چند نشانه که یک فرد مبتلا به اختلال شخصیت ضد اجتماعی است

اختلال شخصیت ضد اجتماعی آسیب های زیادی به افراد می رساند. اما برخی افراد معنای بسیاری از رفتار ها را نمی دانند. در واقع خیلی از اشخاص هستند که با وجود رفتار های نادرست و اختلالات شخصیتی با آن ها زندگی می کنند. اختلالات روانی انواع مختلفی دارند و ممکن است در دوران کودکی ایجاد شود.

اگر در دوران کودکی این اختلالات درمان نشوند می تواند تا بزرگسالی هم ادامه داشته باشد. یکی از اختلالات معروف در دنیای روان شناسی اختلال اضطراب اجتماعی است. اختلال اضطراب اجتماعی دارای علائم مختلفی است. این علائم در افراد مختلف متفاوت است. در مقاله های قبل در ارتباط با اختلالات اضطراب اجتماعی صحبت کردیم. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند نشانه که یک فرد مبتلا به اختلال شخصیت ضد اجتماعی است، چگونه است.

درمان های مختلف و اختلال شخصیت ضد اجتماعی

درمان ها نیز انواع مختلفی دارد. اضطراب و استرس یکی از اختلالات رایج در دنیای ما هستند. همه ما می دانیم که در زندگی ممکن است روزی دچار استرس یا اضطراب شویم. تا حدودی بخشی از این استرس و اضطراب طبیعی است. اما اگر ادامه پیدا کند می تواند زندگی ما را مختل کند. اضطراب و استرس اگر کنترل و درمان نشود می تواند جلوی موفقیت شما را در بخش های مختلف زندگی بگیرد. انواع مختلفی از اضطراب ها وجود دارد که برخی از آن ها را برای شما گفتیم. انواع درمان حمله اضطراب موضوع امروز ما است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند نشانه که یک فرد مبتلا به اختلال شخصیت ضد اجتماعی است، صحبت کنیم.

حمله اضطراب و اختلال شخصیت ضد اجتماعی

حمله اضطرابی، حمله وحشت نیز نامیده می شود، اغلب به طور ناگهانی و بدون هشدار قبلی رخ می دهد. در مواقع دیگر، ممکن است ماشه ای باشد که شما متوجه آن می شوید، مانند سوار شدن در آسانسور شلوغ. علائم این اختلال اضطرابی می تواند کاملا نگران کننده باشد. علائم ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • حس قریب الوقوع عذاب
  • احساس وحشت شدید
  • احساسی که کنترل خود را از دست می دهید
  • درد قفسه سینه
  • تپش قلب
  • احساس می کنید غش می کنید.
  • مشکل تنفس
  • احساس خفگی می کنید
  • بیش از حد هوا
  • لرزیدن
  • حالت تهوع
  • تعریق
  • احساس جدا شدن یا غیرواقعی بودن

لرزش دست ها و اختلال شخصیت ضد اجتماعی

لرزش دست ها یا سایر قسمت های بدن از علائم فیزیکی شایع مرتبط با اختلال اضطراب اجتماعی (SAD) است. این علامت ناراحت کننده ممکن است در سایر اختلالات اضطرابی مانند اختلال هراس، هراس های خاص و آگورافوبیا نیز وجود داشته باشد. اگر به دلیل اختلال اضطراب اجتماعی و یا اختلال اضطرابی دیگر دچار لرزش یا لرزش هستید، بدانید که گزینه های درمانی زیادی در دسترس است.

علل لرزش های عصبی و اختلال شخصیت ضد اجتماعی

تجربه اضطراب می تواند بدن شما را به سمت حالت جنگ یا گریز سوق دهد-پاسخی تکاملی به این معنی که شما را در مواقع احساس خطر ایمن نگه می دارد. این واکنش فیزیولوژیکی به تهدیدات محیط، هوشیاری شما را افزایش می دهد و بدن شما را برای اقدام فوری آماده می کند. هورمون های استرس مانند اپی نفرین (آدرنالین) و نوراپی نفرین به بدن شما هجوم می آورند که می تواند ضربان قلب، فشار خون و جریان خون به ماهیچه های شما را افزایش دهد. ماهیچه ها همچنین ممکن است هنگام آماده شدن برای انجام اقدامات سریع تنش داشته باشند، که می تواند منجر به لرزش یا لرزش شود.

علائم خطرناکی که نشان می‌دهند یک نفر دارای اختلال شخصیت ضد اجتماعی است

واژه رفتار ضد اجتماعی امروزه زیاد مطرح می شود. وقتی از آن برای توصیف یک شخص یا فردی در مدرسه استفاده می کنید، معمولاً به این معنی است که آن‌ها مهارت های اجتماعی خوبی ندارند یا نمی دانند چگونه با افراد دیگر ارتباط برقرار کنند. اما رفتار ضد اجتماعی چیزی کاملاً متفاوت است. این نوع رفتار شامل قلدری و پرخاشگری است. بنابراین، چگونه می توان فهمید که فردی ضد اجتماعی است؟ در این‌جا چند علائم خطرناک وجود دارد که نشان می دهد فردی واقعاً ضد اجتماعی است.

تفاوت بین اختلال شخصیت ضد اجتماعی و غیر اجتماعی چیست؟

درک معنای کلمه هنگام استفاده از آن مهم است. به عنوان مثال، در مورد کلمه “ضد اجتماعی” سردرگمی زیادی وجود دارد. اگر فردی از بودن در کنار دیگران اجتناب کند یا در محیط های اجتماعی بی دست و پا باشد، ممکن است به او برچسب «غیراجتماعی» داده شود. اما کلمه بهتر برای توصیف رفتار او «غیراجتماعی» است. این به این دلیل است که غیر اجتماعی و ضد اجتماعی مترادف نیستند. وقتی فردی رفتار ضد اجتماعی از خود نشان می دهد، معنای کاملاً متفاوتی دارد.

رفتار غیر اجتماعی و اختلال شخصیت ضد اجتماعی

این بدان معناست که فرد با اضطراب های اجتماعی و ترس از دوست نداشتن دیگران دست و پنجه نرم می کند. ممکن است آن‌ها را نامگذاری کرده باشند یا نگران باشند که وقتی در اطراف مردم هستند کار اشتباهی بگویند یا انجام دهند.

رفتار ضد اجتماعی:

افرادی که اختلال شخصیت ضد اجتماعی از خود نشان می دهند ویژگی خاصی دارند. آن ها ممکن است رفتار ضد اجتماعی عمومی را به صورت رفتار پرخاشگرانه آشکار یا رفتار ضداجتماعی خصوصی نشان دهند. در آن رفتارهای ضداجتماعی خود را در عمل خلاف قوانین یا قانون نشان می دهند.

چند نشانه که یک فرد مبتلا به اختلال شخصیت ضد اجتماعی است

با در نظر گرفتن اختلالات شخصیتی مختلف که سلامت روان را آزار می‌دهند، اختلال شخصیت ضداجتماعی یکی از مخرب‌ترین آنهاست. این بیماری روانی نه تنها بر روی فردی که از آن رنج می‌برد، تأثیر می‌گذارد، بلکه هر فردی را که در اطراف او است نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. فرد ضد اجتماعی تمایل به پرخاشگری دارد و اغلب می تواند رفتارهای خشونت آمیز داشته باشد. آن‌ها همچنین به عدم توجه به دیگران غیر از خود معروف هستند. فردی که از این عارضه رنج می‌برد، با کسی که دارای قدرت است مشکل دارد. متأسفانه اعمال آن‌ها به دیگران صدمه می زند تا بتوانند از این پیروزی برای منافع خود استفاده کنند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

مقابله با هر گونه اختلال شخصیتی هرگز آسان نیست. با این حال، شخصیت های ضداجتماعی اغلب علائمی دارند که مقابله با آن‌ها چالش برانگیز است و این رفتارها می توانند بالقوه مضر باشند.

نشانه های شخصیت ضد اجتماعی

درک اختلالات شخصیت ضد اجتماعی کار ساده ای نیست. از آنجایی که بسیاری از بیماری‌های روانی دارای علائم کوچکی هستند که اغلب ناپدید می‌شوند، بهتر است برای شناسایی نیازهای فردی سلامت روان از متخصص کمک بگیرید. در این‌جا نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد دوست یا عزیز شما ممکن است با اختلال شخصیت ضد اجتماعی دست و پنجه نرم می کند.

آن‌ها بی مسئولیت هستند

هرکسی در زندگی مسئولیت هایی دارد. شما باید شغل داشته باشید، قبض ها را بپردازید و خانه خود را مرتب نگه دارید. با این حال، افراد مبتلا به اختلال شخصیت ضد اجتماعی معمولاً به دلیل عدم مسئولیت پذیری در انجام کارهای ضروری دچار مشکل می شوند. این بدان معنا نیست که آن‌ها تنبل هستند. این فقط به این معنی است که اختلالات اغلب آنها را با اقتدار مواجه می کند. هیچ مدیری قرار نیست سرکشی و بی احترامی به مدیریت را تحمل کند. بنابراین، بسیاری از این افراد برای حفظ شغل خود مشکل دارند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

متأسفانه، بسیاری از این افراد به دنبال اعمال مجرمانه برای کسب درآمد برای تأمین هزینه های خود هستند. آن‌ها هرگز مسئولیت نقش خود را در از دست دادن شغل نخواهند پذیرفت. در عوض، آن‌ها همیشه شخص دیگری را به خاطر دلایلی که مجبور به جدایی شدند سرزنش می کنند.

دستکاری به طور طبیعی انجام می شود

چیزی که در افرادی که دارای اختلال شخصیت ضد اجتماعی هستند بسیار قابل توجه است، جذابیت آنهاست. آن‌ها باید بسیار حیله گر و شوخ باشند تا مورد لطف دیگران قرار گیرند. آن‌ها در طول زمان روش هایی را توسعه داده اند که به آن‌ها کمک می کند. این کار باعث می شود تا مردم را دستکاری کنند و سپس آن‌ها را متقاعد کنند که قابل اعتماد هستند. با این حال، هنگامی که یک فرد اعتماد خود را به این شخص می دهد، مورد سوء استفاده قرار می گیرد، مورد تجاوز قرار می گیرد و اغلب در موقعیت بدی قرار می گیرد. هدف افراد ضداجتماعی برآورده شدن نیازهایشان است و از هر کسی که می توانند برای کسب خواسته هایشان استفاده می کنند.

رایج ترین تاکتیک در ارتباط با این زمینه

رایج ترین تاکتیکی که افراد مبتلا به اختلال شخصیت ضد اجتماعی استفاده می کنند، باج گیری عاطفی است. برخی ممکن است این بازی ها را به خاطر لذتی که برایشان به ارمغان می آورد انجام دهند. در نتیجه، آن‌ها روابط پایداری ایجاد نمی کنند، زیرا مردم به محض این که ماهیت واقعی آن‌ها را یاد بگیرند از آن‌ها دوری می کنند.

شما نمی توانید یک کلمه آن‌ها را باور کنید

هر فردی با یک حس اخلاقی متولد می شود که به شما کمک می کند درست را از نادرست تشخیص دهید. با این حال، فرد ضد اجتماعی نیازی به صادق بودن با دیگران احساس نمی کند. در هر صورت، آنها فکر می کنند که باید داستان های بزرگ بسازند یا در مورد تجارت خود دروغ بگویند.

فرد مبتلا به اختلالات شخصیت ضد اجتماعی مشکلی برای دروغ گفتن ندارد. دروغ های آن‌ها اغلب برای سرزنش شخص دیگری استفاده می شود، زمانی که آن‌ها مرتکب عمل شده اند. هر راهی که آن‌ها بتوانند شما را برای نفع شخصی خود فریب دهند، نامحدود نیست. این شامل دروغ گویی، تقلب، دزدی یا استفاده از هر تاکتیکی است که می توانند. مهم نیست که چقدر به نظر می رسد که آن‌ها شما را دوست دارند، آن‌ها از رابطه شما برای منافع خود استفاده می کنند.

رفتارهای پرخطر باعث دردسر بزرگ می شود

ریسک بخشی از زندگی است. خرید خانه، تغییر شغل یا تشکیل خانواده یک ریسک است. فردی با فرآیندهای فکری عادی، پاداش بالقوه را در کنار ریسک ارزیابی می کند. در نتیجه، افراد با اختلال شخصیت ضد اجتماعی هر خطری را که به آن‌ها داده شود، انجام می‌دهند، حتی اگر به این معنی باشد که پاداش کوچکی برای عمل دریافت کنند. اگر خطر شامل فعالیت مجرمانه باشد، آن‌ها حتی یک بار هم فکر نمی کنند. بسیار رایج است که افراد مبتلا به اختلالات شخصیت ضد اجتماعی، با مجریان قانون درگیری های زیادی داشته باشند.

آن‌ها هیچ پشیمانی برای اعمال خود نشان نمی دهند

قوانین خاصی وجود دارد که برای زندگی و عملکرد خوب در جامعه باید از آن‌ها پیروی کنید. با این حال، افراد دارای اختلال شخصیت ضد اجتماعی فکر نمی کنند که قوانین برای آن‌ها اعمال شود. رفتار محترمانه و محبت آمیز با یکدیگر را فراموش کنید.

از آن جایی که افراد ضداجتماعی از اعمال خود پشیمان نیستند، آسیب رساندن به دیگران را برای آن‌ها آسان تر می کند. هر کاری که انجام می‌دهند به نفع خودشان است و برایشان مهم نیست که برای به دست آوردن خواسته‌شان به چه کسی صدمه بزنند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا