چند رفتاری که منجر به طلاق زوجین می شود

طلاق زوجین به علت فشارهای مختلف در زندگی می تواند اتفاق بیفتد. طلاق باعث مشکلات روانی زیادی خواهد شد. اکثریت افراد اگر شرایط مناسب را داشته باشند دوست دارند ازدواج کنند. ازدواج یک فرایند آسان نیست و نیاز به تفکر زیادی دارد. در واقع باید این نکته را در نظر داشت که چه مسائلی برای زندگی مشترک لازم است. هر چند که ممکن است برخی خانواده ها ازدواج را آسان بگیرند.

یا این که فشاری به فرزندان خود ایجاد نکنند. اما نکته ای که مهم است این است که خود افراد بتوانند یک سری حداقال ها را برای داشتن زندگی مشترک داشته باشند. اگر تمامی این موارد را یک فرد تواند رعایت کند ممکن است باعث ایجاد طلاق شود. طلاق انواع مختلفی دارد و به علت های مختلفی انجام می شود. طلاق باعث آسیب های روانی می شود. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند رفتاری که منجر به طلاق زوجین می شود، چگونه است.

ناراحتی ها در رابطه و پیش بینی طلاق زوجین

این طبیعی است که در هر رابطه های ناراحتی یا بحث به وجود بیاید اما افراد باید بلد باشند که این عوامل را مدیریت کنند. برای همین امر روان شناسان می گویند که افراد باید بتوانند خصوصا بعد از ازدواج قدرت کنترل خشم خود را داشته باشند. جدایی و طلاق ممکن است باعث ایجاد مشکلات روانی در هر دو فرد و اگر بچه ای وجود داشته باشد در بچه آن ها هم مشکلاتی به وجود بیاید. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره آنلاین در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند رفتاری که منجر به طلاق زوجین می شود، صحبت کنیم.

نکته ای در ارتباط با پیش بینی طلاق زوجین

گاهی حتی داشتن اقلام قدیمی که قبلاً در خانه به اشتراک می گذاشتید می تواند مشکل ساز باشد. افرادی هستند که به نظر می رسد تازه شروع به کار و دریافت چیزهای جدید را سالم بدانند. این می تواند به معنی تغییر مبلمان و تزئینات جدید باشد. این فصل جدیدی از زندگی شما است و می خواهید احساس کنید که شروعی تازه دارید. قطعاً برای کنار آمدن با طلاق باید تخت زناشویی قدیمی خود را کنار بگذارید. شما باید در نظر بگیرید که آیا می توانید از پس چیزهای بیشتری بربیایید. اگر این موضوع شما را ناراحت نمی کند، ممکن است این نکته مقابله با شرایط شما ضروری نباشد.

طبق روانشناسی علائمی که باعث پیش بینی طلاق زوجین می شود چگونه است؟

همه کارشناسانی که سعی در پیش بینی طلاق دارند تحقیقات زیادی انجام دادند. دانشمندان علوم اجتماعی برای مدت طولانی به موضوعات طلاق  علاقه مند بودند. در حالی که بسیاری از مطالعات – که برخی از آن‌ها به زودی مورد بحث قرار خواهد گرفت – دارای شایستگی هستند. اطلاعات نادرست زیادی نیز در آن‌جا وجود دارد. در این‌جا یک مثال است: برای سال‌های متمادی، دانشمندان قاطعانه «اثر زندگی مشترک» را غیرقابل انکار می‌دانستند.

نکته

تأثیر زندگی مشترک مفهومی بود – که ظاهراً از طریق مطالعات مکرر در اوایل دهه 2000 “ثابت شد”. اما گاهی اوقات زندگی مشترک قبل از ازدواج احتمال طلاق را افزایش می دهد. در یک مطالعه در سال 2012 که در مجله ازدواج و خانواده منتشر شد، محققان با استفاده از یک نمونه بزرگ از نزدیک به 3500 نفر، ارتباط بین زندگی مشترک قبل از ازدواج و پیش بینی طلاق را بررسی کردند.

63 درصد از زوج ها قبل از ازدواج با هم زندگی می کردند.

آمار و اطلاعات در ارتباط با پیش بینی طلاق زوجین

با این حال، این آمار گاهی اوقات متغیر است. آن‌ها صرفا به اطلاعات اشتباه نگاه می کردند (و تجزیه و تحلیل می کردند). علاوه بر این، آن‌ها متغیر دوم و مهم‌تر را کم اهمیت جلوه دادند. به طور خاص، محققان سن را در نظر نمی گرفتند. جوانانی که پس از زندگی با رابطه دوستی ازدواج کردند، نرخ طلاق بالاتر از حد متوسط را نشان دادند.

پس چرا مردم (واقعا) طلاق زوجین می گیرند؟

در این‌جا چند نشانه وجود دارد که طبق تحقیقات پیش بینی طلاق را ایجاد می کند:

ازدواج های سالم برای سلامت روحی و جسمی زوج ها مفید است. آن‌ها همچنین برای کودکان خوب هستند. رشد در خانه ای شاد از کودکان در برابر مشکلات روحی، جسمی، آموزشی و اجتماعی محافظت می کند. با این حال، حدود 40 تا 50 درصد از زوج های متاهل در کشور های مختلف طلاق می گیرند.

یکی از انواع پیش بینی طلاق زوجین: آن‌ها خیلی جوان هستند

در حالی که زندگی مشترک ممکن است بر تصمیم طلاق تأثیری نداشته باشد، این تحقیق نشان داد که سنی که یک زن و شوهر با هم زندگی می کنند یا ازدواج می کنند تأثیری دارد.

طبق آمار  از اطلاعات سرشماری، 12 درصد از افراد 30 ساله قبلاً طلاق را تجربه کردند. از نظر گرافیکی، محدوده سنی که افراد در آن بیشترین احتمال ازدواج را دارند بین 20 تا 25 سال است. اندکی بعد – در عرض 2 تا 3 سال – پیش بینی طلاق به طور نامتناسبی افزایش می یابد.

بی ثباتی عاطفی و پیش بینی طلاق زوجین

روان رنجوری یا تمایل طولانی مدت به حالت عاطفی منفی یا مضطرب، با آمار طلاق همبستگی مثبت دارد. تمایل به محافظت بیش از حد اغلب در رفتارهای کنترل کننده ظاهر می شود. علاوه بر این، ویژگی های روان رنجور در اختلالات اضطرابی و افسردگی رایج است که می تواند بر دوام طولانی مدت ازدواج تأثیر بگذارد. در حالی که به طور قطع  پیش بینی طلاق مشخص نیست، سن جوان – و نابالغی که اغلب با آن همراه است – ممکن است تا حدودی در این‌جا نقش داشته باشد.

متغیرهای جمعیتی

اطلاعات بررسی ملی رشد خانواده (NSOF) نشان می دهد که آمار طلاق با چندین متغیر جمعیت شناختی از جمله سطح تحصیلات و پیشینه مذهبی مرتبط است. افرادی که خود را با وابستگی مذهبی و تحصیلات عالی می شناسند، ازدواج های طولانی تری دارند. اطلاعات NSOF همچنین تفاوت های قابل توجهی را در میزان پیش بینی طلاق بر اساس نژاد نشان می دهد.

ژنتیک

مطالعات مکررا نشان می دهد که اگر طلاق زوجین در خانواده‌ قبلی فرد «اجرا شود»، احتمال طلاق آن ها در آینده بیشتر است. به طور خاص، فرزندان والدین مطلقه در بزرگسالی در معرض خطر بسیار بالاتری برای طلاق هستند. تحقیقات در مجله Family Issues نشان داد که طلاق والدین خطر اتمام  ازدواج خود را در پنج سال اول تا 70 درصد افزایش می دهد.

چند رفتاری که منجر به طلاق زوجین می شود

«فقط در 15 دقیقه تعامل، یک متخصص می‌تواند با 90 درصد دقت پیش‌بینی کند که آیا یک زوج در پنج سال آینده همچنان با هم خواهند بود یا خیر. این یک آمار بسیار چشم نواز است.» – دیو الیوت.

طبق آمارهای اخیر، تقریباً 53 درصد از ازدواج‌های آمریکایی به طلاق زوجین ختم می‌شود که دهمین درصد بالاترین درصد در جهان است.

درصد نسبت طلاق زوجین به ازدواج در کدام کشورها بیشتر است؟

  • فرانسه: 55%
  • کوبا: 56 درصد
  • استونی: 58 درصد
  • لوکزامبورگ: 60%
  • اسپانیا: 61%
  • جمهوری چک: 66%
  • مجارستان: 67٪
  • پرتغال: 68%
  • بلژیک: 71٪

نکته

( روانشناس این مقاله در خارج از کشور به بحث پیرامون معیارهای طلاق پی می برد. حقیقت این است که هیچ معیاری برای اکثر آماردانان، محققان و دانشمندان انجام نمی شود. با این حال، نسبت درصد طلاق زوجین به ازدواج دو بخش از اطلاعات ضروری را در تحلیل خود در نظر می گیرد. : (1) اعداد ازدواج واقعی و (2) طلاق های واقعی به صورت درصد 1 بیان می شود.)

درد و رنج عاطفی افراد و طلاق زوجین

در پشت این چهره ها انسان های واقعی قرار دارند که درد و رنج عاطفی را تجربه کردند (و دارند). هنگام تحقیق برای این مقاله، این نویسنده به آمار و اطلاعاتی دست یافت که فقط می توان آن‌ها را عمیقاً غم انگیز و عمیقاً نگران کننده توصیف کرد.

حقیقت این است که بسیاری از زوج ها پیچیدگی ازدواج را قبل از ازدواج درک نمی کنند. «جستجوی روش های جلوگیری» یک استراتژی چندان مناسب برای عبور از چالش‌های اجتناب‌ناپذیر که در طول ازدواج به وجود می‌آیند، نیست.

نکته

پس چرا مردم به ازدواج خود پایان می دهند؟ البته این یک سوال بسیار ظریف و بدون پاسخ ساده است. با این اوصاف، ما توانستیم فهرستی از هشت رفتار را از منابع موثق تهیه کنیم که ممکن است به ما ایده ای برای سوال قبلی بدهد. این چند رفتاری است که اغلب منجر به طلاق زوجین می شود:

اتهامات

متخصصان روابط می گویند که عادت به مقصر دانستن بدون حقایق یا پرسش «یکی از بوسه های مطلق مرگ در ازدواج است». نکته غم انگیز این است که این رفتار به راحتی با طرح یک سوال در مقابل اظهار نظر قابل اصلاح است.

مزیت شک و تردید به شریک زندگی خود، به خصوص زمانی که آن‌ها آن را به دست آورده باشند، همیشه تمرین خوبی است. اگر رفتاری غیرقابل قبول است، به گفتگوی سازنده نیاز است.

اعتیاد و طلاق زوجین

وکلای خانواده گواهی می دهند که بسیاری از مشتریانی که مدارک طلاق می دهند، شریک معتاد دارند. الکل، مواد مخدر و رفتارهای اجباری (مانند قمار) اغلب در پرونده ذکر خواهد شد. الکل، سوء مصرف مواد و رفتارهای اجباری همگی شرایط قابل درمان هستند. با این حال، یک اتفاق نظر که مشاوران ترک اعتیاد، درمانگران و دیگر کارشناسان به آن رسیدند این است که درمان تنها زمانی امکان پذیر است که معتاد واقعاً بخواهد ترک کند.

نکته

متأسفانه تعداد معتادان درمان نشده بسیار بیشتر از کسانی است که در حال درمان هستند یا بر شرارت های خود غلبه می کنند. علاوه بر این، این اغلب به ضرر ازدواج و خانواده آن‌ها اتفاق می افتد. در یک نکته روشن تر، اگر فرد مایل به انجام توانبخشی باشد، گزینه های درمانی در دسترس هستند.

بیگانگی و طلاق زوجین

بیگانگی به روش های مختلفی نمایش داده می شود. برجسته ترین نوع بیگانگی، امتناع از رویارویی با یک موضوع با نادیده گرفتن یا کناره گیری از شریک زندگی خود است. بیگانگی نیز به عنوان نوعی رها شدن تلقی می شود; به عنوان مثال، بدون هیچ توضیحی از دست همسرتان عصبانی شوید و هنگام خروج از خانه درب ورودی را بکوبید.

نکته

حل مسائل جز جدایی ناپذیر یک رابطه است. بنابراین، ناتوانی یا امتناع از مشارکت دادن شریک زندگی خود در حل مشکلات، تجسم ناپختگی است و باید اصلاح شود.

بطلان یا بی اعتباری

بی اعتباری یکی دیگر از قاتل های رابطه است که شامل “بی اعتباری (شریک زندگی خود) یا تضعیف او به نحوی است.” این رفتار یک عمل از عینیت بخشیدن است که با استفاده از هرگونه جنبه منفی، مفروضات و تعصبات قابل درک، انسانیت فرد را کاهش می دهد. رفتار بی اعتباری شامل زورگویی به شخصی است که قول دادید دوستش داشته باشید.

ابطال رفتار و طلاق زوجین

تنها راه حل برای ابطال رفتار این است که شریک زندگی خود را انسانی خطاپذیر ببینیم. با وجود این ایرادات، شما مدیون احترام آن‌ها هستید. بی اعتباری مداوم شکلی از سوسیوپاتی است و فقط در روابط بسیار ناکارآمد وجود دارد. کمک حرفه ای و تمایل واقعی به تغییر تنها راه حل قابل شناخت است.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا