چند عادتی که به شما کمک می کند شخصیت واقعی خود را بشناسید

شخصیت واقعی و جستجو برای یافتن آن هدف اصلی زندگی ما است: چرا که اکثرا ما نمی توانیم به سادگی شخصیت واقعی خود را پیدا کنیم. امروزه از کودکان تا بزرگسالان می توانند تست های شخصیتی را انجام دهند و ویژگی های خود را بدانند. برای کشف خودشناسی تست شخصیتی یک ویژگی مهم است. در روان شناسی تعاریف متفاوتی از شخصیت وجود دارد. شخصیت های هر فردی تعاریف متفاوتی دارد. همچنین شخصیت در هر فرد می تواند ویژگی های رفتاری مختلفی از آن شخص را برای ما بگوید. نکته ای که باید بدانید این است که شخصیت همیشه قابل تغییر است.

لازمه تغییر شخصیت خصوصا برای تبدیل شدن به یک فرد ایده‌آل داشتن اراده است. تا زمانی که خود فرد نخواهد شخصیت خود را تغییر دهد کسی نمی تواند او را اجبار کند. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند عادتی که به شما کمک می کند شخصیت واقعی خود را بشناسید چگونه است. رفتار در هر فردی می تواند متفاوت باشد. رفتار هر فردی باعث می شود آن فرد ویژگی های خود را نشان دهد.

رفتارهای افراد و تست تیپ شخصیتی

رفتار باید به گونه ای باشد که قابل انعطاف و در بعضی موارد قابل کنترل باشد. رفتار در افراد و جنسیت های مختلف متفاوت است. در ادامه می خواهیم ببینیم آیا آزمون شخصیت یونگ می تواند برای افراد مفید باشد یا خیر؟ در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند عادتی که به شما کمک می کند شخصیت واقعی خود را بشناسید، صحبت کنیم.

مزایای وقت گذاشتن برای انجام تست تیپ شخصیت واقعی

به طور هدفمند وقت گذاشتن برای انجام تست شخصیت رایگان می تواند به افراد در کشف مجدد خود به عنوان یک انسان، این که در چه کاری مهارت دارند، چگونه تفسیر، استنباط و تجزیه و تحلیل اطلاعات می کنند و در نهایت: چگونه می توانند به طور مثبت و پرشور به جهان اطراف کمک کنند، کمک کند. با صرف وقت برای در نظر گرفتن متقابل نتایج آزمایشات شخصیتی رایگان خود، افراد می توانند با قاطعیت نتایج را بررسی کرده و شغلی را جستجو کنند که مناسب شخصیت واقعی آن ها باشد.

یکی از شناخته شده ترین تست تیپ شخصیتی، شاخص نوع مایرز بریگز است

یکی از شناخته شده ترین تست های شخصیت، شاخص نوع مایرز بریگز است. MBTI دارای چهار دسته شخصیت مجزا (جهان مورد علاقه، اطلاعات، تصمیمات و ساختار) و دو زیرگونه در هر دسته است. در مجموع، 16 ترکیب ممکن از انواع شخصیت وجود دارد که همه آن ها بستگی به عدم همسان بودن فرد در آزمون شخصیت دارد.

چند روشی که تست تیپ شخصیت واقعی به شما کمک می کند خودتان را کشف کنید

محبوبیت تست تیپ شخصیتی در بین تست های آنلاین چند برابر می شود. جای تعجب نیست که کلمه “شخصیت” بیش از هر کلمه دیگری در عنوان مسابقه ظاهر می شود. قدمت تست های شخصیت به سال 1917 برمی گردد. یک روانشناس، رابرت وودورث، آزمایشی برای تعیین وضعیت روانی سربازان پس از بازگشت از جنگ ایجاد کرد. این تست بعداً پایه و اساس تمام تست های شخصیتی شد که امروز صادر می شود. پنج حوزه گسترده وجود دارد که تست تیپ شخصیتی آن‌ها را پوشش می دهد.

  • – برونگرایی – توانایی تعامل فعال با دیگران
  • – روان رنجوری – میزان و شدت احساسات منفی تجربه شده
  • – وظیفه شناسی – شامل کمال، خودکنترلی و سازماندهی است
  • – توافق پذیری – توانایی کنار آمدن خوب با دیگران
  • – گشودگی به تجربه – ویژگی هایی که یا خلاقانه و فکری هستند یا ساختارمند و قابل پیش بینی

نکته

برای هر دامنه یک طیف وجود دارد. در انتهای هر طیف رفتار افراطی قرار دارد. برای برونگرایی، یک سر طیف برونگرایی افراطی و سر دیگر آن درونگرایی افراطی است. نقطه خنثی جایی در وسط دو نقطه افراطی قرار دارد. هدف از تست تیپ شخصیت واقعی این است که اندازه گیری شود که شما در طیف هر دامنه قرار می گیرید. یادگیری جایی که در طیف قرار می گیرید مزایایی دارد. چند مزیت شرکت در آزمون تیپ شخصیتی را در ادامه خواهیم گفت.

آزادی

شرکت در تست تیپ شخصیت واقعی مانند نگاه به یک آینه است. بازتابی که به عقب منعکس می شود، تصویری دقیق تر با جزئیات بسیار بیشتر است. رالف امرسون در کتاب خود به نام «مرد نامرئی» نوشت: «وقتی بفهمم کی هستم، آزاد خواهم شد». در آموختن اینکه چه کسی هستید و در حقیقت خود زندگی کنید، آزادی وجود دارد.

خودآگاهی و تست تیپ شخصیت واقعی

به دست آوردن بینش در مورد رفتار و فرآیندهای فکری شما یک مهارت حیاتی برای موفقیت در شغل و زندگی شما است. خودآگاهی روشنگری را افزایش می دهد. روشنگری فرصت هایی را برای رشد ذهنی و عاطفی آشکار می کند. این رشد توانایی شما را در تمرین خودکنترلی افزایش می دهد.

نقاط قوت و ضعف

هیچ کس کامل نیست. هرکسی نقاط قوت و ضعفی دارد. بخش های کلیدی زندگی خود را که نیاز به بهبود دارند، شناسایی کنید.

ارتباطات اجتماعی و تست تیپ شخصیت واقعی

ارتباط هسته اصلی هر رابطه است. مسائل مربوط به ارتباط با دیگران باعث افزایش بی نظمی اجتماعی و اضطراب اجتماعی می شود. آگاهی از نحوه برقراری ارتباط می تواند به شما در بهبود مهارت های ارتباطی کمک کند.

چند عادتی که به شما کمک می کند شخصیت واقعی خود را بشناسید

«کسی که دیگران را می شناسد عاقل است. او که خود را میشناسد روشنفکر است.” – لائوتسه. در دنیای دائماً در حال تغییر، ما اغلب خودمان را پشت موج مسئولیت ها، وظایف و فشارهایی که بر ما وارد می شود، از دست می دهیم. «من برای «جستوجوی شخصیت واقعی خودم» وقت ندارم. من مشغول تلاش برای زندگی هستم.» ممکن است زمانی که به احساس شخصیت گمشده خود فکر می کنید، این را بگویید، و ممکن است آن را به عنوان یک احساس عادی در جامعه امروزی تصور کنید.

نکته

با این حال، یافتن شخصیت واقعی می‌تواند به ما کمک کند تا در زندگی موفق شویم. زیرا داشتن چشم‌انداز روشن از خود به ما اجازه می‌دهد تا اهداف، خواسته‌ها و حتی روابط مناسب را برای خود پیدا کنیم. اگر اخیراً احساس می‌کنید که از خودتان جدا شدید و می‌خواهید بفهمید که چگونه خودتان را از این راه بیرون بکشید، به ادامه مطلب توجه کنید. در این‌جا چند راه برای جستجوی شخصیت واقعی در زمانی که احساس می کنید گم شدید بیان خواهد شد:

علایق و اهداف خود را بنویسید

لازم نیست سال‌ها روی این موضوع فکر کنید، فقط بدانید که چه علایقی دارید. چه چیزی را می خواهید در زمینه علایق مورد نظر خود به دست آورید؟ به عنوان مثال، ممکن است در اوقات فراغت خود از دوچرخه سواری در کوهستان لذت ببرید. چرا برای یک مسابقه ثبت نام نمی کنید یا به یک گروه محلی که می توانید با آن دوچرخه سواری کنید ملحق نمی شوید؟ بخشی از شناخت شخصیت واقعی خودمان، یادگیری علایق و ناخوشایندهایمان و داشتن شجاعت و اراده برای پیروی علایقمان است. حتی اگر آن‌ها ما را خارج از منطقه راحتی مان قرار دهند.

نکته

به هر حال، ما نمی‌توانیم رشد کنیم مگر اینکه به خود فشار بیاوریم. این کار باعث می شود تا از آنچه تصور می‌کردیم بهتر شویم. یکی از راه‌های انجام آن این است که کاری را که دوست داریم انجام دهیم و هرگز از تلاش برای بهبود دست نکشیم.

کاری را انجام دهید که همیشه از آن می ترسیدید

این ممکن است غیر منطقی به نظر برسد. اما انجام کاری که شما را بترساند به شما کمک می‌کند. این کار باعث می شود تا از منطقه راحتی خود عبور کنید و یاد بگیرید که واقعاً شخصیت واقعی شما چیست. ما اغلب برای خود محدودیت‌هایی قائل می‌شویم و جملاتی مانند «من هرگز نمی‌توانم این کار را انجام دهم» یا «به نظر خیلی سخت، ترسناک، و غیر ممکن می‌رسد» می‌گوییم. یعنی ما تصمیم می گیریم قبل از اینکه تلاش کنیم از چالش ها اجتناب کنیم.

تلاش برای انجام کاری که شما را می‌ترساند، حتی اگر شکست بخورید، به شما کمک می‌کند بر آن محدودیت‌ها غلبه کنید. همچنین برخی از ترس‌هایی که شما را در زندگی عقب نگه می‌دارند را از بین ببرید.

برای جستجوی شخصیت واقعی هر روز رویاهای خود را دنبال کنید

تنها افرادی که به رویاهای خود نمی رسند کسانی هستند که تسلیم می شوند. راز واقعی جستجوی شخصیت واقعی خودتان پشتکار است. زیرا راه پیش رو ناگزیر با چالش هایی همراه خواهد بود. اما شما باید متعهد باشید که به آن پایبند باشید. ممکن است مجبور شوید از سر کار به خانه برگردید و چند ساعت در روز را به کار روی اهداف خود اختصاص دهید. با این حال، هنگامی که در نهایت به آنچه قصد انجام آن را دارید برسید، کاملاً غیرقابل توقف خواهید بود.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

متوجه خواهید شد که واقعیت از ذهن خود ما سرچشمه می گیرد. جایی که ما آن‌چه را که می بینیم ایجاد می کنیم و آن را به چیزی ملموس تبدیل می کنیم. بنابراین، شما این قدرت را دارید که واقعیت را بر اساس میزان سختی که می خواهید تحمل کنید، شکل دهید.

برای جستجوی شخصیت واقعی خود زمانی را به تنهایی بگذرانید

اگر هرگز یاد نگیرید که از تنهایی خودتان لذت ببرید، نمی توانید خودتان را پیدا کنید. به یک سفر تنهایی یا حتی یک سفر کوله پشتی در چندین کشور بروید. مراقبه کنید و یاد بگیرید که خود را دوست داشته باشید. جایی بروید که در آن می توانید تمام پاسخ هایی را که به دنبال آن بودید بیابید. برای شناخت و درک واقعی خودمان، باید به اعماق قلبمان برویم، و تنها در آن‌جا می‌توانیم شخصیت واقعی را بیابیم که زیر سال‌ها شرایط فرهنگی و محدودیت‌های مختلف مدفون شدیم. بیاموزید که به شهود خود و صدای درونی که شما را راهنمایی می کند اعتماد کنید. زیرا این کار شما را فراتر از نصیحت یا مشاوره دیگران می برد.

برای جستجوی شخصیت واقعی نظر دیگران را فراموش کنید

به یاد داشته باشید که “شیر به خاطر نظر گوسفندان خوابش را از دست نمی دهد”. بنابراین اجازه ندهید که دیگران فکر کنند شما تحت سلطه دارند. بیشتر مردم آنقدر درگیر زندگی خود هستند که حتی متوجه نمی شوند چه حرکاتی انجام می دهید. حتی اگر توجه کنند، تنها نظر شخصی که باید به آن توجه داشته باشید، نظر خودتان است. این کار باید تا زمانی که از جایی که می روید و شخصی که تبدیل می شوید راضی باشید، ادامه پیدا کند.

مردم می توانند هرچه می خواهند از شما متنفر باشند. اما بدانید که احتمالا خودشان را هم دوست ندارند. مردم آن‌چه را که در درون خود احساس می کنند را فرافکنی می کنند. به همین دلیل است که شما فقط باید آن‌چه را که می خواهید انجام دهید و تمام صحبت های دیگران را کنار بگذارید.

نکته

ممکن است احساس کنید که در یک نبرد بازنده هستید، اما ناامید نشوید. اگرچه ما در زمان های گیج کننده ای زندگی می کنیم که اکثر ما با مشکلات شخصیت واقعی خود دست و پنجه نرم می کنیم.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا