معنی فکر کردن به کسی از گذشته

معنی فکر کردن به کسی از گذشته می تواند احساسات متفاوتی را در فرد ایجاد کند. این می تواند نگران کننده باشد، می تواند شادی آور باشد، می تواند شما را ناراحت کند، یا ممکن است احساس بی تفاوتی کنید. صرف نظر از اینکه چه احساسی در شما ایجاد می کند، ممکن است سوال کنید که معنی فکر کردن به کسی از گذشته چیست. به خصوص اگر مدت طولانی با این شخص صحبت نکرده اید، احتمالاً می پرسید که این افکار از کجا آمده است. اگر این افکار از هیچ کجا بیرون آمده، منطقی است که شما گیج شده اید. 

معنی فکر کردن به کسی از گذشته چیست؟

شما با این شخص ارتباط داشتید، بنابراین طبیعی است که از خود بپرسید که او در حال انجام چه کاری است و چگونه کار می کند. 

شما با هم خاطرات خوبی دارید

اگر به کسی از گذشته فکر می کنید به چه معناست؟

حتی اگر رابطه در نهایت تیره و تار شد، ممکن است به این فکر کنید که در مورد کسی از گذشته فکر می کنید صرفاً به خاطر اینکه خاطرات خوبی را با دیگران به اشتراک می گذارید. این بدان معنا نیست که شما آن شخص را دوست دارید یا دوست داشته اید. ممکن است زمانی که آنها دور هم بودند خوشحال باشید. به خصوص در روابط یا دوستی هایی که به مدت طولانی به طول انجامید، احتمالاً اوقات زیادی را با هم گذرانده اید.

ممکن است به کنسرت هایی که رفته اید یا تعطیلاتی که رفته اید فکر کنید. اگر کسی را از دست داده اید که با شما رفتار بدی داشته است، ممکن است به هیچ وجه دلتنگ او نباشید، اما زمان هایی که با هم داشتید هنوز در ذهن شما برجسته است. شما می توانید این خاطرات را گرامی بدارید بدون اینکه فراموش کنید که این شخص برای شما مناسب نبوده است. شما مجبور نیستید احساس شرم یا درگیری داشته باشید ؛خوب و بد هر دو می توانند وجود داشته باشند.

معنی فکر کردن به کسی از گذشته شاید این باشد که آنها به شما آسیب می رسانند.

رها کردن چیزهایی که به ما آسیب می رسانند بسیار دشوار است. اگر کسی از گذشته شما به شما صدمه زد، ممکن است موقعیت هایی را در سر خود مرور کنید، مانند مشاجره ای که داشتید و سعی کنید آنچه را که در طول ارتباط حل نشده است برطرف کنید. ممکن است به آنچه می توانستید یا باید می گفتید فکر کنید، یا ممکن است سناریویی را تصور کنید که در آن آنها رفتار متفاوتی با شما داشته باشند. اگر به کسی فکر می کنید که به شما صدمه زده است، مطمئن شوید که مراحل لازم را برای گذراندن این درد انجام دهید. شما ممکن است به دیدن یک متخصص بهداشت روانی فکر کنید، یا ممکن است در مورد نوع درمانی که در آینده از افراد پذیرفته اید فکر کنید. از آنچه تجربه کرده اید درس بگیرید، اما اجازه ندهید قبل از شروع ارتباطات جدید را خراب کند.

یک سوال حل نشده وجود دارد

مشابه احساسات گذشته یا درد، ممکن است چیزی وجود داشته باشد که در رابطه کاملاً حل نشده باشد. به عنوان مثال، ممکن است شک داشته باشید که شخصی به شما خیانت کرده است و شواهدی برای اثبات آن در دست دارید، اما هیچ وقت در مورد آن قضاوت نکردید. وقتی به کسی از گذشته خود فکر می کنید، ممکن است به دنبال بسته شدن باشید. همیشه لازم نیست به اندازه کسی که به شما خیانت می کند رایج یا دردناک باشد. همچنین ممکن است این شخص برای شما یک راز باشد و شما به طور مداوم درباره نحوه کار آنها کنجکاو هستید.

شاید، آنها کاملاً متفاوت از شما عمل می کنند، و اگرچه دیگر در ارتباط نیستید، اما رابطه شما با آنها باعث شده است که تعجب کنید که چرا آنها احساس می کنند یا چرا اقدامات خود را انجام می دهند. رفتار انسان جذاب است و کنجکاو بودن هیچ اشکالی ندارد. تا زمانی که فکر کردن در مورد این شخص برای شما ناراحت کننده نیست، مطمئن باشید که هم طبیعی است و هم اشکالی ندارد.

شما به آنها اهمیت می دهید

اگر به کسی از گذشته فکر می کنید به چه معناست؟

مراقبت از کسی همیشه به این معنا نیست که شما می خواهید او به زندگی شما بازگردد. تقریباً در زندگی هر کسی زمان هایی وجود دارد که ما در مورد کسی فکر می کنیم حتی اگر ارتباط بهترین نبود یا حتی به طور ناسالم بود. بگویید فردی در کنار خود سابقا داشتید که با افسردگی یا مصرف مواد مبارزه می کرد. ممکن است به آنها اهمیت دهید حتی اگر رابطه آنها خوب پیش نرفته باشد، و به خصوص اگر آنها آخرین باری که صحبت کرده اید در موقعیت مناسبی نبودند، ممکن است تعجب کنید که آنها چگونه کار می کنند یا به نحوه امیدوار بودن آنها فکر کنید. کمی بهتر این کاملاً منطقی است و به این معنا نیست که شما بر این رابطه تمرکز نکرده اید. شاید فقط این باشد که شما قلب بزرگی دارید و نمی توانید به آن اهمیت ندهید.

شما رویایی در مورد آنها داشتید

همه ما هر از گاهی رویاهای عجیبی می بینیم. گاهی اوقات، آنها به طور تصادفی شخصی را از گذشته درگیر می کنند. اما گاهی اوقات، این رویاها فقط تصادفی هستند. به جای اینکه به طور خاص به کسی از گذشته خود فکر کنید، ممکن است فقط به آن دوران زندگی خود فکر کنید. در نتیجه، چون در آن مدت آنجا بوده است، ممکن است در رویاهای شما ظاهر شود.

آیا باید با او ارتباط برقرار کنم؟

اگر به کسی فکر می کنید، ممکن است این سوال ایجاد شود که “آیا باید با او تماس بگیرم؟” در مورد این سوال “باید” واقعی وجود ندارد زیرا پاسخ بسته به موقعیت شما بسیار منحصر به فرد خواهد بود و در نهایت، این به شما بستگی دارد. با این حال، شرایطی وجود دارد که بهتر است حتی اگر مایل هستید با او تماس نگیرید. اگر این رابطه سمی بود و برای مثال به روشی بی ثبات خاتمه می یافت، ممکن است بهترین کار این باشد که با او تماس نگیرید.

علاوه بر این، اگر هنوز زخم های قدیمی در هر دو طرف وجود دارد. می توانید در برخی موارد عذرخواهی کنید، اما گاهی اوقات بهتر است آن را رها کرده و به طرف مقابل فضا بدهید. حتی اگر آموخته اید و رشد کرده اید، طرف مقابل مدیون شما نیست که با شما صحبت کند یا عذرخواهی شما را بپذیرد. مراقب احساسات آنها باشید و سعی نکنید در صورت مسدود کردن شما در سیستم عامل های مختلف آنلاین یا تلاش شدید برای کاهش تماس با شما، با آنها تماس بگیرید.

متناوباً، اگر می خواهید با کسی صحبت کنید زیرا شما از او عذرخواهی می کنید، این واقعیت را بدانید که اگر دست خود را دراز کنید ممکن است کسی را دریافت نکنید و ممکن است بیشتر به شما صدمه بزند. وقتی صحبت از ارتباط با کسی از گذشته شما می شود، همیشه از اختیار خود استفاده کنید. اگر احساس کردید این شخص صدمه دیده یا نشنیده است، بهتر است آن را در گذشته ترک کنید. به این فکر کنید که چه چیزی برای شما مفید خواهد بود و بهترین قضاوت خود را در مواقعی انجام دهید که می تواند برای شما یا سلامت روان شما مفید نباشد.

نکات قابل توجه

اگر دائماً به کسی فکر می کنید و سلامت روانی شما را تحت تأثیر منفی قرار می دهد، مهم است که به آن توجه کنید نه اینکه اجازه دهید ادامه پیدا کند. حالا، اگر زودگذر باشد، یک چیز است. اگر این یک وسواس است یا هر روز بعد از جدایی خود فکر می کنید که به کسی فکر می کنید، این مورد دیگری است. برخی از زخم ها با گذشت زمان بهبود می یابند، اما این احتمال نیز وجود دارد که بیشتر از آن طول بکشد. اول، خود را قضاوت نکنید که به کسی در گذشته خود فکر کرده اید.

بدانید که افکار و احساسات شما هم طبیعی و هم معتبر هستند. بگذارید احساسات خود را احساس کنید و در صورت نیاز به کمک کمک کنید. می توانید به سیستم پشتیبانی شخصی خود مراجعه کنید، یا می توانید برای دریافت راهنمایی های بیشتر از شخص ثالث هدف، با ارائه دهنده سلامت روان تماس بگیرید. می توانید با مشاوران همکده در ارتباط باشید.

آیا این درست است که اگر شما در مورد کسی فکر می کنید او در مورد شما نیز فکر می کند؟

اگر به کسی از گذشته فکر می کنید به چه معناست؟

در برخی موارد، این درست است که اگر به کسی از گذشته فکر می کنید، او نیز به شما فکر می کند. عمدتا اگر ارتباط 100٪ ترش نبود، طبیعی است که افکار مثبتی در مورد شخص گذشته شما ایجاد شود. حتی اگر رابطه به طرز وحشتناکی پایان یابد، ممکن است هر از گاهی در مورد شخصی از گذشته یا منفی خود فکر کنید. باز هم، این طبیعی است زیرا آنها بخشی از زندگی شما بودند و شما با آنها خاطرات دارید، چه این خاطرات منفی باشند یا مثبت. زمانی که افکار شما در مورد آن شخص با یک وسواس کامل روبرو می شوند. یا زمانی که این افکار شروع به تأثیرگذاری بر سلامت عاطفی شما می کنند، فکر کردن درباره شخصی از گذشته شما مشکل ساز می شود. اگر احساس می کنید احساسات شما تحت کنترل این شخص است، حتی اگر در گذشته شما باشد، مشکلی وجود دارد.

 

 
منابع
regain.us

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا