چند علامت که رنجش در شریک زندگی را نشان می‌دهند

رنجش در شریک زندگی یکی از عواملی است که امروزه آسیب های زیادی به زوجین می رساند. روابط نیاز به مدیریت درست دارند. بعضی اوقات ارتباطات بین افراد می تواند ضربات سختی به زندگی آن ها وارد کند خصوصا اگر نتوانند حرفای مهم را به یکدیگر بزنند. نکته ای که باید بدانید این است که مدیریت رفتار داشته باشید. گاهی اوقات تغییر همسر می تواند یا شرک زندگی شما می تواند خوب یا بد باشد.  اگر رابطه مثبت باشد می تواند باعث پیشرفت افراد شود. اما همین رابطه اگر منفی باشد می تواند آسیب های مختلفی را وارد کند. آسیب های یک رابطه می تواند شامل اختلالات روانی باشد.

اختلالات روانی انواع مختلفی دارند. در دنیایی که زندگی می کنیم اختلالات روانی بسیاری وجود دارد. برخی از این اختلالات را ممکن است بشانسید. برخی هم برای شما تازگی دارند. قطع یک رابطه نیازمند رعایت اصول مختلفی است. خصوصا اگر شما دارای فرزند باشید نمی توانید هر وقت که خواستید رابطه خود را قطع کنید. مسئولیت پذیری در روابط بسیار مهم است. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند علامت که رنجش در شریک زندگی را نشان می‌دهند چگونه است. در مقاله های قبل گفتیم که یکی از استرس های که به افراد خصوصا زوجین وارد می شود استرس های ناشی از کودکان است.

استرس در خانواده و رنجش در شریک زندگی

این بدان معنی نیست که کودکان دارای استرس باشند بلکه به این معنی اینکه رفتار های آن ها یا واکنش های آن ها نسبت به اتفاقات مختلف ممکن است باعث ایجاد استرس در والدین شود. راه های درمان استرس در دنیای روان شناسی بسیار زیاد است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  آنلاین روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند علامت که رنجش در شریک زندگی را نشان می‌دهند، صحبت کنیم.

رنجش در شریک زندگی و گفتگوهای سخت با شریک زندگی

اگر عاشق کسی هستید که از نظر شما نقص دارد، ممکن است امیدوار باشید که طرف مقابلتان با گذشت زمان به سمت بهتر شدن تغییر کند. این باعث می شود تا تردیدهای آزاردهنده به طرز جادویی از بین بروند. بسیاری از زوج‌ها با این باور که می‌توانند عیب‌های یکدیگر را برطرف کنند وارد روابط خود می‌شوند و عادت‌های بد به‌طور جادویی پس از گذشت زمان از بین می‌روند، اما متأسفانه این اتفاق به ندرت می‌افتد.

شما نباید تصور کنید که شریک زندگی شما تغییر خواهد کرد تا رابطه به نتیجه برسد. پذیرفتن آن ها و دوست داشتن آن ها مهم است. زیرا رفتار آن ها احتمالاً به این زودی ها تغییر قابل توجهی نخواهد داشت.

چیزهایی که احتمالاً تغییر نخواهند کرد

کارهای خاصی وجود دارد که با رنجش در شریک زندگی سخت می شود. این ممکن است ارزش تلاش برای تغییر آن ها را نداشته باشد. اگر هنوز نتوانستید برای تغییر همسر خود کاری کنید، ممکن است بخواهید در مورد میزان تلاش خود برای حفظ رابطه تجدید نظر کنید.

شما را در اولویت قرار نمی دهد

شریکی که در ابتدا شما را در اولویت قرار نمی دهد، احتمالاً بعداً تغییر نخواهد کرد. اگر بعد از کار، دوستی، خانواده یا سرگرمی های شریک زندگی خود در رتبه دوم قرار دارید، مهم است که بدانید این امر احتمالاً تغییر نخواهد کرد.

برای اکثر مردم، این یک رابطه منفی خواهد بود. اگر نمی‌توانید به شریکتان اعتماد کنید که شما را در اولویت قرار دهد. همان طور که او را در اولویت قرار می‌دهید، این امر عواقب قابل‌توجهی در زمان مذاکره با هم و مدیریت اولویت‌ها با تکامل زندگی‌تان خواهد داشت.

رنجش در شریک زندگی و گفتگوهای سخت با شریک زندگی

اگر شریک زندگی شما از نظر جسمی یا عاطفی آزاردهنده است، بسیار مهم است که مشکل را بشناسید و متوجه شوید که این تقصیر شما نیست.

راز گفتگوهای سخت با شریک زندگی خود

مهم نیست شما و شریک زندگیتان چقدر عاشق هستید، باز هم دو فرد جدا از هم با افکار و احساسات خود هستید. ممکن است گهگاه با اختلاف نظرها درگیر شوید. یادگیری نحوه گفتگوهای سخت با شریک زندگی یکی از کلیدهای روابط سالم و پایدار است. آیا شما و همسرتان موضوعاتی دارید که در مورد آن ها بحث نمی کنید زیرا می دانید که منجر به مشاجره می شود؟ متأسفانه، مشکل حل نشده است. زیرا هر دوی شما از صحبت کردن با فیل در اتاق خودداری می کنید. احتمالاً موردی است که یکی از شما به احساسات و نظرات خود صادق نیست.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

وقتی به طور مؤثر با شریک زندگی خود ارتباط برقرار می کنید، هم موضوعات مثبت و هم منفی را شامل می شود.

چند راز برای ایجاد مکالمات سخت به خاطر رنجش در شریک زندگی

آیا از جارو کردن همه مسائل خود در زیر فرش خسته شده اید؟ اجتناب از مشکل باعث از بین رفتن آن نمی شود. در عوض، این چند پیشنهاد را برای ایجاد گفتگوهای سخت با شریک زندگی خود در نظر بگیرید، حتی اگر مشاجره باشد:

برای جلوگیری از رنجش در شریک زندگی زمان مناسب را بشناسید

اگر می خواهید گفتگوی چالش برانگیز با شخص خود داشته باشید، زمان بندی بسیار مهم است. شما آنقدر با آن ها بوده اید که بدانید چه زمانی در حال چت هستند. دانستن این خلق و خوی می تواند در حل و فصل یک موضوع یا ایجاد بن بست تفاوت ایجاد کند. زمانی که شما یا شریک زندگیتان خسته هستید یا احساس بدخلقی می کنید از مطرح  موضوعات بحث برانگیز خودداری کنید. ابراز نگرانی های خود بلافاصله بعد از کار یا در هنگام شام احتمالاً برای شما نتیجه معکوس خواهد داشت. درعوض، منتظر زمانی باشید که هر دو راحت باشید و برای بحث باز باشید.

چند علامت که رنجش در شریک زندگی را نشان می‌دهند

هر رابطه ای سختی هایی دارد. در واقع، زمانی که برای مدتی با هم باشید، مرحله رنجش در شریک زندگی شروع می شود. متوجه خواهید شد که چیزهای جزئی شما را آزار می دهد و ممکن است بیشتر از قبل مخالفت کنید و بحث کنید. همین بحث های کوچک است که می تواند باعث شود یک شریک کینه توز رفتارهای منفی از خود نشان دهد. اگر آنها را حل نکنید، کینه و تحقیر به درون شما نفوذ می کند و می تواند زندگی را در رابطه شما خفه کند. ناراحتی های روزانه شما را به چالش می کشد، اما آن‌ها برای رابطه سمی هستند. وقتی رنجش در شریک زندگی به وجود می آید، اگر گامی برای اصلاح آن برندارید، یک رابطه می‌تواند مسموم شود.

چند علامت خطرناک رنجش در شریک زندگی

وقتی فردی به دنبال مسائلی در رابطه خود می گردد، همیشه بررسی فرد مقابل آسان تر است. با این حال، برای تشکیل این اتحادیه دو نفر لازم است، و هر یک از شما احساسات و نظراتی دارید که می تواند مانع از آن شود. هر دوی شما با هم متفاوت هستید و باید عیوب خود و مسائل شریکتان را بررسی کنید. در این‌جا نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد یک شریک کینه توز ارتباط شما را از بین می برد.

رنجش در شریک زندگی باعث می شود شخص اختلافات را انتخاب کند

زمانی که برای مدتی با هم باشید، متوجه خواهید شد که مواقعی بیشتر از دیگران تمایل به مشاجره دارید. با این حال، همیشه یک مهلت وجود دارد و همه چیز به حالت عادی باز می گردد. وقتی شریکی رنجیده دارید، مشاجره می تواند دائمی شود. وقتی بر سر هر چیز کوچکی دعوا می کنید، ممکن است چیزی را پنهان کنید که هر دوی شما قادر به پرداختن به آن نیستید. حتی زوج هایی که همدیگر را تحقیر می کنند اینقدر با هم دعوا نمی کنند، پس این همه پرخاشگری از کجا می آید؟

تلاش های شما قدردانی نمی شود

همه می خواهند احساس قدردانی کنند، اما این برای یک رابطه خوب ضروری است. شما می توانید با چندین روش قدردانی خود را ابراز کنید، اما تمجیدهای کلامی برای فرآیند رنجش در شریک زندگی ضروری است. اگر شریک زندگی تان به شما احترام نمی گذارد و از شما برای کارهای کوچکی که انجام می دهید تشکر نمی کند، ممکن است به این دلیل باشد که آنها نسبت به شما تلخی دارند.

رنجش در شریک زندگی، نظرات دو طرف را به شکل جوک در می آورد

جوک باید خنده دار باشد. با این حال، وقتی شریک زندگی تان چیزهایی کنایه آمیز، توهین آمیز، بی ادبانه یا تحقیرآمیز می گوید، دردناک است. آیا آن‌ها شما را در مقابل دیگران به شوخی می اندازند؟ این اتفاق ظالمانه فقط به آسیب شما می افزاید. شاید سعی می کنید نیت شوخی های همسرتان را انکار کنید، یا از درون گریه می کنید زیرا احساس می کنید رابطه شما در حال نابودی است. وقتی کسی که دوستش دارید ظالم می شود، نشانه عصبانیت و ناامیدی فروخورده است که ظاهر می شود.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

به گفته دکتر ژاکلین جانسون، وقتی شریک زندگی شما چیزی بسیار توهین آمیز به شما می گوید، باید بی تدبیری او را پاسخ دهید.  سپس، باید دور از دیگران در مورد آن صحبت کنید و به موضوع اصلی پشت این نظرات برسید.

آن‌ها دائماً به شما بدگویی خواهند کرد

غیرممکن است که با همه چیزهایی که همسرتان می گوید و انجام می دهد موافقت کنید. با این حال، مشکل رنجش در شریک زندگی زمانی ظاهر می شود که آن‌ها شروع به سرزنش شما در مقابل دیگران می کنند. تحقیر شما در مقابل فرزندان یا سایر اعضای خانواده به خصوص برای آن‌ها می تواند آزاردهنده باشد. شریک خشمگین بدون توجه به اینکه چه کسی مهمان شما است، هیچ تردیدی در مورد نحوه صحبت با شما نخواهد داشت، و به راحتی می توان فهمید که رفتارهای بد زبانی و شرم آور به این دلیل است که آن‌ها از نظر عاطفی مضطرب هستند.

فقدان محبت و صمیمیت و رنجش در شریک زندگی

یکی از بهترین چیزها در رابطه با محبت و صمیمیت است که به اشتراک می گذارید. در نتیجه، وقتی این چیزها از دست می‌رود، نشانه آن است که چیزی درست نیست. بسیاری از افراد برای انتقام گرفتن از طرف مقابل از صمیمیت خودداری می کنند و این نشانه آن است که آن‌ها تلخی را در خود جای دادند.

غم و ناامیدی و رنجش در شریک زندگی احساسات مشترکی هستند

این غیرعادی نیست که مردم از کارهای شریک خود غمگین شوند، اما وقتی یکی از شما شروع به ناامیدی کرد، خطرناک است. غم و اندوه زودگذر است و معمولاً فقط برای مدت زمان خاصی ادامه دارد. با این حال، ناامیدی را می توان سخت ترمیم کرد. وقتی یک رابطه سالم دارید، جایی برای ناامیدی وجود ندارد. هنگامی که به عنوان یک زوج امید خود را به آینده خود از دست می دهید، می تواند تلخی اساسی باشد که سعی دارد شما را از درون نابود کند.

ارتباطات شما کم است

اگر می خواهید برای مدت طولانی با هم باشید، باید یاد بگیرید که به طور مناسب با یکدیگر ارتباط برقرار کنید. ارتباطات یک سنگ بنای اساسی در اتحاد و اعتماد و صداقت شماست. وقتی با یکدیگر صحبت نمی کنید، رابطه خود را به شکست محکوم می کنید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا