چند علائم هشداردهنده اولیه که یک نفر افسردگی پنهان دارد

افسردگی پنهان علائم مختلفی دارد که در هر شخص می تواند متفاوت باشد. افسردگی از شایع ترین اختلالات روانی در دنیا است. نکته ای که واضحی است این است که در دوران امروزی افسردگی به علت وجود بیماری همه گیری شایع شده است. حال هر چه قدر هم که انسان قوی تری باشیم کمتر این افسردگی روی ما تاثیر خواهد گذاشت. بعضی از علائم افسردگی ریشه در کودکی دارد. اگر در کودکی علائم افسردگی درمان نشود می تواند در آینده آسیب بسیاری را برساند. افسردگی برای خانوم ها می تواند در دوران قاعدگی تاثیر گذار باشد. در مقاله های قبل گفتیم که بیماری های روانی چگونه بر ذهن افراد فشار وارد می کند و باعث استرس و اضطراب در آن ها می شود.

در این روز ها بیماری کرونا باعث افزایش این اختلالات روانی شده است. همه ما می دانیم که اختلالات از موارد مختلفی سرچشمه می گیرد. متاسفانه برخی از افراد با وجود داشتن اختلالات درمان نمی شوند. برخی هم آنقدر از این حالت خود راضی هستند که خود را بیمار روانی حساب نمی کنند. بیماری همه گیری به خاطر تاثیر روی ذهن و روان انسان باعث آسیب می شود. اختلالات روانی انواع مختلفی دارند که برخی از آن ها را می شناسید. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند علائم هشداردهنده اولیه که یک نفر افسردگی پنهان دارد است؟ چگونه است

علائم افسردگی پنهان در مردان و زنان و تاثیرات بر ذهن آن ها

یکی از نکاتی که باید بدانید این است که در این دوره روی ذهن خود کنترل داشته باشید. در روان شناسی برای هر امری توضیحاتی داده شده است. در این زمینه به خصوص باید در نظر داشت که با یک نوع از یک فرایند نمی توان گفت که شما دارای آن مشکل هستید. یکی از نکاتی که همه باید بدانند این است که با استفاده از یک یا دو مورد نمی توان تایید کرد که اختلالاتی وجود دارد یا خیر. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط چند علائم هشداردهنده اولیه که یک نفر افسردگی پنهان دارد، صحبت کنیم.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در مجموع، همه گیری COVID-19 باعث مشکلات زیادی شده است. جهان طی یک سال و نیم گذشته افسردگی بیشتری را تجربه می کند. سوال این است که این علائم افسردگی در مردان و زنان چگونه بر چرخه های زندگی و برنامه ریزی های مختلف تأثیر گذاشته است؟ یا چه کاری می توانید در مورد آن انجام دهید؟

تحقیق درباره علائم افسردگی پنهان در مردان و زنان

یک مطالعه اخیر از Frontiers in Neuroscience برای تأثیر استرس همه گیری ایجاد شد. این مطالعه  بررسی موارد مختلفی را نشان داد. محققان 909 جفت دوقلو را بین 26 مارس 2020 و 5 آوریل 2020 مورد بررسی قرار دادند. الکس دیمیتریو، دکتر، متخصص روانپزشکی و Menlo Park Psychiatry & Sleep Medicine می گوید: “برخی از افراد دارای اضطراب بیش از حد دچار چرخه های قاعدگی نامنظم هستند. در حالی که برخی دیگر با افسردگی یا انرژی کم ممکن است کمتر این مشکلات را داشته باشند.”

نظر محققین در ارتباط با این زمینه

دیمیتریو می افزاید: “بیماران مضطرب یا استرس دار من اغلب دارای چیزی مشخص هستند.  من آن را” چرخه های قاعدگی نامنظم “می نامم.

مطالعاتی در ارتباط با چرخه های قاعدگی و پریودی نامنظم در زنان افسرده

یک مطالعه اخیر نشان داد که استرس مرتبط با بیماری همه گیر با پریودهای نامنظم برای افرادی که قاعدگی دارند مرتبط است. هورمون‌هایی مانند کورتیزول و پروژسترون می‌توانند باعث ایجاد این بی‌نظمی‌ها در هنگام نوسان سطح شوند. در برخی موارد، مدیریت استرس و تنظیم چرخه قاعدگی می تواند از طریق تنظیم سبک زندگی دست به دست هم دهد.

علائم افسردگی پنهان در مردان و زنان شایع ترین مشکل در دنیا

جنسیت به تنهایی تعیین نمی کند که آیا فردی می تواند افسردگی را تجربه کند یا خیر. زیرا همه ممکن است با افسردگی یا بیماری روانی روبرو شوند. به این فکر می کنید که آیا ممکن است با افسردگی دست و پنجه نرم کنید؟ با این حال، علائم افسردگی ممکن است به طور خاص بین مردان و زنان متفاوت باشد. مردان بیشتر خشم و پرخاشگری را آشکارا نشان می دهند تا غم و اندوه، و اعضای خانواده و دوستان ممکن است متوجه نشوند که این می تواند نشانه افسردگی پنهان باشد. پس از ارائه یک نمای کلی از افسردگی در مردان، پنج علامت افسردگی عمده که معمولاً در مردان یافت می شود را بررسی می کنیم: افراط در فرار، مسائل پزشکی، اختلال مصرف مواد، تحریک پذیری و رفتارهای پرخطر.

افسردگی در مردان در مقابل زنان

افسردگی را می توان دو جنبه دید

علائم و نشانه هایی وجود دارد و سپس مکانیسم های مقابله ای و سایر رفتارهای تحت تأثیر افسردگی وجود دارد. علائم و نشانه‌ها کم‌اهمیت می‌شوند، عدم تمایل به صحبت در مورد علائم، و مقاومت کلی در برابر درمان سلامت روان وجود دارد. مردان و زنان اغلب این علائم مشترک افسردگی پنهان را به اشتراک می گذارند:

  • خستگی مفرط
  • مشکل در خوابیدن یا پرخوابی
  • مشکل در لذت بردن از فعالیت هایی که معمولاً لذت بخش هستند
  • احساس غم، پوچی یا ناامیدی

علائم شایع افسردگی پنهان در مردان

علائم افسردگی احتمالی زیادی وجود دارد و برخی از آنها در مردان و زنان دیده می شود. در این جا شایع ترین علائم افسردگی که به ویژه مردان تمایل دارند نشان دهند، آورده شده است.

رفتارهای فراری یا گریز از افسردگی پنهان

ممکن است متوجه آن نباشیم، اما افراط در رفتارهای گریزان اغلب نشانه تمایل به فرار از واقعیت و افسردگی ماست. این رفتارها می توانند بسیار متفاوت باشند. اما شامل مقدار ناسالم یا ناپایدار زمان و پول می شوند. برخی از رفتارهای فراری که در میان مردان افسرده رایج است عبارتند از پورنوگرافی، بازی های ویدیویی، ورزش کردن، قمار و شرط بندی ورزشی، تماشای ورزش، و تماشای برنامه ها یا فیلم ها.

چند علائم هشداردهنده اولیه که یک نفر افسردگی پنهان دارد

افسردگی پنهان، اضطراب و به طور کلی سلامت روان یکی از موضوعات داغ بحث در سال های اخیر است و دلیل خوبی هم دارد. با سخن گفتن در مورد بیماری روانی، مردم می توانند متوجه شوند که تنها نیستند و دیگران نیز مانند آن‌ها رنج می برند. صحبت در مورد سلامت روان به افراد امکان می دهد دور هم جمع شوند و در مورد احساس خود صحبت کنند و راه حل های ممکن را مورد بحث قرار دهند.

نکته

این بیماری روانی چیزی نیست که فقط بتوانید آن را به راحتی درمان کنید. گاهی اوقات برای درمان به سال‌ها درمان و جستجوی روح نیاز دارد. حتی در این صورت، یک فرد ممکن است یاد بگیرد که با آن زندگی کند. این یک اختلال روانی است که روانشناسان و پزشکان هنوز در تلاش برای درک آن هستند. با این حال، چیزی که زندگی با این اختلال را سخت‌تر می‌کند، شرم و قضاوت دائمی است که افراد بر روی آن‌هایی که رنج می‌برند، می‌اندازند. گویی آن‌ها به اندازه کافی در ذهن خود آمادگی لازم برای مقابله با آن‌ها ندارند.

انگ مردم به بیماری های روانی و افسردگی پنهان

به دلیل انگ بیماری روانی یا از خجالت درباره آن، بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند احساسات خود را به جای اعتراف به کمک، کاهش دهند. این می‌تواند منجر به افسردگی عمیق‌تر، آسیب به خود و حتی خودکشی شود. متأسفانه، بسیاری از افرادی که از آن رنج می برند به دنبال درمان نیستند و سعی می کنند به تنهایی با احساسات کنار بیایند. سازمان بهداشت جهانی تخمین می زند که حدود 350 میلیون نفر در سراسر جهان از افسردگی رنج می برند. با این حال، این تعداد احتمالا حتی بیشتر است.

نکته

اگر شما یا کسی که می‌شناسید افسردگی پنهان دارد، احتمالاً این علائم را تشخیص می‌دهید. به یاد داشته باشید، دریافت کمک شما را ضعیف نمی کند. بلکه به این معناست که شما مسائل را به دست خود می گیرید و از خود مراقبت می کنید. در این‌جا چند نشانه وجود دارد که ممکن است افراد مبتلا به افسردگی پنهان باشند:

“مردم فکر می کنند افسردگی غم و اندوه است. مردم فکر می کنند افسردگی گریه است. مردم فکر می کنند افسردگی یعنی عدم رسیدگی به خود. اما مردم اشتباه می کنند. افسردگی احساس مداوم بی حسی است. بی حسی نسبت به احساسات، بی حسی نسبت به زندگی.

کناره گیری از فعالیت هایی که زمانی دوست داشتند

یکی از نشانه‌های اصلی افسردگی پنهان، عدم علاقه به فعالیت‌هایی است که فرد قبلاً از آنها لذت می‌برد. زیرا افسردگی باعث از بین رفتن انرژی فرد می‌شود. تنها چیزی که فرد برای آن انرژی دارد بلند شدن، انتخاب لباس، رفت و آمد به محل کار و بازگشت به رختخواب است. وقتی افسردگی پنهان را دارید، مغز شما نمی‌تواند به طور هم‌زمان از عهده بسیاری از فعالیت‌ها برآید. بنابراین شروع می‌کنید به فعالیت هایی که روتین شما هستند. این کار باعث می شود تا از کارهای لذت بخش خود دور شوید.

اگر متوجه شدید که شما یا یکی از عزیزانتان شروع به از دست دادن زندگی کرده اید، این نشانه افسردگی پنهان است.

کمبود انرژی

جای تعجب نیست که افراد مبتلا به افسردگی سطح انرژی بسیار پایینی دارند. به دلیل احساس مداوم ناامیدی و ناامیدی همراه با مشکلات خواب، کم اشتهایی و استرس، انرژی زیادی برای چیزی باقی نمی ماند. حتی دوستی ها و روابط عاشقانه ممکن است آسیب ببینند. زیرا ممکن است فرد شروع به کناره گیری کند و زمان بیشتری را به تنهایی بگذراند.

تغییر در اشتها

بسیاری از افراد مبتلا به افسردگی پنهان یا افزایش یا کاهش اشتها خواهند داشت. گری کندی، مدیر روانپزشکی سالمندان در مرکز پزشکی Montefiore در برانکس، می‌گوید: «تغییر ناگهانی وزن، چه افزایش یا کاهش وزن، می‌تواند هشداری برای افسردگی باشد. به‌ویژه در افرادی که سایر علائم افسردگی یا افسردگی را دارند.»

اگر فردی به دلیل عوامل احساسی غذا بخورد یا غذا نخورد، این می تواند نشانه افسردگی باشد.

مشکلات خواب

طبق تحقیقات ٨٠ درصد از بزرگسالان مبتلا به افسردگی پنهان در زمینه خواب شبانه یا خواب مناسب خود مشکل دارند. بیماران مبتلا به بی خوابی مزمن در مقایسه با افراد بدون بی خوابی سه برابر شانس ابتلا به افسردگی را دارند. بسیاری از پزشکان بر این باورند که دریافت درمان منجر به علائم افسردگی کمتری برای افراد مبتلا به بی خوابی می شود. یک شب بی خوابی به معنای افسردگی نیست. اما اگر در بیشتر شب ها به سختی به خواب می روید، می تواند به افسردگی پنهان اشاره کند.

سوء مصرف مواد

بسیاری از افراد مبتلا به افسردگی پنهان از موادی مانند مواد مخدر یا الکل به عنوان وسیله ای برای درمان علائم خود یا فرار از دنیای واقعی و ذهن خود برای مدتی استفاده می کنند. در حالی که قابل درک است، این رفتار می تواند منجر به اعتیاد شود که ممکن است مشکلات بیشتری ایجاد کند. با این حال، شخصی با این تشخیص فقط به دنبال فرار از ذهن آشفته خود حتی برای چند لحظه است. در واقع، اگر هیچ مشکلی در سلامت، کار یا رابطه نداشته باشند، ممکن است دلیلی برای توقف پیدا نکنند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا