چند نکته برای قدرت در سخت‌ترین زمان‌ها

قدرت در سخت‌ترین زمان‌ها نیاز به رشد مناسب در طول زندگی دارد. روان شناسی به ما می گوید که چه قوانینی را باید رعایت کنیم تا از لحاظ روحی روانی قوی باشیم. یکی از این راه ها غلبه بر نقاط ضعف خودمان است.

در واقع ما در مرحله اول باید بپذیریم که مشکلاتی داریم و آن ها را حل کنیم. حل این مشکلات می تواند با کمک روان شناسان باشد. نکته دیگر این است که ما چگونه در برابر این مشکلات ایستادگی داشته باشیم. یکی از این مشکلات شک کردن است. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند نکته برای قدرت در سخت‌ترین زمان‌ها. در مقاله های قبل در ارتباط با این که شادی و خوشبختی چه تاثیری بر ذهنیت افراد دارد صحبت کردیم ما گفتیم که شادی و خوشبختی می تواند بر ذهنیت و جسم افراد تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد.

انواع شادی و قدرت در سخت‌ترین زمان‌ها

شادی انواع مختلفی دارد و واکنشی در بدن است که باعث ایجاد هورمون های خوب در بدن خواهد شد. هورمون ها در بدن به خصوص هورمون های شادی بسیار می تواند باعث موفقیت و پیشرفت شما شود. در ادامه می خواهیم بدانیم که چگونه بر شک خود غلبه کنیم و موفق شویم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند نکته برای قدرت در سخت‌ترین زمان‌ها صحبت کنیم.

شک به خود به عنوان “عدم قدرت در سخت‌ترین زمان‌ها تعریف می شود.

شک به خود به عنوان “عدم قدرت در سخت‌ترین زمان‌ها، شخصیت، اندیشه و غیره” تعریف می شود. به عبارت دیگر، شک و تردید در خود بدان معناست که شما خود را باور ندارید. شک به خود به سمت ذهنیت های منفی گرایش پیدا می کند. ممکن است با یک شکست کوچک شروع شود. اما این یک شکست می تواند شما را از بین ببرد و اعتماد به نفس شما را از بین ببرد. ممکن است شروع به تمرکز بر شکست کنید. سپس شروع به رشد و گسترش می کند. در نهایت، می تواند شما را از استفاده از فرصت های زیاد زندگی باز دارد.

مثالی در ارتباط با این زمینه

ما این را در زمین فوتبال می بینیم. یک بازیکن دفاعی شروع فوق العاده ای برای یک بازی دارد و سپس آن ها یک دفع را انجام می دهند. هنگامی که آن ها در حاشیه نشسته اند می توانید روی صورت بازیکنان مشاهده کنید که روی این توپ گیری متمرکز شده اند. این کار شروع به تاثیرگذاری بر اعتماد به نفس آن ها می کند. وقتی دوباره وارد بازی می شوند، هنوز آن رهگیری را به خاطر می آورند.  هر فردی شک و تردید در خود را تجربه می کند. این یک فرایند طبیعی است. با این حال، نباید ذهنیت شما را مصرف کند. هنگامی که شک به خود بر زندگی شما تأثیر می گذارد، به مشکلی تبدیل شده است که باید برطرف شود.

عدم قدرت در سخت‌ترین زمان‌ها منجر به چه چیزی می شود؟

اگر از شک و تردید در خود رنج می برید، به احتمال زیاد فرصت های پیش روی شما را خراب می کنند. وقتی اعتماد به نفس ندارید و به توانایی های خود اعتماد ندارید، خارج شدن از محدوده راحتی خود و ریسک کردن دشوار است. این می تواند منجر به عدم دنبال فرصت هایی شود که کیفیت زندگی شما را بهبود می بخشد. افرادی که با شک و تردید به خود دست و پنجه نرم می کنند، اغلب احساس می کنند گیر کرده اند. آن ها ممکن است از موقعیتی که در آن قرار دارند خوششان نیاید، اما آن قدر به خود اعتماد ندارند که چیز جدیدی را امتحان کنند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در صورت عدم قدرت در سخت‌ترین زمان‌ها، شک به خود می تواند منجر به اختلالات روانی شود. افرادی که دچار شک و تردید فراگیر هستند ممکن است در تصمیم گیری دچار مشکل شوند و اعتماد به نفس پایینی را تجربه کنند. این می تواند منجر به اضطراب و افسردگی شود. با این حال، ممکن است بر شک به خود غلبه کنید و زندگی کامل داشته باشید. حال می خواهیم ببینیم که چگونه بر قدرت در سخت‌ترین زمان‌ها خود غلبه کنیم

کسی را پیدا کنید و با او صحبت کنید

اولین قدم برای غلبه بر شک و تردید در خود، صحبت با فردی است که به او اعتماد دارید. این ممکن است یک دوست، یک عضو خانواده یا یک متخصص بهداشت روانی باشد. بسیاری از مردم از گفتگو با یک درمانگر بیزارند. با این حال، شک به خود کیفیت زندگی را کاهش می دهد. هنگامی که به کمک مورد نیاز خود دست یافتید، می توانید تجربیات جدیدی را تجربه کرده و زندگی ای را که در آرزوی آن بوده اید آغاز کنید. یک متخصص می تواند به شما کمک کند تا مسیر اعتقاد و اعتماد مجدد خود را طی کنید.

مقدار زمانی را که با افراد منفی می گذرانید محدود کنید

وقت خود را با افرادی بگذرانید که می توانند قدرت در سخت‌ترین زمان‌ها را در موقعیت شما ببینند. آخرین چیزی که هنگام مبارزه با شک و تردید به خود احتیاج دارید این است که در کنار افراد منفی باشید که قصد دارند شما را به سمت پایین بکشند. مدت زمانی را که با افرادی می گذرانید که تمایل دارند در شرایط مختلف فقط بدی ها را ببینند، کاهش دهید. به دنبال گذراندن وقت با افرادی باشید که خوش بین هستند. امید آن ها در حال از بین رفتن بر شما خواهد بود.

چند نکته برای قدرت در سخت‌ترین زمان‌ها

برخی می گویند زندگی نعمت و نفرین است. در حالی که شکی نیست که کشور ما روزهای پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است، شما باید به راه خود ادامه دهید. ممکن است صبح را با لبخندی بر لب شروع کنید و تا ظهر استرس روز شما را شکست داده باشد. قدرت در سخت‌ترین زمان‌ها شما را در این روزهای چالش برانگیز خواهد دید. وقتی استرس دارید، خستگی و همچنین قطع ارتباط با اطرافیانتان آسان است. سلامت روان شما به سلامت جسمانی شما مرتبط است. ارتباط ذهن و بدن را نمی توان انکار کرد. پس وقتی استرس و فشارهای زندگی سعی می کند شما را پایین نگه دارد، چگونه از نظر ذهنی قوی بمانید؟ در این‌جا چند راه برای کمک به شما در مواقع سخت وجود دارد

از دوستان و خانواده خود غافل نشوید

وقتی زندگی سخت می شود اولین کاری که می خواهید انجام دهید این است که منزوی شوید. آیا متوجه شدید که می خواهید خود را در اتاق خواب خود حبس کنید و زندگی خود را دور از قدرت در سخت‌ترین زمان‌ها بگذرانید؟ احساس می کنید که اگر بخوابید، وقتی از خواب بیدار شوید، مشکلاتتان به طور معجزه آسایی برطرف می شود. باید بدانید که تنها نیستید. وقتی زمان های سخت فرا می رسد، بدترین کاری که می توانید انجام دهید این است که خودتان را ببندید. هر وقت با افرادی باشید که دوستتان دارند و به شما اهمیت می دهند، قدرت پیدا خواهید کرد. وقتی خود را از دایره مراقبت درونی خود خارج کنید، می توانید به سرعت دچار افسردگی شوید.

برای ایجاد قدرت در سخت‌ترین زمان‌ها از زندگی لذت ببرید

در حالی که ممکن است به نظر غیرممکن به نظر برسد که از زندگی لذت ببرید. اما برای سلامت کلی شما ضروری است. آیا دوست دارید جدول کلمات متقاطع انجام دهید، بازی های ویدیویی انجام دهید، فیلم تماشا کنید یا مدیتیشن کنید؟ چه چیزی به شما کمک می کند ذهن خود را از استرس رها کنید و دوباره روی چیزهای مثبت تمرکز کنید؟ باید هر روز یک ساعت را به انجام کارهایی که دوست دارید اختصاص دهید. در پارک قدم بزنید یا یک ساعت را به کتاب‌خوانی اختصاص دهید. هر آن‌چه که لازم است تا شما را از نظر ذهنی قوی و راضی نگه دارد. زندگی فقط کار نیست.

برای قدرت در سخت‌ترین زمان‌ها اغلب بخندید

آیا متوجه می شوید که وقتی می خندید چقدر احساس سبکی و بی خیالی می کنید؟ آیا افرادی در زندگی شما هستند که برای شما طنز و شادی به ارمغان می آورند؟ یک دلیل پزشکی وجود دارد که چرا باید شاد باشید زیرا به بهبود سلامت کلی شما کمک می کند. مطالعه ای در ژاپن انجام شد که افراد را در سال های طلایی رشد آزمایش کرد. هدف این بود که ببینیم خنده چگونه به کاهش بیماری قلبی کمک می کند. یک گروه در معرض چیزهای خنده‌داری قرار گرفتند که باعث خنده آن‌ها شد، در حالی که گروه دیگر اصلاً نخندیدند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در طی یک دوره زمانی، گروهی که می خندیدند و رویکردی آرام به زندگی داشتند، از سلامت قلبی عروقی بهتری برخوردار بودند. علاوه بر این، میزان افسردگی آنها نیز کمتر بود. گروهی که نمی خندیدند مشکلات سلامتی بیشتری داشتند و در معرض خطر بیشتری برای سکته مغزی و حملات قلبی بودند. خنده بهترین دارو است و اکنون علم می تواند از این نظریه حمایت کند.

نعمت های خود را بشمارید

وقتی نعمت های خود را می شمارید، دارای قدرت در سخت‌ترین زمان‌ها  هستید. همیشه کسی هست که از تو بدتر است. ممکن است به نظر برسد که تمام دنیا در حال تسلیم شدن به شما هستند، اما برکات شما بسیار بیشتر از مشکلات شما خواهد بود. امروز صبح بیدار شدی و صبحانه خوردی؟ آیا یک تخت راحت برای خواب و گرمای مناسب در خانه خود داشتید؟ برخی از مردم در خیابان زندگی می کنند و نمی دانند وعده غذایی بعدی آن‌ها از کجا خواهد آمد. اما شما خوشبخت هستید. به جای آن‌چه که می خواهید، روی همه چیزهایی که دارید تمرکز کنید. کل دیدگاه شما را نسبت به زندگی تغییر خواهد داد.

برای قدرت در سخت‌ترین زمان‌ها غذاهای سالم بخورید

رژیم غذایی شما می تواند باعث افسردگی، تنبلی و احساس بدبختی در شما شود. رژیم کورتریک این روزها به یک فرآیند خوب تبدیل شده است. مردم با مصرف غذاهای فرآوری و شیرین وزن خود را کاهش می دهند. با این حال، آیا می دانستید که خلاصی از شر قند در رژیم غذایی می تواند وضوح ذهنی شما را بهبود بخشد؟

نکته ای در ارتباط با این زمینه

رژیم‌های غذایی در ابتدا برای کمک به افراد مبتلا به صرع ایجاد شد، زیرا تأثیر زیادی بر مغز دارد. وقتی احساس غمگینی یا افسردگی می کنید، اولین کاری که احتمالاً می خواهید انجام دهید این است که به سراغ غذای ناسالم بروید. با این حال، این بدترین چیز برای بدن شما است. وقتی سالم غذا بخورید، احساس بهتری خواهید داشت. وقتی از درون احساس بهتری داشته باشید، در بیرون منعکس خواهد شد.

کاری متفاوت انجام دهید

آیا تا به حال احساس می کنید که زندگی شما همان روال قدیمی است؟ باید یکنواختی زندگی را از بین ببرید. کاری متفاوت انجام دهید که به شما احساس بهتری بدهد.  وقتی کار روزانه را با انجام کاری غیرمنتظره از بین می برید، می تواند به قوی نگه داشتن ذهنی شما کمک کند.

کمک به دیگران برای قدرت در سخت‌ترین زمان‌ها

قانون طلایی می گوید که کمک به دیگران بسیار بهتر از دریافت است و این درست است.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا