چند علامت خطرناک رازداری در شریک زندگی

رازداری در شریک زندگی همزمان که می تواند موثر باشد اما باعث سلب اعتماد خواهد شد. زوجین باید سعی کنند در هنگام وجود راز مدیریت رفتار داشته باشند تا زندگی خودشان دچار مشکلات نشود. آیا تا به حال از خود پرسیدید که افراد مشهور و بزرگ چگونه از پس این چالش ها برآمدند. اگر نگاهی با تاریخچه زندگی آن ها بیندازید متوجه می شوید که آن ها چند بار در طول زندگی شکست خوردند.

اما آن ها از این شکست ها به عنوان راهی برای پیروزی استفاده کرده اند. همه ما در زندگی ممکن است شکست بخوریم یا حتی دچار ناراحتی های روانی شویم. این ناراحتی های روانی حتی می تواند مشکلات در روابط را نیز ایجاد کند. مشکلات در روابط انواع مختلفی دارند. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند علامت خطرناک رازداری در شریک زندگی چگونه است.

اختلالات روانی به خاطر رازداری در شریک زندگی

برای مثال اختلالات افسردگی یا اختلالات استرسی در همه افراد و در سنین مختلف می تواند به وجود بیاید. یک سری از اختلالات هم هستند که بیشتر برای کودکان یا به صورت اختصاصی برای بزرگسالان است. اختلالات در کودکان اگر به طور کامل درمان نشود می تواند به آینده کودک ضربه بزند و در واقع پیامد های آن افسردگی را به همراه داشته باشد. این بدان دلیلی است که کودک در دوران مدرسه احساس کند با بقیه فرق دارد و مورد تمسخر قرار می گیرد که این باعث آسیب روحی به او می شود. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند علامت خطرناک رازداری در شریک زندگی، صحبت کنیم.

احساسات آسیب پذیری در افراد مختلف به علت رازداری در شریک زندگی

آیا تا به حال احساس آسیب پذیری یا ترس زیادی داشته اید؟ آیا مواقعی پیش آمده است که این احساسات غالب شده و باعث افسردگی شدید، اضطراب یا انزوای اجتماعی شود؟ اگر چنین است، این ها علائم پریشانی روانی هستند. درک علل ناراحتی روانی و نحوه مدیریت موثر آن می تواند به بهبود سلامت روانی شما کمک کند. برای آشنایی بیشتر با این بیماری به ادامه مطلب بروید.

آیا در مورد ناراحتی های روانی ناشی از رازداری در شریک زندگی سوالی دارید؟

ما این جا هستیم تا به آن ها پاسخ دهیم – امروز از یک متخصص بهداشت روانی دارای مجوز آنلاین بخواهید تا درباره احساسات شما کمک های کند. در ادامه می خواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم.

پریشانی روانی، که اغلب به عنوان ناراحتی روانی نامیده می شود چیست؟

پریشانی روانی، که اغلب به عنوان ناراحتی روانی نامیده می شود، عبارت است از “هر نوع علائم و تجربیات مربوط به زندگی درونی فرد؛ احساس آشفتگی، گیجی یا خارج از عادت”. در حالی که همه افراد گاهی اوقات کمبود انرژی یا تمرکز را تجربه می کنند و حتی گاهی اوقات احساس ناراحتی می کنند، ناراحتی های روانی اغلب تأثیر عمیق تری بر فرد می گذارد. در حقیقت، ناراحتی روانی می تواند با بیماری روانی همراه باشد. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که تجربه ناراحتی روانی همیشه نشان دهنده وجود یک مشکل جدی سلامت روان نیست.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

تجربه ناراحتی های روانی می تواند طاقت فرسا باشد و بسیاری از مردم می خواهند راه خود را به طور خصوصی مدیریت کنند. با این حال، طبق CDC، 78 درصد از افرادی که در زمان ناراحتی روانی به دنبال کمک هستند می توانند مکانیسم های مقابله موثر را بیاموزند و بر اثرات طولانی مدت غلبه کنند.

آثار ناراحتی های روانی ناشی از رازداری در شریک زندگی

هر کسی که ناراحتی روانی را تجربه می کند ممکن است علائم متفاوتی را نشان دهد. علت استرس و مکانیسم های مقابله فرد به طور کلی تعیین می کند که چگونه تحت تأثیر قرار می گیرد. به عنوان مثال، فردی که در حال جدایی است ممکن است غم و اندوه شدید یا اضطراب بیشتری را تجربه کند. در نتیجه، او ممکن است از مواجهه با شرایط روزمره بترسد. از سوی دیگر، فردی که شغل خود را از دست داده است، ممکن است احساس سرخوردگی یا عصبانیت کند، علاوه بر این که از آن چه در آینده انتظار دارد می ترسد، در حالی که شخصی که قربانی سوءاستفاده شده است ممکن است هنگام ملاقات با افراد جدید یا هنگام احاطه احساس ناراحتی کند. توسط دیگران، به ویژه اگر آن ها در مکان ناآشنا هستند.

علائم شایع پریشانی روانی ناشی از رازداری در شریک زندگی

علائم پریشانی روانی حتی در افرادی که استرس زای یکسانی را تجربه کرده اند متفاوت است. به عنوان مثال، اگر دو نفر در یک تصادف اتومبیل قرار گرفتند، ممکن است یکی از ترس از سوار شدن بر ماشین در یک جاده شلوغ احساس کند. دیگران ممکن است از تصور سوار شدن بر وسیله نقلیه وحشت زیادی داشته باشند زیرا پیش بینی می کنند که هر وقت خودرویی را می بینند تصادف دیگری رخ دهد.

علائم ناراحتی روانی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • افزایش وزن
  • مسائل مربوط به مدیریت خشم
  • افکار وسواسی یا اجبار
  • علائم جسمی که با یک بیماری قابل توضیح نیستند
  • کاهش لذت در فعالیت های جنسی
  • توهم
  • هذیان
  • رفتار بی پروا

تعیین علت پریشانی روانی

اگر از ناراحتی روانی رنج می برید، شناسایی منبع این استرس اولین قدم در جهت مدیریت علائم و بازسازی سلامت روانی شما است. برخی عوامل ممکن است واضح باشند، مانند استرس ناشی از تغییر رابطه، نقل مکان به خانه جدید یا از دست دادن شغل. دیگران ممکن است چندان واضح نباشند. به عنوان مثال، اگر سابقه آسیب دیدگی یا بیماری داشته اید، استرس فیزیکی بر بدن شما می تواند علائم روانی غیر منتظره ای ایجاد کند.

چند علامت خطرناک رازداری در شریک زندگی

آیا تا به حال این احساس را داشتید که رازداری در شریک زندگی شما وجود دارد یا چیزی را از شما پنهان می کند؟ این یک حس شوم است. مهم است که عجولانه نتیجه نگیرید زیرا ممکن است بیش از حد به رازداری در شریک زندگی فکر کنید. با این حال، نمی‌توانید آن علامت خطرناک را که مدام وجود داشتند نیز نادیده بگیرید. بهتر است با شریک زندگی خود روبرو شوید. شما باید تمام دلایل مشکوک خود را به آن‌ها بگویید و به آن‌ها بگویید که حقیقت را می خواهید بدانید.

اگر شریک شما رازی دارد که نمی خواهد به شما بگوید، ممکن است عصبانیت بزرگی از او دریافت کنید. او ممکن است به شدت عصبانی شود و شروع به اتهام زنی به سمت شما کند. آن‌ها از موضوع منحرف می شوند زیرا نمی توانند باور کنند که شما به آن‌ها اعتماد ندارید.

نشانه هایی که رازداری در شریک زندگی  شما وجود دارد.

همیشه به غرایز درونی خود اعتماد کنید زیرا بدون شک وقتی آن‌ها چنین واکنش شدیدی نشان می دهند، چیز عجیبی در حال رخ دادن است. اکنون که رازداری در شریک زندگی را لغو کردید، ممکن است اوضاع بین شما متفاوت باشد. کارشناسان می گویند که برخی از نشانه های مشخصه وجود دارد که نشان می دهد شخصی چیزی را پنهان می کند، حتی اگر لوبیاها را نریزد. در این‌جا لیستی از چند رفتار رایج از کسی که رازی دارد اما نمی گوید وجود دارد.

آن‌ها به طور ناگهانی بیش از حد خوب هستند

آیا شریک زندگی شما به طور ناگهانی سعی می کند به خوبی کند؟ در حالی که جلب توجه ویژه بد نیست. او ممکن است در تلاش باشد تا رابطه شما را بهبود بخشد تا شما به هیچ کار اشتباهی مشکوک نشوید. برخی ممکن است بگویند که این روشی ابلهانه برای پوشش رازداری در شریک زندگی است. باز هم، شما باید به احساس خود در این مورد اعتماد کنید زیرا انگیزه های آن‌ها ممکن است فریبنده باشد.

آن‌ها از تلفن همراه خود در برابر شما محافظت می کنند

تلفن همراه یک دستگاه خصوصی است. با این حال، در محدوده یک رابطه، باید اجازه خاصی برای عدم رازداری در شریک زندگی وجود داشته باشد. شما باید رمز موبایل شریک زندگی خود را داشته باشید تا وارد تلفن او شوید. اگر تلفن خود را همه جا ببرند، حتی به حمام بروند، ممکن است مشکوک باشد. عادات قبلی که  آن‌ها با تلفن همراه خود داشتند چگونه بود؟ آیا وسواس جدید آن‌ها نسبت به این وسیله الکترونیکی جدید است یا همیشه اینگونه بودند؟

نکته ای در ارتباط با این زمینه

از آن‌ها بپرسید که چرا اینقدر از تلفن خود محافظت می کنند. اگر متوجه شدید که آن‌ها حالت دفاعی دارند، احتمالاً به این دلیل است که آن‌ها چیزی برای پنهان کردن دارند. با این حال، اگر آن‌ها قفل گوشی خود را آزاد کنند و به شما اجازه جستجو بدهند، احتمالاً چیزی برای نگرانی ندارید.

افراد دارای رازداری در شریک زندگی به واکنش بیش از حد خود ادامه می دهند

اولین مکالمه ای که در آن نگرانی های خود را بیان کردید ممکن است آن‌ها را عصبی کند. آن‌ها ممکن است احساس کنند که شما در حال مخفی کاری هستید. هنگامی که شخصی فرآیند رازداری در شریک زندگی را ایجاد می کند، ممکن است این کار را انجام دهد تا شما را از آن اتفاق دور کنند. با این حال، ممکن است یک اقدام ناخودآگاه نیز باشد زیرا تمام ترس و اضطرابی که آن‌ها احساس می کنند در حال بیرون آمدن است. اگر به سادگی بپرسید که روز کاری آن‌ها چگونه است، ممکن است عصبانی شوند. حتی طوری رفتار کنند که انگار شما به حریم خصوصی آن‌ها تجاوز کردید.

آن‌ها شما را به یک فرد تقلب متهم می کنند

یکی از ویژگی های فرد متقلب این است که احساس گناه خود را به دیگران نشان دهد. اگر می خواهید گوشی آن‌ها را ببینید، آن‌ها می گویند که شما مشکوک هستید یا مشکل اعتماد دارید. هدف آن‌ها این است که شما را دچار احساس گناه کنند. در واقع مقصود رازداری در شریک زندگی این است که با گناه به شما نشان دهد که می توانید به آن‌ها اعتماد کنید. آیا متوجه می شوید که آن‌ها شما را به خاطر چیزهایی که معمولاً به آن‌ها اهمیت نمی دهند، سرزنش می کنند؟

آیا آن‌ها سعی کردند ادعا کنند که شما به آن‌ها دروغ می گویید؟ این‌ها همه علامت های خطرناک رازداری در شریک زندگی هستند.

آن‌ها از نظر عاطفی دچار کمبود هستند

به نظر می رسد شریک زندگی شما هم از نظر جسمی و هم از نظر عاطفی دور است؟ کسی که همیشه زندگی اجتماعی بود و اکنون تمایل به سکوت دارد، می تواند به این دلیل باشد که عذاب وجدان دارد. اگر آن‌ها رازی دارند، ممکن است نخواهند شما را با آن راز ناراحت کنند.

آن ها رازداری در شریک زندگی انجام می دهند زیرا نگران حال شما هستند. اگرچه ممکن است رابطه شما را از بین نبرد. اما از راه های دیگر می تواند ویرانگر باشد. بهتر است شریک زندگی خود را تشویق کنید که آن را با شما به اشتراک بگذارد. به آن‌ها اجازه دهید بدون توجه به اینکه چه اتفاقی می افتد با شما صحبت کنند.

برنامه آن‌ها نامنظم است

ایجاد تغییر در زندگی اغلب مستلزم تغییر در فعالیت ها و عادات جدید است.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا