چند راه برای بهبود رابطه بدون ارتباط جنسی

بهبود رابطه بدون ارتباط جنسی نیاز به مدیریت درست بین دو شریک زندگی دارد. همه ما می دانیم که رابطه جنسی در روابط بین دو شریک زندگی مهم است. همه ما می دانیم که نیاز جنسی یکی از اساسی ترین نیاز های هر فرد است. برقراری رابطه جنسی به عوامل مختلفی بستگی دارد. بیماری های ناشی از رابطه های جنسی زیاد از حد و با کسی که نمی شناسید می توان خطرات زیادی را به همراه داشته باشد. هر نوع رابطه ای بعد از مدتی ممکن است نیاز به برقراری ارتباط جنسی داشته باشد. ممکن است روحیات همسر شما نیز تغییر کند. روابط عاشقانه در افراد مختلف متفاوت است. ‌

برخی از افراد توانایی ایجاد رابطه ندارند. در واقع آن ها نمی توانند خود را به شخصیتی برسانند که به غیر از رابطه جنسی به چیز دیگری فکر کنند. شخصیت در افراد مختلف متفاوت است. رابطه جنسی انواع مختلفی دارد. گاهی اوقات در اطرافیان خودمان کسی را می ببینیم که اعتیاد به روابط جنسی دارند. این گونه اشخاص باید برای درمان خود به مشاوره مراجعه کنند. مشاوره می تواند برای روابط جنسی به افراد مختلف کمک کند. در مقاله های قبل در ارتباط با روابط مختلف صحبت کردیم. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند راه برای بهبود رابطه بدون ارتباط جنسی چگونه است.

خوشبختی در زندگی و بهبود رابطه بدون ارتباط جنسی

در مقاله های قبل در ارتباط با این که شادی و خوشبختی چه تاثیری بر ذهنیت افراد دارد صحبت کردیم. ما گفتیم که شادی و خوشبختی می تواند بر ذهنیت و جسم افراد تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. امروز بررسی خواهیم کرد که چند دلیل برای ترک رابطه سمی و نحوه دریافت کمک چگونه است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند راه برای بهبود رابطه بدون ارتباط جنسی، صحبت کنیم.

بهبود رابطه بدون ارتباط جنسی چقدر مهم است؟

در یک رابطه حمایتی، ایجاد رابطه جنسی بیشتر فواید زیادی دارد. نرخ بالاتر فعالیت جنسی با تغییرات مثبتی مانند فشار خون پایین، کاهش استرس، صمیمیت بیشتر و حتی کاهش نرخ طلاق مرتبط است. فرکانس، در این جا برخی از بینش از آخرین تحقیقات است. این مقاله به این موضوع می‌پردازد که چرا رابطه جنسی در یک رابطه می‌تواند در یک رابطه مهم باشد. برخی از مزایایی که ممکن است داشته باشد و آماری در مورد اینکه زوج‌ها معمولاً چند وقت یکبار رابطه جنسی دارند. همچنین چالش‌هایی را که ممکن است با آن‌ها روبرو شوید و کارهایی که می‌توانید انجام دهید اگر می‌خواهید میزان رابطه جنسی در یک رابطه خود را افزایش دهید، پوشش می‌دهد.

چرا بهبود رابطه بدون ارتباط جنسی در زوجین مهم است؟

رابطه جنسی همیشه ضروری نیست، اما می تواند بخش مهمی از یک رابطه سالم و رضایت بخش باشد. میزان اهمیت آن می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. برخی از افراد ممکن است احساس کنند که داشتن رابطه جنسی با شریک زندگی خود کاملاً حیاتی است. دیگران ممکن است احساس کنند که انواع دیگر صمیمیت و ارتباط مهمتر است. برخی از دلایلی که ممکن است احساس کنید رابطه جنسی در یک رابطه مهم است عبارتند از:

  • احساس نزدیکی به شریک زندگی خود
  • نشان دادگی محبت به همسرتان
  • ایجاد فرآیند سرگرمی و لذت بخش
  • میل به بچه داری
  • احساس اعتماد به نفس و سکسی
  • رفع استرس

فواید روانی بهبود رابطه بدون ارتباط جنسی

عشق ورزیدن مزایای عاطفی و روانی زیادی دارد. رابطه جنسی به شدت با کیفیت بهتر زندگی مرتبط است. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • تصویر بهتر از خود: رابطه جنسی می تواند عزت نفس را تقویت کند و احساس ناامنی را کاهش دهد و به درک مثبت تری از خود منجر شود.
  • میزان شادی بالاتر: طبق یک مطالعه در سال 2015 که در چین انجام شد، رابطه جنسی با رضایت بیشتر و رابطه جنسی با کیفیت بهتر باعث افزایش شادی می شود.
  • پیوند بیشتر: مواد شیمیایی مغز در طول رابطه جنسی آزاد می شود، از جمله اندورفین، که تحریک پذیری و احساس افسردگی را کاهش می دهد. هورمون دیگر، اکسی توسین (“دارو در آغوش گرفتن”) با تحریک نوک پستان و سایر فعالیت های جنسی افزایش می یابد. اکسی توسین به تقویت حس آرامش و رضایت کمک می کند.
  • رهایی از استرس: استرس مزمن ممکن است به کاهش تعداد رابطه جنسی کمک کند. با این حال، رابطه جنسی می تواند یک تکنیک موثر مدیریت استرس باشد. رابطه جنسی هورمون های پاسخ به استرس مانند کورتیزول و آدرنالین (اپی نفرین) را کاهش می دهد و اثرات آن تا روز بعد باقی می ماند.
  • بهبود کیفیت خواب: ارگاسم باعث ترشح هورمون پرولاکتین می شود که به خواب کمک می کند.

اثرات مثبت قلبی

فعالیت جنسی (اما نه خودارضایی) با کاهش فشار خون سیستولیک مرتبط است. فشار خون بالا خطر بیماری قلبی و سکته را افزایش می دهد.

فرکانس ایده آل برای بهبود رابطه بدون ارتباط جنسی

یک مطالعه در سال 2015 نشان داد که بهزیستی عمومی با تناوب جنسی مرتبط است، اما فقط تا حدی.12 رضایت از رابطه به تدریج از عدم داشتن رابطه جنسی تا داشتن رابطه جنسی یک بار در هفته بهبود می یابد، اما بیشتر بهبود نمی یابد (و در واقع تا حدودی کاهش می یابد) فراتر از آن. یک رابطه جنسی در هفته نسبتاً با میانگین فعلی مطابقت دارد. در مقایسه با فراوانی رابطه جنسی در دهه 1990، بزرگسالان در سال 2010 سالانه 9 برابر کمتر رابطه جنسی داشتند.

اگر چه فرکانس اغلب با افزایش سن کاهش می یابد، فعالیت جنسی در افراد مسن همچنان مهم است. به طور کلی، زوج‌های متاهل مسن‌تر بیشتر از همسالان مجرد در همان گروه سنی رابطه جنسی دارند.

چند راه برای بهبود رابطه بدون ارتباط جنسی

روابط دوران خوب و بد دارد. آنچه مهم است این است که در آن زمان‌ها، با تفکر مثبت و عشق به پیشرفت ادامه دهید و کنار هم بمانید. اما اگر اخیراً رابطه شما دچار مشکل شود، چه؟ چگونه می توانید بهبود رابطه بدون ارتباط جنسی را انجام دهید؟ برای بسیاری از زوج ها، رابطه جنسی راهی است که احساس می کند مشکلات را حل می کند و آن‌ها را به هم نزدیک می کند. اما این راه حل همه جانبه نیست و نباید باشد. در این‌جا چند راه برای بهبود رابطه بدون ارتباط جنسی بیان خواهد شد

به دنبال درک باشید

ارتباط مثبت برای سلامت یک رابطه بسیار مهم است و بالعکس، اما یک خیابان دو طرفه است. اگر تمام صحبت‌ها را انجام می‌دهید و تقریباً به اندازه کافی گوش نمی‌دهید، نمی‌توانید آن را «ارتباط» بنامید. در این‌جا چند نکته برای درک شریک زندگی خود وجود دارد:

همدل باشید

همدلی این است که چگونه شما و شریک زندگیتان می توانید پیوندها را حتی در مواقع اختلاف تقویت کنید. خود را به جای همسرتان بگذارید و دنیا را از چشم او ببینید. به تجربیات، خلق و خو، ترس ها و رویاهای خود و اینکه چگونه دیدگاه ها و نظرات آن‌ها را شکل می دهد فکر کنید. از خودتان بیرون بروید و برای بهبود رابطه بدون ارتباط جنسی تلاش کنید.

کاهش سرعت ارتباطات و بهبود رابطه بدون ارتباط جنسی

وقتی مشاجرات شروع به شدت بیشتری می کنند، قرار گیری در الگوی ناسالم دفاع، انتقاد بیشتر غیرعادی نیست. ارتباط سمی می شود و به آرامی اما مطمئناً به تبادل سریع ایده ها و افکار نیمه پردازشی تبدیل می شود که احتمالاً با آن سرعت قابل درک نیستند. پس آهسته تر وقتی همه چیز خیلی سریع پیش می‌رود، مکث کنید و برای درک کامل بهبود رابطه بدون ارتباط جنسی وقت بگذارید. این امر تمایل به اظهار نظر بر اساس واکنش های توخالی را کاهش می دهد.

در مورد احساس شریک زندگی خود کنجکاو باشید

 

برای کنجکاوی در مورد آن، لازم نیست با نظر شریک زندگی خود موافقت کنید. تمرین کنید که به نحوه فکر، احساس و رفتار شریکتان علاقه مند شوید. چه چیزی باعث می شود آن‌ها عصبانی شوند؟ چه چیزی آن‌ها را هدایت می کند؟ این علاقه می‌تواند به‌طور چشمگیری بحث‌ها را کم کند. زیرا به جای اینکه بخواهید آن‌ها را متقاعد کنید که راه شما بهتر است، سؤالات بیشتری می‌پرسید و به پاسخ‌ها گوش می‌دهید.

هدف خود را درک شریک زندگی و بهبود رابطه بدون ارتباط جنسی خود قرار دهید

تمرکز صرفاً روی ارسال نظرتان به حدی آسان است که تنها کاری که انجام می دهید تکرار خود به امید درک است. اما این یک راه مؤثر برای بهبود رابطه بدون ارتباط جنسی نیست. زیرا فقط شریک زندگی شما را تحریک می کند تا همین کار را انجام دهد و به زودی فقط درباره یکدیگر صحبت خواهید کرد. در عوض، بر درک اینکه شریک زندگی شما از کجا آمده و چه احساسی دارد تمرکز کنید.

برای شب های ملاقات هیجان انگیز برنامه ریزی کنید – و آن‌ها را منظم کنید

وقتی زندگی‌تان شلوغ است، مثل سابق قرار ملاقات نمی‌گذارید. این به ویژه اگر با شریک زندگی خود قرار گذاشتید، صادق است. شما همیشه با هم هستید. اما شب های ملاقات بسیار مهم است. آن‌ها چیزها را تازه نگه می دارند و به زندگی عاشقانه و بهبود رابطه بدون ارتباط جنسی کمک می کنند. مهمتر از آن، این شب‌های ملاقات باید هیجان‌انگیز و جدید باشند و شامل انجام کاری باشد که قبلاً انجام ندادید. تجربه چیزهای جدید با هم به احساس رمز و راز و شگفتی کمک می کند که با پیشرفت روابط محو می شود. شما می توانید:

  • به جایی بروید که هرگز نرفتید (مثلاً یک موزه، یک مرکز خرید جدید، یک سفر شبانه به ایالت دیگر)
  • یک فعالیت جدید را امتحان کنید (مثلاً اسکیت روی یخ، یوگا، یا رقص – یا شرکت در کلاس جدید)
  • فیلم های ترسناک یا پرتعلیق را در سینما تماشا کنید
  • به دنبال چیزی بروید که آدرنالین را بالا می برد (مثلاً بانجی جامپینگ، چتربازی یا بازدید از یک میدان تیراندازی)

نکته ای در ارتباط با این زمینه

البته، همه شب های قرار نمی توانند هیجان انگیز باشند. زیرا برای ساختن آن‌ها به زمان، پول و انرژی نیاز دارید. بعلاوه، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد شب‌های قرار هفتگی می‌تواند باعث استرس بهبود رابطه بدون ارتباط جنسی شود که بیشتر مضر است تا مفید. اما این بدان معنا نیست که شما نباید هر هفته برای شب‌های قرار برنامه‌ریزی کنید. شما می توانید به سادگی:

  • برای یک شام خوب بیرون بروید
  • برای قدم زنی در پارک یا جنگل بروید
  • به سینما بروید
  • به جای  مصرف غذای ناسالم در خانه بمانید و فیلم تماشا کنید

برای بهبود رابطه بدون ارتباط جنسی خودتان را کنترل کنید

بهبود روابط اغلب مربوط به این است که هر فردی در آن رابطه برای بهبود خود تلاش می کند. این بدان معناست که به جای این که به دنبال چیزهایی از شریک زندگی خود باشید، بدانید که چه زمانی باید بر خودتان حکومت کنید. در این‌جا چند زمینه برای تمرکز وجود دارد:

به طور منظم خود را ارزیابی کنید

برخلاف گفته‌های رایج، یک رابطه شاد شامل دو بخش است که یک کلیت را تشکیل می‌دهند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا