چند فرضیه درباره استرس جوانان که هرگز واقعیت نداشته است

استرس جوانان گاهی اوقات طبیعی است. به علت سن و شرایط بلوغی که آن ها دارند این نوع استرس می تواند طبیعی باشد. اما فرضیه‌هایی وجود دارد که باعث آشفتگی ذهنی در خانواده ها شده است. ما امروز می خواهیم این فرضیه ها را بررسی کنیم. استرس و اضطراب آسیب های روانی زیادی را وارد می کند. هر کس می تواند با این اختلالات مبارزه کند. برخی از این اختلالات روانی را ممکن است بشانسید. اختلالات اگر ادامه پیدا کنند و درمان نشوند باعث آسیب های مختلفی به جسم افراد می شود. اگر اختلالات از کودکی در افراد باقی نماند.

استرس ممکن است در افراد مختلفی به وجود بیاید. برخی افراد هستند که که در طول دوران مختلف زندگی شأن دچار استرس می شوند. استرس می تواند در سنین مختلف برای هر فردی به وجود بیاید. برای برخی از افراد ممکن است در سنین کودکی به وجود آمده باشد و تا دوران ازدواج هم ادامه داشته باشد. درمان ها برای افراد مختلف متفاوت است. برخی از طریق داروهای مختلف و زیر نظر روان پزشک این روند درمانی را طی می کنند. برخی هم ممکن است با ایجاد فعالیت های جدید یا ورزش کردن این کار را انجام دهند.

شرایط خانواده و شناسایی علائم استرس جوانان

در کل این که بگوییم در افراد مختلف نشانه های افسردگی چگونه است به گزینه های مختلفی بستگی دارد. برای مثال شرایط خانواده در برخی افراد یک عامل مهم است. شرایط زندگی به گونه ای است که در افراد مختلف نشانه های متفاوتی به وجود خواهد آمد. روند درمان هر پزشکی با پزشک دیگر متفاوت است اما شما حتما باید به آن ها اطمینان کنید. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند فرضیه درباره استرس جوانان که هرگز واقعیت نداشته است، صحبت کنیم.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

هنگامی که از الکل یا مواد مخدر برای مدیریت شناسایی استرس جوانان و اضطراب یک مشکل سلامت روان استفاده می کنید، به آن «خوددرمانی» می گویند. ممکن است بدانید که مشکل سلامت روانی دارید اما هیچ راه سالم تری برای مقابله با آن نمی دانید.

خوددرمانی و شناسایی علائم استرس جوانان و اضطراب ممکن است در کوتاه مدت تسکین دهد

در حالی که خوددرمانی ممکن است در کوتاه مدت تسکین دهد، با گذشت زمان فقط مشکلات شما را تشدید می کند. خوددرمانی منظم می تواند منجر به اعتیاد، بدتر شدن اختلالات خلقی و افزایش مشکلات سلامتی شود. همچنین می تواند به روابط شما در خانه، محل کار و مدرسه آسیب برساند.

اما تو ناتوان نیستی با درک بهتر دلایل و زمان خوددرمانی، می‌توانید راه‌های سالم‌تر و مؤثرتری برای کنار آمدن با مشکلات و بهبود خلق و خو و رفاه کلی خود بیابید.

چرا مردم خود درمانی برای استرس جوانان می کنند؟

همه ما هر از چند گاهی در پاسخ به مشکلات و شکست های زندگی احساس ناراحتی، نگرانی و عدم تعادل می کنیم. احساس ناامیدی، ترس، عصبانیت، غم و اندوه یا آسیب روانی شدید شروع به تداخل در عملکرد شما در زندگی روزمره می کند. این می تواند نشانه ای باشد که برای یک بیماری زمینه ای شناسایی محرک های استرس و اضطراب به کمک لازم است. با این حال، به جای جستجوی درمان، می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد که سعی کنید خودتان به ساده‌ترین راه ممکن کنار بیایید.

راه هایی برای شناسایی استرس جوانان و اضطراب

آیا اغلب احساس می کنید که برخی رویدادها سطح اضطراب شما را از بین می برد؟ آیا تا به حال از نزدیک شدن به موقعیت‌های خاص می‌ترسید که استرس از ذهنتان خارج شود؟ اگر احساس می‌کنید که جنبه‌های خاصی از زندگی بدون هیچ دلیل آشکاری باعث اضطراب شدید شما می‌شوند، احتمالاً در حال تحریک شدگی هستید. احتمالاً شنیده اید که از این اصطلاح به عنوان شوخی در رسانه های اجتماعی استفاده می شود. اما محرک ها موضوع ساده ای نیستند. خوشبختانه، شما می توانید یاد بگیرید که آن‌ها را شناسایی کرده و با آن‌ها مقابله کنید.

محرک های استرس جوانان و اضطراب چیست؟

محرک یک اصطلاح روانشناختی برای شرایط خارجی است که علائم استرس یا روانپزشکی منفی ایجاد می کند. این علائم معمولاً اضطراب، وحشت، ناامیدی، استرس و خودگویی منفی است. اغلب این یک محرک است، مانند بو، صدا، یا بینایی که افراد را به یاد آسیب های گذشته می اندازد. این ها اغلب باعث فلاش بک موقعیت های آسیب زا می شوند. این ممکن است باعث شود که کسی مسیر اطراف خود را از دست بدهد و رویداد آسیب زا را دوباره زنده کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

محرک ها می توانند اشکال مختلفی داشته باشند، برخی قابل پیش بینی، برخی دیگر کمتر بصری هستند. برای یک سرباز قدیمی، صداهای ناگهانی می تواند آن‌ها را به یاد شلیک گلوله بیاندازد و خاطرات جنگ را ایجاد کند و حالت وحشت را ایجاد کند.  درک این نکته ضروری است که محرک های استرس و اضطراب موقعیت هایی هستند که منجر به احساس اضطراب می شوند. آن‌ها دلیلی نیستند که کسی به اختلال اضطراب مبتلا شود. دکتر Una McCann می‌گوید با وجود این، مقابله با بسیاری از علائم آسیب های روانی در یک دوره کوتاه می‌تواند توانایی فرد را برای عملکرد مختل کند.

چند نشانه که هیچ کس درباره علائم استرس جوانان صحبت نمی کند

امروزه، همه در حال تجربه احساسات استرس زا هستند که ناشی از فشارهای زندگی روزمره است.  استرس  بر افراد متفاوت تأثیر می گذارد، اما علائم استرس رایجی وجود دارد که همه آن‌ها را تجربه می کنند. همچنین علائم استرس وجود دارد که هیچ کس هرگز درباره آن‌ها صحبت نمی کند. در این‌جا لیستی از چند نشانه استرس غافلگیرکننده وجود دارد که ممکن است با آن‌ها آشنا نباشید.

خستگی مزمن

احساس اینکه می خواهید همیشه بخوابید می تواند نشانه ای باشد که اختلال روانی دارید. اختلال زندگی روزمره برای همه رایج است، اما آسیبی که باعث خستگی مزمن می شود متفاوت است.

چند فرضیه درباره استرس جوانان که هرگز واقعیت نداشته است

استرس جوانان یک موضوع داغ در میان روانشناسان سلامت روان است. به نظر می رسد هرکسی در مورد بهترین راه برای مدیریت یا کنترل استرس نظری دارد. این البته بی دلیل نیست. به هر حال، هرکسی در مقطعی از زندگی خود با این موضوع سروکار دارد و بیشتر افراد از تحمل آن متنفرند. با این حال، مشکل این است که بسیاری از اظهارات اغلب متناقض در مورد این نگرانی سلامتی وجود دارد. مفروضات به سادگی ساخته می شوند، و رمزگشایی اینکه کدام فرضیات ارزش توجه دارند و کدامیک بهتر است کنار گذاشته شوند، می تواند گیج کننده باشد.

چند فریضه نادرست درباره استرس جوانان

در این‌جا چند فرض در مورد استرس شما وجود دارد که هرگز درست نیست.

استرس یک محرک خوب است

این واقعیت که استرس یک محرک است را نمی توان انکار کرد. در کوتاه مدت، می تواند به افراد کمک کند تا ضرب الاجل ها را رعایت کنند و هوشیاری خود را افزایش دهند. با این حال، استرس جوانان به طور کلی خوب نیست به خصوص در دراز مدت. علاوه بر این، برای همه نیز اثرات مثبتی ندارد. مطالعه‌ای که در سال 2014 انجام شد نشان داد که هر چه نگرانی‌های مرتبط با کار بیشتر باشد، رضایت شغلی کمتری دارند – و دلیل خوبی برای آن وجود دارد. در دراز مدت، این وضعیت سلامتی باعث می شود:

  • چالش های عاطفی
  • مشکلات گوارشی
  • مسایل روحی
  • افکار مسابقه ای
  • مشکلات خواب
  • افزایش خطر ابتلا به بیماری های جسمی مختلف
  • اختلالات حافظه و تفکر
  • آسیب های قلبی
  • مشکلات وزن

استرس جوانان در اطرافیان شما آشکار است

به راحتی می توان تصور کرد که می توانیم علائم این نگرانی را در عزیزانمان تشخیص دهیم. با این حال، در واقعیت، همیشه اینطور نیست. درعوض، یک مطالعه ثابت کرده است که جعل افکار مثبت آسان است – بیشتر علائم درونی هستند و حتی علائم بیرونی به راحتی از دست می‌رود. در نتیجه، درک اینکه چیزی اشتباه است، می تواند سخت باشد. در این‌جا برخی از علائمی است که ممکن است در اطرافیانتان فردی دارای مشکلات روانی داشته باشید:

  • کناره گیری اجتماعی از دوستان، خانواده و رویدادهای اجتماعی
  • نوسانات خلقی
  • افسردگی
  • نگرانی بیش از حد
  • اضطراب

سبک زندگی سالم از استرس جوانان جلوگیری می کند

شکی نیست که داشتن یک سبک زندگی سالم برای سلامت جسمی و روانی شما معجزه می کند. به هر حال، تغذیه مناسب، خواب کافی و فواید کاهش کورتیزول ورزش، همگی برای مدیریت پاسخ شما مهم هستند. با این حال، بهترین مدیریت در جهان فقط می تواند علائم ناشی از آن را درمان کند. هنوز نمی تواند به طور واقعی علت اصلی آسیب های روانی را حل کرد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در این‌جا چند کار وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از ظهور برخی از منابع کوچکتر در وهله اول انجام دهید:

  • قبل از خواب گوشی خود را خاموش کنید.
  • ساعات کاری خود را با چیزی راحت تر تنظیم کنید.
  • بحث ها و مسائل را در اسرع وقت حل کنید.
  • زمانی را به مدیتیشن اختصاص دهید و منبع نگرانی خود را مشخص کنید.

استرس جوانان نیاز به علائم واضح دارد

بسیاری از مردم بر این باورند که این علائم واضح و به راحتی قابل تشخیص هستند. در نتیجه، اغلب در نهایت علائم واقعی خود را نادیده می گیرند یا کم اهمیت جلوه می دهند. با این حال، این احتمالاً نمی تواند حقیقت داشته باشد. حتی اگر از نظر ذهنی استرس ندارید، بدن شما همچنان علائم فیزیکی استرس را نشان می دهد. در این‌جا چند علامت وجود دارد که باید مراقب آن‌ها باشید:

  • دائماً احساس خستگی یا فرسودگی می کند
  • احساس غرق شدگی
  • اضطراب
  • تنگی نفس
  • بی سازمانی
  • مشکلات تمرکز

زخم های زندگی همیشه ناشی از استرس است

اگر تا به حال به حدی مشکل داشته اید که معده شما بیمار شده باشد، این احساس قابل اتکا خواهد بود. وضعیت روحی و جسمی فرد اغلب ارتباط نزدیکی با هم دارند، بنابراین بدیهی است که رابطه مثبتی بین استرس جوانان و احساس درد معده وجود دارد. از آن‌جا، به راحتی می توان فرض کرد که آسیب های روانی باعث زخم معده می شود – اما در واقع اینطور نیست. در عوض، در این‌جا حقایقی واقعی در مورد نگرانی بیش از حد و تأثیرات آن بر سیستم گوارشی شما بیان می کنیم:

  • زخم معده تنها زمانی اتفاق می افتد که عفونت از باکتری هلیکوباکتر پیلوری وجود داشته باشد.
  • ‏NSAID ها و آسپرین نیز در صورت مصرف طولانی مدت می توانند باعث ایجاد زخم شوند.
  • استرس می تواند باعث انواع مشکلات معده شود.

همه به یک شکل استرس را تجربه می کنند

استرس جوانان و تجربیات ما با آن به طور طبیعی از فردی به فرد دیگر متفاوت خواهد بود. به این ترتیب باید انتظار داشته باشید که علائم استرس و محرک های آن منحصر به شما و فقط شما باشد، حتی اگر دیگران مخالف باشند. در این‌جا چند عامل بالقوه برای استرس شما بیان خواهد شد:

  • حرفه
  • روابط
  • تعاملات اجتماعی
  • امور مالی
  • مسائل سلامت جسمانی
  • مسائل مربوط به سلامت روان
  • رویدادهای جاری
  • مشکلات خانوادگی
منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا