چند عادت برای تقویت غرایز والدین

تقویت غرایز والدین امر مهمی در بین خانواده ها است. والدین فشارهای زیادی در جوامع امروزی تحمل می کنند. این که بخواهیم از روش های سنتی استفاده کنیم طبیعتاً به نتیجه نخواهیم رسید. چون که با پیشرفت عالم و زندگی امروزی طبیعتاً نحوه تربیت فرزندان نیز متفاوت خواهد بود. نسل امروزی مثل گذشتگان ساکت یا ساده نیستند.

آن ها دوست دارند علت هر چیزی را بدانند و دنبال کشف فعالیت های جدید باشند. موفقیت در دنیای امروزی لازمه تلاش و کوشش است. دوستی باعث می شود شما پیشرفت داشته باشید. تنهایی می تواند آسیب های روانی مختلفی ایجاد کند. جدایی در روابط وجود دارد. شما چه بخواهید چه نخواهید جدایی را تجربه خواهید کرد.

جدایی در والدین و تقویت غرایز والدین

حال این جدایی می تواند موقت یا تمام وقت باشد. تمام وقت بودن مثل زمانی است که دو زوج از یکدیگر جدا می شوند. اما کوتاه مدت مانند جدایی از خانواده برای رفتن به دانشگاه است. امروز بیشتر در ارتباط با تقویت روابط در والدین صحبت خواهیم کرد. دوستی بعد از جدایی مهم است. در ادامه می خواهیم ببینیم چند عادت برای تقویت غرایز والدین، صحبت کنیم.

دوستی و تقویت غرایز والدین

گاهی اوقات دوستی اگر سمی باشد باعث آسیب‌ شما خواهد شد. قوانین در روابط دوستی بسیار مهم و تاثیر گذار در زندگی است. شادی بسیار در زندگی افراد مهم است. حال این که بگوییم پیشرفت یعنی چه و این که چگونه می توان آن را از چه مواردی تعریف کرد متفاوت است. پیشرفت کردن در زندگی بسیار مهم است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چگونه پیوند والدین و فرزند خود را تقویت کنیم؟ صحبت کنیم.

احساس آرامش و اعتبار و داشتن حس تقویت غرایز والدین

داشتن دوستانی که برای بیرون رفتن یا نوشیدن قهوه در دسترس هستند، احساس آرامش و اعتبار می کند. اما اگر احساس نمی کنید که چنین فرآیند پیوند والدین و فرزند دارید، ممکن است احساس کنید که روابط خود را از دست داده اید. خوشبختانه، امکان یافتن آن پیوند وجود دارد. فقط زمان و کمی تلاش می خواهد. پیش از این، کارشناسان و والدین ایده‌ها و پیشنهاداتی را در مورد چگونگی برقراری ارتباط پایدار با والدین به اشتراک می‌گذارند.

چرا داشتن تقویت غرایز والدین کمک زیادی می کند؟

داشتن دوست به والدین ما کمک می کند که کمتر احساس تنهایی کنیم و بیشتر مورد حمایت قرار بگیریم. زیرا با مراحل و چالش های مختلفی با فرزندانمان روبرو می شویم. کلی بوس، MSW، RSW، یک مددکار اجتماعی، روان درمانگر و یکی از مجریان Talk Therapy Pod می گوید: «ارتباط به ما فرصتی می دهد تا سنین و مراحل را با سایر والدینی که آن را تجربه می کنند عادی کنیم. داشتن دوست به ما فرصتی می دهد تا سنین و مراحل را با سایر والدینی که آن را تجربه می کنند عادی کنیم.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

داشتن دوست می تواند مانند یک پناهگاه امن باشد. آن ها مکانی برای به اشتراک گذاشتن حمایت ها و پیشنهادات (یا همدردی و نگاه های آگاهانه) هستند. در زمانی که شما مشکلاتی در زندگی دارید داشتن دوست می تواند بسیار مفید باشد. داشتن دوستی که مسیر فرزند روزی را درک می‌کند، احساسات ما را در طول چالش‌های والدین تأیید می‌کند.

با هم غذا خوردن

خوردن شام با هم برای سلامتی و رشد بچه ها به روش های تقویت غرایز والدین بسیار مهم است.  یک مجموعه قابل توجه از تحقیقات ارتباط بین وعده های غذایی منظم با بچه ها و افزایش احتمال مزایای رشد مثبت مانند سلامتی بهتر و عادات غذایی را نشان داده است. مهارت های ذهنی، عاطفی و اجتماعی قوی؛ بهبود رفتار؛ و عملکرد تحصیلی بهتر یکی از مزایای پیوند والدین و فرزند است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

حتی اگر نمی توانید هر شب زمانی را برای صرف شام با هم پیدا کنید، تا جایی که می توانید، وعده های غذایی خانوادگی را برنامه ریزی کنید. اگر شب‌های هفته شما مملو از ساعات پایانی در اداره یا فعالیت‌های فوق برنامه است، همچنان می‌توانید راه‌حل‌هایی مانند صرف صبحانه یا میان‌وعده با هم پیدا کنید. نکته کلیدی این است که وعده های غذایی خانواده را سرگرم کننده کنید، در مورد روز کاری خود صحبت کنید و با فرزندان خود در ارتباط باشید.

صحبت در مورد روز شما یک راه مناسب برای تقویت غرایز والدین مانند زمان شام، زمان خواب فرصتی عالی برای هماهنگی با فرزندانتان در روز است. می توانید از آن ها سؤالاتی بپرسید که آن ها را وادار می کند تا با جزئیات پاسخ دهند. مانند “بهترین بخش روز شما امروز چه بود؟” یا “خنده دارترین اتفاقی که امروز افتاد چه بود؟” همچنین پیوند والدین و فرزند را تقویت می کنید و به آن ها نشان می دهید که برای شما مهم هستند.

بازی کردن با هم

یکی از بهترین راه‌ها برای تقویت غرایز والدین این است که با هم خوش بگذرانید. بیرون بروید و با هم دوچرخه سواری کنید یا فوتبال بازی کنید. یا یک بازی خانوادگی سرگرم‌کننده بگیرید (اگر می‌خواهید چیزی را پیدا کنید که آن ها را به چالش می‌کشد، آن را به یک بازی آموزشی تبدیل کنید). و آن ها را تشویق کنید تا روی مهارت‌های اجتماعی عالی و رفتارهای خوب کار کنند، مانند یادگیری این که چگونه یک فرد مهربان باشید.

چند عادت برای تقویت غرایز والدین

والدین تازه وارد اغلب می شنوند که غرایز والدین در هنگام تولد فرزندشان به وجود می آید. با این حال، هنگامی که کودک متولد می شود، والدین ممکن است تقویت غرایز والدین  نداشته باشند. بنابراین زیر سوال بردن غرایز والدینی خود و اینکه آیا غرایز شما به اندازه کافی خوب است، طبیعی است. همه والدین خوب از خود می‌پرسند که آیا کارشان را درست انجام می‌دهند و آیا غریزه والدینشان درست است یا خیر. به علاوه، احتمالاً می خواهید یاد بگیرید که چگونه غرایز خود را تقویت کنید تا والدین بهتری برای فرزند خود شوید.

چند نمونه فعالیت برای تقویت غرایز والدین

ایجاد عادات خوب می تواند به شما کمک کند غریزه والدین خود را تقویت کنید و می توانید عادات را با سبک زندگی خود سازگار کنید. البته، والدین هر فردی متفاوت است، و این اشکالی ندارد، بنابراین یادگیری مهارت ها و غرایز خود می تواند تفاوت را ایجاد کند.

به طور منظم زمان با کیفیت را با فرزندان خود بگذرانید

یکی از بهترین راه ها برای تقویت غرایز خود این است که زمان با کیفیت بیشتری را با هم بگذرانید. اگر بیش از یک فرزند دارید، فقط برای خود و یک فرزند زمان تعیین کنید. سپس، در میان فرزندان خود بچرخانید تا همه آن ها به شما جلب توجه داشته باشند. برای گذراندن زمان باکیفیت با فرزندتان، لازم نیست کار غیرعادی انجام دهید. به عنوان مثال، در یک پروژه هنری یا علمی به آن‌ها کمک کنید یا آن‌ها را به خرید ببرید. همچنین می توانید آن‌ها را به پارک ببرید یا با هم به پیاده روی بروید.

نکته

ایده های دیگر این است که با آن‌ها بازی کنید یا با هم چیزی بسازید. مهم نیست که در طول مدتی که با هم هستید چه کاری را انجام دهید. نکته فقط این است که آن زمان را یک به یک با کودک خود داشته باشید تا غرایز شما تیز شود.

در مورد احساسات صحبت کنید و فرزندتان را تشویق کنید که همین کار را انجام دهد

در حالی که نمی خواهید کودک خود را تحت تأثیر احساسات خود قرار دهید، باید از کلمات احساسی استفاده کنید. عباراتی را انتخاب کنید که بر احساس در مکالمات روزانه شما تأکید دارد، فرزند شما نیز شروع به انجام همین کار خواهد کرد. سپس، می‌توانید تشخیص دهید که چه زمانی فرزندتان چیزی غیرعادی احساس می‌کند. وقتی احساس فرزندتان را بشناسید و می‌توانید فرآیند تقویت غرایز والدین را حس کنید، غریزه شما به سرعت وارد می‌شود. ابتدا صحبت درباره احساسات را عادی کنید. این کار باعث می شود تا بتوانید از طریق احساس غم و اندوه، ناامیدی، ترس یا عصبانیت به کودک خود کمک کنید.

خود را با یک سیستم پشتیبانی خوب احاطه کنید

گذراندن وقت با افراد دیگری که غرایز خوبی دارند می تواند تقویت غرایز والدین را ایجاد کند. همه از یکدیگر یاد می گیرند و گاهی اوقات می توانند از پشتیبانی استفاده کنند. بنابراین اجازه دادن به خود برای داشتن آن نوع سیستم پشتیبانی می‌تواند اعتماد به نفس شما را افزایش دهد و به شما افراد خوبی را بدهد تا افکار شما را از بین ببرند.

احاطه خود با یک سیستم حمایتی مثبت والدین نیز به شما امکان می دهد تقویت غرایز والدین را دریافت کنید. اگر به افرادی که در اطراف خود هستید اعتماد دارید، می توانید غرایز والدین خود را با کمک آن‌ها تقویت کنید.

با قدردانی مشاوره را بپذیرید

گاهی اوقات، نصیحت ها بی مورد می آید و می تواند بسیار بی فایده باشد. با این حال، اغلب اوقات، حتی زمانی که پیشنهادها بهترین نیستند، با نیت خوب ارائه شدند. بنابراین به جای این که اجازه دهید نصیحت ناخواسته شما را از بین ببرد، آن را با سپاسگزاری بپذیرید و در ذهن خود ثبت کنید. اگر از نصیحت استفاده کنید، عالی است، و می تواند به تقویت غرایز والدین شما کمک کند. با این حال، اگر حس کردید که این نصیحت برای شما کارساز نخواهد بود، همچنان می توانید تقویت غرایز والدین را انجام دهید. هر زمان که چیز جدیدی در مورد سبک و ارزش های فرزندپروری خود یاد بگیرید، بهتر می شوید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

شما مجبور نیستید با کسی موافق باشید یا از همه توصیه های والدینی که دریافت می کنید پیروی کنید. در عوض، قدردانی خود را برای این فکر ابراز کنید و بعداً تصمیم بگیرید که با اطلاعات چه خواهید کرد. بهره‌برداری از توصیه های آن‌ها و پذیرفتن آن ها به شما کمک می کند تا در مورد غرایز والدین خود بیاموزید.

با توصیه دیگران، می توانید در دنیای فرزندپروری به گونه ای حرکت کنید که با آن راحت باشید. شما در مورد چیزهایی که برایتان ارزش قائل هستید و اهدافتان به عنوان والدین یاد خواهید گرفت. فقط به یاد داشته باشید که لازم نیست همه توصیه ها را برای کمک به خود اجرا کنید.

تقویت غرایز والدین با روش های مقابله را تمرین کنید

با استراتژی های مقابله ای سالم، می توانید واقعاً غرایز والدین خود را تقویت کنید. به جای اینکه هنگام وقوع چیزی بیش از حد واکنش نشان دهید یا وحشت کنید، می توانید موقعیت را به درستی ارزیابی کنید. این نه تنها به غرایز شما کمک می کند، بلکه به کودک شما کمک می کند تا مقابله با آن را نیز یاد بگیرد. اگر بتوانید آرام بمانید هر اتفاقی بیفتد، غریزه‌تان وارد می‌شود. در نتیجه، متوجه می‌شوید که آرام‌تر هستید و ایده بهتری درباره کارهای بعدی دارید.

بپذیرید که هر کودکی متفاوت است و شما کودک خود را بهتر می شناسید

شناخت تفاوت های فرزندتان برای تقویت غرایز والدین ضروری است. هیچ دو کودکی شبیه هم نیستند زیرا همه آن‌ها دارای شخصیت، تأثیرات و خلق و خوی فردی هستند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا