قرار ملاقات با کسی که اضطراب دارد

اضطراب در افراد یک مسئله بسیار مهم است. همه ما می دانیم که اضطراب و افسردگی یکی از اختلالات شایع در دنیای امروزی است. هر چه قدر که برای درمان دیر اقدام کنیم این علائم می تواند آسیب های بیشتری به ما برساند. نحوه ایجاد یک قرار ملاقات مناسب با کسی که اضطراب دارد می تواند شامل رعایت قوانین مختلف باشد. در مقاله های قبل گفتیم که چگونه می توان با فردی که افسردگی دارد قرار ملاقات انجام داد.

در زمینه ازدواج و رابطه جریان متفاوت است. برای مثال شما باید سعی کنید زندگی آن فرد، خانواده و شخصیت او را بشناسید. در واقع شما باید بدانید که با چه کسی می خواهید وارد رابطه شوید. این کار باعث می شود تا رابطه یا ازدواج شما قوی تر باشد. خیلی از افراد وجود دارند که دچار اختلالاتی مثل افسردگی هستند. در ادامه می خواهیم ببینیم که قرار ملاقات با کسی که اضطراب دارد چگونه است؟ حال این که بگوییم پیشرفت یعنی چه و این که چگونه می توان آن را از چه مواردی تعریف کرد متفاوت است.

آرامش در افراد و تاثیر اضطراب بر زندگی

زندگی باید به گونه ای باشد که به افراد آرامش بدهد نه این که آرامش را از افراد  بگیرد. در مقاله های قبل در ارتباط با این که دوستی و شادی چگونه می توانند مکملهک باشند توضیحات کوتاهی دادیم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با قرار ملاقات با کسی که اضطراب دارد، صحبت کنیم.

قرار ملاقات می تواند سخت باشد.

قرار ملاقات می تواند سخت باشد. گاهی اوقات یافتن فرد مناسب دشوار است. همچنین ماندگاری رابطه در فراز و نشیب های زندگی نیز می تواند چالش برانگیز باشد. اگر همسرتان نیز اضطراب دارد، می تواند کار را حتی سخت تر کند. وقتی قرار ملاقات با افراد دارای اضطراب دارید، ممکن است احساس ضرر کنید. ممکن است ندانید چگونه به خود کمک کنید. همچنین ممکن است فکر کنید که این تقصیر شما است. بیشتر از همه، شما فقط می خواهید بدانید که آیا رابطه شما دوباره “عادی” خواهد شد یا خیر. در این مقاله، ما نکاتی را برای کمک به شما در حمایت از شریک خود در صورت برخورد با افسردگی به اشتراک می گذاریم. بنابراین می توانید رابطه خود را بهبود بخشید.

اضطراب روابط را سخت می کند

قرار ملاقات با فرد افسرده می تواند یک چالش باشد. آن ها ممکن است روزهای خوب و روزهای بد داشته باشند.  بنابراین نمی توانید از آن ها انتظار داشته باشید که همیشه خوب باشند. آن ها همچنین ممکن است بخواهند وقتی می خواهید بیرون بروید در خانه بمانند.

گرانی هایی برای ملاقات با فرد دارای اضطراب

اگر متوجه شدید که با فردی که مضطرب است قرار ملاقات می‌کنید، قابل درک است که ممکن است نگرانی‌هایی داشته باشید. تماشای تجربه یک فرد دارای اختلالات روانی می تواند ناراحت کننده باشد و حتی می تواند شما را مضطرب یا ناراحت کند، خواه خودتان مستعد اضطراب باشید یا نه. همچنین ممکن است در مورد آینده رابطه خود نگرانی داشته باشید. اختلال شریک زندگی شما چگونه بر زندگی مشترک شما تأثیر می گذارد؟ اگر شروع به تجربه یک حمله پانیک کنند، چه کاری می توانید برای آن ها انجام دهید؟ آیا شما قادر خواهید بود با همه آن کنار بیایید؟

نکته ای در ارتباط با این زمینه

بیایید نگاهی به نکات و نکات آشنایی با فردی که اضطراب دارد بیاندازیم – آنچه در مورد اختلالات روانی باید بدانید، چگونه اضطراب بر روابط صمیمانه تأثیر می گذارد، و چگونه می توانید شریک حمایتی برای یک فرد مبتلا به اختلالات روانی باشید.

حال حاضر مدیریت کنید

کمی وقت بگذارید تا در مورد اختلالات روانی بیاموزید. یکی از ساده‌ترین و حمایت‌کننده‌ترین کارهایی که می‌توانید در صورت قرار ملاقات با فردی مضطرب انجام دهید این است که کمی درباره اضطراب و اختلالات شخصیتی بیاموزید. بسیاری از ما تصوری از معنای داشتن اضطراب داریم که ممکن است با آن چه واقعاً شبیه آن است مطابقت نداشته باشد، بنابراین شفاف سازی می تواند مفید باشد. درک اختلالات روانی همچنین به همدلی بیشتر شما کمک می کند.

شیوع مشکلات روانی در افراد

اولاً، دانستن این نکته می تواند مفید باشد که اضطراب بسیار رایج است و تقریباً همه ما در مقطعی از زندگی خود یک اختلال روانی را تجربه خواهیم کرد. موسسه ملی سلامت روان تخمین می زند که در سال گذشته، 19 درصد از بزرگسالان یک اختلال روانی را تجربه کرده اند و 31 درصد از بزرگسالان در طول زندگی خود اختلال شخصیت را تجربه خواهند کرد.  داشتن یک اختلال اضطرابی یک نقطه ضعف نیست و همچنین ناشی از انتخاب های ضعیف نیست.  افرادی که اضطراب را تجربه می کنند اغلب تمایل ژنتیکی به این اختلال دارند و اختلالات اضطرابی اغلب در خانواده ها دیده می شود. عوامل محیطی و عدم تعادل شیمیایی نیز ممکن است نقش داشته باشند

علائم

اضطراب در افراد مختلف به شکل های مختلفی بروز می کند. همه کسانی که اختلالات روانی دارند به عنوان یک فرد “عصبی” شناخته نمی شوند. برخی از افرادی که اختلالات روانی را تجربه می کنند ممکن است حتی در ظاهر آرام به نظر برسند اما علائم خود را بیشتر در درون خود تجربه می کنند. اگر چه داشتن اضطراب می تواند عملکرد روزانه را برای برخی افراد بسیار دشوار کند، برخی دیگر ممکن است با انواع پرکارکرد بیشتری از اضطراب زندگی کنند. علائم اضطراب می تواند جسمی، ذهنی و احساسی باشد. برخی از رایج ترین علائم اضطراب عبارتند از:

  • ضربان قلب تند
  • تنفس پر زحمت
  • تعریق
  • حالت تهوع
  • ناراحتی معده
  • تنش عضلانی
  • افکار مسابقه ای
  • احساس وحشت یا عذاب قریب الوقوع
  • فلاش بک از یک تجربه آسیب زا یا دشوار
  • بیخوابی
  • کابوس ها
  • ناتوانی در ثابت ماندن
  • افکار یا رفتارهای وسواسی

انواع اضطراب

همچنین درک این که انواع مختلفی از اختلالات اضطرابی وجود دارد می تواند مفید باشد. برای مثال، همه افراد مبتلا به اختلالات روانی، حملات پانیک را تجربه نمی کنند. و در حالی که برخی از افراد مبتلا به اختلالات روانی در معاشرت مشکل دارند، برخی دیگر این مشکل را ندارند. همه چیز بستگی به این دارد که چه اختلال اضطرابی دارید و چگونه آن را تجربه می کنید. شایع ترین اختلالات اضطرابی عبارتند از: 3

  • اختلال اضطراب فراگیر
  • اختلال هراس
  • فوبیاها
  • آگورافوبیا
  • اختلال اضطراب جدایی

چگونه از شریک زندگی خود با اضطراب حمایت کنیم؟

وقتی در اطراف فردی هستید که دارای اختلال اضطرابی است، ممکن است در مورد نحوه کمک به او احساس ناراحتی کنید. اغلب، شما می دانید که آن چه آن ها تجربه می کنند غیر منطقی است و ممکن است درک آن ها از واقعیت در حال حاضر کاملاً دقیق نباشد. چگونه بدون به حداقل رساندن تجربه عاطفی آن ها احساس بهتری در آن ها ایجاد می کنید؟ کارهای ملموسی وجود دارد که می توانید برای ایجاد یک “فضای امن” برای فردی که مشکلات روانی را تجربه می کند انجام دهید. در زیر چند نکته آورده شده است.

درک کنید که آن ها دارای بیماری بدون درمان نیستند

در ذهن خود و زمانی که با شریک زندگی خود در حال تعامل هستید، سعی کنید اختلال اضطرابی او را چیزی جدا از او در نظر بگیرید. بله، این چیزی است که زندگی آن ها را امیدوارانه تر می کند، اما این یک اختلال است، نه یک آسیب جسمی بدون درمان. افرادی که اضطراب را تجربه می کنند بسیار بیشتر از اضطراب آن ها هستند، و برخورد با آن ها به عنوان یک فرد کامل که اتفاقاً به اختلال اضطراب نیز مبتلا است، روش دلسوزانه تری برای برخورد با مسائل است.

بازی سرزنش را کنار بگذارید

به یاد داشته باشید که اضطراب دارای اجزای ژنتیکی، بیوشیمیایی و محیطی است، بنابراین شریک زندگی شما این احساس را انتخاب نکرده است. اضطراب نیز چیزی نیست که آن ها برای دستکاری یا خراب کردن برنامه ها اتخاذ کنند. افرادی که مشکلات روانی را تجربه می کنند آرزو می کنند که به اندازه شما از بین برود، اما داشتن یک اختلال روانی چیزی نیست که تحت کنترل کسی باشد. کنترل اختلالات شریک زندگی خود به معنای درک محرک های آن است. معمولاً فردی که دارای اضطراب است می‌داند که چه چیزهایی او را به یک فرد آسیب زا تبدیل می‌کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

این مسئولیت شما نیست که از آن ها در برابر هر محرک محافظت کنید، اما کمک به آنها برای هدایت زندگی خود با حساسیت بیشتر در اطراف آن محرک ها می تواند مفید باشد. همچنین می تواند به شما در درک اینکه چرا اختلالات روانی شریک زندگی شما در زمان های مختلف افزایش می یابد کمک کند.

شنونده ای با ذهن باز باشید

یکی از بزرگترین هدایایی که می توانید به کسی که اضطراب را تجربه می کند بدهید، گوش مهربان و شنوا است. مدیریت یک اختلال اضطرابی می تواند منزوی کننده و تحقیرکننده باشد. داشتن کسی که بتوانید صادقانه درباره آنچه تجربه می کنید و احساساتتان با او صحبت کنید. این می تواند واقعاً مثبت و آرامش بخش باشد، به خصوص اگر آن شخص بتواند بدون قضاوت و با همدلی گوش دهد.

منابع
وبسایت verywellmind

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا