مزیت دریافت آموزش پیش از ازدواج چیست؟

آموزش پیش از ازدواج می تواند برای آینده شما خوب باشد. مشاوره ازدواج نیز گزینه ای است که برای ادامه زندگی ما اهمیت دارد. هیچ فردی دوست ندارد ازدواج ناموفقی داشته باشد. از آن سمت هم همه ما دوست داریم در زندگی به آرامش و خوشبختی برسیم. بنابراین از ابتدای جوانی همه تلاش مان را می کنیم تا زندگی زیباتری برای خود بسازیم. طبیعتاً کمک خانواده می تواند مسیر ما را هموار تر کند. اما در ارتباط با موضوع ازدواج هر چه قدر هم که خانواده به شما کمک کند انتخاب نهایی با شماست. در این زمینه مشاوره می تواند کمک بسیاری بکند. مشاوران ازدواج شما را در مسیر های مختلفی راهنمایی می کنند. آن ها با دادن پرسشنامه مشاوره قبل از ازدواج به شما و همسرتان کمک می کنند.

ازدواج می تواند باعث پیشرفت افراد هم در محل کار و هم در ادامه زندگی شود. در ادامه می خواهیم ببینیم که مزیت دریافت آموزش پیش از ازدواج چیست؟ در مقاله های قبل گفتیم که یکی از استرس های که به افراد خصوصا زوجین وارد می شود استرس های ناشی از کودکان است. این بدان معنی نیست که کودکان دارای استرس باشند بلکه به این معنی اینکه رفتار های آن ها یا واکنش های آن ها نسبت به اتفاقات مختلف ممکن است باعث ایجاد استرس در والدین شود.

راه های درمان استرس در دنیای روان شناسی بسیار زیاد است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  آنلاین روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با مزیت دریافت آموزش پیش از ازدواج چیست؟ صحبت کنیم.

آموزش پیش از ازدواج ممکن است برای برخی از زوج ها ایده ای قدیمی به نظر برسد

مزیت دریافت آموزش پیش از ازدواج چیست؟

آموزش پیش از ازدواج ممکن است برای برخی از زوج ها ایده ای قدیمی به نظر برسد. به هر حال منطقی ترین راه حل برای ارزیابی سازگاری دو نفر این است که آن ها با هم زندگی کنند. یا مردم چنین ادعا می کنند. اما حداقل یک نکته وجود دارد که باید به آن توجه کرد: اگر عاشق شخصی هستید و با او قرار می گذارید، منتظر شکست در رابطه خود  نیستید. شما می خواهید از اشتباهات معمولی که زوج هایی که با هم زندگی می کنند مرتکب می شوند، اجتناب کنید. چرا که همان اشتباهات می تواند روابط را از بین ببرد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

کشور آمریکا رتبه دهم را در جهان کشورهای دارای بالاترین نرخ طلاق دارد. آمار از کشور به کشوری دیگر متفاوت است. اما به طور کلی بین 40 تا 50 درصد ازدواج ها در ایالات متحده به طلاق ختم می شود. دوام بخشیدن به ازدواج و ایجاد یک محیط خانواده سالم برای فرزندان به معنای جدی گرفتن تعهد ازدواج است.

آموزش پیش از ازدواج شانس زوج را برای با هم ماندن در یک رابطه شاد و اجتناب از طلاق دردناک افزایش می دهد. با داشتن دانش قبلی در مورد این که چه چیزی ممکن است بین شما و همسرتان پیش بیاید و نحوه ارتباط درست، راه طولانی را برای زنده نگه داشتن عشق در پیش دارید.

آموزش پیش از ازدواج برای رایج ترین مشکلاتی که زوج ها را تحت تاثیر قرار می دهد

مشاوره قبل از ازدواج به رایج ترین مشکلاتی که زوج ها را تحت تاثیر قرار می دهد پرداخته می شود. همانند امور مالی، ارتباطات، اعتقادات و ارزش ها، صمیمیت، سبک های فرزندپروری، حل تعارض، تصمیم گیری، نقشی که هر یک از طرفین در ازدواج ایفا خواهد کرد. همچنین نحوه برخورد با همسران دشوار و نحوه برخورد زمان زیادی را با هم سپری خواهند کرد.

برخی از زوج ها ممکن است مشکلات منحصر به فردی داشته باشند که در این مقاله به آن ها اشاره نشده است و مشاوره نیز به آن ها کمک خواهد کرد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

مزیت دریافت آموزش پیش از ازدواج چیست؟

به گفته مرکز روابط سالم، آموزش پیش از ازدواج به عنوان “نقشه ای برای موفقیت سفر شما” عمل می کند. پس جای تعجب نیست که سازمان‌های مذهبی و شرکت‌های خصوصی  برای به حداقل رساندن طلاق‌های پرهزینه، در آموزش پیش از ازدواج سرمایه‌گذاری می‌کنند.

طبق مطالعه‌ای در آستین، تگزاس، زوج‌های متاهلی که آموزش قبل از ازدواج را دریافت نکردند، بعداً گفتند که چنین آموزش‌هایی سطح رضایت فعلی آن ها را بهبود می‌بخشد. در حالت ایده آل، چنین آموزشی حس احترام به نهاد ازدواج را ایجاد می کند. آموزش پیش از ازدواج به زن و شوهر آینده می آموزد که آن ها مسئول خوشبختی رابطه طولانی مدت و صمیمیت عاطفی خود هستند.

زوج‌هایی که این آموزش را می‌گذرانند، مصمم‌تر هستند تا ازدواج را ادامه دهند.  آن ها شانس بیشتری برای دوست داشتن یکدیگر تا سنین پیری نسبت به کسانی که این کار را نمی‌کنند، دارند.

در آموزش پیش از ازدواج چه می آموزید؟

امور مالی

طبق یک نظرسنجی توسط انجمن روانشناسی، 31 درصد از زوج ها گزارش دادند که مسائل مالی باعث ایجاد مشکلات و درگیری های عمده در ازدواج آن ها شده است. برای دو نفر در یک رابطه معمول است که دیدگاه های کاملاً متفاوتی در مورد مسائل مالی داشته باشند. یکی از همسران ممکن است بخواهد ولخرج تر از دیگری باشد یا اگر برای یک خود پس انداز نداشته باشد دچار اضطراب شود. در مشاوره قبل از ازدواج، زوج‌ها یاد می‌گیرند که چگونه تعادل برقرار کنند. این کار باعث می شود تا در زمانی تصمیم‌گیری برای خریدهای بزرگ مانند ماشین یا خانه یا رفتن به تعطیلات، یکی از طرفین بر دیگری تسلط نداشته باشد.

نگرش یک فرد به پول به پیشینه او بستگی دارد. زوج‌هایی که می‌دانند چرا شریک زندگی‌شان ولخرج یا هر چیز دیگری است، احتمالاً با هم کار می‌کنند و بر سر بودجه ماهانه خانواده به توافق می‌رسند. شاید مهم‌تر از همه این باشد که، زوج‌ها یاد می‌گیرند که در مورد اختلافات پولی آشکارا و صادقانه صحبت کنند. آن‌ها را بدون ایجاد خشم شدید نسبت به یکدیگر حل کنند.

ارتباط

دانستن نحوه برقراری ارتباط با یکدیگر پایه و اساس یک مشارکت قوی است. آموزش پیش از ازدواج به زوج ها کمک می کند تا بفهمند چرا فریاد زدن بر سر یکدیگر مخرب است. زوج ها همچنین تفاوت بین برنده شدن در یک بحث و حل یک مسئله را با بحث کردن در مورد مشکل با ذهنی باز خواهند آموخت. نحوه ارتباط زوج ها با یکدیگر می تواند باعث ایجاد یا شکست ازدواج شود.

باورها و ارزش ها

برخی از افراد بر این باورند، زوج‌هایی که اعتقادات، ارزش‌ها و دین اصلی یکسانی دارند، نسبت به زوج‌هایی که چنین اعتقادی ندارند، شانس بیشتری برای ازدواج موفق دارند. اما آیا این لزوما درست است؟ زوج‌هایی که در مشاوره قبل از ازدواج شرکت می‌کنند، گاهی از این که باورها و ارزش‌های آن‌ها به اندازه‌ای که قبلا تصور می‌شد مشابه نیستند، متعجب می‌شوند. خواه یک زوج عقاید و ارزش‌های مشترکی داشته باشند یا نظرات کاملاً متفاوتی داشته باشند. آموزش پیش از ازدواج به آن ها کمک می‌کند تا بفهمند چگونه به نظرات یکدیگر احترام بگذارند بدون اینکه نظرات خود را قربانی کنند.

نقش ها در ازدواج

مزیت دریافت آموزش پیش از ازدواج چیست؟

اگر زوج‌ها تصور کنند که نقش خود را در ازدواج خود بدون بحث اول درک می‌کنند، ممکن است با مشکلات  بدی روبرو شوند. شاید یکی از طرفین تصور کرده باشد که دیگری برای مراقبت از کودکان در خانه می‌ماند.  یا در کارهای خانه سهیم می‌شود و وعده‌های غذایی خانواده را آماده می‌کند. پس از آن واقعه پی بردن به این که فرضیات شما یک فانتزی بوده است منجر به رنجش و ناراحتی هر دوی شما خواهد شد.

رابطه جنسی و صمیمی

در رابطه با عشق و عاشقی، رابطه جنسی ممکن است تنها چیزی باشد که مشکات خاص خود را دارد. اما با آمدن بچه ها و افزایش فشارهای عادی زندگی و مسئولیت ها، ممکن است رابطه جنسی برای یک یا هر دو طرف جذابیت کمتری داشته باشد. مشاوره برای کمک به زوج‌ها ضروری است تا بفهمند که ممکن است میل‌ها و اشتهای جنسی متفاوتی داشته باشند.  و در مرحله بعد از ماه عسل که یکی از طرفین ممکن است به اندازه دیگری ماجراجویی جنسی نداشته باشد یا بخواهد رابطه جنسی داشته باشد، کنار بیایند.

همچنین به زوج‌ها کمک می‌کند تا راه‌هایی برای تازه و زنده نگه داشتن فعالیت جنسی و صمیمیت خود در طول زندگی مشترکشان بیابند.

فرزندپروری و آموزش پیش از ازدواج

این احتمال وجود دارد که یک همسر حتی قبل از شرکت در مشاوره درباره این که چند فرزند و چه زمانی آن ها را به دنیا خواهند آورد، بحث و توافق کنند. چیزی که آن ها ممکن است در مورد آن صحبت نکرده باشند، سبک فرزندپروری است. آیا آن ها در مورد نحوه تنبیه کودکان در مواقع لزوم هم نظر هستند؟ یا این که آیا کودکان باید یک برنامه منظم برای زمان خواب داشته باشند؟ چه زمانی نوزاد جدید باید از اتاق خواب والدینش به اتاق خواب خودش منتقل شود؟

سبک های مختلف فرزندپروری می تواند همانند یک میدان مین باشد. خیلی بهتر است که قبل از ازدواج به هر گونه تفاوت مهم توجه شود تا این که بچه ها بعداً دچار یک آسیب روحی شوند.

خانواده همسر

مزیت دریافت آموزش پیش از ازدواج چیست؟

اگر با همسران آینده خود به خوبی کنار بیایید، حرکت خوبی است، اما اغلب اینطور نیست. همسران ممکن است کنترل کننده و آسیب زا باشند.

 

منابع
وبسایت regain.us

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا