چند جمله مثبت در محل کار برای حفظ انگیزه

حفظ انگیزه چه در کار و چه در زندگی شخصی امر مهمی است. ناامیدی در دنیای ما به شدت افزایش یافته است. بسیاری از جوانان رو به ناامید شدن رفته اند. بزرگ ترین شرکت ها در دنیا با استفاده از متخصصان مختلف به دنبال توسعه و پیشرفت خود هستند. دیگر می توان گفت فقط ثبات داشتن مهم نیست.

چرا که اگر شما در یک نوع محصول یا ارائه کاری فقط روند ثابت خود را داشته باشید دچار مشکل خواهید شد. انگیزه برای تلاش و کوشش و پیشرفت در کار بسیار مهم است. شما می توانید با استفاده از مشاوره شغلی باعث پیشرفت و کمک به خودتان شوید. خیلی از افراد اما به علت داشتن غرور کاذب به سوی مشاوره نمی روند. این ها افرادی هستند که احتمال شکست در آن ها وجود دارد. استفاده از انگیزه بسیار مهم است و نیازمند رعایت اصول مختلفی است. در ادامه می خواهیم ببینیم که چند جمله مثبت در محل کار برای حفظ انگیزه چگونه است؟

حفظ انگیزه برای کسب موفقیت

ما گفتیم که شادی و خوشبختی می تواند بر ذهنیت و جسم افراد تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. شادی واکنشی در بدن است که باعث ایجاد هورمون های خوب در بدن خواهد شد. هورمون ها در بدن به خصوص هورمون های شادی بسیار می تواند باعث موفقیت و پیشرفت شما شود. در ادامه می خواهیم بدانیم که چگونه بر شک خود غلبه کنیم و موفق شویم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با چند جمله مثبت در محل کار برای حفظ انگیزه، صحبت کنیم.

تمرکز مجدد مغز و انگیزه تقریباً در هر کاری که انجام می دهیم نقش دارد.

انگیزه تقریباً در هر کاری که انجام می دهیم نقش دارد. از بیدار شدن از رختخواب در صبح تا مقابله با یک کار سنگین تا پس از انجام وظیفه جدید در محل کار، در نهایت این احساس انگیزه اساسی است که ما را از آغاز تا پایان هر کاری که زندگی مان را به خطر می اندازد هدایت می کند. صنام حافظ، PsyD، عصب شناس و عضو هیئت علمی دانشگاه کلمبیا خاطرنشان می کند: “انگیزه یک فعالیت کلیدی برای داشتن یک زندگی مولد است. بدون انگیزه، انجام وظایف مهم، یافتن زندگی کاری و خانه برای افراد دشوار است. تعادل زندگی  به این انگیزه افراد بسیار وابسته است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

این مقاله برخی از موانع رایج را که ممکن است مانع انگیزه ما شوند، مورد بحث قرار می دهد. همچنین روش های عملی را که می توانید پیدا کنید و از انگیزه استفاده کنید. حتی در زمانی که واقعا برای انجام آن تلاش می کنید، مشخص می کند.

چرا حفظ انگیزه و ایجاد انگیزه گاهی سخت است؟

برخی از افراد به راحتی انگیزه خود را پیدا می کنند. آن ها می توانند کارهای روزمره را بدون هیچ فکری دوم انجام دهند.  و از صبح تا عصر بسیار کارآمد باقی می مانند. با این حال، دیگران ممکن است برای یافتن احساس انگیزه حتی در ساده ترین کارها تلاش کنند. البته، حتی کسانی که در غیر این صورت سریع در یافتن انگیزه دست به گریبان هستند. این ها ممکن است هر از گاهی برای به دست آوردن این انرژی تلاش کنند. برخی از موانع متداول ایجاد انگیزه در زیر شرح داده شده است.

کمی یا بدون جهت بودن

برخی از افراد ممکن است خود را در طول روز، هفته یا ماه بدون جهت زیاد “شناور” ببینند. بدون اهداف مشخص، دشوار است بدانید که در وهله اول باید برای انجام چه کارهایی انگیزه داشته باشید. یک لیست ساده روزانه برای انجام وظایف خود تهیه کنید. لیست اهداف ماهانه یا برنامه پنج ساله می تواند مسیر مثبت را الهام بخشد.

عدم انضباط شخصی و حفظ انگیزه

داشتن یک هدف یا مأموریت گام اول است. اما داشتن نظم و انضباط شخصی برای غلبه بر وظیفه ای که انجام می دهید به همان اندازه مهم است. راشل ایوا دیو، DNM، DIM، دکتر دارای تخصص دوگانه طب طبیعی و تلفیقی و بنیانگذار ModiHealth می گوید: “انگیزه یک رفتار آموخته شده است.”

او می افزاید: “بسیاری از مردم استراتژی های خود انضباطی را از طریق ارزش ها و درس های آموخته شده از خانواده دریافت می کنند. برخی از آن ها با شرکت در ورزش‌ های گروهی و تجربیات مدرسه یاد می گیرند. با این حال، همه افراد استراتژی ها یا عادات خوبی که از انگیزه مطلوب پشتیبانی می کند، آموزش نمی بینند. ” برای تقویت نظم و انضباط شخصی هرگز دیر نیست، اما این نیاز به تمرکز دارد.

تمرکز مجدد مغز در مقابل حفظ انگیزه

شکست می تواند احساسات زیادی را به همراه داشته باشد. خجالت، نفرت از خود، غم، نگرانی و استرس. اولین قدم برای دستیابی به موفقیت تقریباً همیشه کلی است. اما با این وجود، این احساسات ناخوشایند هستند و پردازش سالم آن ها دشوار است. ممکن است افرادی که از شکست می ترسند ترجیح دهند هیچ کاری انجام ندهند تا در کاری شکست بخورند.

احساس غرق شدگی و حفظ انگیزه

وقتی زیاده روی در شما وجود داشته باشد، می تواند یک احساس خفه کننده و تقریبا فلج کننده ایجاد کند. دکتر نصاف حافظ می گوید: “گاهی اوقات اگر شخصی به شدت تحت فشار قرار گیرد، ممکن است عقب نشینی کند. و از همه وظایفی که باید انجام دهد اجتناب کند.” اجازه دادن به خود برای نه گفتن به وظایف یا تعهدات جدید مهم است. وقت گذاشتن برای خود و یافتن تعادل بهتر بین کار و زندگی می تواند به طور فوق العاده ای مفید باشد.

چند جمله مثبت در محل کار برای حفظ انگیزه

حفظ انگیزه در حین کار برای عملکرد خوب و انجام وظایف ضروری است. با این حال، گاهی اوقات منفی بافی به درون شما نفوذ می کند و تمرکز و انگیزه شما را مختل می کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، این نقل قول های مثبت در محل کار می تواند کمک کند. وقتی مثبت اندیش باشید، اطرافیانتان نیز مثبت‌تر خواهند بود. بین افکار مثبت خود و مثبت اندیشی دیگران، مطمئناً حفظ انگیزه محل کار را تجربه خواهید کرد. این جملات مثبت در محل کار را در طول روز به خاطر بسپارید تا به شما انگیزه بیشتری بدهد.

چند نقل قول مثبت برای حفظ انگیزه در محل کار

اجازه ندهید منفی بودن محل کار شما را عقب نگه دارد و باعث شود انگیزه خود را از دست بدهید. در عوض، از این نقل قول های مثبت در محل کار استفاده کنید تا هر روز انگیزه خود را حفظ کنید.

  • «بیش از آنچه لازم است انجام دهید. فاصله بین کسی که به طور مداوم به اهداف خود می رسد و کسانی که زندگی عادی خود را صرفاً دنبال می کنند چقدر است؟»
  • برای حفظ انگیزه در کار، بیش از آن‌چه از شما انتظار می رود انجام دهید. این شما را متمایز می کند و به شما برتری نسبت به دیگران می دهد. همانطور که این اتفاق می افتد، شما فقط می خواهید سخت تر و کارآمدتر کار کنید.
  • «هیچ چیز در دنیا جای تلاش را نمی گیرد. بدون تلاش استعداد هیچ تاثیری نخواهد داشت. هیچ چیز رایج تر از افراد ناموفق با استعداد نیست.

نکته

همانطور که کولیج توضیح می دهد، شما باید پشتکار داشته باشید تا با انگیزه بمانید و در کار موفق شوید. حتی با داشتن استعداد، نبوغ و تحصیلات، بدون تلاش و کوشش نمی‌توانید به موفقیت برسید. این نقل قول را به خاطر بسپارید تا به شما در حفظ انگیزه در محل کار کمک کند.

  • «از اینکه بهترین کارهای خود را برای کارهایی که به ظاهر کوچک هستند به کار گیرید نترسید. هر بار که برای از موفقیت را فتح می کنید، شما را بسیار قوی تر می کند. اگر کارهای کوچک را به خوبی انجام دهید، کارهای بزرگ نیز بهتر عملی می شوند
  • حتی کوچکترین مشاغل برای وضعیت کلی ضروری هستند. هنگامی که کاری را تجربه می کنید که آسان به نظر می رسد، همچنان بهترین کار خود را انجام دهید، درست مانند فعالیتی که با یک کار سخت تر انجام می دهید. اگر تمام تلاش خود را بکنید، به عنوان یک فرد رشد خواهید کرد و بیشتر یاد خواهید گرفت تا در آینده به شما کمک کند.
  • “سعی نکنید فردی موفق شوید، بلکه سعی کنید فردی با ارزش شوید.” – آلبرت انیشتین

وقتی فردی با ارزش شوید، متوجه خواهید شد که مردم بیشتر به شما مراجعه می کنند. مسئولیت بیشتری به شما تعلق می گیرد و همچنان با حفظ انگیزه به نسخه ای بهتر از خود تبدیل خواهید شد.

«تمام افکار خود را بر روی کاری که در دست دارید متمرکز کنید.» – الکساندر گراهام بل

با حفظ انگیزه بر روی کاری که روی آن کار می کنید، آن را سریعتر و کارآمدتر انجام خواهید داد. همانطور که بل توضیح می دهد، شما باید چیزهای اساسی را مورد توجه قرار دهید. در غیر این صورت، حواس‌تان پرت شده و کمبود انگیزه را حس خواهید کرد.

“هیچ راه آسانی به جایی که ارزش رفتن داشته باشد وجود ندارد.” – بورلی سیلز

شما نمی توانید مسیر آسان را انتخاب کنید و انتظار داشته باشید که به مکانی که می خواهید برسید. هر چیزی که ارزش دارد زمان، سخت کوشی و فداکاری می خواهد. بنابراین، همانطور که در محل کار خود نشستید و آرزو می کنید که می توانید یک میانبر انتخاب کنید، این نقل قول را به خاطر بسپارید تا انگیزه خود را حفظ کنید.

«با انجام آن‌چه لازم است، سپس آنچه امکان دارد را شروع کنید. و ناگهان شما در حال انجام غیر ممکن ترین کارها هستید. – فرانسیس آسیزی

ابتدا مراقب چیزهای اجتناب ناپذیر باشید و سپس به سراغ کارهای دیگری که می توانید انجام دهید بروید. حتی زمانی که همه چیز سخت می شود به کار و حفظ انگیزه ادامه دهید، متوجه خواهید شد که می توانید کاری را انجام دهید که فکر می کردید نمی توانید انجام دهید.

«راز پیشرفت در شروع کار است. راز شروع این است که وظایف پیچیده و طاقت فرسا خود را به کارهای کوچک قابل مدیریت تقسیم کنید و سپس از اولین کار شروع کنید.

همانطور که در آخرین نقل قول توضیح داده شد، اگر می خواهید به چیزی برسید، باید شروع کنید. اگر می‌خواهید پیشرفت کنید، مهم‌تر است که فوراً شروع به فعالیت کنید. زمانی که شغل شما طاقت فرسا به نظر می رسد، وظایف خود را به کارهای کوچکتر تقسیم کنید و سپس به حفظ انگیزه ادامه دهید.

“وقتی برای بهتر شدن از آن‌چه هستیم تلاش می کنیم، همه چیز در اطراف ما نیز بهتر می شود.” – پائولو کوئیلو

اگر برای حفظ انگیزه در محل کار به کمی مثبت اندیشی نیاز دارید، پس باید این نقل قول را به خاطر بسپارید. وقتی همیشه سخت کار می کنید و در حال رشد هستید، اطرافیان شما نیز این کار را خواهند کرد. این باعث ایجاد یک محیط کاری مثبت و آرام تر می شود و شما را با انگیزه نگه می دارد.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا