نشانه های عدم نجات ازدواج

ازدواج موضوع بسیار مهم و حساسی است. هیچ وقت شما نمی توانید ازدواج را ساده بگیرید. گاهی اوقات عدم نجات ازدواج می تواند وابسته به عوامل مختلفی باشد. یک ازدواج که از اول بدون برنامه و ارتباط درست انجام شده باشد طبیعتاً روزی به مشکل برخواهد خورد. افرادی که قبل از ازدواج مشاوره زوجین را انجام نمی دهند بیشتر در معرض جدایی یا طلاق قرار می گیرند. نشانه های عدم نجات ازدواج را در ادامه برای شما خواهیم گفت. ممکن است روحیات همسر شما نیز تغییر کند. روابط عاشقانه در افراد مختلف متفاوت است. ‌

برخی از افراد توانایی ایجاد رابطه ندارند. در واقع آن ها نمی توانند خود را به شخصیتی برسانند که به غیر از رابطه جنسی به چیز دیگری فکر کنند. شخصیت در افراد مختلف متفاوت است. رابطه جنسی انواع مختلفی دارد. گاهی اوقات در اطرافیان خودمان کسی را می ببینیم که اعتیاد به روابط جنسی دارند. این گونه اشخاص باید برای درمان خود به مشاوره مراجعه کنند. مشاوره می تواند برای روابط جنسی به افراد مختلف کمک کند. در مقاله های قبل در ارتباط با روابط مختلف صحبت کردیم. در ادامه می خواهیم ببینیم که نشانه های عدم نجات ازدواج چیست؟

خوشبختی در زندگی و تاثیرات عدم نجات ازدواج

نشانه های عدم نجات ازدواج

در مقاله های قبل در ارتباط با این که شادی و خوشبختی چه تاثیری بر ذهنیت افراد دارد صحبت کردیم. ما گفتیم که شادی و خوشبختی می تواند بر ذهنیت و جسم افراد تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. امروز بررسی خواهیم کرد که چند دلیل برای ترک رابطه سمی و نحوه دریافت کمک چگونه است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با نشانه های عدم نجات ازدواج، صحبت کنیم.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

بدون صمیمیت فیزیکی که یک شراکت عاشقانه را از شراکت افلاطونی متمایز می کند، زوج های متاهل می توانند کم و بیش هم اتاقی شوند. اما اغلب، یک یا هر دو شریک زندگی به دلیل از دست دادن صمیمیت فیزیکی و عدم نجات ازدواج ناامید یا آسیب می بینند.

ازدواج یک فرایند مهم در زندگی است

ازدواج می تواند قلب شما را بشکند – به خصوص اگر فکر می کنید به انتهای راه رسیده اید. هیچ مسیر آسانی برای تصمیم گیری برای طلاق وجود ندارد، و مسیر جدایی برای هر کسی متفاوت است. اگر به این تصمیم دشوار فکر می کنید، باید تعیین کنید که آیا رابطه شما آنقدر سمی است که واقعاً فرایندذعدم نجات ازدواج برای آن ایجاد شده باشد

نکته ای در ارتباط با این زمینه

ممکن است تلاش کرده باشید تا با شریک زندگی خود کارها را حل کنید و از نظر ذهنی و عاطفی خسته شده باشید. ممکن است از خود بپرسید که چقدر کار بیشتری باید یا حتی می توانید برای رابطه خود انجام دهید. گاهی اوقات ارزش حفظ یک رابطه را دارد و گاهی اوقات عدم نجات ازدواج اتفاق می افتد. فقط شما پاسخ این سوال را می دانید که آیا بهتر است طلاق بگیرید. در زیر چند عاملی که باید در نظر گرفته شوند آورده شده است.

آیا ازدواج شما ارزش تلاش دارد؟

اگر شما و شریک زندگیتان به طلاق فکر می کنید، ممکن است سوالاتی از خود بپرسید و عواملی را قبل از تصمیم گیری در نظر بگیرید. اما چگونه می دانید که از نقطه بی بازگشت گذشته اید یا باید به کار روی رابطه خود ادامه دهید؟ پایان  به یک ازدواج می تواند فوق العاده پیچیده و چالش برانگیز باشد و عشق در یک رابطه می تواند این تصمیم را سخت تر کند. اعتراف به این که ممکن است دیگر شریک زندگی خود را دوست نداشته باشید می تواند دشوار باشد. اگر هنوز همدیگر را دوست دارید اما مسائل بزرگ و به ظاهر غیر قابل حلی وجود دارد که باعث می شود به جدایی فکر کنید، چه؟

نکته ای در ارتباط با این زمینه

متأسفانه، عشق ممکن است برای نجات یک ازدواج کافی نباشد، و این می تواند طلاق را بسیار دشوارتر کند. در حالی که فقط شما می توانید تصمیم بگیرید که آیا عدم نجات ازدواج شما قابل انجام است یا خیر . عواملی را بخوانید که ممکن است نشان دهد ازدواج شما از نقطه پس انداز گذشته است.

نشانه های عدم نجات ازدواج

برخی نگرانی‌های ازدواج، مانند سوء استفاده، وجود دارد که باید به‌طور مطلق معامله شکن باشد. با این حال، علائم بسیار بیشتری وجود دارد که چندان واضح نیستند. اگر به این فکر می کنید که آیا ازدواج شما می تواند یا باید نجات یابد یا خیر، باید هر یک از این مسائل هنوز جدی گرفته شود. به خاطر داشته باشید که تصمیم گیری در مورد جدایی یا عدم جدایی یک موضوع بسیار پیچیده و شخصی است. و همه علائم زیر به تنهایی نشان نمی دهد که رابطه شما نمی تواند بهبود یابد.

مطالعاتی در ارتباط با این زمینه

مقاله ای که در سال 2019 در خارج از دانمارک منتشر شد، بیشترین دلایل طلاق را از نمونه بیش از 2000 نفر نشان داد. آن ها فقدان عشق یا صمیمیت، مسائل ارتباطی، فقدان همدردی یا احترام یا اعتماد، بودند. عدم نجات ازدواج سخت است. اما برای بسیاری، سخت‌تر و دردناک‌تر است که از نظر عاطفی از شریک زندگی‌تان جدا باشید. در واقع، تلفاتی که روابط منفی بر سلامت جسمی و روانی وارد می کند، می تواند بسیار زیاد باشد. برخی از تحقیقات نشان می دهد که روابط منفی مزمن یا سوء استفاده آمیز حتی می تواند طول عمر شما را کوتاه کند.

سو استفاده و عدم نجات ازدواج

یک رابطه توهین آمیز احتمالاً غیرقابل نجات است و باید پایان یابد. سوء استفاده هرگز قابل قبول نیست و هیچ کس لیاقت آن را ندارد یا نباید مجبور باشد با آن زندگی کند. اگر در زندگی زناشویی خود با آزار و اذیت روبرو هستید، جستجوی حمایت بسیار مهم است. به خاطر داشته باشید که سوء استفاده همیشه فیزیکی نیست و می تواند به اشکال دیگر از جمله سوء استفاده عاطفی و کلامی باشد.

فقدان محبت یا صمیمیت

در حالی که ممکن است زوج‌ها در طول زندگی مشترک خود دوره‌هایی از صمیمیت فیزیکی کمتر و بیشتر را پشت سر بگذارند. ازدواج بدون رابطه جنسی می‌تواند نشانه‌ای از وجود مسائل اساسی باشد که باید حل شوند.

چند همسری

اگر شریک زندگی تان باعث شد که فکر کنید شما دو نفر تنها افراد ازدواجتان هستید، اما بعد متوجه می شوید که اینطور نیست – شما فریب خورده اید. علاوه بر این، دو همسری غیرقانونی است.

رفتار مجرمانه

پی بردن به سابقه جنایی شریک زندگی شما می تواند باعث عدم نجات ازدواج باشد، به خصوص اگر جنایت بسیار شدید باشد. نه تنها یک حس اعتماد ریشه کن شده است، بلکه حتی ممکن است بپرسید که آیا شریک زندگی خود را به خوبی می شناسید که فکر می کردید.

انتقاد مداوم

آیا شریک زندگی شما همیشه شما را تحقیر می کند؟ این می تواند برای سلامتی شما مضر باشد. یک مطالعه روانشناسی سلامت در سال 2020 نشان داد که کیفیت رابطه منفی پس از پنج سال – به ویژه شامل انتقادهای دریافت شده از طرف شریک زندگی – با خطر مرگ و میر افراد مسن مرتبط است.  روانشناسان بالینی دکتر. جان و جولی گاتمن برای پیش بینی پایان یک ازدواج از این نظریات استفاده می کنند. سنگ اندازی، رفتار تدافعی و تحقیر از دیگر نشانه های عدم نجات ازدواج است که باید در نظر گرفت.

اعتیاد درمان نشده

داشتن رابطه با کسی که به دنبال درمان اعتیاد خود نیست یا آشکارا انکار می کند، می تواند بسیار دشوار باشد. اعتیاد همچنین ممکن است به عوامل اخراج شغل شما کمک کند. بنابراین بر امور مالی تأثیر می گذارد، یا ریشه بیشتر مشاجرات بین شرکا باشد.

تغییر اولویت ها

اگر زمانی هر دوی شما می خواستید بچه داشته باشید یا به طور دائم به کشور دیگری نقل مکان کنید. اما اکنون نظر یکی از شما تغییر کرده است، ممکن است در بن بست قرار بگیرید. به طور مشابه، اگر اهداف و دیدگاه های شما در مورد زندگی دیگر همسو نباشد، ممکن است متوجه شوید که از نظر تدارکاتی ازدواج نمی تواند پایدار بماند.

خیانت و عدم نجات ازدواج

تجربه خیانت می تواند بسیار دشوار باشد. در حالی که این اثبات مشخص می کند که خیانت اغلب منجر به طلاق یا جدایی می شود، اما همیشه به این معنی نیست که این اتفاق خواهد افتاد.

مشکلات مالی

شاید شریک زندگی شما بدهی قابل توجهی را به رابطه وارد کرده باشد و در مورد آن پیشاپیش نبود یا اکنون دائماً بیش از حد خرج می کند. در هر صورت، نگرانی های مالی می تواند درگیری جدی در ازدواج ایجاد کند.

ناتوانی در سازش

سازش برای یک رابطه سالم ضروری است. اگر ازدواج شما کاملاً یک طرفه است و شریک زندگی شما در میانه راه برای ملاقات با شما تلاش می کند، ممکن است در یک رابطه مسموم باشید.

فقدان همدلی یا پشیمانی

شریکی که عذرخواهی نمی‌کند، مسئولیت اشتباهاتش را بر عهده نمی‌گیرد. یا سعی نمی‌کند بفهمد چه احساسی دارید، می‌تواند بسیار ناامیدکننده باشد. ممکن است احساس کنید که همیشه بیشتر در شراکت سرمایه گذاری می کنید و احساس می کنید نیازهای شما برآورده نمی شود.

منابع
وبسایت verywellmind

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا