چند نشانه که به اندازه کافی قوی هستید تا بار ذهنی سنگین را تحمل کنید

بار ذهنی سنگین در تمام زندگی ما وجود دارد. هیچ کس نمی تواند با قطعیت بگوید هر روز شاداب است. همه ما مشکلاتی در زندگی خودمان داریم. روابط می توانند مثبت یا منفی باشید. اما این بدان معنا نیست که اگر شما در یک یا دو زمینه نسبت به همسرتان رفتار متناسب داشته باشید یعنی رابطه خوبی دارید. در واقع اکثریت کار های ما نیاز به برقراری ارتباط دارد. شما اگر می خواهید در محل کار خود موفق شوید باید روابط قوی داشته باشید. موفقیت لازمه تلاش و کوشش است.

در واقع شما برای موفقیت در زندگی نیاز به برقراری ارتباط دارید. شما می توانید فردی را پیدا کنید که تمام عمر بخواهد تنها باشد. تنهایی می تواند آسیب های روانی مختلفی را به افراد وارد کند. در مقاله های قبل در ارتباط با تنهایی و اثراتت آن بر افراد صحبت کردیم. روابط به دو دسته مثبت و منفی تقسیم می شوند. گاهی اوقات شما ممکن است ناخواسته وارد یک رابطه منفی شوید. برخی زمان ها هم خودتان باعث ایجاد این رابطه منفی می شوید. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند نشانه که به اندازه کافی قوی هستید تا بار ذهنی سنگین را تحمل کنید، چگونه است.

نظر روانشناسان درباره رابطه با بار ذهنی سنگین

پزشکان و روان شناسان می گویند که افراد باید در رابطه به این فکر کنند که هر حرف آن ها ممکن است چه آسیبی را به فرد مقابل وارد کند. آن ها اگر مشکلی که در خودشان دارند یا اگر رفتار های منفی دارند بخواهند وارد رابطه کنند می توانند آسیب جدی را به همسر خود و رابطه خود وارد کنند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  آنلاین روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند نشانه که به اندازه کافی قوی هستید تا بار ذهنی سنگین را تحمل کنید، صحبت کنیم.

قرار نیست همه روابط ذاتاً سالم باشند.

قرار نیست همه روابط ذاتاً سالم باشند. ممکن است خودتان را زیر سوال می برید که آیا رابطه شما برای شما خوب است یا خیر. پس به احتمال زیاد در یک رابطه منفی قرار دارید. بسیاری از افراد در رابطه منفی به سر می برند و حتی نمی دانند چه اتفاقی در حال رخ دادن است. شما ممکن است در ابتدا با کسی دوست داشتنی آشنا شوید و سپس متوجه شوید که با گذشت زمان او بسیار تغییر کرده است. در هر صورت، مراقبت از خود و اطمینان از امنیت شما مهم است. به چند علامت زیر توجه کنید که ممکن است در رابطه با بار ذهنی سنگین باشید تا بدانید که باید به دنبال چه چیزی باشید.

شریک شما چیزی را می گیرد و هرگز نمی دهد

یکی از نشانه های بارز این که شما در یک رابطه منفی هستید این است که شریک زندگی شما چیز را می گیرد و هرگز نمی دهد. آیا به نظر می رسد شما همیشه آن کسی هستید که در رابطه به او کمک می کنید؟ این می تواند شامل تحسین یا هدیه باشد. و همچنین می تواند به افرادی که هنگام بیرون رفتن هزینه پرداخت می کنند اشاره کند. ممکن است متوجه شوید که شریک زندگی شما نیز عاشق بسیار دلپذیر نیست. روابط سالم باید “بدهد و بگیرد یعنی برد-برد باشد”.

شریک شما به شما اعتماد نمی کند

مسائل مربوط به اعتماد نیز کاملاً مشکل ساز هستند. چرا که می توانند نشانه ای از مشکلات بزرگتر با شریک زندگی شما باشند. آیا به نظر می رسد شریک زندگی شما همیشه شما را متهم به چیزهایی می کند، حتی زمانی که دلیلی برای این کار وجود ندارد؟ اگر کسی به شما اعتماد ندارد، پس چرا با شما رابطه دارد؟ روابط عاشقانه بر اساس اعتماد شکل می گیرد. اگر این پایه را ندارید، پیش رفتن با هم دشوار خواهد بود و شما در رابطه با بار ذهنی سنگین هستید.

اترک شریک زندگی شما به خاطر حسادت غیر منطقی

آیا شریک زندگیتان فقط به خاطر حسادت آن ها به دوستان شما رفته است؟ گاهی اوقات شرکای بسیار حسود سعی می کنند محدودیت هایی را برای شریک خود به دلیل احساس خود ایجاد کنند. آن ها ممکن است سعی کنند به شما بگویند که با چه دوستانی می توانید یا گذراندن وقت با چه افرادی قابل قبول است. این یک رفتار بسیار بی ثبات و ایجاد کننده رابطه منفی است که نباید تحمل شود. کسی که اوضاع را تا این حد افراطی پیش می برد به طرز قابل ملاحظه ای نزدیک به سوء استفاده است. هیچ کس از رابطه آزاردهنده ذهنی سود نمی برد. اگر نگران روند روند هستید، باید راهی برای خروج از آن پیدا کنید.

راه هایی برای بهبودی از یک رابطه با بار ذهنی سنگین

وقتی یک رابطه آزاردهنده ذهنی را ترک کردید، بهبودی از آسیب ضروری است. این کار بر عزت نفس، روابط، شغل، سلامت روان و رفاه کلی شما تأثیر می گذارد. برای شروع بهبودی باید رابطه بد خود را ترک کنید. اگر قبلاً آن گام دشوار را برداشته اید، پس بهبودی شما از قبل شروع شده است. به عنوان یک قدم بزرگ، گاهی اوقات انجام این کار سخت ترین قدم است. به خود یادآوری کنید که آزار روانی نوعی خشونت خانگی است و شما لیاقت این را ندارید که در آن موقعیت قرار بگیرید.

چند نشانه که به اندازه کافی قوی هستید تا بار ذهنی سنگین را تحمل کنید

مردم اغلب موفقیت را به عنوان فرمول خاصی می بینند که از مواردی مانند شانس، هوش و استعداد استفاده می کنند. در حالی که این یک نظریه خوب به نظر می رسد، می دانید که بسیاری از ایده ها باطل می شوند. اکنون اعتقاد بر این است که چگونه بار ذهنی سنگین خود را به خوبی مدیریت می کنید.

آیا تا به حال کسی به شما می گوید که شما دارای اراده قوی، سخاوتمندی، موکسی یا فقط سرسخت هستید؟ احتمالاً از شما انتقاد می کردند، اما این ویژگی ها نیز می تواند بسیار مطلوب باشد. وقتی در تلاش برای تغییر و تبدیل شدن به فرد بهتری هستید، این نشان می دهد که چقدر از نظر شکست بار ذهنی سنگین در درون خود سرسخت هستید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

داشتن انعطاف پذیری چیزی است که بسیاری از مردم می خواهند، اما مطمئن نیستند که چگونه آن را انجام دهند. آیا فکر می کنید از نظر حل بار ذهنی سنگین قوی هستید؟ سپس این سوالات را از خود بپرسید:

  • آیا حتی وقتی اوضاع سخت می شود به راه خود ادامه می دهید؟
  • آیا برای بهانه جویی و تعلل زمان صفر ندارید؟
  • وقتی هدفی در ذهن دارید، آیا تمام تلاش خود را برای تکمیل این هدف انجام می دهید؟
  • آیا از دلسوزی برای خود امتناع می ورزید؟

اگر بتوانید صادقانه به این سؤالات با یک «بله» پاسخ دهید، این امکان وجود دارد که شما آن سختی را داشته باشید که برخی از افراد فقط آرزوی داشتن آن را دارند.

چند نشانه که نشان می دهد قدرت بار ذهنی سنگین را دارید

قدرت از درون انسان می آید و برخی افراد به طور طبیعی با آن متولد می شوند، در حالی که برخی دیگر برای تقویت این مهارت به زمان نیاز دارند. بار ذهنی شما یا شما را می سازد یا می شکند. چند بار شنیدید که کسی می گوید آن‌چه شما را نکشد قوی تر می کند؟

حتی کتاب های مقدس می‌گویند که خداوند بیش از آن‌چه شما می‌توانید تحمل کنید، بر شما تحمیل نخواهد کرد. با این حال، تعریف او از آنچه شما می توانید انجام دهید و تعریف شما ممکن است متفاوت باشد. در این‌جا چند نشانه وجود دارد که نشان می دهد شما آن‌چه را که برای مدیریت یک بار ذهنی سنگین لازم است دارید.

شما نقاط ضعف خود را تشخیص می دهید

قدرت برای شکست بار ذهنی سنگین مساوی با کمال نیست. کسی که این سرسختی را در مورد آن‌ها دارد می‌داند که در برابر آسیب ها شکست ناپذیر نیستند. با این حال، تفاوت این است که آن‌ها نمی گذارند این موانع بر سر راهشان قرار گیرد. برای کارهایی که نمی توانید یا خوب انجام نمی دهید بهانه نمی آورید، اما راه دیگری برای انجام کار پیدا خواهید کرد. شما متوجه شدید که هیچ راهی وجود ندارد که بتوانید همه بار ذهنی سنگین را به تنهایی شکست دهید. شما نقاط ضعفی دارید، اما اجازه نمی دهید این‌ها شما را عقب نگه دارند. درعوض، آن‌ها را به عنوان یک چالش صرف در مسیر دستیابی به اهداف خود می بینید.

شما محدودیت های بار ذهنی سنگین خود را می دانید

احساساتی بودن تنها در صورتی مانع می شود که اجازه دهید شما را از بین ببرد، اما تصدیق احساساتتان، حتی احساسات بد، ضروری است. مطمئناً، زندگی سرسخت است و دوست ندارید تسلیم شوید. با این حال، می‌دانید که وقتی چیزی از دست رفته است، باید مأموریت را متوقف کنید. شما محدودیت‌های خود را در بار ذهنی سنگین خود می‌دانید، به این معنی که باید بدانید چه زمانی وقت دوری از هر نوع مقصدی است. گاهی وقت‌ها وقتی چیزی کار نمی‌کند، ترک آن بهتر است. برای اینکه فردی از نظر ذهنی قوی باشید، باید محدودیت‌های خود را بشناسید.

می دانید که زندگی همیشه دارای سعادت و خوشبختی نیست

برخی از مردم با این توهم ذهنی زندگی می کنند که زندگی قرار است یک سعادت خالص باشد. با این حال، شما یکی از آن افراد نیستید. می دانی که برخی روزها باران و طوفان خواهد بود و در روزهای دیگر خورشید درخشان خواهد بود. چیزی که شما را از نظر شکست بار ذهنی سنگین قوی نگه می‌دارد این است که بدانید یاد گرفته‌اید همه چیز را بدون توجه به آن‌چه در اطرافتان می‌افتد تحت کنترل داشته باشید. شما متوجه می شوید که وقتی غمگین هستید، این یک احساس دائمی نیست. زیرا می تواند به سرعت تغییر کند. شما زمان های سختی دارید، اما می دانید که این چیزی است که به شما کمک می کند تا اراده خود را حتی قوی تر کنید.

شما از تعهد نمی ترسید

آیا تا به حال کسی را می شناسید که به هیچ کاری متعهد نباشد؟ به گفته مشاور سلامت روان ریچارد بی. جولسون، بسیاری از افراد در گذشته چیزی دارند که ترس از تعهد را القا می کند. این تردید می تواند در روابط و سایر جنبه های زندگی اتفاق بیفتد. نکته کلیدی این است که قدرت شما به شما اجازه نمی دهد از شکست بترسید. اما اگر این اتفاق بیفتد، زخم های خود را التیام می بخشید و ادامه می دهید. انعطاف‌پذیری محرکی است که در درون شما وجود دارد که نمی‌توانید به خودتان اجازه دهید تلاشش را متوقف کنید، حتی اگر بار ذهنی سنگین دارید. شما مشکلی برای تعهد ندارید و اگر شکست خوردید، چیز جدیدی را امتحان خواهید کرد.

شما در نحوه مدیریت بار ذهنی سنگین خود انعطاف پذیر هستید

حمل بار ذهنی قابل توجه به این معنی است که باید انعطاف پذیر باشید. شما همیشه یک پلن A و یک پلن B دارید، زیرا می دانید که همه چیز آنطور که می خواهید پیش نمی رود.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا