چند رفتار یک دوست با کیفیت برای زندگی

دوست با کیفیت می تواند زندگی شما را تغییر دهد و باعث پیشرفت شما شود. روابط دوستی یکی از مهم ترین بخش های زندگی هر کدام از انسان‌ها است. طبیعتاً هیچ کدام از ما نمی خواهیم دوست بد داشته باشیم اما چگونه بفهمیم شخصی خوب است یا خیر. ایجاد روابط دوستی مناسب با شخصی که از هر لحاظ مناسب شما است می تواند راه پیشرفت را برای شما باز کند. همه ما به دوستانی نیاز داریم. هیچ کس دوست ندارد همیشه تنها باشد. دوستی ها و روابط اگر به درستی انتخاب شوند و مدیریت شوند بسیار باعث پیشرفت افراد می شود. در جهانی که زندگی می کنیم ارتباطات حرف اول را می زنند. هر چه که شما توانایی برقراری ارتباط موثر را بالا ببرید می توانید پیشرفت بیشتری داشته باشید.

نکته ای که باید بدانید این است که رابطه و دوستی نیازمند رعایت قوانین مختلفی است. این قوانین حتی در کشور های مختلف در صورت انجام نشدن با مجازات همراه است. در کل بهتر است قبل از این که با شخصی ارتباط برقرار کنید منطقی فکر کنید. دوستی باعث ایجاد حمایت می شود. همه ما در زندگی به حمایت توسط دیگران نیاز داریم. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند رفتار یک دوست با کیفیت برای زندگی چگونه است.

تأثیر دوست با کیفیت و دوست بد بر خوشبختی

دوستی می تواند باعث پیشرفت شما شود اما گاهی اوقات اگر سمی باشد باعث آسیب‌ شما خواهد شد. قوانین در روابط دوستی بسیار مهم و تاثیر گذار در زندگی است. شادی بسیار در زندگی افراد مهم است. افرادی که در زندگی شادی بیشتری دارند موفقیت و پیشرفت آن ها بیشتر است. حال این که بگوییم پیشرفت یعنی چه و این که چگونه می توان آن را از چه مواردی تعریف کرد متفاوت است. پیشرفت کردن در زندگی بسیار مهم است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند رفتار یک دوست با کیفیت برای زندگی، صحبت کنیم.

چند تفاوت بین دوست با کیفیت و دوست بد

“دوستان همان خواهر و برادرهایی هستند که خداوند از ابتدا به ما نداده است.” – منسیوس.

تا به حال فکر کردید که تفاوت بین دوست خوب و دوست بد چیست؟ ما اغلب هر روز در محاصره دوستان هستیم، اما سطح دوستی از فردی به فرد دیگر متفاوت است. کارهایی وجود دارد که یک دوست خوب با یک دوست معمولی یا حتی یک دوست بد متفاوت انجام می دهد.

شما به احتمال زیاد تفاوت ها را در انواع مختلف مشاهده خواهید کرد، از نحوه صحبت آن‌ها تا نحوه تعامل آن‌ها با شما و عزیزانتان. اگر می خواهید تفاوت بین یک دوست خوب و دوست بد را دریابید، در این‌جا برخی از بهترین نشانه ها وجود دارد. در این‌جا چند کاری وجود دارد که یک دوست با کیفیت به طور متفاوت انجام می دهد

آن‌ها شما را می پذیرند – عیوب و همه چیز

آن‌ها شما را همانگونه که هستید می پذیرند، مهم نیست که چه می شود، حتی اگر به طور تصادفی چیزهای نادرستی بگویید. «تلاش برای تغییر یک فرد هرگز کارساز نیست. مردم می دانند چه زمانی به طور کامل پذیرفته نمی شوند و این باعث درد می شود. مارک چرنوف، مربی و نویسنده، می گوید: یک دوست واقعی کسی است که واقعاً شما را می شناسد و شما را به همان اندازه دوست دارد.

نکته

آن‌ها شما را می ستایند حتی اگر چند نقص داشته باشید که باید روی آن‌ها کار کنید. آن‌ها هرگز باعث نمی شوند که شما به خاطر انسانیت احساس بدی داشته باشید. همچنین یک تفاوت دوست خوب و دوست بد در وهله اول با مهربانی با شما به شما کمک می کنند تا روی عیب های خود کار کنید.

آن‌ها به شما کمک می کنند تا به جلو بروید

آن‌ها همیشه در کنار شما خواهند بود. این کار باعث می شود تا در تمام تلاش های شما از شما حمایت کنند. آن‌ها شما را به سمت اهدافتان سوق می دهند بدون توجه به آن‌چه که ایجاد می شود. حتی وقتی همه چیز سخت به نظر می رسد، هرگز نباید نگران این باشید که یک دوست خوب شما را پشت سر بگذارد. آن‌ها همیشه تشویق کننده شماره یک شما خواهند بود و همیشه به شما کمک می کنند تا به جلو بروید.

از تفاوت دوست با کیفیت و دوست بد این است که هرگز شما را قضاوت نمی کنند

آن‌ها ممکن است سعی کنند به شما توصیه کنند و شما را راهنمایی کنند. اما هرگز در مورد انتخاب هایی که در نهایت تصمیم می گیرید قضاوت نمی کنند. شما یک دوست خوب را از هر کس دیگری خواهید شناخت. زیرا همیشه از بیان چیزهایی که در زندگی تان می گذرد به آن‌ها احساس امنیت می کنید.

شما هرگز نگران قضاوت پنهانی نخواهید بود. زیرا یک دوست خوب آنقدر به شما اهمیت می دهد که شما را به خاطر کاری که انجام می دهید قضاوت نکند. شارون ال. میکروت، مربی زندگی، می‌افزاید: دوستان خوب می‌دانند که « آن‌ها در جای شما نیستند و ممکن است هیچ ایده‌ای نداشته باشند که شما چه چیزی را تجربه می‌کنید».

آنها در زمان های سخت کنار شما هستند

وقتی شرایط سخت می‌شود و زندگی شما را تحت فشار قرار می‌دهد، همیشه می‌توانید روی دوست خوب و دوست بد حساب کنید که در صورت نیاز در کنار شما باشد. جاستین جهانشیر می گوید: «…یک دوست خوب برنامه خود را با اولویت دوستی هماهنگ می کند. ایجاد دوستی های معنادار و پایدار یک محصول جانبی نیست، بلکه از طریق زمان و انرژی عمدی و هدفمند ساخته می شود. بنابراین، نقطه شروع هر دوستی مستمر صرفاً صرف زمان برای رابطه خواهد بود.»

دوست با کیفیت شنونده خوبی است

همه ما دوستانی را می شناسیم که به نظر می رسد با یک گوش، گوش می دهند و با گوش دیگر شما را نادیده می گیرند. آن‌ها به شما گوش می دهند و واقعاً آنچه را که می گویید می شنوند. چه در حال تعریف یک تجربه خوب یا بد باشید، دوستان گوش می دهند.

چند رفتار یک دوست با کیفیت برای زندگی

“هیچ چیز در این زمین ارزشمندتر از دوستی واقعی نیست.” – توماس آکویناس. دوستی یکی از انواع شگفت انگیز روابطی است که می توانیم با افراد دیگر داشته باشیم. برای برخی افراد دوستی به معنای وجود دوستان خوب زیاد است. برای دیگران، این به معنای داشتن چند دوست صمیمی است. و برای برخی افراد داشتن یک دوست با کیفیت برای زندگی کافی است. نویسنده، چارلز آر. سویندول، می گوید: «حتی نمی‌توانم تصور کنم اگر آن تعداد انگشت شماری از دوستانم که قلبی پر از شادی به من بخشیدند نبودند، امروز کجا بودم. بیایید با آن روبرو شویم، دوستان زندگی را بسیار سرگرم کننده تر می کنند.”

نکته

دوستان به زندگی ارزش می‌دهند.اما چگونه متوجه می‌شوید که آن یک نفر را پیدا کردید که قرار است تا آخر عمر دوست شما باشد؟ راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توان تشخیص داد که چه زمانی کسی در برابر آزمایش‌ها و مصیبت‌های بسیاری که با بهترین دوست برای زندگی همراه است، می‌ایستد.

چند رفتار یک دوست با کیفیت در زندگی

وقتی اشتباه می کنیم با ما تماس می گیرند

یک دوست با کیفیت برای زندگی وجدان ما خواهد بود. آن‌ها به ما اجازه نمی دهند که اشتباه کنیم، به خصوص وقتی می دانند که ترجیح می دهیم اصلاح شویم. با این حال، یک دوست باکیفیت شما را فقط برای مشاجره صدا نمی‌زند. اما زمانی که اشتباه می‌کنید به شما اطلاع می‌دهد و مطمئن می‌شود که همیشه پشت شماست تا شما را در هر شرایطی اصلاح کند.

نکته

روانپزشک معتبر و مدیر کلینیک کلیولند رابرت راونی، D.O. می‌گوید: «اگر این یک دوست سطحی یا یک دوست جدید باشد، آن‌ها چیزی نمی‌گویند که ممکن است ناراحت‌کننده باشد. اما اگر یک دوست واقعی باشد – کسی که واقعاً به او اعتماد دارید – آن‌ها می‌دانند که می‌توانند دقیقاً به شما بگویند که چه چیزی در آن‌ها وجود دارد. ذهن افرادی که گشاده رو و روراست هستند از مهم ترین نوع دوستانی هستند که باید داشته باشند.»

آن‌ها همیشه آن‌جا هستند

از نظر فیزیکی نه – اما وقتی با آن‌ها هستید همیشه به شدت حضور دارند. وقتی در حال صحبت با آن‌ها هستید، آن‌ها به تلفن های خود نگاه نمی کنند. در عوض، یک دوست با کیفیت مطمئن می شود که همیشه به حرف شما گوش می دهد و به آنچه می گویید پاسخ می دهد. آن‌ها به افکار، احساسات و نظرات شما احترام می گذارند و همیشه آن‌جا خواهند بود.

به حرف های شما توجه می کنند

منظور ما توجه واقعی است. یک دوست با کیفیت می‌تواند نظرات شما را در مورد هر چیزی به خاطر بسپارد و همیشه هنگام صحبت به شما گوش می‌دهد. آن‌ها فقط منتظر نوبت خود در گفتگو نیستند.

«شنوندگان خوب همه چیز را کنار می گذارند و روی [فردی که مقابلشان است] تمرکز می کنند. در نتیجه، شخص دیگر فوراً متوجه می شود که به آنچه می گوید علاقه مند است. دوست با کیفیت فعالانه در بحث شما شرکت می کند و می توانند نظرات قوی و واقعی درباره آن‌چه که فکر می کنند به شما بدهند. وقتی با یک دوست با کیفیت صحبت می کنید، می توانید یک بحث واقعی و دو طرفه داشته باشید.

آن‌ها در زمان های خوب در کنار ما هستند

وقتی همه چیز خوب پیش می رود، یک دوست با کیفیت همیشه در کنار شما خواهد بود. آن‌ها حسادت نخواهند کرد و از موفقیت شما احساس خطر نمی کنند. آن‌ها واقعاً برای شما خوشحال هستند و واقعاً می خواهند موفقیت شما را ببینند. شما می دانید که یک دوست با کیفیت دارید وقتی که او اولین کسی است که می خواهید در مورد همه چیزهایی که در زندگی شما خوب پیش می رود به او بگویید.

همراهی دوستان با شما

اما مهمتر از آن، دوست خوب شما نیز در کنار شما خواهد بود، زمانی که اوضاع به خوبی پیش نمی رود. آن‌ها همیشه برای حمایت از شما در هنگام جدایی بد، اخراج از شغل، دعوا با شریک زندگی یا خانواده و هر چیز دیگری که ممکن است در زندگی اشتباه پیش بیاید، در کنار شما خواهند بود. آن‌ها روی دوستی شما سرمایه گذاری می کنند. زیرا شما خوشحال هستید، به این دلیل که از شما به عنوان یک دوست با کیفیت می برند.

آن‌ها به کنترل استرس شما کمک می کنند

وقتی زندگی اشتباه پیش می رود یا استرس های روزانه شما بیش از حد زیاد می شود، دوست با کیفیت شما مطمئن می شود که به شما کمک می کند استرس خود را کنترل کنید. آن‌ها همیشه می‌دانند چه زمانی باید بررسی کنید و کاری را انجام دهید که استرس‌زا نیست. مانند استراحت یا رفت و آمد به بیرون و انجام یک کار سرگرم‌کننده.

مطالعات در ارتباط با این زمینه

مطالعه‌ای توسط انجمن روان‌شناسی اشاره می‌کند: «وقتی دوست صمیمی در کنار شخصی حضور نداشت، افزایش قابل‌توجهی در کورتیزول و کاهش قابل‌توجهی در ارزش خود وجود داشت. وقتی یکی از دوستان صمیمی در کنار شما حضور داشت، به دلیل تجربه مناسب، تغییرات کمتری در کورتیزول و ارزش خود ایجاد شد.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا