پرسشنامه مشاوره قبل از ازدواج چگونه است؟

ازدواج یک موضوع مهم برای آینده هر فردی است. یکی از انتخاب های مهم ما در زندگی تایید فرد مناسب برای ادامه زندگی است. هیچ فردی دوست ندارد ازدواج ناموفقی داشته باشد. از آن سمت هم همه ما دوست داریم در زندگی به آرامش و خوشبختی برسیم. بنابراین از ابتدای جوانی همه تلاش مان را می کنیم تا زندگی زیباتری برای خود بسازیم. طبیعتاً کمک خانواده می تواند مسیر ما را هموار تر کند.

اما در ارتباط با موضوع ازدواج هر چه قدر هم که خانواده به شما کمک کند انتخاب نهایی با شماست. در این زمینه مشاوره می تواند کمک بسیاری بکند. مشاوران ازدواج شما را در مسیر های مختلفی راهنمایی می کنند. آن ها با دادن پرسشنامه مشاوره قبل از ازدواج به شما و همسرتان کمک می کنند. ازدواج می تواند باعث پیشرفت افراد هم در محل کار و هم در ادامه زندگی شود. در ادامه می خواهیم ببینیم که پرسشنامه مشاوره قبل از ازدواج چگونه است؟

در مقاله های قبل گفتیم که یکی از استرس های که به افراد خصوصا زوجین وارد می شود استرس های ناشی از کودکان است. این بدان معنی نیست که کودکان دارای استرس باشند بلکه به این معنی اینکه رفتار های آن ها یا واکنش های آن ها نسبت به اتفاقات مختلف ممکن است باعث ایجاد استرس در والدین شود. راه های درمان استرس در دنیای روان شناسی بسیار زیاد است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  آنلاین روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با پرسشنامه مشاوره قبل از ازدواج چگونه است؟ صحبت کنیم.

شناخت با همسرتان قبل از ازدواج

پرسشنامه مشاوره قبل از ازدواج چگونه است؟

قبل از ازدواج، شما و همسرتان باید یکدیگر را بشناسید. شما باید درک کنید که در این نوع رابطه با چه چیزی درگیر هستید. ازدواج مهم است، و این چیزی است که می خواهید قبل از انجام آن از فرد مقابل مطمئن شوید. این  که کاملاً آن را درک کرده اید مهم است. پس چه کار می کنید؟ یک پرسشنامه مشاوره قبل از ازدواج می تواند به شما کمک کند تا اطلاعات مورد نیاز خود و شریک زندگی خود را بدست آورید. برخی از این سوالات و آن چه باید قبل از هر دو در مورد ازدواج بدانید را بررسی کنید.

پرسشنامه مشاوره قبل از ازدواج

قبل از ازدواج، اولین کاری که باید انجام دهید این است که به پرسشنامه ای قبل از ازدواج بپردازید. این فرآیندی است که به هر دوی شما کمک می کند. در واقع باعث می شود بفهمید آیا در برابر موضوعات مهم زندگی به یک شکل برخورد می کنید یا خیر؟ و با مواردی که لزوماً در مورد آن ها موافق نیستید، چگونه برخورد می کنید. بنابراین به این سوالات نگاه کنید و قبل از انتخاب هایی که بر کل آینده شما تأثیر می گذارد، چند مورد دیگر را در نظر بگیرید.

آیا شما بچه می خواهید؟

این چیزی است که اکثر مردم نسبت به آن حساسیت شدیدی دارند. مردم به طور کلی یا بچه می خواهند یا نمی خواهند، و اگر چه ممکن است این احساسات تغییر کنند. اما اغلب تغییر احساسات اتفاق نمی افتد. شما می خواهید مطمئن شوید که در مورد این برنامه ها با شریک خود صحبت می کنید.

آیا برای کار خود نقل مکان می کنید؟

دریابید آیا شریک زندگی شما به نقل مکان علاقه دارد یا خیر و آیا شما نیز با جابجایی موافق هستید؟. آیا ترجیح می دهید به هر دلیلی در جای خود بمانید؟ اگر شریک زندگی شما آماده حرکت است و شما این کار را نمی کنید، ممکن است در دراز مدت کمی مشکل ایجاد کند.

چگونه امور مالی را مدیریت خواهید کرد؟

پرسشنامه مشاوره قبل از ازدواج چگونه است؟

آیا شما و همسرتان می خواهید حساب های جداگانه داشته باشید؟ آیا یکی از شما یا دیگری مسئول همه قبض ها خواهد بود؟ در پرسشنامه مشاوره قبل از ازدواج از شما سوال می شود که آیا قبض ها را به طور مساوی تقسیم می کنید؟ این ها نکاتی است که قبل از ازدواج باید به آن ها فکر کنید. بنابراین وقتی همه چیز شروع می شود هیچ یک از شما دچار مشکل نمی شوید.

وضعیت مالی شما چطور است؟

درباره وضعیت مالی خود در حال حاضر، از جمله بدهی های احتمالی و نحوه مدیریت پول خود بحث کنید. دانستن این که چگونه با پول خود کار می کنید و آیا مسئولیت پذیر هستید یا خیر، برای همسرتان قبل از ازدواج مهم است.

وظایف خانگی شما چیست؟

آیا یکی از شما مسئول مراقبت از خانه است؟ چگونه شما کارهایتان را به روشی خاص تقسیم می کنید؟ چه مواقعی می شود که هر دو مسئول همه کارهای خانه هستید؟ آیا هر دوی شما در مورد این که هر کدام از کارهای خانه را انجام می دهند، توافق دارید؟ دانستن این امر می تواند به شما در جلوگیری از مشکلات بعدی کمک کند. یکی از شما تصور می کند مسئول چیز خاصی است. این گونه سوالات در پرسشنامه مشاوره قبل از ازدواج مهم است.

در ازدواج انتظار چه چیزی را دارید؟

پرسشنامه مشاوره قبل از ازدواج چگونه است؟

آیا انتظارات خاصی از یکی از شما وجود دارد؟ آیا می خواهید شریک زندگی خود کارهای خاصی را در رابطه انجام دهد یا انتظار دارید کارهای خاصی را انجام دهید؟ این که بدانید قبل از ازدواج چه انتظاری دارید مهم است. در واقع باعث می شود تا هیچ کدام از شما بعداً ناامید نشوید.

چگونه تعارضات را حل خواهید کرد؟

آیا با بحث درباره مشکلاتی که ممکن است داشته باشید موافق هستید؟ رفتن به مشاوره چطور؟ آیا با راه حل های خاص یا روش های یافتن راه حل موافقت می کنید؟ دانستن استراتژی مقابله با درگیری ها و نحوه واکنش شما به مشکلات برای شما و شریک زندگی شما مهم است.

مهم ترین سوال پرسشنامه مشاوره قبل از ازدواج: خیانت برای شما چه معنایی دارد؟

در حالی که یکی از شما خیانت را فقط رابطه جنسی می داند، دیگری ممکن است فکر کند که پارامترهای احساسی وجود دارد. درک آن چه شما به عنوان خیانت فکر می کنید می تواند شما را از عبور ناخواسته از خطی که شریک زندگی شما مهم می داند، باز دارد.

انتظارات شما از محبت به یکدیگر چیست؟

در روزهای پس از ازدواج، هر دوی شما مشغول انجام اکار، مراقبت از خانه و خانواده خواهید بود. محبت را می توان به راحتی در کنار همه این ها قرار داد. محبت مااند خرید بک جنس نیست. می توان آن را به روش های دیگر بیان کرد. آیا می خواهید شریک زندگی شما در یک روز معمولی از هفته محبت خود را به شما نشان دهد؟ چه چیزی شما را در یک شب عاشقانه قرار می دهد؟ چه نوع لمسی و کجا باعث می شود احساس کنید خاص و دوست داشتنی هستید؟

بودجه بندی را چگونه اداره می کنیم؟

این شانس خوبی است که عادت های صرفه جویی و پس انداز شما دقیقاً با یکدیگر مطابقت نداشته باشند. چگونه قبض ها را در  خانواده پرداخت خواهید کرد؟ آیا یک حساب فقط کار می کند؟ یا بهتر است حساب های جداگانه ای با یک حساب برای صورت حساب های مشترک داشته باشیم؟ چقدر پول به صندوق اضطراری اختصاص می دهید؟ بودجه بندی ضروری به چه معناست؟ مشاوران معمولا در پرسشنامه مشاوره قبل از ازدواج با این سوالات کمک رسانی می کنند.

چگونه در مورد هزینه مواد غذایی و هزینه های شخصی تصمیم گیری می کنیم؟

پرسشنامه مشاوره قبل از ازدواج چگونه است؟

بسیاری از برنامه های نرم افزاری با بودجه خوب وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا پول خود را عاقلانه خرج کنید. همچنین هزینه های اضافی را بپردازید. چه مقدار پول معقول برای تهیه مواد غذایی هفتگی وجود دارد؟ چقدر می خواهید برای پوشاک شخصی، نیازهای کاری، وسایل خانه، تعمیرات خودرو و پس انداز شخصی اجازه دهید؟

آیا مقداری بدهی در زندگی داریم؟یا به هر قیمتی قرار است بدون بدهی زندگی می کنیم؟

یک یا چند نفر از شما ممکن است مقداری بدهی به ازدواج خود تحمیل کنید. آیا قصد دارید آن را در اسرع وقت پرداخت کنید؟ چه برنامه ای برای اطمینان از پرداخت آن وجود دارد؟ آیا یکی از شما دو نفر یک یا چند کارت اعتباری دارید؟ کدام یک از شما به تازگی حداقل موجودی را پرداخت کرده اید؟ چه زمانی می توانید زندگی بدون بدهی داشته باشید؟ اگر چنین است، چگونه و چه زمانی می توانید آن را محقق کنید؟

هر هفته چند بار غذای بیرون می خوریم؟

غذا خوردن در خارج از خانه می تواند مفید یا مضر باشد. اگر انتخاب های اشتباهی انجام دهید، سلامتی شما به خطر خواهد افتاد. آیا هدفی برای غذا خوردن تا آنجا که ممکن است در خانه خواهید داشت؟ چند بار می توانید با غذا خوردن خارج از خانه موافقت کنید؟ آیا برنامه تخفیفی در مکان مورد علاقه خود دارید؟ آیا می توانید از کوپن برای کاهش برخی از هزینه های غذا خوردن در بیرون استفاده کنید؟

کارهای خانه را چگونه تقسیم می کنید؟

چه یک خانه زیبا، یک آپارتمان کوچک، یا یک کابین داشته باشید، خانه ها نیاز به نظافت و نگهداری دارند. آیا کارهای خانه را به دو بخش تقسیم می کنید؟ این سوال مهمی در پرسش نامه مشاوره قبل از ازدواج است. چه کسی ظرف ها را تمیز می کند؟ چه کسی مواد غذایی را خریداری می کند؟

https://www.regain.us/advice/engagement/the-premarital-counseling-questionnaire-you-need/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا