتر در رابطه خود سرمایه گذاری کنید. نکات زیر می تواند به شما کمک کند در این مسیر دشوار حرکت کنید.

سعی نکنید آن ها را “اصلاح” کنید

وقتی قرار ملاقات با افراد افسرده دارید، آخرین کاری که باید انجام دهید این است که سعی کنید او را “تغییر”  دهید. آن ها “شکست خورده” نیستند. در عوض، افسردگی یک اختلال روانی است، بنابراین هیچ کاری نمی توانید برای بهبود آن انجام دهید. به احتمال زیاد فردی که با او ملاقات می کنید این را می داند.  و به دنبال شما برای حل مشکلات خود نیست. در عوض، آن ها می خواهند شما آن ها را دوست داشته باشید و حمایتشان کنید. اگر دائماً در تلاش برای رفع مشکلات هستید، به سرعت از این کار خسته می شوند. زیرا نشان می دهد که آن ها را آن طور که هستند قبول ندارید.

افسردگی مانند سوار شدن روی یک غلتک است

 قرار ملاقات با افراد افسرده

افسردگی می تواند مانند یک غلتک بزرگ غیرقابل پیش بینی باشد. گاهی اوقات می دانید که یک سد بزرگ در راه است. حتی گاهی اوقات شما را غافلگیر می کند. وقتی افسردگی دارید، بعضی روزها برای شما خوب است و برخی دیگر نه. شما ممکن است با فردی که ملاقات می کنید برخی از عوامل محرک او را بشناسید. اما همیشه این‌ طور نیست. روزهایی خواهد بود که آن ها به سادگی با احساس بدی از خواب بیدار می شوند.

این غیرقابل پیش بینی بودن، مدیریت زندگی روزمره را دشوار می کند

این غیرقابل پیش بینی بودن، مدیریت زندگی روزمره را دشوار می کند، چه برسد به این که بخواهید در رابطه باشید. ممکن است یک هفته زودتر برنامه ریزی کنید. اما وقتی روز به پایان می رسد، ممکن است آن ها به آن عمل نکنند. حتی اگر روز بعد احساس بهتری داشته باشند. گاهی اوقات قابل پیش بینی است و گاهی اوقات اینطور نیست. با این حال، اگر می خواهید در این رابطه باشید باید قوانینی را رعایت کنید. درک این نکته که ممکن است دیگران همیشه نتوانند افسردگی خود را مدیریت کنند مهم است. این فرایند در قرار ملاقات با افراد افسرده به شما کمک می کند.

شما باید مرزها را تعیین کنید

هنگام قرار ملاقات با افراد افسرده، مرزهای محکمی تعیین کنید. در غیر این صورت، شما به سرعت خود را خسته می کنید. و سلامت روحی و جسمی شما آسیب می بیند. مشارکت با فردی که دارای شرایط روانی است، می تواند از نظر احساسی خسته کننده باشد. بنابراین باید تصمیم بگیرید که کدام مرزها برای شما مهم هستند. به عنوان مثال، فرض کنید مصمم هستید که به برنامه ها و قرارها پایبند باشید. ممکن است لازم باشد به شریک خود نکته ای بگویید. این که در روزهایی که می خواهند در خانه بمانند بدون آن ها می روید. شما نمی توانید شخص دیگری را مجبور به انجام هر کاری کنید. اما همچنین مجبور نیستید از کارهایی که برای شما مهم است دست بکشید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

 قرار ملاقات با افراد افسرده

برای برخی از افراد، به ویژه مردان، افسردگی به صورت خشم ظاهر می شود. وقتی این اتفاق می افتد، به این معنا نیست که شما باید عصبانیت را در رابطه خود بپذیرید. اگر شخص مهم دیگر شما افسردگی و عصبانیت خود را برطرف می کند، باید موقتاً خود را از این موقعیت خارج کنید. به خصوص اگر این وضعیت مانند یک حالت سوء استفاده کننده باشد. حتی بهتر از این، اگر احساس می کنید این رابطه شروع به سوء استفاده می کند، خود را از رابطه حذف کنید. یک بیماری روانی یک چالش واقعی است.  و افراد مبتلا به افسردگی کنترل کاملی بر احساس خود ندارند. اما این هرگز بهانه ای برای رفتارهای سوء استفاده کننده در قرار ملاقات با افراد افسرده نیست.

قبل از قرار ملاقات با افراد افسرده با درمانگر ملاقات کنید

درمان می تواند بخش مهمی از درمان افسردگی باشد. اگر با کسی با که افسردگی دارد رابطه دارید این کار را انجام دهید.  ممکن است برای درمان  آن ها به درمانگر مراجعه نکنند، آن ها را تشویق کنید تا آن را امتحان کنند. آن ها حتی ممکن است علاقه مند به کار با یک درمانگر آنلاین باشند. از طرف دیگر، اگر آن ها قبلاً به یک درمانگر مراجعه می کنند، بپرسید که آیا می توانید در جلسه ای با او شرکت کنید یا خیر. به طور کلی، این ایده خوبی در آغاز رابطه نیست. اما هنگامی که ارتباطی برقرار کردید، شرکت در مشاوره با هم می تواند به هر دوی شما کمک کند. و بینش مهمی در مورد طرف مقابل و نقش شما در رابطه ایجاد کند.

به آن ها گوش کنید

قرار ملاقات با افراد افسرده

گاهی اوقات تنها کاری که می توانید در قرار ملاقات با افراد افسرده انجام دهید گوش دادن است. همانطور که قبلاً ذکر شد، نمی توانید “مشکل را برطرف کنید”. همچنین نمی توانید تصور کنید که می دانید آن ها چه چیزی را تجربه می کنند و چه احساسی دارند. اگر آن ها مایلند در مورد افسردگی خود با شما صحبت کنند، بدون تلاش برای اصلاح آن ها یا مشاوره به آن ها گوش دهید. همچنین از آن ها بپرسید که چه احساسی دارند و چگونه می توانید از آن ها حمایت کنید.

نکته ای در این مورد

از قطع و یا ارائه افکار خود در مورد احساسات نسبت به فردی که با او رابطه دارید اجتناب کنید. اگر آن ها چیزی می گویند که شما را وادار به دفاع از خود می کند، در برابر تمایل به ناراحت شدن مقاومت کنید.

https://www.betterhelp.com/advice/dating/8-tips-on-dating-someone-with-depression/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا