شوهرم با هر چیزی که من می گویم بحث می کند

برقراری ارتباط با کسی که بحث می کند، صرف نظر از اینکه در مورد چه چیزی صحبت می کنید، سخت است. اگر شوهرتان دائماً با شما دعوا می کند، ازدواج شما را به شدت به خطر می اندازد، حتی اگر از آن آگاه نباشد. به این دلیل که ارتباط کلید یک رابطه موفق و یک ازدواج شاد است. و، بله، احتمالاً هزاران بار قبلاً این را شنیده اید، زیرا درست است. چیزی که نمی دانید این است که چگونه شوهرتان را از تبدیل همه چیز به مشاجره باز دارید. برای برخورد با شوهری که همه چیز را به مشاجره تبدیل می کند، از متخصص کمک بگیرید. شما می گویدد شوهرم با هر چیزی که من می گویم بحث می کند پس به متخصصان ما در همکده مراجعه کنید. هم به صورت حضوری و هم با مشاوره تلفنی روان شناسی.

شوهرم با هر چیزی که من می گویم بحث می کند

مطلبی که مهم است و نمی دانید نمی دانید این است که چگونه شوهرتان را از تبدیل همه چیز به مشاجره باز دارید. شما می‌دانید و قبول دارید که دعوا در هر ازدواجی اتفاق می‌افتد، اما به نظر می‌رسد شوهرتان آن‌ها را زمانی شروع می‌کند که حتی مشکلی وجود ندارد. شاید هر کاری که شما انجام می دهید انتخاب می کند یا هر زمان که می خواهید با او صحبت کنید ناامید می شود. این بدان معناست که ازدواج شما با مشکل مواجه شده است، اما ناامید نشوید! در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید وقتی شوهرتان با همه چیزهایی که می گویید بحث می کند، امتحان کنید. با این حال، به خاطر داشته باشید که درمان ممکن است تنها چیزی باشد که می تواند ازدواج شما را نجات دهد.

اگر عقیده دارید شوهرم با هر چیزی که من می گویم بحث می کند در ابتدا موارد زیر را امتحان کنید:

علت را بیابید

چرا شوهرتان این گونه رفتار می کند؟ اگر بتوانید به این سوال پاسخ دهید، یک قدم به یافتن راه حل نزدیکتر شده اید. آیا اخیراً اتفاقی افتاده است که او را ناامید کرده است یا همیشه اینطور بوده است؟ آیا او ناراضی است و اگر چنین است، آیا از شما ناراضی است یا به طور کلی؟ شاید به خاطر کاری که انجام دادید از دست شما ناراحت است که هنوز نمی تواند شما را به خاطر آن ببخشد.ممکن است او از زندگی خود یا ازدواج شما ناراضی باشد. شاید این فقط طبیعت اوست. یا یاد گرفته است که به خاطر گذشته اش، چه دوران کودکی و چه روابط قبلی، این گونه رفتار کند. هر چه هست، باید بدانید تا بتوانید راهی برای رسیدگی به آن پیدا کنید.

وقتی می‌خواهید آن را کشف کنید، به فراتر از سطح نگاه کنید. دعوا در مورد ظروف کثیف در واقع می تواند در مورد آسیب های دوران کودکی، نیازهای برآورده نشده یا ناامنی باشد. بنابراین تصور نکنید که مشکل اصلی مشکل کنونی است. زیرا اغلب، یک مشکل اساسی تر وجود دارد. شاید اخیراً چیزی تغییر کرده است. حتی نباید یک اتفاق بد باشد. ممکن است شوهر شما به دلیل یک نقطه عطف بزرگ در رابطه، ارتقای شغلی جدید یا خرید یک خانه جدید تحت فشار باشد.

شوهرم با هر چیزی که می گویم بحث می کند: با او صحبت کنید

با شوهرتان در مورد اینکه اوضاع چگونه بوده است صحبت کنید. به او بفهمانید که شما نگران هستید زیرا دائماً در مورد همه چیز وارد مشاجره می شوید. به او اطمینان دهید که دوستش دارید و به او بگویید که می‌خواهید اینقدر مشاجره را متوقف کنید. شاید شوهر شما اخیراً مشکلاتی مانند از دست دادن شغل یا مرگ یکی از عزیزانتان را تجربه کرده است. اگر چنین است، به او فرصت دهید تا بهبود یابد، اما به او بگویید که می‌خواهید به او کمک کنید، نه اینکه با او دعوا کنید.

در عوض شاید شوهرتان از ازدواج شما ناراضی باشد. از او در مورد آن بپرسید و به او بگویید که اگر قرار است ازدواج شما درست شود، همه چیز باید تغییر کند. به او بگویید که مایلید برای بهبود زندگی زناشویی خود تلاش کنید، اما او نیز باید همین کار را انجام دهد تا این ازدواج موفق شود. اگر او ناراضی است، مشاجره با شما تغییری در آن ایجاد نمی کند و شما را نیز ناراضی می کند. این را به او بگویید و به او بفهمانید که اگر بتوانید از بحث بر سر هیچ چیز دست بردارید، می توانید با هم خوشحال باشید.

به او نشان دهید که می خواهید بدون بلند کردن صدای خود با او ارتباط برقرار کنید. شما باید بتوانید بدون فریاد زدن بر سر یکدیگر یا استفاده از نام و نشان در مورد مسائل صحبت کنید.

شوهرم با هر چیزی که می گویم بحث می کند: شما به دنبال بحث و جدل نباشید

اگر شوهرتان اهل بحث و جدل است، شما مجبور نیستید. در واقع، اگر می‌خواهید اوضاع را آرام کنید، نباید باشید. انتقاد، کنایه، پرخاشگری، یا او را برای همه چیز سرزنش نکنید. در عوض، با آرامش به او بگویید که تا همین اواخر با هم خوب بودید. از او بخواهید به شما بگوید چه چیزی تغییر کرده است و به شما کمک کند تا آن را اصلاح کنید تا بتوانید به حالت قبل برگردید. اطمینان حاصل کنید که از جملات «من» استفاده می‌کنید و بیشتر بر احساس خود تمرکز کنید تا اینکه او چه می‌کند. به جای اینکه «تو همیشه به من سرزنش کنی»، بگویید: «من ناراحتم چون مثل گذشته با هم ارتباط برقرار نمی‌کنیم.»

به جای پرخاشگر یا منفعل-تهاجمی، قاطع باشید. زمانی که سر شما فریاد می زند حالت دفاعی نگیرید و سر او فریاد نزنید. با اعمال خود به او نشان دهید که دیگر نمی خواهید اینطور صحبت کنید. از او بخواهید که با شما همانطور صحبت کند که با یک دوست صحبت می کند. شما می خواهید دوست او باشید و به او کمک کنید تا از هر چیزی که با آن سر و کار دارد عبور کند. همچنین، بپرسید آیا کاری وجود دارد که می توانید برای بهبود اوضاع انجام دهید. اگر کار اشتباهی انجام داده اید عذرخواهی کنید.

سوال بپرسید

شما می گویید شوهرم با هر چیزی که من می گویم بحث می کند پس سوال بپرسید. کار اشتباهی کردی؟ شما احتمالاً دیگر نمی دانید، اما شوهرتان می داند. بنابراین در حین صحبت در مورد این موضوع حتماً سؤال بپرسید. از او بپرسید که اخیراً چه احساسی داشته و چه چیزی او را آزار می دهد. از همسرتان بپرسید که چه کاری می توانید انجام دهید تا شرایط را بهبود دهید. بپرسید که آیا می‌خواهد با پیشنهاد راه‌هایی که می‌توانید این کار را انجام دهید، ازدواج شما را بهبود بخشد. به او بگویید که مشکل را تصدیق می کنید اما برای یافتن راه حل به اطلاعات بیشتری از او نیاز دارید.

از او بپرسید که آیا خوشحال است یا خیر و اگر خوشحال نیست، به او بگویید که اگر مدام دعوا کنید نمی تواند خوشحال باشد. بنابراین، باید روی این موضوع کار کنید تا هر دو بتوانید خوشحال باشید. همچنین از او بپرسید که آیا مایل است مشاوره زوجین یا درمان فردی یا هر دو را امتحان کند. به او بگویید که مایلید بخشی از سرزنش خود را بپذیرید، اما نمی دانید چگونه مسائل را اصلاح کنید.

شوهرم با هر چیزی که من می گویم بحث می کند: از راه های مخرب مبارزه استفاده نکنید

وقتی شوهرتان با هر چیزی که شما می‌گویید بحث می‌کند، می‌توانید واکنش‌های مختلفی نشان دهید. شما نمی توانید او را وادار به مبارزه منصفانه کنید، اما لازم نیست از راه های مخرب مبارزه نیز استفاده کنید. سنگ اندازی، انتقاد، جنگ طلبی، کنایه، و حالت تدافعی فقط اوضاع را بدتر می کند. Stonewalling زمانی است که شخص به طور کامل کناره گیری می کند و از بحث در مورد موضوع خودداری می کند. انتقاد زمانی است که نظر منفی می دهید و باعث می شوید که شریک زندگی تان احساس خطر کند یا مورد حمله قرار داده شده باشد. ستیزه جویی و کنایه می تواند باعث شود که شریک زندگی شما تحقیر و ناراحت شده باشد.

حالت تدافعی و توجیه خود نیز می تواند باعث شود که شریک زندگی شما مورد حمله قرار گرفته باشد. این کارها را انجام ندهید و سعی کنید به شوهرتان توضیح دهید که اگر این کارها را انجام دهد چقدر مخرب هستند. چنین چیزهایی فقط می توانند بحث را تشدید کنند، و راه سالمی برای حل آنها نیستند. وقتی شوهرتان دائماً با شما دعوا می کند، با بدتر کردن اوضاع واکنش نشان ندهید. سعی کنید آرام بمانید و از او بپرسید که مشکل واقعی چیست. به او اطمینان دهید که متوجه خواهید شد، اما او باید در مورد مشکلاتی که او را آزار می دهد، بحثی آرام داشته باشد.

شوهرم با هر چیزی که من می گویم بحث می کند: مایل به سازش باشید

در بسیاری از مواقع، تنها راه حل یک بحث، مصالحه است. اگر هر دوی شما به چیزی که می‌خواهید پایبند باشید، این احتمال وجود دارد که هیچ یک از شما به آن نخواهید رسید. شما فقط بیشتر به جنگ خواهید پرداخت. بنابراین، مایل به انتخاب یک راه حل ناقص به جای بی راه حلی باشید. سازش مهارتی است که می تواند یک ازدواج را دوام بیاورد. چسبیدن به شرایط سخت می تواند به آن پایان دهد. به شوهرتان بگویید که مایلید در نیمه راه با او ملاقات کنید. در مورد راه حل های احتمالی که می تواند برای هر دوی شما خوب باشد بحث کنید.

لازم نیست همیشه حق با شما باشد. در واقع، مهم نیست که چه کسی درست می گوید و چه کسی اشتباه می کند. مهم این است که برای مشکلات خود راه حلی پیدا کنید. به جای اینکه ثابت کنید شوهرتان اشتباه می کند یا همیشه حق با اوست، روی آن تمرکز کنید. سازش می تواند ازدواج شما را نجات دهد.

فقط حضوری دعوا کنید

شما می گویید شوهرم با هر چیزی که من می گویم بحث می کند. در این زمینه باید تکنیک های مهمی یاد بگیرید که یکی از آن ها دعوا کردن است. ما شروع کرده‌ایم به استفاده از تلفن‌هایمان برای برقراری ارتباط با مردم حتی بیشتر از اینکه شخصاً با آنها صحبت کنیم. با این حال، دعوا چیزی نیست که باید از طریق پیامک یا تلفن اتفاق بیفتد. یک شخص می تواند چیزی کاملاً متفاوت از آنچه شما نوشته اید بخواند. این به این دلیل است که آنها نمی توانند لحن صدای شما را بشنوند و زبان بدن شما را ببینند. پیامی که برای شما عادی به نظر می رسد می تواند برای آنها تهاجمی به نظر برسد.

دعوا بر سر پیام های طولانی معمولاً پر از سوء تفاهم است، و این مولد نیست. اگر شوهرتان شروع به مشاجره با شما بر سر پیام نوشتاری کرد، به او بگویید که بعد از دیدن یکدیگر در مورد آن صحبت خواهید کرد. تا زمانی که او را ببینید، بحث را تمام کنید. همین امر در مورد زمانی که او بر سر یک تماس تلفنی با شما دعوا می کند نیز صدق می کند. یک جمله ساده «وقتی به خانه رسیدم در مورد آن صحبت خواهیم کرد» می تواند شما را از مشکلات زیادی نجات دهد.

 

 

منابع
aconsciousrethink

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا