نشانه های تغییر در زندگی غیرقابل انکار

همه ما لحظه‌ای را تجربه کرده‌ایم که از خود می‌پرسیم با زندگی‌ام چه می‌کنم؟ ناگهان متوجه می‌شوید که باید قبل از اینکه اوضاع به سمت سرازیری حرکت کند، تغییری ایجاد کنید. تشخیص اینکه زمان تغییر فرا رسیده است، کلید بازگرداندن زندگی شما به مسیر اصلی و گرفتن تصمیمات مثبت برای آینده است. برخی از نشانه‌های رایج را بخوانید که نشان می‌دهد وقت آن رسیده است که از فرصت استفاده کرده و تغییری ایجاد کنید. نشانه های تغییر در زندگی غیرقابل انکار را در این مقاله از وب سایت همکده بررسی کرده ایم. مرکز مشاوره همکده اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران می باشد. این مرکز ارائه دهنده خدمات حضوری و مشاوره تلفنی روان شناسی می باشد.

نشانه های تغییر در زندگی غیرقابل انکار

اگر تمایل دارید زندگی خود را تغییر دهید باید به موارد بسیار زیادی توجه کنید. با این حال نشانه های بسیاری وجود دارد که شما باید به آن ها توجه کنید. در حقیقت با توجه و دقت به این نشانه ها است که می توانید زندگی و حیات خود را تغییر دهید. این کار باعث شادی، خوشبختی و در نهایت دوری از اضطراب و افسردگی خواهد شد. در ادامه این نشانه ها را بیان خواهیم کرد.

شما حسود هستید

اگر به کسی که می‌شناسید حسادت می‌کنید و احساس می‌کنید زندگی ناعادلانه است، بهترین کار این است که تمرکز خود را به زندگی خود برگردانید و تغییری ایجاد کنید. زندگی همان چیزی است که شما از آن می سازید و حسادت به چیزهایی که دیگران دارند شما را به جایی نمی رساند. انرژی خود را به جای مقایسه با دیگران، روی خودتان متمرکز کنید. لحظه ای که شروع به سرمایه گذاری بیشتر روی خود می کنید و از زندگی جانشینی از طریق شخص دیگری دست می کشید، لحظه ای است که شروع به تغییر اوضاع برای بهتر شدن خواهید کرد.

شما خواب نیستید

یکی از نشانه های تغییر در زندگی غیرقابل انکار را در این بخش بررسی می کنیم. شما شب ها بیدار دراز می کشید و ذهن شما در حال فعالیت است. اضطراب های شما چنان بر شما تأثیر می گذارد که یا نمی توانید بخوابید یا شروع به نفوذ به رویاهای شما می کنند. وقتی خسته هستید نمی‌توانید 100 درصد کار کنید، بنابراین داشتن یک خواب خوب و منظم باید یکی از اولویت‌های شما باشد. سعی کنید عادات خواب خود را تغییر دهید، قبل از خواب یک صفحه نمایش را با کتاب عوض کنید، یا برای کمک به دور نگه داشتن افکار سخت، مراقبه کنید.

وزن شما تغییر کرده است

اضافه وزن یا کم وزنی، هر دو نشانه آن هستند که باید برای سلامتی خود تغییراتی ایجاد کنید. ممکن است در کار یا رابطه خود استرس داشته باشید و تمرکز خود را بر آنچه می خورید یا ورزش کافی ندارید متوقف کنید. سوءتغذیه و ایجاد تغییرات شدید در وزن شما می تواند سرآغاز انبوهی از مشکلات جدی تر در آینده باشد. هر چه عادات غذایی و ورزشی شما بدتر شود، از نظر روحی و جسمی احساس ناخوشایندی خواهید داشت. زمانی را برای تمرکز بر سلامت خود اختصاص دهید و سلامتی خود را بیش از هر چیز دیگری در اولویت قرار دهید.

یکی از نشانه های تغییر در زندگی غیرقابل انکار مشکلات پوستی است

مشکلات مربوط به پوست شما نشانه ای است که نشان می دهد چیزی از کار افتاده است. خواب، رژیم غذایی و استرس می‌توانند تأثیر زیادی بر ظاهر پوست ما داشته باشند، بنابراین اگر ناگهانی دچار جوش شدید، به برخی عادت‌هایی که ممکن است نیاز به تغییر آنها داشته باشید فکر کنید. اگر خسته و بی حال به نظر می‌رسید، احتمالاً به این دلیل است که هستید. پس شروع کنید برای مراقبت از خود، به این فکر کنید که چه چیزی مانع از خواب کافی شما می شود، شما را نگران می کند یا باعث استرس شما می شود.

از دوستان خود دوری می کنید

این نزدیک‌ترین دوستان ما هستند که ما را به بهترین شکل می‌شناسند و می‌توانند تشخیص دهند که مشکلی وجود دارد، حتی اگر خلاف آن را تظاهر کنیم. اگر احساس می‌کنید از دوستانتان دور می‌شوید، برنامه‌ها را لغو می‌کنید یا از تماس‌های آنها اجتناب می‌کنید، به احتمال زیاد به این دلیل است که می‌خواهید چیزی را از آنها پنهان کنید. اگر احساس ضعف دارید، منزوی کردن خود هرگز راه حلی نیست. دوستان شما آنجا هستند تا از شما حمایت کنند و شما را بالا ببرند، پس با آنها ملاقات کنید و در مورد چیزهایی که در ذهن دارید صحبت کنید. آنها افرادی هستند که می توانند به شما کمک کنند تا تغییرات مثبتی ایجاد کنید و شما را به مسیر درست برگردانند.

شما در حال خودتخریبی هستید

نشانه های تغییر در زندگی غیرقابل انکار در بخش های مختلف دیده می شوند. شما بیش از حد به مواد مخدر اعتیاد دارید، دوباره شروع به سیگار کشیدن کرده اید، با دوستانی که می دانید برای شما خوب نیستند، معاشرت می کنید. هر کاری که انجام می دهید، می دانید که خود را در موقعیت های بدی قرار می دهید و باید متوقف شود. شاید لازم باشد قبل از اینکه نیاز به ایجاد تغییر در زندگی خود را درک کنید، به پایین ترین سطح خود برسید. اگر عادت‌هایی در خود ایجاد می‌کنید که می‌دانید برای شما خوب نیستند و دیگر به عواقب آن فکر نمی‌کنید، پس در جایی هستید که باید تغییرات ایجاد شود.

اغلب شما این کارها را به این دلیل انجام می دهید که از مسئولیت یا آسیب به چیز دیگری فرار می کنید. اجازه ندهید این احساسات منفی بر زندگی شما حاکم شود، کنترل را پس بگیرید و شروع به انتخاب های مثبت برای بهتر شدن کنید.

احساس ترس می کنید

ترس از چیزی آشکارترین نشانه این است که یک تغییر باید اتفاق بیفتد. مثلاً ممکن است از کار یا تنهایی متنفر باشید. هر چیزی را نمی توانید تحمل کنید. پس کسب راهی برای تبدیل این احساس به چیزی مثبت در اولویت قرار دهید. شما شایسته احساس شادی، هیجان، و مشتاقانه منتظر روز خود هستید. اگر از چیزی می ترسید، فرصت را غنیمت بشمارید و تغییری را که به تعویق انداخته بودید، اعم از اینکه به دنبال شغلی جدید باشید یا گفت و گوی سخت با کسی، انجام دهید. شما می دانید که برای آن احساس بهتری خواهید داشت.

وضعیت عاطفی یکی از نشانه های تغییر در زندگی غیرقابل انکار

گیر افتادن در یکنواختی روزمره آسان است زیرا زندگی در مجموعه ای از قرارها، رفت و آمدها، و کارهای خانه تار می شود. اگر نمی توانید آخرین باری را که به خاطر چیزی واقعاً خندیدید یا از چیزی هیجان زده شدید را به خاطر بیاورید این یک یادآوری به موقع است که شما در ابتذال چیزها گم شده اید. آنقدر درگیر گذراندن روز نشوید که فراموش کنید آن روز را زندگی کنید. هر اتفاقی که دارید، همیشه باید برای شما و احساسی که دارید، زمانی باشد. تجربه شما از زندگی منحصراً متعلق به شماست، بنابراین فرصت استفاده حداکثری از آن را از دست ندهید.

از علاقه خودداری کرده اید

وقتی به آینه نگاه می نگرید و نمی توانید فردی را که به شما خیره شده است تشخیص دهید، نشانه آن است که علاقه خود را نسبت به خود از دست دادید. حتی زمانی که فایده‌ای در پوشیدن چیزی جز شلوار ورزشی یا شستن موهایتان نمی‌دانید، احساس خوب نسبت به خودتان به شما کمک می‌کند تا اعتماد به نفس داشته باشید تا هر آنچه را که زندگی به سرتان می‌آورد انجام دهید. وقت آن است که موجودیت خود را برگردانید و شروع کنید به توجهی که شایسته آن هستید.

شما با مردم درگیر هستید

ما اغلب احساسات خود را نسبت به افراد نزدیک به خود نشان می دهیم، و اگر متوجه شدید که با اطرافیان خود درگیر هستید، نشانه آن است که نیاز به تغییر در زندگی خود دارید. در واقع نشانه های تغییر در زندگی غیرقابل انکار هستند. حتی اگر این احساس را داشته باشید، جهان همیشه علیه شما نیست. به احتمال زیاد این یک ناامیدی درونی است که شما را نسبت به  دیگران عصبانی یا خشمگین می کند. اگر متوجه شدید که نسبت به افراد اطرافتان واکنش متفاوتی نشان می دهید، قبل از اینکه شروع به سرزنش دیگران به خاطر چیزی که فقط خودتان می توانید آن را برطرف کنید، ابتدا نگاهی به درون خود بیندازید.

انگیزه خود را از دست دادید

اگر انگیزه ای برای بلند شدن و ادامه روز خود ندارید، تغییر در هنجارها تنها چیزی است که باید آن را از بین ببرید. اشکالی ندارد که هر چند وقت یک بار یک روز تعطیل داشته باشید. به خودتان زمان بدهید تا آنچه را که باید احساس کنید را احساس کنید و برنامه ای برای بیرون آوردن خود از تاریکی در نظر بگیرید. از دست دادن انگیزه می تواند فقط به این دلیل باشد که بدن و ذهن شما به شما می گوید که برای شارژ مجدد به زمان نیاز دارد. از این فرصت استفاده کنید تا بی‌حرکت باشید و به راه‌هایی فکر کنید که روال خود را تغییر دهید و دوباره هیجان‌زده شوید.

راحتی بیش از حد یکی از نشانه های تغییر در زندگی غیرقابل انکار

اگر هر روز یکسان است و از خود راضی شدید، سعی کنید خودجوش باشید و راه هایی برای خارج شدن از منطقه امن خود پیدا کنید. اگر تجربیات جدیدی نداشته باشید نمی توانید به عنوان یک فرد رشد کنید. دنیای کاملی از چیزها برای یادگیری و افراد برای ملاقات وجود دارد. خود را به چالش بکشید تا با موقعیت های جدید روبرو شوید و ببینید زندگی می تواند شما را به کجا برساند.

شما بیش از حد به دیگران وابسته هستید

به همان اندازه که افراد دیگر زندگی ما را غنی می کنند، شما نباید به شخص دیگری اعتماد کنید تا زندگی شما را برای شما هدایت کند. بی انصافی است که با تحت فشار قرار ‘گیری یک رابطه یا تصمیم گیری خود بر شخص دیگری فشار بیاورید. مسئولیت تصمیمات و اقدامات خود را بپذیرید. این زندگی شماست، پس قبل از ایجاد تغییراتی که می خواهید مشاهده کنید، منتظر شخص دیگری نباشید.

 

 

منابع
aconsciousrethink

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا