عادات افراد همیشه شاد چگونه است؟

افراد همیشه شاد ویژگی های خاصی دارند. آن ها سعی دارند که در زندگی خود بهترین کار را برای انجام شادی انجام دهند. استرس یکی از شایع ترین اختلالات روانی در دنیای امروزی است. همه ما به دلایلی مختلف استرس را تجربه می کنیم. استرس و اضطراب آسیب های زیادی را به افراد می رساند. در مقاله های قبل گفتیم که چگونه روش هایی را می توان انجام داد تا استرس کاهش بیابد. برخی از استرس های که ما تجربه می کنیم برای موفقیت بیشتر مفید است. این گونه استرس ها استرس مثبت هستند. در مقاله های قبل گفتیم که چه کارهایی می تواند باعث کاهش استرس شود.

استرس یک بیماری و اختلال شایع در روان شناسی است. بیشتر افراد در سرتاسر دنیا در دوران مختلف زندگی خود دچار استرس می شوند. استرس ممکن است ناشی از اتفاقات مختلف باشد. اگر استرس در دوران ابتدایی خود درمان نشود و علائم آن تشخیص داده نشود ممکن است در آینده خطرناک باشد. در مقاله های قبل گفتیم که یکی از استرس های که به افراد خصوصا زوجین وارد می شود استرس های روزمره است.

خود صحبتی برای کاهش استرس در افراد همیشه شاد

این بدان معنی نیست که کودکان دارای استرس باشند بلکه به این معنی اینکه رفتار های آن ها یا واکنش های آن ها نسبت به اتفاقات مختلف ممکن است باعث ایجاد استرس در والدین شود. راه های درمان استرس در دنیای روان شناسی بسیار زیاد است اما این که کدام یک برای چه شخصی به کار برده شود بستگی به مشاور و روان پزشکان دارد. برای کاهش استرس در ازدواج هم راه های مختلفی وجود دارد. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  آنلاین روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با عادات افراد همیشه شاد چگونه است، صحبت کنیم.

تکنیک های کاهش استرس در افراد همیشه شاد

هیچ راه صد در صدی برای کاهش استرس و افزایش شادی وجود ندارد. استرس بخشی اجتناب ناپذیر از زندگی روزمره است. چیزی که همه ما باید آن را تجربه کنیم. و همه ما برای کاهش استرس در برنامه روزانه خود تلاش می کنیم. تجربه چیزی به معنای «مقابله» با آن نیست. مورد دوم حاکی از نگرش مناقشه آمیز است. افراد معمولاً با این فکر که ممکن است برخی موقعیت ها در آینده خوشایندتر باشد تحریک می شوند. مشکل این دیدگاه این است که این یک توهم است. لحظه حال تمام چیزی است که وجود دارد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

مقاومت درونی، که ممکن است به شکل استرس باشد، از گذشته یا آینده بیش از حد و نه به اندازه کافی از حال ناشی می شود. در حال حاضر ذهن شما در حال تجربه استرس است. نیازی به فرافکنی این احساسات به آینده نیست. به همین دلیل است که استرس یک تجربه است و نه و مشکلی که باید با آن کنار آمد. بنابراین، در مورد کاهش استرس در افراد همیشه شاد چه باید کرد؟

در این مقاله قصد داریم چند تکنیک را مورد بحث قرار دهیم که می‌توانید برای کاهش استرس و افزایش شادی از آن‌ها استفاده کنید. ما قبلاً یک تکنیک ارزشمند به شما ارائه کردیم: نحوه تفکر خود را در مورد تجربه استرس تغییر دهید. ابتدا بیایید در مورد اینکه استرس چیست صحبت کنیم.

استرس چیست: افسانه های استرس

طبق انجمن روانشناسی (APA)، حداقل شش افسانه رایج استرس وجود دارد:

همه استرس را یکسان تجربه می کنند.

طبق APA، این کاملاً نادرست است. مانند سیستم عصبی، خلق و خوی و خلق و خوی افراد متفاوت است، نحوه تجربه استرس و کاهش استرس و افزایش شادی آن‌ها نیز متفاوت است.

استرس همیشه ناسالم است

ضرب المثل “استرس بد است” با نیت خوب، هرچند نادرست، به همان اندازه که در همه جا وجود دارد، مضر است. بدون پاسخ مناسب به استرس، از همه چیزهایی (مثلاً مسئولیت‌ها، غریزه بقا) که امکان حفظ خود و رضایت از زندگی را فراهم می‌کند اجتناب می‌کنیم.

استرس حتی در افراد همیشه شاد اجتناب ناپذیر است

استرس تنها در صورتی اجتناب ناپذیر است که کاتالیزور چیزی خارج از کنترل شما باشد، به عنوان مثال، صدای مزاحم همکار یا صدای مزاحم. با این حال، بسیاری از استرس هایی که ما تجربه می کنیم در نتیجه عدم مدیریت صحیح زندگی مان ایجاد می شود. APA “برنامه ریزی موثر کاهش استرس و افزایش شادی” را توصیه می کند که شامل تعیین اولویت ها و کار بر روی و حل مشکلات ساده است. توانایی های خوب مدیریت زمان می تواند به کاهش استرس کمک زیادی کند.

روش‌های رایج کاهش استرس در افراد همیشه شاد بهترین روش‌ها هستند.

“بهترین” روش کاهش استرس از فردی به فرد دیگر متفاوت است. همه ما موقعیت های زندگی، خلق و خوی و سطح تحمل استرس متفاوتی داریم. بنابراین، «شخص الف» ممکن است در یک تکنیک محبوب کاهش استرس مانند «اسکن بدن» که – به هر دلیلی – ظاهراً برای «شخص ب» کارایی کمی دارد، موفقیت بزرگی پیدا کند.

شخص بدون علامت، بدون استرس است و نیازی به کاهش استرس و افزایش شادی ندارد

فقط به این دلیل که فرد علائم استرس را “احساس” نمی کند به این معنی نیست که فرد بدون استرس است. برای نشان دادن این نکته، داروی اضطراب را در نظر بگیرید. در حالی که یک دوز والیوم ممکن است اعصاب را تسکین دهد، اما چیزی را درمان نمی کند. همچنین بدن را از تجربه استرس های فیزیولوژیکی مبرا نمی کند. در عوض، عملکرد داروهای اضطراب محدود به بی حس کردن بدن است – چیزی را از بین نمی برد.

کاهش استرس در افراد همیشه شاد و علائم استرس

بسیاری از ما علائم استرس “جزئی” را در یک زمان نادیده گرفتیم. ناراحتی‌های جسمانی مانند سردرد یا ناراحتی معده به‌عنوان «طبیعی» و غیرقابل هشدار دیده می‌شوند. اما، اگر این علائم به طور مکرر رخ دهند، ممکن است با یک بیماری زمینه ای جدی تر، از جمله استرس مزمن مرتبط باشند.

محبت و مهربانی را تمرین کنید

به گفته محققان دانشگاه ایالتی آیووا، ارائه محبت به دیگران، هم اضطراب را کاهش می دهد و هم احساس شادی را تقویت می کند. مهربانی متمرکز بر دیگران نیز باعث تقویت احساس ارتباط اجتماعی بین افراد می شود. دو محقق، داون سوئیت و لانمیائو هی، یکی از سه تکنیک را برای کاهش استرس و افزایش شادی انجام می‌دهند.

عادات افراد همیشه شاد چگونه است؟

“به یاد داشته باشید که شادترین مردم آنهایی نیستند که بیشتر می گیرند، بلکه آنهایی هستند که بیشتر می دهند.” – اچ. جکسون براون، جونیور. شادی در بین برخی افراد موج می زند. اما مردم نیز می توانند شادی خود را خلق کنند. حتی زمانی که کار روزانه بیش از حد به نظر می رسد، افراد همیشه شاد وجود دارند که به دیگران حس خوشحالی و مثبت می‌دهند. یادگیری نحوه برخورد با چیزهایی که زندگی می تواند به شیوه ای سالم و سازنده انجام دهد می تواند به افراد شادتر منجر شود. اما آن‌ها چگونه این را انجام میدهند؟

حالات افراد همیشه شاد به صورت تصادفی نیستند. افرادی به نحوی موفق می‌شوند مثبت‌تر از دیگران باقی بمانند. آن‌ها سخت تلاش می‌کنند تا عادت‌های درستی را انجام دهند که به آن‌ها کمک می‌کند با دنیا کنار بیایند. اگر متوجه شدید که مشتاق این هستید که فردی شادتر باشید، نیازی به نگرانی نیست. شما نیز می توانید عادات روزانه افراد همیشه شاد را تمرین کنید. چند عادت موفق افراد فوق العاده شاد که برای شما مفید خواهد بود:

یک روز را برای خودت در نظر بگیر چون لیاقتش را داری.

نکته

جاه طلبی و مراقبت از دیگران اشکالی ندارد. اما افراد شاد همچنین می دانند که چه زمانی یک روز را برای مراقبت از خود اختصاص دهند.

به گفته دکتر آیمی کوگت، «با عدم اختصاص زمان کمی از هر روز برای خود، ممکن است کمتر از حد ممکن خوشحال باشید. با تمرکز بر خود شروع کنید. تصدیق کنید که شادی شما مهم است و روال های شادی آور را تمرین کنید.

مراقبت از خود در افراد همیشه شاد

مراقبت از خود یک عادت مهم است که توسط افراد شاد انجام می شود. حتی یک روز در هفته را برای لذت از خود و مراقبت از سلامت روان خود اختصاص دهید، وضعیت شما را بهبود می بخشد.

با یک دوست تماس بگیرید و نگرانی های خود را رها کنید

گاهی اوقات، همه چیز در زندگی ممکن است طاقت فرسا شود. به جای اینکه همه چیز را جمع و جور کنند، افراد شاد یاد گرفته اند که به شبکه پشتیبانی خود دسترسی پیدا کنند. دوستان افراد مناسبی برای رهایی از تمام نگرانی های خود هستند. آنها تابلوی صدای خوبی می سازند و اغلب می توانند توصیه های خوبی ارائه دهند. به یاد داشته باشید که در کنار آن‌ها باشید.

فهرست ها را تهیه کنید و با سازماندهی زمان خود آن‌ها را به پایان برسانید

لیست کارها بهترین راه برای مقابله با یک برنامه شلوغ است. افراد همیشه شاد کارهایی را که باید انجام شوند در یک لیست سازماندهی می کنند و سپس مطمئن می شوند که آن لیست انجام می شود. مهم نیست که چقدر بزرگ یا کوچک، هر کاری که باید در آن روز انجام شود در لیست قرار می گیرد. پس از تکمیل لیست، شگفت زده خواهید شد که چقدر خوشحال و موفق هستید.

برای شخص دیگری کاری محبت آمیز انجام دهید

قابل اثبات است که انجام کارهای خوب و ویژگی انسان خوب باعث می شود احساس بهتر و شادتری داشته باشید. وقتی شادی را برای شخص دیگری به ارمغان می آورید، به یاد خواهید آورد که مهربانی چه حس خوبی دارد.

نکته

به گفته دکتر الیور اسکات کوری از موسسه انسان شناسی شناختی و تکاملی، «انسان ها حیوانات اجتماعی هستند. ما خوشحالیم که تحت برخی شرایط به خانواده، دوستان، همکاران، اعضای جامعه و حتی غریبه ها کمک می کنیم. این تحقیق نشان می دهد که مردم واقعاً از کمک به دیگران رضایت می گیرند. کمک به یکدیگر تنها راهی است که با هر کار خوب، دنیای اطرافمان را مثبت تر می کنیم.

افراد سمی را از زندگی خود حذف کنید، مهم نیست چقدر سخت است

چیزی که همه افراد همیشه شاد آن را مشترک دارند، عدم محاصره توسط افراد سمی است. چه این شخص دوست باشد، شریک زندگی یا یکی از اعضای خانواده باشد، سلامت عاطفی شما مهمتر از خشنودی یک فرد سمی، منفی یا دستکاری است.

مطمئن شوید که وعده های غذایی را حذف نمی کنید و غذاهای سالم می خورید

افراد همیشه شاد غذا می خورند، و این فقط یک واقعیت مفید است. این بدان معنا نیست که شما باید ناسالم غذا بخورید. اما حذف وعده‌های غذایی و کم‌خوری فقط باعث می‌شود احساس خستگی و ضعف کنید، و احساس خوشحالی در هنگام گرسنگی سخت است.

نکته

پروفسور اندرو اسوالد می گوید: «مصرف میوه و سبزیجات ظاهراً شادی ما را خیلی سریع‌تر از سلامت انسان افزایش می دهد.» در برنامه خود زمانی را برای مصرف غذا در نظر بگیرید، بدن شما بابت آن از شما تشکر خواهد کرد.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا