چند نشانه که یک نفر به شما حسادت می کند (و چگونه آن را برطرف کنید)

حسادت یکی از رفتارهایی است که ما در بین نزدیکان یا حتی دوستان خود ممکن است مشاهده کنیم. در برخی افراد کمبود محبت یکی از نشانه‌های حسادت است. مسئله اصلی این است که حسادت باید مدیریت شود. در دنیای امروزی روابط و برقراری آن نیاز به اعتماد بین هر دو فرد دارد. هر نوع رابطه ای بعد از مدتی ممکن است نیاز به برقراری ارتباط جنسی داشته باشد. ممکن است روحیات همسر شما نیز تغییر کند. روابط عاشقانه در افراد مختلف متفاوت است. ‌

برخی از افراد توانایی ایجاد رابطه ندارند. در واقع آن ها نمی توانند خود را به شخصیتی برسانند که به غیر از رابطه جنسی به چیز دیگری فکر کنند. شخصیت در افراد مختلف متفاوت است. رابطه جنسی انواع مختلفی دارد. گاهی اوقات در اطرافیان خودمان کسی را می ببینیم که اعتیاد به روابط جنسی دارند. این گونه اشخاص باید برای درمان خود به مشاوره مراجعه کنند. مشاوره می تواند برای روابط جنسی به افراد مختلف کمک کند. در مقاله های قبل در ارتباط با روابط مختلف صحبت کردیم. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند نشانه که یک نفر به شما حسادت می کند (و چگونه آن را برطرف کنید) چگونه است؟

خوشبختی در زندگی در مقابل ابراز حسادت در روابط

چند نشانه که یک نفر به شما حسادت می کند (و چگونه آن را برطرف کنید)

در مقاله های قبل در ارتباط با این که شادی و خوشبختی چه تاثیری بر ذهنیت افراد دارد صحبت کردیم. ما گفتیم که شادی و خوشبختی می تواند بر ذهنیت و جسم افراد تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. امروز بررسی خواهیم کرد که چند دلیل برای ترک رابطه سمی و نحوه دریافت کمک چگونه است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در روانشناسی چند نشانه که یک نفر به شما حسادت می کند (و چگونه آن را برطرف کنید)، صحبت کنیم.

روانشناسی چند دلیل حسادت را توضیح می دهد (و چگونه آن را متوقف کنیم)

زمانی که شخصی در زندگی شما دخالت هایی می کند مطمئناً قدرت را در دست می گیرد، فقط به خود بگویید که باید از تفکر مثبت استفاده کنید. گاهی اوقات، حتی ممکن است نفهمید که چرا حسادت رخ می‌دهد، یا چگونه می‌توانید جلوی آن را بگیرید. برای کمک به شما، در این‌جا بیان می کنیم که چگونه روانشناسی چند دلیل حسادت را توضیح می دهد و چگونه می توان آن را در چند مرحله متوقف کرد.

تفکر وسواسی

تفکر وسواسی می تواند در همه روابط – و به طور کلی برای بیشتر جنبه های زندگی – بسیار مضر باشد. در اشکال شدیدتر، می تواند بخشی از یک اختلال روانی یا نشانه ای از آن باشد. با این حال، سطوح کمتر شدیدی از تفکر وسواسی در طیف وسواس وجود دارد. در این‌جا برخی از اشکال تفکر وسواسی وجود دارد:

  • در مدیریت هر چیز نامشخص یا ناشناخته با مشکل روبرو هستید
  • واکنش ضعیف به ناتوانی در کنترل موقعیت
  • درگیر شدن در افکار پر از شک و تردید
  • در مورد جزئیات کوچک تعجب می کنید و آن‌ها را نامتناسب می کنید
  • فاجعه سازی مسائل جزئی با تبدیل آن‌ها به مسائل بزرگتر

چگونه تفکر وسواسی باعث تقویت این حالت می شود؟

اما چگونه این حسادت را تقویت می کند؟ خوب، حسادت اغلب یک احساس غیرمنطقی است که از تفسیر نادرست چیزی ناشی می شود. این افکار وسواسی اغلب محصول ناامنی، احساس گناه یا سایر احساسات مشابه هستند که می تواند به مارپیچ حسادت تبدیل شود. به عنوان مثال:

هیجان یک دوست برای یک گروه جدید در ذهن شما باعث ایجاد این حس می شود زیرا احتمال این که آن‌ها علاقه خود را نسبت به شما برای آن گروه دوستان جدید از دست بدهند زیاد است.

کسب و کار قابل توجه یک شریک در دو روز گذشته شما را به این فکر می کند که آیا آن‌ها خیانت می کنند یا خیر

تعریف و تمجید یک کارمند از شخص دیگری در کنار شما باعث می شود از این ترس داشته باشید که شغل خود را از دست بدهید زیرا به اندازه کافی خوب نیستید.

عدم توانایی شما برای کمک به یکی از اعضای خانواده شما را نگران می کند که آن‌ها ارتباط با شما را قطع کنند.

از واقعیت جدا شوید

برخی از احساسات حسادت دلیل خوبی برای ظهور دارند. اما به دلیل ماهیت خود، بیشتر حسادت تا حدی با واقعیت جدا است. چیزهایی را می بیند که وجود ندارند و حتی می توانند افکار را در سر شما بپیچانند و باعث شوند فکر کنید ایده های شما منطقی هستند در حالی که نیستند. برای تعیین این که آیا حسادت ریشه در واقعیت دارد، می توانید سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • آیا الگوی دقیقی وجود دارد که دلیلی برای حسادت نشان دهد یا اینکه این احساسات از یک رویداد مجزا نشأت می‌گیرند؟
  • آیا حقایقی که این فرآیند خود را بر اساس آن‌ها قرار می دهید واقعا واقعی هستند؟
  • چه مقدار از حادثه تحریک کننده شامل سوء تفاهم و عدم ارتباط است؟
  • آیا رفتار حسادت آمیز را در موقعیت های مشابه اغلب در گذشته از خود نشان داده اید، فقط به دلیل شرایطی که باعث تحریک احساسات است؟

تحقیقات نشان می دهد که حسادت می تواند بر دقت شما تأثیر بگذارد.

پارانویا

ما در مورد این که چگونه وسواس می تواند در یک طیف باشد صحبت کرده ایم. ترس نیز در یک طیف است. احتمالاً در مورد اختلالات شدید با پارانویا به عنوان عامل اصلی شنیدید، یا این که چگونه پارانویای متوسط یکی از علائم اصلی طیف گسترده ای از سایر شرایط سلامت روان است. اما پارانویا می تواند اشکال ملایم تری در طیف داشته باشد و حسادت را دامن بزند.

برای توقف این حس حسادت را درک کنید

چند نشانه که یک نفر به شما حسادت می کند (و چگونه آن را برطرف کنید)

حسادت به عمل تمایل به چیزی که شخص دیگری دارد، اما شما نمی‌خواهید، اشاره دارد، در حالی که دلهره به عنوان ترس از اینکه چیزی از شما گرفته شود، تعریف می‌شود. به عنوان مثال، شما نسبت به ارتقای شغلی شخصی حسادت خواهید داشت، اما زمانی که شخص دیگری با شریک عاشقانه شما معاشقه می کند، دلهره دارید.

چند نشانه که یک نفر به شما حسادت می کند (و چگونه آن را برطرف کنید)

هیچ چیز بدتر از دستیابی به یک هدف یا موفقیت در یک تلاش و کشف اینکه اطرافیان شما نسبت به آن احساس غرور یا مثبت اندیشی نمی کنند، نیست. احساسات حسادت یک فرد می تواند باعث شود که آن‌ها نسبت به ما رفتار ناخوشایند نشان دهند، به خصوص در مواجهه با دستاوردها یا موفقیت های خودمان. روان‌شناس استیون استوسنی می‌گوید که حسادت باعث می‌شود بارها و بارها به یک چیز فکر کنید و هر چه بیشتر این کار را انجام دهید، واقعیت‌سنجی کمتری انجام می‌دهید. همه احساسات دارای توهم یقین هستند و حسادت شما را نسبت به درک خود از جهان مطمئن می کند.

نکته

هر فردی حداقل یک بار در زندگی خود این احساس ناخوشایند را احساس می کند و به احتمال زیاد بسیار بیشتر از آن. با این حال، به نظر می رسد زمانی که دیگران نسبت به ما حسادت می کنند، مقابله با آن بسیار سخت تر است. به هر حال، ما می توانیم احساسات خود را کنترل کنیم. اما نمی توانیم احساسات دیگران را کنترل کنیم. شناخت علائم حسادت شخصی به شما می تواند اولین قدم برای رفع آن باشد.

در این‌جا چند نشانه وجود دارد که نشان می دهد یک نفر به شما حسادت می کند:

تمجید دروغین

وقتی کسی به شما حسادت می کند، اغلب اولین کسی است که به شما تعارف می کند که صادقانه به نظر می رسد یا به نظر می رسد پرخاشگری منفعلانه دارد. با این حال، متوجه خواهید شد که این افراد در لحظه ای که اتاق را ترک می کنید، چشمان خود را می چرخانند.

نکته

آن‌ها ترجیح می دهند وانمود کنند که حسود نیستند تا اینکه به این موضوع بپردازند. یکی از راه‌های برگرداندن آن این است که وقتی اتفاق خوبی برایشان می‌افتد از آن‌ها تعریف و تمجید کنید. ممکن است به آن‌ها کمک کند تا ببینند که شما یک فرد واقعی هستید و به مهار حسادت آن‌ها کمک کند.

مطالعات در ارتباط با این زمینه

دکتر لئون اف سلتزر، روانشناس بالینی، می‌گوید: «بدون اینکه مراقب تمجید یا چاپلوسی دیگران باشیم، عاقلانه است که در نظر بگیریم که آیا آن‌ها ممکن است برنامه‌ای پنهان در تمجید از شما داشته باشند. به این ترتیب می‌توانید این احتمال را به حداقل برسانید که تعارف‌های به ظاهر قابل اعتماد آن‌ها واقعاً نوعی کلاهبرداری دو رویه نباشد.»

حسادت یعنی موفقیت خود را کم اهمیت جلوه دهید

مهم نیست به چه چیزی دست می‌یابید یا برای انجام آن چقدر سخت تلاش کردید. افراد حسود همیشه سعی می‌کنند اینطور به نظر برسند که این یک اتفاق بی‌سابقه است، یا اینکه شما به اندازه خودتان برای کسب موفقیت تلاش نکردید. دلایلی که آن‌ها می آورند ممکن است بی ادبانه یا تحقیرآمیز باشد.

نکته

M.Farouk Radwan، MSc، می گوید: “کسانی که بیشتر به شما حسادت می کنند، کسانی هستند که بیشترین نیاز را به داشته های شما دارند.”

متواضع بمانید اما در موفقیت های خود استوار بمانید.

موفقیت خود را به رخ کشیدند

کسی که به شما حسادت می کند ممکن است بیشتر از آن‌چه واقعاً ارزش آن را داشته باشد در زمینه فریاد موفقیت خود تمایل داشته باشد. آن‌ها ممکن است بیشتر تمایل داشته باشند که دستاوردهای خود را در حالی که شما دستاوردهای خود را جشن می گیرید به رخ بکشند.

چرا آن‌ها در وهله اول موفقیت خود را به رخ می کشند؟

چون شانس زیادی دارند تا آن را در همه جا فریاد بزنند. آن‌ها به اندازه شما موفق نیستند. نویسنده باب بلی می‌گوید: «همیشه افرادی هستند که مملو از افکار منفی هستند – نه تنها در مورد دیگران که به آن‌ها حسادت می‌کنند. بلکه در مورد خودشان و شکست در دستیابی به اهدافشان (که غالباً مالکیت کسب‌وکار خودشان هستند) اینگونه هستند.

اگرچه ممکن است ناامید کننده باشد. اما ناراحتی فقط باعث می شود آن‌ها در رفتارشان احساس توجیه بیشتری کنند. درعوض، در دستاوردهایشان صمیمانه از آن‌ها تمجید کنید.

از شما تقلید می کنند

کسی که به شما حسادت می کند می خواهد بهتر از شما باشد و همچنین مانند شما باشد. آن‌ها ممکن است نحوه صحبت یا پوشش لباس شما را تقلید کنند تا احساس بهتری نسبت به خودشان داشته باشند. به جای اینکه اجازه دهید این کار شما را ناراحت کند، سعی کنید آن‌ها را تشویق کنید که راه خودشان را بروند. وقتی آن‌ها کار خودشان را انجام می دهند، به آن‌ها تقویت مثبت بدهید. به آن‌ها نشان دهید که برای پیشرفت لازم نیست به حضور شما نیاز پیدا کنند.

آن‌ها رقابتی هستند

 

افراد حسود تمایل زیادی به رقابت دارند. زیرا آن‌ها همیشه می خواهند موفقیت را درو کنند یا همانطور که ملانی گرینبرگ روانشناس بالینی می گوید، “یا ناامن هستند یا مغرور و می خواهند برتری خود را ثابت کنند.” در حالی که می تواند وسوسه انگیز باشد که آن‌ها را پایین بیاورید، از ناسالم ساختن رقابت خودداری کنید یا حتی از شرکت در آن امتناع کنید. اگر سعی کردند در مورد ارتقای شغلی با شما بحث کنند، فقط به آن‌ها بگویید: “این یک رقابت نیست.”

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا