نشانه های فردی که نمی خواهد با شما دوست شود چیست؟

نشانه های فردی که نمی خواهد با شما دوست شود. از آن جا که انسان ها تا حد زیادی موجودات اجتماعی هستند، علاقه و ارتباط با دیگران طبیعی است.

دوستی یکی از مهم ترین بخش های روابط در زندگی است. ما در طول زندگی با افراد زیادی در رابطه هستیم. اولین جایی که ارتباطات ما شکل می گیرند خانواده ما هست. دومین مکان برقراری ارتباط دوستان هستند. دوستان شما در واقع توسط خودتان انتخاب می شود. بنابراین اولین جایی که می توانید خودتان را در زمینه شناخت آدم ها بررسی کنید انتخاب دوست است. طبیعتاً اگر دوست مناسبی انتخاب کنید باعث پیشرفت شما خواهد شد. اما اگر دوستی از جنس روابط سمی را انتخاب کنید می تواند آینده شما را به خطر بیاندازد. در ادامه می خواهیم ببینیم که نشانه هایی که نشان می دهد کسی نمی خواهد با شما دوست شود چیست؟

دوستی های سمی می تواند به شما آسیب بزند. شادی بسیار در زندگی افراد مهم است. افرادی که در زندگی شادی بیشتری دارند موفقیت و پیشرفت آن ها بیشتر است. حال این که بگوییم پیشرفت یعنی چه و این که چگونه می توان آن را از چه مواردی تعریف کرد متفاوت است. پیشرفت کردن در زندگی بسیار مهم است و نیازمند تلاش هایی در بخش های مختلف زندگی است. همین شادی اگر دوستی شما سمی باشد یا این که با چیز های کوچک از بین رود آسیب خواهد دید. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با نشانه هایی که نشان می دهد کسی نمی خواهد با شما دوست شود چیست؟ صحبت کنیم.

چگونه بفهمیم کسی نمی خواهد با شما دوست شود؟

از آن جا که انسان ها تا حد زیادی موجودات اجتماعی هستند، طبیعی است که علاقه به همراهی و ارتباط با دیگران داشته باشیم. در حالی که دوست یابی و حفظ آن بخش مهمی از زندگی اجتماعی و روزمره شما است، اما پس از یک سن خاص، یافتن افراد همفکر که مایلند شادی ها، ترس ها، مهارت ها و نگرانی های خود را با شما در میان بگذارند کمی دشوار می شود. این ممکن است توضیح دهد که چرا پیدا کردن شخصی که به نظر می رسد علاقه زیادی به گذراندن اوقات فراغت با شما دارد، گاهی اوقات باعث هیجان بیش از حد می شود. این هیجان می تواند به طرق خاص و ناخواسته، شما را نسبت به مقاصد واقعی کسی در هنگام ارتباط با شما کور کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اگر با شخص جدیدی ملاقات کرده اید یا یک دوست قبلی دارید که او را دوست می دانید، مواقعی وجود دارد که ممکن است مطمئن نباشید که او به شما نگاه مشابهی داشته باشد. برای کمک به شما در شناسایی دوستان واقعی از طریق آشنایان صرف، ما نکاتی را درباره مواردی که باید مراقب آن ها باشید به اشتراک می گذاریم.

چگونه بفهمیم کسی نمی خواهد با شما دوست شود؟

نشانه های فردی که نمی خواهد با شما دوست شود چیست؟

در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت

شما همیشه به عنوان نفر اول دست به کار شوید

در حالی که نمی توان انکار کرد که زندگی روزمره ما می تواند بسیار شلوغ شود، ممکن است یک علامت هشدار دهنده باشد که در آن متوجه می شوید که دائماً باید اولین حرکت خود را با یک دوست فرضی انجام دهید، چه با تلفن، پیامک یا ایمیل. به این فکر کنید که چه کسی شروع کننده گفتگو است. وقتی چیزها را جمع می کنید و متوجه می شوید که 9 مورد از 10 (یا هر 10) دفعه برقرار شده است، تلاش شما انجام شده است، ممکن است طرف مقابل شما را دوست خود تلقی نکند.

وقتی با آن ها تماس می گیرید با اشتیاق پاسخ نمی دهند

در یک اعتصاب دیگر، شخصی می تواند نشانه هایی مبنی بر بی علاقگی خود در رابطه شخصی با شما را در نظر بگیرد که در طول تعاملات شما پاسخ می دهد. در جایی که این اتفاق می افتد، ممکن است متوجه شوید که آن ها به سوالات پاسخ یک کلمه ای می دهند، یا وقتی از شما می شنوند هیچ گونه اشتیاق واقعی ندارند.

نه این که کسی وقتی از شما خبر می گیرد مجبور است از شادی به صورت استعاری بپرد، اما دوستی یک خیابان دو طرفه است. اگر کسی همیشه به نظر می رسد که ترجیح می دهد کار دیگری انجام دهد، این نشانه آن است که ممکن است علاقه چندانی به دوستی نداشته باشد.

آن ها هنگام صحبت با شما مودب هستند اما اندازه گیری می شوند

با بررسی نحوه صحبت با او می توانید به او بگویید که علاقه چندانی به آشنایی بیشتر ندارد. در حالی که یک دوست ممکن است از زبان آرام استفاده کند ، چند جوک به اشتراک بگذارد، یا در غیر اینصورت با سبک قلب با هم ارتباط برقرار کند، شخصی که شما را دوست خود نمی داند ممکن است رسمی تر یا رسمی تر به نظر برسد و هنگام ملاقات با او در پاسخ های کوتاه پاسخ دهد. شخص را مجبور به گفتگو کنید.

آن ها از ملاقات اجتناب می کنند یا تمایل به لغو برنامه ها را دارند

متأسفانه یک راه مضر برای شناسایی کسی که به دوستی علاقه ندارد، این است که چقدر کم می توانید با او ملاقات کنید. پس از تلاش برای دعوت آن ها برای نوشیدنی، قرار در گالری، بررسی آپارتمان یا مناسبت دیگری، همیشه بهانه ای وجود دارد که توضیح می دهد چرا آنهاق نمی توانند در روز مشخص حضور پیدا کنند. در موارد بدتر، آن ها ممکن است موافقت کنند که با شما ملاقات کنند تا در روزهای مختلف به هر طریقی به تعویق بیفتند.

شما بیشتر از آن ها برای حفظ دوستی تلاش می کنید

نشانه های فردی که نمی خواهد با شما دوست شود چیست؟

تماس برای حضور در اتاق، ترتیب دادن جلسات، ارسال هدیه، ظاهر شدن برای اطمینان از آبیاری گیاه خانه خود و رفتارهای مشابه روش های ساده ای برای نشان دادن مراقبت شما از یک فرد است. اگر متوجه شدید که به طور معمول تلاش بیشتری برای دوستی انجام می دهید، یا نسبت به همسرتان محبت های نامتعادل زیادی انجام می دهید، این بدان معناست که آن ها تعاملات شما را چیز دیگری و معمولاً کمتر از دوستی می دانند.

آن ها در رسانه های اجتماعی با شما همکاری نمی کنند

برخی همیشه نشان نمی دهند که شما را به عنوان دوست نمی خواهند. توجه به تعاملات رسانه های اجتماعی شما با آن ها می تواند تصویر واضح تری از وضعیت واقعی رابطه شما ارائه دهد. اگر آن ها صحبت ها یا پست های فضای مجازی شما را تصدیق نکنند، یا شاید حتی سعی کنند نظراتی که در رسانه های اجتماعی خود می دهید را نادیده بگیرند، این بدان معناست که آن ها نمی خواهند در آن فضا با شما دیده شوند. دوری از رسانه های اجتماعی ممکن است بی اهمیت به نظر برسد، اما می تواند راهی معتبر برای تعیین احساسی است که شخص واقعاً نسبت به شما دارد.

توجه داشته باشید که همه از شبکه های اجتماعی به طور یکسان استفاده نمی کنند ، بنابراین تصور نکنید اگر کسی در فیس بوک یا اینستاگرام کمتر باز یا ارتباطی ندارد، دوست شما نیست.

آن ها فقط در مورد علایق خود صحبت می کنند

نشانه های فردی که نمی خواهد با شما دوست شود چیست؟

نکته ای در ارتباط با این زمینه

یک دوست می خواهد به نحوه برخورد شما، پروژه های هیجان انگیزی که روی آن کار کرده اید، گوش دهد، آن ها حتی ممکن است شما را از زندگی عاشقانه خود آزار دهند، اما شما همیشه احساس می کنید که این یک جلسه تعاملی است و نه یک جلسه درمانی. باید نقش شنونده خاموش را بازی کند.

چند راه برای شنونده برتر بودن و ایجاد دوستی های قوی تر

دلایل زیادی وجود دارد که چرا دوستی به عنوان بخشی ارزشمند از جامعه ما است. یک دوست واقعی در روزهای خوب در کنار شما است و در کمتر از دوره های گلگون کمک خواهد کرد. به همین دلیل است که هنگام انتخاب افرادی که بخشی از حلقه داخلی شما هستند باید مراقب باشید.

 

منابع
verywellmind.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا