چرا نمی خواهم افسردگی بهتر شود؟

افسردگی دلیل این است که شما نمی خواهید بهتر شوید. افسردگی سیاه چاله ای از پوچی است که هر چیزی را که لمس می کند می بلعد. شادی، انگیزه و تمایل شما برای انجام کارهایی که باید انجام دهید را از بین می برد. لذت بردن از زندگی، یافتن شادی یا آرامش، یا حتی احساس غم و اندوه را دشوار می کند. آن وقت است که می دانید بد است. افسردگی آنقدر بد است که حتی نمی توانید غمگین شوید. شما فقط احساس پوچی، بی حسی می کنید، انگار هیچ چیز ارزشمند نیست، هیچ چیز معنی دار نیست، هیچ چیز مهم نیست. در این مقاله از همکده به این سوال پاسخ می دهیم که چرا نمی خواهم افسردگی بهتر شود؟

مرکز مشاوره همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران شناخته می شود. این مرکز در کنار خدمات حضوری، ارائه دهنده مشاوره تلفنی روان شناسی است.

چرا نمی خواهم افسردگی بهتر شود؟

تلاش برای بهتر شدن چه فایده ای دارد؟ افسردگی به من می گوید که قرار نیست باشم. تلاش کردن چه فایده ای دارد؟ به هر حال همه چیز خراب می شود. هیچ کدام از اینها چه فایده ای دارد؟ هیچ شادی، آرامش، رنگ، اشتیاق وجود ندارد. عشق سایه رنگ پریده هر چیزی است که باید باشد. تنهای تلخ و خالی بی پایان، درست است؟ این یک ایده کاملاً وحشتناک است که بر احساسات یا انگیزه خود برای رسیدن به موفقیت تکیه کنید. هر موفقیتی!

افراد سالم از نظر عاطفی نیز همیشه انگیزه ندارند. خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که حوصله انجام کار را ندارند، تمایلی به حضور در مسئولیت ندارند، نمی‌خواهند با هر کاری که با آن سروکار دارند سر و کار داشته باشند. راز این است که شما به هر حال این کار را انجام می دهید. این احتمال وجود دارد که احساس نکنید می خواهید بهتر شوید زیرا افسرده هستید، و این کاری است که افسردگی انجام می دهد. این احساسات را از شما می گیرد. آنها را می دزدد و زیر کوهی از احساسات منفی مانند پوچی، تنهایی و ناامیدی خفه می کند.

اما حدس بزنید چیست؟ شانس بهتر شدن وجود دارد! شما فقط باید انتخاب کنید که بدون توجه به احساستان به انجام کارهای درست ادامه دهید. به همان اندازه پیچیده می شود. برای رفع این فکرکه چرا نمی خواهم افسردگی بهتر شود روش هایی موجود است.

برای رفع افسردگی و بهبود آن چه کار کنم؟

من یک لیست مستقیم و واضح از نحوه ادامه به شما ارائه خواهم کرد. بدون نیاز به احساسات. این تکنیک ها برای رفع افسردگی و این حس که چرا نمی خواهم افسردگی بهتر شود بسیار کمک می کند.

با یک متخصص بهداشت روان مشورت کنید

اگر از افسردگی رنج می برید، باید با یک متخصص سلامت روان در مورد آن صحبت کنید. دلیل آن این است که امروزه افسردگی به قدری شایع و کمرنگ شده است که می توانید برای مقابله با مشکلات خود توصیه های بسیار بدی از عموم مردم دریافت کنید. علاوه بر این، انواع مختلفی از افسردگی وجود دارد. افراد به دلایل مختلف افسردگی را تجربه می کنند. و دلیل اینکه شما افسردگی را تجربه می کنید تا حد زیادی نحوه درمان آن را نشان می دهد.

فردی که به دلیل داشتن شغل بد دچار افسردگی موقت می شود، ممکن است فقط به شغل دیگری نیاز داشته باشد و خلق و خوی او بهبود یابد. اما شخصی که یکی از عزیزانش فوت کرده است، که به دلیل درگذشت عزیزش غمگین و افسرده است، ممکن است به مشاوره غم و اندوه و ابزارهایی نیاز داشته باشد تا به او کمک کند تا از دست دادن خود را پردازش کند. و با این حال، افراد دیگر ممکن است نوعی اختلال افسردگی داشته باشند که برای تحت کنترل درآوردن آن به درمان و درمان متمرکز نیاز دارد.

شما باید در وهله اول دلیل افسردگی خود را بفهمید تا بتوانید درمان مناسب را دنبال کنید. ساده ترین راه برای انجام این کار این است که به یک متخصص سلامت روان مراجعه کنید و صادقانه در مورد آنچه تجربه می کنید با آنها صحبت کنید.

تمام قرارهای پزشک و درمان خود را نگه دارید

برای رفع این مطلب که چرا نمی خواهم افسردگی بهتر شود باید به مولفه های زیادی توجه کنید. صادقانه بگویم من هرگز افرادی را که از درمان لذت می برند درک نکرده ام. درمان فوق‌العاده ناراحت‌کننده بود، باعث می‌شد در بسیاری از مواقع احساس آسیب‌پذیری و بدی داشته باشم. «لذت‌انگیز» کلمه‌ای نیست که برای توصیف آن استفاده کنم. اما با وجود اینکه لذت بخش نبود، کاملا ضروری بود. من مجبور شدم بسیاری از رفتارهای منفی، تحریفات شناختی و عادت های بدی را که با زندگی طولانی مدت با یک بیماری روانی درمان نشده ایجاد کرده بودم، طی کنم و به آنها رسیدگی کنم. ممکن است مجبور شوید این کار را نیز انجام دهید.

این واقعیت که احساس وحشتناکی دارد، نشانگر خوبی است که شما در جای درستی هستید و کار درست را انجام می دهید. پیشرفت معنادار اغلب احساس خوبی ندارد. در مورد ورزش هم همینطوره. ممکن است برای مدتی درد داشته باشید، اما بدنتان قوی‌تر می‌شود، بیشتر به آن عادت می‌کنید و بهبود می‌یابید. قرار ملاقات ها را نادیده نگیرید مگر اینکه کاملاً مجبور باشید.

برای رفع این فکر که چرا نمی خواهم افسردگی بهتر شود، یک برنامه روتین داشته باشید

کلمه روتین جالب است. نشان دهنده کاری است که ما انجام می دهیم زیرا این همان کاری است که ما انجام می دهیم. زمانی که افسردگی دارید این یک چیز فوق العاده مفید است زیرا برای انجام کارها به احساسات یا انگیزه خود متکی نیستید. شما کار را انجام می دهید زیرا این همان کاری است که شما انجام می دهید. حتی اگر فقط در حال انجام باشد، شما هنوز در حال انجام آن هستید، و این چیزی است که به شما کمک می کند تا زندگی خود را از چرخیدن کامل به سمت هرج و مرج دور نگه دارید.

از خود بپرسید، چه کاری باید انجام دهم؟ چند پیشنهاد: داروهای خود را مصرف کنید (در صورت وجود)، حداقل یک وعده غذایی بخورید و دندان های خود را مسواک بزنید. به خود اجازه ندهید که آنها را اختیاری ببینید. فقط هر زمان که انرژی لازم برای انجام آنها را پیدا کردید آنها را انجام دهید.

به تلاش خود ادامه دهید

اگر می خواهید این فکر را از خود دور کنید که چرا نمی خواهم افسردگی بهتر شود، حتما تلاش خود را ادامه دهید. بازیابی یک مسیر خطی نیست. مردم همه جا به عقب و جلو، بالا و پایین می روند. درمان هر مشکلی که با آن دست و پنجه نرم می‌کنید، از بین بردن عادت‌های بد، یادگیری مجدد و جایگزینی آنها با عادت‌های خوب، انتخاب بهتر و بهبود، زمان و ثبات لازم است. این به ندرت برای کسی یک فرآیند سریع است. و بیشتر درمان‌های سلامت روان در وهله اول حتی سریع نیستند. آنها نمی توانند به این دلیل باشند که درمان های خاصی باید به طور سیستماتیک انجام شوند. در غیر این صورت، همه چیز می تواند خیلی سریع فاجعه آمیز شود.

آیا متخصص سلامت روان خود را دوست ندارید یا احساس می کنید که به شما گوش نمی دهند؟ اتفاق می افتد. یک مورد جدید پیدا کنید. اگر در یک مرکز یا در یک گروه دیده می شوید، فقط به متخصص بگویید. آنها باید بتوانند شما را به شخص دیگری در گروه ارجاع دهند. به این دلیل که افسرده و ناامید هستید از تلاش دست کشیدید؟ اتفاق می افتد. افسرده باش، ناامید باش، اما دست از تلاش برندار. بلند شوید، به قرارهای خود بروید، کارهایی را که می توانید انجام دهید، انجام دهید و به تلاش خود ادامه دهید.

شما قدرت و توانایی انجام این کار را دارید. اجازه ندهید افسردگی یا افراد وحشتناک شما را متقاعد کنند که نمی توانید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی انجام کارهای درست متمرکز بمانید، نه آنچه را که احساس می کنید، نه آنچه که مغزتان در لحظه به شما می گوید، نه آن چیزی که افراد آشغال در زندگی شما ممکن است به شما بگویند.

برای رفع این تفکر که چرا نمی خواهم افسردگی بهتر شود، به خود ایمان داشته باشید

شما می توانید این تفکر را از خود دور کنید. من به شما باور دارم. شما هم به خود باور داشته باشید. من مجبور نیستم شما را بشناسم تا به شما ایمان داشته باشم. من سالها را در بدبینی و منفی بافی خودم مدفون کردم. آیا می دانید چرا اکثر مردم در کاری که قصد انجام آن را دارند موفق نمی شوند؟ به این دلیل است که آنها یا به خود شک دارند، یا دیگران آنها را متقاعد کرده اند که نمی توانند به هدف خود برسند. و این مزخرف است شما قدرتمندتر از آن چیزی هستید که ممکن است تصور کنید، یا اینکه بیماری روانی شما به شما اجازه می دهد باور کنید.

همه خیلی سریع به ما می گویند که چه کارهایی نمی توانیم انجام دهیم، اغلب به دلیل کوچک بودن خودشان. من به شما می گویم که می توانید. پس برخیز، کمک بگیر و از آن عبور کن. تو متوجهش شدی.

هنوز مطمئن نیستید که چرا برای افسردگی خود کمک نمی خواهید؟ امروز با یک درمانگر صحبت کنید که می تواند دلایل را روشن کند و شما را متقاعد کند که به دنبال راهی برای بهبودی باشید. برای ارتباط با یکی از درمانگران باتجربه در مرکز مشاوره همکده اقدام کنید.

 

 

 

منابع
aconsciousrethink

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا