چند نشانه نیاز به سم زدایی مغز را توضیح می دهند

سم زدایی مغز نیاز به حل مشکلات شخصی در ذهن شما دارد. در واقع شما باید اتفاقات بیهوده را از رویه زندگی خود حذف کنید. خانواده ها باید تمرکز خاصی بر تربیت فرزندان خود داشته باشند. این که در دوران کودکی چه نوع روش مراقبتی را برای کودکانتان انجام دهید بسیار مهم است. آزار عاطفی در دوران کودکی باعث ایجاد اختلالات روانی می شود. طوری که حتی این شخص خصوصا اگر زن باید در آینده و در ازدواج خودش دچار مشکلاتی خواهند شد.

نحوه درمان  آزار عاطفی در دوران کودکی نیز متفاوت است. گاهی اوقات ژنتیک خانوادگی می تواند این مشکل به به وجود بیاورد. اما موضوع مهم این است که این گونه افراد چه فشار های روانی را در جوامع متحمل می شوند. روان شناسان نظریه های مختلفی برای برخورد با این گونه افراد ارائه داده اند. یکی از مواردی که در دنیای امروز مورد بحث است ناملایمات دوران کودکی و آسیب به مغز است.

اختلالات مختلف در دنیا و سم زدایی مغز

هر فردی می تواند در طول زندگی خود اختلالات مختلفی را تجربه کند. یکی از اختلالاتی که درباره آن صحبت کردیم اختلالات روانی است. آسیب های روانی در افراد مختلف متفاوت است. برخی افراد هستند که ممکن است به خاطر اتفاقات در دوران کودکی دچار اختلالات روانی شوند. ورزش یکی از راه هایی است که به ما در هر مشکلی می تواند کمک کند. شما می توانید از طریق مشورت با درمانگران هم مشکلات روانی خود را بهبود ببخشید. یکی از نکاتی که باید بدانید این است که بتوانید مدیریت داشته باشید. تشخیص و مدیریت بیماری می تواند به شما کمک کند تا روند درمانی بهتری داشته باشید.

سم زدایی مغز – اختلالات روانی

در این زمینه به خصوص باید در نظر داشت که با یک نوع از یک فرایند نمی توان گفت که شما دارای آن مشکل هستید. یکی از نکاتی که همه باید بدانند این است که با استفاده از یک یا دو مورد نمی توان تایید کرد که اختلالاتی وجود دارد یا خیر. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند نشانه نیاز به سم زدایی مغز را توضیح می دهند، صحبت کنیم.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

تصدیق سابقه شخصی سوء استفاده شجاعت زیادی می طلبد.

چگونه ناملایمات دوران کودکی سم زدایی مغز را تغییر می دهد؟

آزار عاطفی در دوران کودکی و بی توجهی در دوران کودکی می تواند منجر به تغییرات دائمی در مغز انسان در حال رشد شود. به نظر می رسد این تغییرات در ساختار مغز به اندازه کافی قابل توجه است که به طور بالقوه باعث ایجاد مشکلات روانی و عاطفی در بزرگسالی می شود، مانند اختلالات روانی و سوء مصرف مواد. حدود 14 درصد از افراد در کشور های مختلف گزارش می دهند که در دوران کودکی خود سوء استفاده عاطفی یا بی توجهی را تجربه کرده اند. سوء استفاده عاطفی می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • توهین، ناسزا گفتن یا فحش به کودک
  • تهدید به آسیب جسمی کودک

ایجاد وحشت یا ایجاد احساس ترس در کودک

ناملایمات دوران کودکی شامل ناتوانی در برآوردن نیازهای عاطفی کودک است. این می تواند شامل عدم موفقیت در موارد زیر باشد:

  • به کودک ایمان داشته باشید
  • یک خانواده صمیمی ایجاد کنید
  • کاری کنید که کودک احساس خاص یا مهم بودن کند
  • پشتیبانی ارائه دهید
  • کمک کنید تا کودک موفق باشد

چگونه ناملایمات دوران کودکی به سم زدایی مغز آسیب می رساند؟

سختی های دوران کودکی وقتی بالغ می شوید، تأثیر خود را متوقف نمی کند. در عوض، اثرات آن شما را تا بزرگسالی همراهی می‌کنند و اوضاع را کمی پیچیده‌تر از آن چه در غیر این صورت می‌شد، می‌سازند. ممکن است متوجه شوید که کمی بیش از حد با شرایط سلامت عاطفی و جسمی دست و پنجه نرم می کنید. ممکن است احساس کنید هر چقدر هم که تلاش کنید هیچ پیشرفتی ندارید. با این حال، روانشناسان توضیح می دهند که لازم نیست به این روش زندگی کنید. یادگیری درمان ناملایمات دوران کودکی می تواند به شما امید، پاسخ و بینش مثبت بدهد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

ناملایمات دوران کودکی از مواجهه با رویدادهای مزمن، غیرقابل پیش بینی و استرس زا ناشی می شود. هر چه کودک با حوادث بیشتری روبرو شود، سختی در ذهن او بیشتر خواهد شد. این موقعیت های ناخوشایند، تجربیات نامطلوب دوران کودکی نامیده می شوند و بیش از نیمی از جمعیت را تحت تاثیر قرار می دهند. حتی با وجود درصد نگران کننده ای از کسانی که تحت تأثیر ناملایمات دوران کودکی قرار گرفته اند، اخبار همگی بد نیستند. در حالی که می تواند عواقب شدید بسیاری بر مغز داشته باشد، تحقیقات بیشتر نشان می دهد که کاری وجود دارد که می توانید در مورد آن انجام دهید. هنگامی که متوجه مضرات ناملایمات بر مغز خود شدید، می توانید تغییراتی را برای معکوس کردن اثرات آن آغاز کنید.

بی توجهی نسبت به کودکان و سم زدایی مغز

ناملایمات دوران کودکی بسیاری از موقعیت‌ها را توصیف می‌کند که در آن کودک بی‌توجهی یا سوء استفاده عاطفی را تجربه می‌کند.

چند نشانه نیاز به سم زدایی مغز را توضیح می دهند

آیا به سم زدایی مغز نیاز دارید؟ آیا مغز شما پر از سمومی است که باعث ایجاد مشکلات گسترده در شما می شود؟ نگران نباشید آسیب های مغزی بسیار رایج شده است. با این حال، درمان این بیماری می تواند زندگی شما را نجات دهد. دنیایی که در آن زندگی می کنید پر از ذرات سمی است، اما آیا می دانستید که سیستم عصبی شما می تواند مستقیماً تحت تأثیر این همه سمیت قرار گیرد؟ هنگامی که سیستم عصبی شما در معرض خطر قرار می گیرد، بسیاری از بیماری ها ممکن است ایجاد شوند. آیا تا به حال در مورد زوال عقل زودرس یا آلزایمر شنیده اید؟

زوال عقل و سم زدایی مغز

زوال عقل معمولاً در افراد مسن یک مشکل است. اما این روزها، حتی کودکان نیز با علائمی مواجه می شوند که شبیه این وضعیت غافلگیر کننده از ذهن هستند. آیا می تواند سمیت مغز باشد که باعث چنین مسائل غیرقابل انکاری می شود؟ هنگامی که کودکان خردسال از دست دادن حافظه، مشکلات در مهارت های استدلال و مه مغزی دارند، نیاز به بررسی بیشتر دارد. سازمان بهداشت جهانی یا WHO بیان می کند که بیماری های عصبی در سراسر جهان در حال افزایش است. آیا می دانستید که بیش از 50 میلیون نفر در این سیاره به زوال عقل مبتلا شده اند؟ علاوه بر این، آن‌ها شاهد رشد ثابت بیش از چند میلیون پرونده اضافی در هر سال هستند.

سم زدایی مغز

شنیدن این که شما به سم زدایی مغز نیاز دارید ممکن است عجیب به نظر برسد، اما این می تواند تنها چیزی باشد که شما را نجات می دهد. با توسعه اقتصادی، قرار گیری شما در معرض آلاینده ها بیش از 100 برابر بیشتر از اجدادتان افزایش یافته است. این یک موضوع جدی است زیرا با ادامه رشد صنعتی شدن، فرزندان شما در معرض خطر بیشتری قرار خواهند گرفت. بسیاری از مردم به طور خودکار فکر می کنند که ریه ها هدف اولیه برای سموم مضر هوا هستند. اما مغز و سیستم عصبی نیز هدف مستقیم هستند. بسیاری از ترکیبات معدنی می توانند اثرات منفی عصبی فوری بر روی انسان داشته باشند. برخی از رایج ترین آن‌ها عبارتند از:

  • تالیم
  • آلومینیوم
  • لیتیوم
  • منگنز
  • آرسنیک

ارثیسم و سم زدایی مغز

ارثیسم یا «بیماری کلاه‌دار دیوانه» وضعیتی است که قرن نوزدهم را گرفتار کرده است. در این دوران، اطلاعات کمی در مورد اثرات جیوه بر بدن وجود داشت. افرادی که در معرض سطوح سمی قرار داشتند، شروع به نشان دادن مشکلات زوال ذهنی کردند، از این رو به این بیماری اصطلاح تحقیرآمیز “دیوانه” داده شد. طبق مقاله ای در مدیکال نیوز تودی، قرار گیری زیاد در معرض فلز می تواند باعث روان پریشی تمام عیار شود. برخی از فلزات سمی تر از سایرین هستند، به ویژه سرب و قلع. خطر مسمومیت مغزی در بین این موارد بیشتر است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

کودکان حتی بیشتر مستعد ابتلا به این سموم هستند زیرا مغز آن‌ها هنوز در حال رشد است. مغز بزرگسالان آسیب کانونی را تحمل می کند، اما نه در سطح یک کودک. بخش غم انگیز این است که بسیاری از سلول های بدن نمی توانند آسیبی را که وارد می کنند ترمیم کنند. مسمومیت با سرب اغلب نگران کننده است. این سم تأثیر مستقیمی بر GABA یا انتقال دهنده عصبی مغز به نام گاما آمینو ایزوبوتیریک اسید دارد. وقتی این فرستنده به درستی کار نمی کند، مغز شما آرام نمی شود.

نظر روانشناسان درباره سم زدایی مغز

اگر تنها نگرانی شما فلزات سنگین بود، شاید بتوانید آن را مدیریت کنید. با این حال، مواد شیمیایی دیگر می توانند وارد سیستم شما شده و مغز شما را مسموم کنند. حتی روانشناسان تشخیص داده است که بسیاری از مواد خطرناک می توانند بر انسان تأثیر بگذارند، آن‌ها به شرح زیر هستند:

  • وینیل کلراید
  • فلورانتین
  • کادمیم
  • بنزن
  • بنزوپیرن
  • بی فنیل های پلی کلره
  • بنزوفلیورانتن

احتمالاً هرگز در مورد این چیزها نشنیده اید. با این حال، وینیل کلرید را در نظر بگیرید. آیا می دانستید که کشورهای اروپایی بزرگترین تولید کننده این گاز بی رنگ است؟

آسیب های ناشی از این ماده در برابر سم زدایی مغز

به گفته موسسه ملی سرطان، این همان چیزی است که برای تولید محصولات پلاستیکی استفاده می شود. واقعیت ترسناک دیگر این است که از دود سیگار تولید می شود. از آنجایی که بی بو و بی مزه است، بسیاری از مردم نمی دانند که در اطراف آن بوده اند یا اینکه می تواند باعث سرطان شود. بنزوپیرن چطور؟ این ماده سرطان‌زای قوی هم در قطران زغال سنگ و هم در دود سیگار یافت می‌شود و همچنین باعث سرطان می‌شود. همچنین در سوختن چوب و حتی قهوه شما یافت می شود. به گفته Liqui Search، اگر خانه خود را با زغال سنگ یا چوب گرم می کنید، خانواده شما در معرض خطر قرار می گیرند.

علائم مسمومیت مغزی

اکنون می دانید چه چیزی باعث مسمومیت مغزی می شود. با این حال، چگونه می دانید که آیا به سم زدایی مغز نیاز دارید؟ در این‌جا برخی از علائم مشاهده شده است:

  • فرآیندهای فکری نامشخص
  • مه مغزی
  • استقامت روانی ناچیز
  • افکار مبهم
  • سرعت ذهنی کند
  • ناتوانی در تمرکز بعد از غذا

سم زدایی مغز در این زمینه

معمولاً تصور می شود که اگر در نزدیکی یک شرکت تولیدی زندگی نمی کنید، چنین خطر مسمومیت مغزی نخواهید داشت. در نتیجه، قرار گیری در معرض آن می تواند به ساده ترین روش ها رخ دهد. به عنوان مثال، اگر کار دندانپزشکی را در جایی که از کارخانه تولیدی نقره استفاده می کنند انجام داده اید، در معرض قرار گرفته اید.

اگر در اطراف فردی بوده اید که سیگار می کشد یا از دود استفاده می کند، پس در معرض قرار گرفته اید. در نهایت، حتی قرار گیری بشقاب های پلاستیکی در مایکروویو می تواند باعث شود که ذرات سمی غذای شما را آسیب زا کنند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا