عادت های مضر که دیگران را از شما دور می کند

عادت های مضر می تواند آسیب هایی به خود فرد و دیگران برساند. همه ما فکر می کنیم اگر شخصی فقط رفتار بدی داشته باشد یا اعتیاد داشته باشد مضر است. اما گاهی اوقات دلسوزی های بی جا توسط یک شخص می تواند آسیبی به دیگران برساند. دخالت در زندگی به عنوان دلسوزی می تواند آینده یک فرد را دچار مشکلاتی کند. برخی ها عادت های بدی دارند و برخی هم عادت های خوب دارند.

البته عادت ها اگر بیش از حد باشند چه خوب و چه بد بسیار می تواند آسیب زا باشد. آسیب های رفتاری دلایل مختلفی دارد. نحوه شکل گیری عادت ها در دنیا متفاوت است. هر فردی به علت این که در خانواده های مختلف به دنیا می آید دارای عادات رفتاری مختلف است. این فرآیند به دلیل این است که خانواده ها فراهنگ هایشان با هم متفاوت است.

انواع رفتار ها و عادت های مضر

برای مثال یک نوع رفتار و کردار ممکن است در یک فرهنگ مرسوم باشد اما همین رفتار در کشوری دیگر جرم محسوب شود. به عنوان مثالی دیگر در کشور خودمان خوردن مشروبات الکلی از نظر اسلام حرام است و جرم محسوب می شود اما در کشور های اروپایی این گونه نیست. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با عادت های مضر که دیگران را از شما دور می کند، صحبت کنیم.

نظر فیلسوفان در باره عادت های مضر

فیلسوف فرانسوی راوایسون (1838/2008) در مقاله خود درباره عادت، تحقیقات بسیار زیادی انجام داد. این تحقیقات اما به گونه ای از یک سری فرضیه های مرموز صحبت می کند. نحوه بروز عادت یعنی اعمالی که با گذشت زمان تکرار می شوند، به تدریج تبدیل به عادت هایی می شوند و زندگی کنجکاوی برای فرد ایجاد می کنند.

همه عادت ها با ذهنیت رشد نمی کنند

راوایسون بیشتر شیفته عادت های مثبت یا سازگار بود، عادت هایی که ما با ذکاوت خودمان باید آن ها را ایجاد کنیم.  البته همه عادت ها با ذهنیت رشد نمی کنند. برخی از عادت ها به طور ناخودآگاه، از استرس داخلی یا خارجی ایجاد می شوند.

نظر دانشمندان علوم مغز و اعصاب در مورد عادت های مضر

دانشمندان علوم مغز و اعصاب همچنین در مورد عادات، از جمله چگونگی شکل گیری عادات مثبت و چگونگی ترک عادت منفی، گفته های زیادی داشته اند. ما به بررسی نظرات و تحقیقات خواهیم پرداخت و سپس به این سوال پاسخ خواهیم داد که چگونه عادت ها در این مقاله شکل گرفته است.

تمرینات دستیابی به اهداف برای بهتر شدن عادت های مضر

شما می توانید برای بهتر شدن عادات خود در طول زندگی سه تمرین دستیابی به هدف را در سایت های مختلف  انجام دهید. این تمرینات دقیق و مبتنی بر علم به شما یا مشتریانتان کمک می کند تا اهداف عملی را ایجاد کرده و در ایجاد تکنیک های پایدار به تکنیک ها مسلط شوند. به مسئله شکل گیری عادت می توان از یک منظر علمی یا یک موضوع ذهنی و تجربی تری پرداخت.

عادت های منفعل چیست؟

عادت های منفعل از قرار گرفتن در معرض چیزهایی ناشی می شود که سرانجام به آن ها عادت می کنیم. کوهنوردان با ارتفاع زیاد با بالا رفتن از 7000 فوت، بدن خود را به تدریج با سطوح پایین اکسیژن موجود سازگار می کنند.

عادت های فعال چیست؟

عادت های فعال، عادت هایی هستند که با قصد و تلاش مکرر در آن ها ایجاد می شوند و به عنوان مهارتی تبلور می یابند که با اندیشه اندک یا فکر کم انجام می دهیم. یک ژیمناست راه رفتن، پریدن و تلنگر زدن روی یک طناب باریک را تمرین می کند تا جایی که بتواند همه این مانورها را بدون سقوط و بدون دردسر انجام دهد.

عادت های مضری که دیگران را از شما دور می کند

هر کسی خصوصیات نامطلوبی دارد که آن ها را جذاب نمی کند. اما آیا می دانستید که این موارد می تواند روابط شما را تهدید کند؟ ممکن است ویژگی های نامطلوب شما مقصر باشند. زیرا می توانند افراد را از خود دور کنند. به زندگی خود فکر کنید که چه زمانی به خاطر عادت های مضر شغل خوبی را از دست داده اید یا دچار تحولات مهم و روابط شکسته شده اید که هرگز متوجه نشده اید. روش شما در تعامل با دیگران می تواند شما را برای دیگران جذاب یا غیرجذاب جلوه دهد. اکنون، باید بدانید که هیچ‌کس کامل نیست، و همه یک یا دو ویژگی سمی دارند. اما برای خوشبختی طولانی‌مدت خود، کنترل این موارد ضروری است.

عادت های مضر که مردم را از فرد دور می کند

آیا می دانید چه زمانی به اندازه کافی بد رفتار می کنید که تغییری در ذهنیت خود ایجاد کنید؟ شاید شما از آن چه در حال وقوع است غافل هستید و نیاز به راهنمایی دارید. در این جا برخی از متداول ترین ویژگی هایی که افراد را از دیگران دور می کند و کارهایی که می توانید برای رفع آن‌ها انجام دهید، آورده شده است.

خود شیفتگی مردم را از افراد دیگر دور می کند

افراد خود شیفته بیشتر از دیگران به خود فکر می کنند. این احتمال وجود دارد که متوجه نشوید که اینگونه رفتار می کنید. با این حال، این می تواند یکی از عادت های مضر اصلی باشد که هیچکس نمی خواهد با شما وقت بگذراند. به گفته دکتر لئون اف سلتزر از Psychology Today، خود شیفته بودن یک اختلال روانی است. او ادامه می‌دهد که این رفتار معمولاً در خودشیفتگی بیمارگونه مشاهده می‌شود.

برای رفع این رفتار، کمتر در مورد خود و اتفاقات روزانه خود صحبت کنید. علاوه بر این، کمک یک روانپزشک ممکن است ضروری باشد. زیرا ممکن است یک اختلال شخصیتی زمینه ای وجود داشته باشد.

شما ناامن هستید

آیا دائماً به کسی نیاز دارید که شما را تأیید کند و به زندگی شما آرامش دهد؟ وقتی همیشه ناامن هستید و نیاز به تایید دارید و مردم دوستانی را که نیاز به حمایت مداوم دارند دوست ندارند بسیار آزاردهنده است. در حالی که همه عادت های مضر و چیزهایی در مورد خودشان دارند که دوست ندارند. شما باید خودتان را همانگونه که در زندگی هستید دوست داشته باشید. شروع به کار روی ناامنی های خود کنید تا به فرد بهتری تبدیل شوید.

بی ادبی می تواند مردم را از شما دور کند

مهم نیست که چقدر در بی ادبی احساس توجیه می کنید، این درست نیست که با دیگران بد رفتار کنید. اگر به صدای کردن کردن افراد با نام مخفف، یا سر و صدا کردن در ملاء عام معروف هستید، شما در واقع مردم را از خود دور می کنید. برای رفع این مشکل، یاد بگیرید که حتی وقتی می خواهید چیزی بگویید سکوت کنید. عاقلانه است که بیشتر مشاهده کنیم و کمتر صحبت کنیم. اگر مدام گستاخ می‌شوید، پس باید خودتان را بررسی کنید و ببینید که چرا احساس می‌کنید به سرزنش دیگران نیاز دارید.

عادت های مضر – حسادت به دیگران

حسادت اغلب به عنوان هیولای خطرناک معرفی می شود زیرا احساس پیچیده ای است. شروع کنید به شکرگزاری برای آنچه که دارید، و همه نعمت هایی که خداوند داده است. به یاد داشته باشید که زندگی یک رقابت نیست و شما پیشرفت را نمی‌سنجید. بهترین زندگی را برای خود و خانواده خود داشته باشید.

یک طرز فکر نادرست ممکن است مردم را از شما دور کند

یکی از بدترین افرادی که در کنارش می توانید باشید کسی است که مدام نقش قربانی را بازی می کند. هرکسی عادت های مضر و خطرناکی در زندگی خود دارد که به آن ها آسیب می رساند یا آسیب های جدی ایجاد می کند. اما شما یاد می گیرید که چگونه از این این ها به عنوان پل پیشرفت بالا بروید. شما باید دست از شکایت بردارید و خود را یک فرد کامل ببینید و نه فردی که به میلیون ها دلیل تکه تکه شده است. اگر به شما کمک می کند آن چه را که اتفاق افتاده است پردازش کنید و یاد بگیرید که از آن عبور کنید، مشاوره بگیرید.

لاف زنی با دروغ گویی

یک فرد متکبر به اندازه فردی که خود محور است اشتباه می کند. هیچ کس نمی خواهد بداند که چقدر برای خانه خود هزینه پرداخت کرده اید یا چه مقدار پولی در حساب بانکی شما وجود دارد. روی فروتنی تمرکز کنید و مادیات را از مکالمات خود کنار بگذارید.

بیرون انسان مهمتر از درون نیست

تمرکز زیادی روی چیزهای بیرونی قرار ندهید. اما باید انرژی خود را روی تکمیل کردن درون خود متمرکز کنید. لباسی که می پوشید، مدل مو یا کیفی که به همراه دارید، شما را به عنوان یک شخص تعریف نمی کند. با این حال، نحوه رفتار شما با مردم همان چیزی است که افراد برای قضاوت شما از آن استفاده می کنند.

نداشتن همدلی می تواند مردم را از خود دور کند

همدلی با دیگران ضروری است. آسیب به دیگران شما را برتر نمی کند. زیرا این فقط نشان می دهد که چقدر بی احساس هستید. گاهی اوقات، برای یافتن شفقتی که در درون شما نهفته است، نیاز دارید عمیقاً حفاری کنید.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا