چند نکته برای آشنایی و پیدا کردن شخص مناسب

ایجاد ارتباط با افراد می توان یک گزینه سخت باشد. بسیاری از ما دوست داریم که ارتباط موثری را برقرار کنیم. اما آیا می توان با همه ارتباط برقرار کرد؟ در محیط های کاری شما ممکن است مجبور باشید به هر نحوی ارتباط برقرار کنید. این ارتباط باید به گونه ای باشد که به هر دو نفر کمک کند. گاهی اوقات ارتباطات می تواند باعث پیشرفت در آینده ما شود. در دنیایی که زندگی می کنیم ارتباطات حرف اول را می زنند. شما نمی توانید شخصی را پیدا کنید که بگوید تا آخر عمر می خواهد تنها بماند.

این تنهایی در آینده می تواند آسیب های روانی مختلفی را به فرد وارد کند. این آسیب ها در جوامع امروزی می تواند باعث آسیب های جسمی هم بشود. بهتر است برای پیدا کردن شخص مناسب با مشاور مشورت کنید. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند نکته برای آشنایی و پیدا کردن شخص مناسب چیست.

نکته ای که باید بدانید این است که شخصیت افراد می تواند همواره تغییر کند. نکته ای که می توانیم به آن اشاره داشته باشیم این است که شادی باید از طریق راه های مختلف در ما وجود داشته باشد. توصیه ای که گفته می شود این است که زیاد موضوعات مختلف را جدی نگیرید و پیگیر نباشید و امید به آینده داشته باشید. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند نکته برای آشنایی و پیدا کردن شخص مناسب صحبت کنیم.

قرار ملاقات با شخص مناسب چگونه است؟

شخص مناسب

قرار ملاقات با شخص مناسب برای بسیاری از افراد یک زمان هیجان انگیز و سرگرم کننده است. فرض کنید با شخصی ملاقات می کنید که و قصد دارید با او رابطه برقرار کنید. فهمیدن این که برای برقراری یک رابطه طولانی مدت چه باید بکنید و چه می گویید دشوار است. شاید مدتی است که از بازی دوست یابی خارج شده اید. از سوی دیگر، ممکن است فردی که با او ملاقات کرده اید متفاوت از دیگران باشد. در واقع آن شخص باعث شود شما بخواهید همه کارها را درست انجام دهید. همه ما می توانیم از چند نکته برای استفاده بیشتر از یک رابطه جدید استفاده کنیم.

مهم نیست که در کدام مرحله از رابطه جدید قرار دارید. در اینجا چند توصیه برای آشنایی با شخص مناسب وجود دارد. از این نکات می توانید برای پیدا کردن شخص مناسب برای خود استفاده کنید. اگر قدم های خود را درست بردارید، ممکن است فرد مورد علاقه خود را بدست آورید.

خودتان باشید

وقتی در یک رابطه جدید قرار می گیرید، بسیاری از افراد برای تحت تاثیر قرار دادن علاقه خودشان به شما در دام رفتارهایی قرار می گیرند. وقتی در جستجوی یک زوج طولانی مدت هستید، این روش خوبی نیست. این یکی از توصیه های دوستیابی است که باید به آن توجه زیادی داشته باشید.

قابل درک است که شما می خواهید کارهایی را انجام دهید که شما را از دیگران متمایز می کند. هرچند رفتار خارج از شخصیت یا انجام کارهای مجلل برای تحت تأثیر قرار دادن راه درستی در این زمینه نیست. شما می توانید کارهای زیادی را برای پیدا کردن شخص مناسب بدون فریب شریک جدید خود انجام دهید.

مثالی در ارتباط با این زمینه

به عنوان مثال، به جای تظاهر به علاقه ای که می دانید این شخص علاقه زیادی به آن دارد، زمینه های مشترک را پیدا کنید. به احتمال زیاد، شما دو چیز مشترکی دارید که واقعی است. وقتی آن چیز را پیدا کردید، می توانید آن را به صفر برسانید و بر فعالیت متصل شوید. شاید شما هر دو عاشق فضای باز هستید. وقتی این را کشف کردید، می توانید بعد از یک پیاده روی طولانی، در یک مکان خلوت مانند جنگل، یک قرار عاشقانه برنامه ریزی کنید. نکته ای که شما را متمایز می کند متفکر بودن و درایت شماست.

برای بدست آوردن محبت شریک مقابل خود به اصالت متکی شوید

شخص مناسب

وقتی برای بدست آوردن محبت طرف مقابل خود به اصالت متکی هستید، نمی توانید شکست بخورید. نیازی به پنهان کردن خود واقعی تان نخواهد بود. با دانستن این که به خودتان و شریک زندگی خود صادق هستید، می توانید آرامش داشته باشید. همان طور که رابطه شما رشد می کند، بر اساس صداقت و اعتماد ایجاد می شود. این ها اجزای سازنده یک رابطه خوب و پیدا کردن یک شخص مناسب هستند. چه راهی بهتر از پیاده سازی آن ها در اولویت قرار دادن در اولین جلسه خود دارید؟

سوالات خود را بپرسید

در رابطه جدید از پرسیدن سوالات نترسید. هدف از آشنایی، به ویژه در اوایل، این است که یکدیگر را بشناسید. این یکی از ساده ترین توصیه های دوستیابی است که می توانید در زندگی و روابط خود به کار ببرید. قوانین پیرامون آن چه می توانید در یک ملاقات در مورد آن صحبت کنید بسیار ملایم تر از گذشته است. جایی که قبلاً صحبت درباره موضوعات بحث برانگیز یا سیاسی ممنوع بوده است، اکنون قابل قبول است. برخی از افراد حتی ممکن است استدلال کنند که این امر ضروری است.

هرچه بیشتر در مورد یک شخص بیاموزید، بهتر خواهید فهمید که آیا سازگار هستید یا خیر. پرسیدن سوالات سخت، هم در زمان و هم در دل شکستگی شما صرفه جویی می کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

از سوی دیگر، پرسیدن سوالات می تواند به شما در برقراری ارتباط عمیق تر بین شما کمک کند. همیشه این احتمال وجود دارد که قرار بعدی که می روید، مطابقت کامل شما باشد. اگر هر دوی شما آن را کنار بگذارید و علایق و ایده آل های مشابهی داشته باشید، یک زوج عالی خواهید بود. تنها راهی که می توانید این ویژگی ها را کشف کنید، صحبت کردن در مورد آن ها است. بهترین راه برای تشویق یک مکالمه باز پرسیدن سوالات است.

برای پیدا کردن شخص مناسب آهسته قدم  بردارید

شخص مناسب

روابط جدید احساسات زیادی را ایجاد می کند. ممکن است احساس هیجان، دلهره و شاید کمی عصبانیت داشته باشید. مراحل اولیه یک رابطه برای اکثر افراد سرگرم کننده و هیجان انگیز است. یکی از مهمترین توصیه های دوستیابی که باید در نظر داشته باشید این است که آن را آهسته انجام دهید. وقتی با شخص جدیدی ملاقات می کنید، در برابر تمایل به عجله در رابطه خود مقاومت کنید. در ابتدا، سازگاری با اکثر مردم آسان است. قبل از این که گرد و غبار برطرف شود و شخصیت های واقعی او آشکار شود. شما می توانید با فردی که چند ماه آینده با او رابطه دارید تفاوت داشته باشید. به همین دلیل، مهم است که همه چیز را تا حد امکان آهسته پیش ببرید تا مطمئن شوید پایه ای که می سازید محکم است.

شما می دانید که می توانید به خود اعتماد کنید که صادق و پیشرو هستید، اما احتمالاً طرف مقابل را نمی شناسید. حتی اگر مدت طولانی با این شخص آشنا بوده اید، او می تواند بسیار متفاوت از یک دوست باشد. تنها راهی که می توانید مطمئن باشید بیشترین اصالت را از آن ها می گیرید، انتظار است.

نیازی به عجله در رابطه جدید نیست

نیازی به عجله در رابطه جدید نیست. اگر امیدوار هستید که از این رابطه بلندمدت بیرون بیاید، باید صبور باشید. شما تمام وقت دنیا را دارید تا شخص مناسب خود آشنا شوید و زندگی مشترکی بسازید. آخرین کاری که می خواهید انجام دهید این است که در کارها عجله کنید و شانس خود را برای ایستادن از ابتدا محکم کنید. اگر چه ممکن است خسته کننده و دشوار باشد. اما می توانید هر از گاهی استراحت کنید. عجله کردن در کارها به ندرت نتیجه خوبی را به دنبال خواهد داشت. به ویژه اگر بخواهید در یک رابطه جدید باشید.

تعیین و احترام به مرزها برای پیدا کردن شخص مناسب مهم است

مرزها بسیار مهم هستند، به ویژه در یک رابطه جدید و با شخص مناسب. شما باید مرزها را تعیین کرده و به آن ها پایبند باشید. شریک زندگی شما نیز محدودیت های خاص خود را دارد که باید به آن ها پایبند باشید و به آن ها احترام بگذارید. در یک رابطه جدید نمی توانید قوانین را زیر پا بگذارید، به خصوص اگر از این شخص خوشتان می آید. شما باید به هر قیمتی از این امر اجتناب کنید. در حالی که ممکن است در ابتدا از انجام این کار راحت باشید، اما دوام نخواهد داشت. بیشتر مردم می توانند کمتر از لیاقت خود را تحمل کنند، اما فقط برای یک دوره کوتاه.

پس از مدتی، از این که این فرد از مرزهای شما عبور کند، خسته می شوید. و این باعث خراب شدن رابطه شما می شود. بهترین راه برای اطمینان از شادی هر دو شما این است که مرزهای سختی را تعیین کنید. و آن ها را در حد توان خود اعمال کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

شخص مناسب

شریک زندگی شما می تواند مرزهایی داشته باشد که تفاوت اساسی با شما دارد. شما ممکن است بسیاری از آن ها را نیز درک نکنید. بسیاری از آن چه ما در یک رابطه مجاز یا انتظار داریم با آن چه در گذشته تجربه کرده ایم تعیین می شود.

https://www.regain.us/advice/dating/7-dating-tips-to-find-the-right-one-for-you/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا