هجده کاری که افراد با ذهن قوی انجام می دهند

ما در این مقاله از وب سایت مرکز مشاوره همکده قصد داریم وقت خود را صرف صحبت در مورد عادت هایی کنیم که قدرت ذهنی شما را به چالش می کشند. به هر حال، فقط یک عادت بد لازم است تا شما را از رسیدن به بزرگترین پتانسیل خود باز دارد. اما علاوه بر ترک این عادت‌های بد، انجام تمرین‌هایی که ماهیچه‌های ذهنی شما را تقویت می‌کنند نیز مهم است، زیرا با کار سخت و فداکاری می‌توانید مغز خود را برای عملکرد در اوج خود آموزش دهید. هدف ما در این مقاله ارائه هجده کاری که افراد با ذهن قوی انجام می دهند می باشد. اگر شما در این مسیر نیاز به کمک دارید می توانید به کارشناسان مرکز مشاوره همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره مراجعه کنید. مرکز همکده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی را ارائه می دهد.

هجده کاری که افراد با ذهن قوی انجام می دهند

افراد مختلف در زندگی خود فعالیت های گوناگونی را انجام می دهند. کار های بسیاری در مسیر زندگی آن ها وجود دارد که باعث می شود ذهنیت شان قوی تر شود. اگر شما هم می خواهید ذهن خود را به مسیر قوی شدن پیش ببرید باید برخی از فعالیت ها و کار ها را انجام دهید. در ادامه ما برای شما لیستی از هجده فعالیت اساسی ارائه داده ایم که عموم افراد با ذهنیت قوی انجام می دهند. این موارد به شرح زیر هستند:

شکرگزاری را تمرین می کنند

شمردن موهبت های آنها به جای بارهایشان به افراد قوی از نظر ذهنی کمک می کند تا زندگی را در چشم انداز خود نگه دارند. انتخاب آنها برای قدردانی در خلق و خو و رفتار آنها می درخشد. شکرگذاری باعث می شود تا ذهن به سمت و سوی مثبت تری پیش برود. به جای انرژی منفی، داشتن انرژی مثبت شکرگزاری تامین کننده شرایط ویژه ای خواهد بود.

قدرت شخصی خود را حفظ می کنند

افراد قوی ذهنی به افراد منفی قدرت پیشروی نمی دهند. آنها از سرزنش کسی برای عقب نگه داشتن یا پایین کشیدن آنها خودداری می کنند. با حذف قدرت شخصی است که می توان با تمام شرایط منفی مبارزه کرد. این گزینه یکی از مهم ترین موارد در میان هجده کاری که افراد با ذهن قوی انجام می دهند می باشند. این امر دارای اهمیت بسیار زیادی در مسیر موفقیت شخصی و قدرت ذهنی افراد می باشد.

افراد با ذهن قوی چالش ها را می پذیرند

افراد قوی ذهنی، ناملایمات را فرصتی برای قوی تر شدن می دانند. با هر مانعی که بر آن غلبه می کنند، به توانایی خود برای بهتر شدن اعتماد می کنند. چالش ها در زندگی افراد دارای ذهنیت قوی صرفا مسیری در زندگی است که آن ها را به سمت و سوی بهتری پیش می برد. با این کار افراد قوی می توانند در مسیر موفقیت گام های محکم تری بردارند.

روی چیزهایی که می توانند کنترل کنند تمرکز می کنند

افراد قوی ذهنی با تمرکز بر چیزهایی که می توانند کنترل کنند، سازنده و موثر باقی می مانند. آنها به جای اینکه انرژی خود را با نگرانی درباره وقوع طوفان هدر دهند، تلاش خود را برای آماده شدن برای آن به بهترین شکل ممکن سرمایه گذاری می کنند. تمرکز بر مواردی که قدرت کنترل آن ها موجود است منجر به اتفاقات مثبتی در اطراف ما می شود.

آنها مرزهای سالمی را تعیین می کنند

یکی از بهترین گزینه ها در میان هجده کاری که افراد قوی انجام می دهند، مرزهای سالم و درست است. ایجاد مرزهای عاطفی و فیزیکی سالم به افراد قوی از نظر ذهنی فضای لازم برای رشد را می دهد. آنها حاضرند نه بگویند، حتی اگر این به معنای ناامید کردن دیگران باشد.

افراد با ذهن قوی ریسک های حساب شده ای می پذیرند

افراد قوی ذهنی احساسات خود را با منطق متعادل می کنند تا خطراتی را که با آن روبرو هستند محاسبه کنند. آنها مایلند از منطقه راحتی خود خارج شوند و به دنبال فرصت هایی باشند که به آنها در رسیدن به اهدافشان کمک کند.

افراد با ذهن قوی با گذشته صلح می کنند

افراد قوی از نظر ذهنی به گذشته فکر می کنند تا بتوانند از آن درس بگیرند، اما در آن کوتاهی نمی کنند. آنها از زندگی پشیمانانه امتناع می ورزند و می توانند کینه ها را رها کنند. رها کردن کینه ها و کدورت ها به آن ها کمک می کند تا در این مسیر قوی شده و با قدرت بسیاری پیش بروند. زمانی که این افراد کینه ها را رها می کنند و با گذشته خود آشتی می کنند، می توانند بار سختی ها و چالش ها را رها کرده و به جای آن بر آینده خود متمرکز شوند. این تمرکز منجر به نتیجه بسیار مثبتی برای آن ها خواهد شد.

افراد با ذهن قوی از اشتباهات خود درس می گیرند

یکی از بهترین گزینه ها در میان هجده کاری که افراد با ذهن قوی انجام می دهند این است که از اشتباهات خود درس بگیرند. افراد قوی ذهنی بر یادگیری از اشتباهات خود تمرکز می کنند. آنها مسئولیت کامل رفتار خود را می پذیرند و تصمیم می گیرند به شیوه ای سازنده به جلو حرکت کنند. زمانی که این اتفاق می افتد، مسیر موفقیت هموار تر می شود. چرا که هر خطا و اشتباهی پلی به سوی آینده بهتر و محکم تر خواهد شد. این کار حتی از افسردگی و اضطراب ها هم جلوگیری می کند.

آنها تعریف خود را از موفقیت ایجاد می کنند

افراد قوی از نظر ذهنی به جای اینکه از خوش شانسی دیگران دلخور باشند، در شادی آنها سهیم هستند. آنها متوجه می شوند که دستاوردهای دیگران از دستاوردهای آنها نمی کاهد.

افراد با ذهن قوی شکست را فرصتی برای رشد می دانند

شکست بخشی از هر سفر طولانی به سوی موفقیت است. افراد قوی ذهنی این را می پذیرند و از هر شکست به عنوان فرصتی برای عاقل تر شدن استفاده می کنند. شکست می تواند پلی به سوی موفقیت های پیش روی افراد باشد. از این رو بهترین کار این است که از شکست ها فرصتی برای پیروزی ساخته شود.

زمانی را به تنهایی اختصاص می دهند

یکی از هجده کاری که افراد با ذهن قوی انجام می دهند این است که زمانی را به تنهایی اختصاص می دهند. افراد قوی ذهنی برای خلوت شدن با افکارشان وقت می گذارند. چه آنها در یک مجله بنویسند، چه مراقبه تمرین کنند، یا ساکت بنشینند و فکر کنند، می دانند که کمی خلوت برای رفاه آنها ضروری است. داشتن این خلوت باعث می شود تا بر تفکر تمرکز کنند. تفکری عمیق که می تواند منجر به شناخت آن ها از خود و همچنین زندگی شان می شود. در عین حال شرایط را به خوبی پیش می برد.

افراد با ذهن قوی  مسئولیت کامل زندگی خود را می پذیرند

افراد قوی ذهنی برای خود فرصت ایجاد می کنند. آنها وقت را تلف نمی کنند تا دنیا آنچه را که فکر می کنند به آنها بدهکار است به آنها بدهد. همین مسئله باعث می شود تا بیش از گذشته پیشرفت داشته باشند. افرادی که ذهنیت قوی دارند، قصور را به گردن دیگری نمی اندازند. بلکه آن ها با پذیرش شرایط زندگی خود می توانند گام های اساسی و درستی در این زمینه بردارند. این کار منجر به شناخت حقیقی آن ها خواهد شد.

پشتکار را تمرین می کنند

افراد قوی ذهنی می دانند که بهترین چیزها در زندگی ارزش انتظار را دارند. آنها هنگام تلاش برای اهداف خود صبر و استقامت نشان می دهند. این گزینه یکی از هجده کاری است که افراد با ذهن قوی انجام می دهند. پشتکار می تواند مسیر را هموار و سختی ها و چالش های پیش رو را ساده تر کند.

افراد با ذهن قوی باورهای ناسالم خود را اصلاح می کنند

افراد قوی از نظر ذهنی اجازه نمی دهند باورهای خود محدود کننده پتانسیل آنها را محدود کند. آنها می دانند که ذهن آنها می تواند بهترین دارایی یا بدترین دشمن آنها باشد.

انرژی ذهنی خود را عاقلانه مصرف می کنند

افراد قوی از نظر ذهنی به جای شکایت از چیزهایی که نمی توانند تغییر دهند یا اتفاقاتی که قبلاً رخ داده است را تکرار کنند، انرژی خود را صرف کارهای سازنده می کنند. آنها منابع محدودی مانند زمان و انرژی را برای چیزهایی که مفید نیستند هدر نمی دهند.

آنها خوش بینی واقع بینانه را تمرین می کنند

افراد قوی ذهنی مانند یک مربی مورد اعتماد با خود صحبت می کنند. آنها از باور پیش بینی های بدبینانه امتناع می ورزند و به خود اجازه نمی دهند بیش از حد اعتماد به نفس پیدا کنند.

افراد با ذهن قوی ناراحتی را تحمل می کنند

افراد قوی ذهنی از تحمل اندکی درد نمی ترسند. این افراد چه زمانی که پاهایشان خسته است به دویدن ادامه دهند و چه در برابر رضایت آنی مقاومت می کنند، این افراد حتی زمانی که ناراحت کننده است، خود انضباطی را تمرین می کنند.

به ارزش های خود وفادار می مانند

افراد قوی از نظر ذهنی اولویت های خود را مطابق با اعتقادات خود نگه می دارند. آن‌ها به اندازه کافی شجاع هستند که بر اساس ارزش‌های خود زندگی کنند، حتی زمانی که این انتخاب محبوب نیست. این گزینه را می توان آخرین مورد در میان هجده کاری که افراد با ذهن قوی انجام می دهند دانست.

آیا می خواهید بدانید که چگونه عادت های بدی که قدرت ذهنی شما را از بین می برند را ترک کنید؟ علاقه مند به یادگیری نحوه ایجاد قدرت ذهنی هستید؟ می توانید علاوه بر این موارد با متخصصان مرکز مشاوره همکده در ارتباط باشید.

 

 

 

منابع
psychologytoday

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا