نکات ذهن آگاهی برای زندگی در حال

ذهن آگاهی تمرین زندگی در لحظه حال است. وقتی حواس‌تان باشد، کاملاً از آنچه در اطرافتان و درونتان می‌گذرد آگاه هستید. نقل قول‌های ذهن‌آگاهی می‌تواند به ما کمک کند ذهن‌آگاهانه‌تر زندگی کنیم و از لحظه حال و تمرین ذهن‌آگاهی قدردانی کنیم. ذهن آگاهی همچنین به معنای پذیرش زندگی و عدم انتقاد یا قضاوت کردن است. در اصل، تمرین ذهن آگاهی ساده و سرراست است، اما ممکن است توسعه آن به زمان نیاز داشته باشد. داشتن الهام در قالب نقل قول های قدرتمند ذهن آگاهی می تواند به شما کمک کند تا مزایای تمرین را ببینید و به شما قدرت ادامه دادن در زندگی روزمره را بدهد. در این نوشته از همکده به بررسی نکات ذهن آگاهی برای زندگی در حال می پردازیم. اگر می خواهید زندگی خوبی تجربه کنید با مشاوره حضوری یا مشاوره تلفنی روان شناسی در همکده همراه شوید.

نکات ذهن آگاهی برای زندگی در حال

در این نوشته از همکده برخی از نقل قول های مورد علاقه خود را در مورد ذهن آگاهی با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. ما امیدواریم که آنها به شما الهام بخشند که ذهنی تر زندگی کنید و از هر لحظه لذت ببرید! عمیق‌تر فکر کردن در مورد معانی این نقل قول‌ها به شما انگیزه می‌دهد تا رفتارهای آگاهانه را هر روز تمرین کنید. با گذشت زمان، شما – و اطرافیانتان – واقعاً مزایای آن را احساس خواهید کرد. نکات ذهن آگاهی برای زندگی در حال که از بزرگان بیان شده است عبارتند از:

شما نمی توانید امواج را متوقف کنید، اما می توانید موج سواری را یاد بگیرید

این نکته از جان کابات زین است. جان کابات زین به طور گسترده ای به عنوان پدر ذهن آگاهی مدرن در غرب در نظر گرفته می شود. او همچنین بنیانگذار دوره اصلی کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی (MBSR) است. او به خاطر گفته ها و نقل قول های حکیمانه اش معروف بود، آنها نحوه برخورد با فراز و نشیب های زندگی را به خوبی خلاصه می کنند.

بسیاری از تغییرات و چالش های زندگی با امواج نشان داده می شوند. وقتی با دریاهای متلاطم روبرو می شویم، به جای غرق شدن در آنها می توانیم روی تخته موج سواری خود سوار شویم و با سوار شدن بر امواج یاد بگیریم که با آنها کنار بیاییم. ممکن است هر از گاهی از تخته‌های موج سواری خود بیفتیم، اما همیشه می‌توانیم دوباره از جای خود بلند شویم و با تمرین، یاد بگیریم که چگونه بهتر از قبل در آب‌های همیشه در حال تغییر زندگی حرکت کنیم.

در لحظه شاد باشید، کافی است. هر لحظه تمام چیزی است که ما نیاز داریم، نه بیشتر.

این گفته از مادر ترزا یکی از نکات ذهن آگاهی برای زندگی در حال است. این نقل قول ذهن آگاهی از راهبه و میسیونر مادر ترزا به ما می آموزد که از لحظه ابدی لذت ببریم و بیش از آنچه داریم نخواهیم. گاهی اوقات ممکن است سخت باشد که اکنون را به طور کامل در آغوش بگیریم، و نگران آینده نباشیم، اما این کلمات به ما یادآوری می کنند که باید تلاش کنیم و ساده و در اینجا و اکنون زندگی کنیم. همچنین به ما یادآوری می‌کند که برای آنچه داریم سپاسگزار باشیم، حتی اگر زیاد نباشد. با قدردانی بیشتر در زندگی، می توانیم یاد بگیریم که کمتر خود محور و مادی گرا باشیم و در کل از زندگی خود شادتر باشیم. بنابراین وقتی متوجه می شویم چه داریم و به جای تمرکز بر آنچه می خواهیم، ​​از آن قدردانی می کنیم

چیزهایی که در زندگی ما مهم هستند، خارق العاده یا بزرگ نیستند. آنها لحظاتی هستند که ما یکدیگر را لمس می کنیم

جک کورنفیلد با این نکته ما را برای زندگی در حال تربیت می کند. جک کورنفیلد یک معلم و نویسنده ذهن آگاهی است. او در سال 1975 انجمن مدیتیشن بینش (IMS) را به همراه شارون سالزبرگ و تارا براچ تأسیس کرد. او نقش کلیدی در معرفی ذهن آگاهی و مراقبه ذهن آگاهی به فرهنگ غربی داشت. این نقل قول نشان می دهد که پول یا چیزهای گران قیمت واقعاً مهم نیستند، داشتن آنها واقعاً خوب است، اما آنچه که بیش از همه مهم است زمانی است که به هم متصل می شویم و قلب اطرافیانمان را لمس می کنیم. وقتی احساسات دیگران را درک می کنیم و احساس خود را با آنها در میان می گذاریم، لحظه/ارتباط خاصی ایجاد می کند که می تواند برای همیشه با ما بماند.

نکات ذهن آگاهی برای زندگی در حال – تنها راه برای زندگی این است که هر دقیقه را به عنوان یک معجزه تکرار نشدنی بپذیریم

این نقل قول حواس‌آگاهی از معلم و نویسنده محترم تارا براچ اساساً می‌گوید که ما باید یاد بگیریم که زمان ما در زمین محدود است و باید از هر دقیقه نهایت استفاده را ببریم. این نقل قول همچنین به قدرت قدردانی اشاره می‌کند و نشان می‌دهد که باید برای هدیه زندگی و همه شگفتی‌هایی که به ارمغان می‌آورد سپاسگزار باشیم. وقتی مشکلات و افکار شروع به تیره کردن روحیه و ذهن شما می کنند، این نقل قول را به خاطر بسپارید و سعی کنید خود را به ایده قدردانی از لحظه لحظه وجودمان برگردانید.

نکات ذهن آگاهی برای زندگی در حال –  ما توسط افکارمان شکل می گیریم

ما همان چیزی می شویم که فکر می کنیم وقتی ذهن پاک است، شادی مانند سایه‌ای که هرگز رها نمی‌شود دنبال می‌شود. گوتاما بودا فهمید که ما همان چیزی هستیم که فکر می کنیم و روشی که در آن فکر می کنیم بسیار مهم است. بودن در لحظه حال راهی عالی برای دوری از افکار منفی و پذیرش افکار مثبت با قدردانی از تجربیات فعلی است. اما ما همیشه نمی توانیم از فکر کردن به گذشته یا آینده اجتناب کنیم.

وقتی رنج یا درد را به یاد می‌آوریم، بهتر است بپذیریم، ببخشیم و/یا به راه‌هایی برای ایجاد جایگزینی بهتر در آینده فکر کنیم. وقتی خاطرات مثبتی را به یاد می آوریم، معمولاً بهتر است به جای اینکه آرزو کنیم همه چیز به حالت سابق برگردد، با تشکر و قدردانی آنها را مورد خطاب قرار دهیم. درک کنید که افکار شما بر شخصی که تبدیل می شوید تأثیر می گذارد. برای تجربه شادی و قدردانی بیشتر، افکار شما باید ارزش های آن چیزها را منعکس کنند.

گرانبهاترین هدیه ای که می توانیم به دیگران تقدیم کنیم، حضور ماست

وقتی ذهن آگاهی کسانی را که دوستشان داریم در آغوش می‌گیرد، آنها مانند گل شکوفا می‌شوند. Thích Nhất Hạnh یک راهب بودایی، نویسنده و معلم تمرکز حواس است (که بسیاری از شاگردان او شامل Jon Kabat-Zinn هستند) که همچنین در سال 1967 توسط دکتر مارتین لوتر کینگ جونیور نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شد. حکمت Thích Nhất Hạnh نقل قول های بی شماری در مورد ذهن آگاهی ارائه کرده است، این نقل قول تماماً در مورد متمرکز ماندن و تمرکز بر آنچه که از یکدیگر می دهیم و دریافت می کنیم، علیرغم هرگونه تغییر یا ناراحتی در ذهنمان است. با جلب توجه خود به فرد مقابل، می توانید به او نشان دهید که در لحظه واقعی با او هستید. بعضی اوقات فقط حضور می تواند اضطراب زندگی را برای دیگری آرام کند.

ذهن مانند آب است. وقتی آشفته است دیدن آن دشوار است. وقتی آرام است، همه چیز روشن می شود

یکی از نکات ذهن آگاهی برای زندگی در حال روشن بودن ذهن است. پراساد این نقل قول را به عنوان استعاره ای از ذهن ارائه می دهد، طبیعت ذهن مانند آب می تواند توسط افکار و هرج و مرج آشفته و تیره شود. با این حال، ذهن شما این توانایی را دارد که این افکار را رها کند و در حالت سکون یا مکث به ذهنی آرام تبدیل شود. احساسات خود را درک کنید، اجازه دهید آنها آرام شوند و به نوبه خود شما قادر خواهید بود “ببینید” و واضح تر فکر کنید. فقط یک ثانیه نفس بکشید و هرج و مرج را از بین ببرید.

نکات ذهن آگاهی برای زندگی در حال – در قتل عام، شما می توانید مانند یک گل در سپیده دم شکوفا شوید

گاهی اوقات نقل قول های انگیزشی در سراسر جهان شناور هستند و هیچ کس وجود ندارد که آنها را ادعا کند. این خط به عنوان یک نقل قول مورد علاقه برجسته بود، اما متأسفانه نویسنده پیوند داده نشد. این نشان می دهد که حتی زمانی که با حوادث سخت یا اتفاقات غیرمنتظره در زندگی روزمره روبرو می شوید، می توانید پیشرفت کنید و از آن عبور کنید. سپس در پایان به چیزی زیبا و قوی تر از قبل شکوفا شده اید. این احساسات منفی یا رویدادهای بد در زندگی ما می توانند مانند موانعی به نظر برسند، با این حال، از آنها استفاده کنید تا متوجه شوید که آنها شما را تعریف نمی کنند و آنها فقط یک قدم در مسیر واقعی شما هستند تا جایی که می خواهید باشید.

شما گنجی در درون خود دارید که بی نهایت بزرگتر از هر چیزی است که جهان می تواند ارائه دهد

اکهارت توله آلمانی الاصل یک معلم معنوی و نویسنده است و یکی از افرادی است که در مورد ذهن آگاهی صحبت می شود. این یکی از آن جملات قدرتمندی است که باید در زندگی روزمره به یاد آوریم. همانطور که در زندگی روزمره شماست که با ارزش خود مبارزه مضطربی داریم. به خصوص در مواقع سخت، ما قدر خود و ارزش خود را نمی دانیم. این نقل قول به ما می گوید که درک عمیقی داشته باشیم که ما در واقع یک گنج هستیم،

نکات ذهن آگاهی برای زندگی در حال – تیر در قلب

اگر کسی بیاید و تیری به قلب شما بزند، ایستادن و فریاد زدن سر آن شخص بی‌ثمر است. خیلی بهتر است که توجه خود را به این واقعیت معطوف کنید که یک تیر در قلب شما وجود دارد. ا چودرون، معلم، نویسنده، راهبه و مادر بودایی، الهام بخش میلیون ها نفر در سراسر جهان است. با نمونه و پیام تمرین مهربانی در این دوران پرتلاطم تحت تأثیر قرار گرفته اند. وقتی اتفاقی می‌افتد، واکنش ما بلافاصله وارد عمل می‌شود و ما را وادار می‌کند تا به هر چیزی که به ما آسیب می‌زند سرزنش کنیم. با این حال، معمولا این بهترین اقدام نیست. می‌توانیم ببینیم که لزوماً به خود رویداد واکنش نشان نمی‌دهیم، بلکه به احساسی که در ما ایجاد می‌کند، واکنش نشان می‌دهیم. اگر از نظر عاطفی ما را تحت تأثیر قرار نمی داد، نیازی به انتقاد نداریم.

آیا می‌توانیم با دقت به فلش قلبمان نگاه کنیم و قبل از اقدام به آنچه اتفاق افتاده فکر کنیم؟ از بین بردن آن هیچ چیز خوبی نخواهد داشت و ممکن است آسیب بیشتری ایجاد کند. بنابراین، زمانی که بتوانیم به احساساتمان اجازه دهیم خود را نشان دهند و به یک مکان شفاف برسیم، می‌دانیم چه چیزی برای ما بهتر است و چه چیزی واقعاً ما را شفا می‌دهد.

افکار نهایی

نکات ذهن آگاهی برای زندگی در حال بسیار مهم هستند. اکنون هیچ راز واقعی زندگی وجود ندارد که بتوان آن را آموزش داد، اما می‌توانیم قدر شگفتی‌های زندگی را بدانیم و چشمانمان را باز کنیم تا ارزش خود و دیگران را ببینیم. چه تمرین روزانه تمرکز حواس داشته باشید و چه از فکر کردن به نقل قول های الهام بخش لذت می برید، امیدواریم حداقل یکی از این نقل قول ها برای شما طنین انداز باشد! آنها می توانند به گسترش تفکر شما در مورد احساس خود کمک کنند و شاید به شما در درک مواجهه با واقعیت کمک کنند.

 

 

 

منابع
mindowl

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا