سندروم جوینده طلا

آیا شما هم با سندرم جوینده طلا درارتباط هستید؟

سندروم gold-digger

برخی دیکشنری‌ ها سندرم جوینده طلا را این‌گونه شرح می‌دهند “هر زنی که در اصل به رابطه‌ای علاقه دارد که برای او سود مادی داشته باشد. زنی که بیشتر از خود یک مرد به حساب بانکی او اهمیت می‌ دهد.

در دیکشنری‌ های غیرحرفه‌ ای جوینده ی طلا فردی است که برای شما ارزشی قائل نیست مگر اینکه ثروتمند باشید و بخواهید ثروت خود را با او به اشتراک بگذارید.

ما با این‌ گونه افراد زیاد برخورد داریم و برخی از آن‌ ها برای مادیات زیاد فریب خورده و حتی قربانی شده اند. بسیاری از این افراد زیبا نیز هستند و از ظاهر و زیبایی خود برای گرفتن چیزی که می‌ خواهند استفاده می‌کنند. آن ها مرد را مجاب کنند تا پول نوشیدنی آن‌ ها را بپردازد، برای غذای او پول بدهد، پول حمل‌ و نقلش را تأمین کند، شهریه‌ی او را تأمین کند، خانه‌ای برای او بسازد، جواهرات و لباس و کفش بخرد.

البته اگر این زن ارزشش را داشته باشد فراهم کردن همه‌چیز برای او مشکلی ندارد. اگر فکر می‌کنید این فرد لایق است زیرا زیبایی زیادی دارد بگذارید در زندگی شما باشد اما بعید است شما دوست داشته باشید با این‌گونه افراد در ارتباط باشید. شما نباید چیزی را برای کسی تأمین کنید مگر اینکه ارزشش را داشته باشد.

یک فرد مبتلا به سندروم جوینده طلا به رابطه‌ای که با پول همراه باشد بیشتر علاقه‌مند است تا رابطه با شما. اینکه در این‌گونه روابط باشید کمی خطر دارد زیرا شما تنها پولتان را به خطر نینداخته‌اید بلکه خود را نیزدر خطر خیانت، فریب خوردن و شکست عشقی گذاشته‌اید. هرچه شما فرد صادق‌تری باشد سخت‌تر متوجه می‌شوید با این چنین فردی در رابطه هستید.

افراد مبتلا به سندرم جوینده طلا چگونه به یک رابطه فکر می‌ کنند؟

سندروم gold-digger

یکی از نکات جالب در مورد زن‌ها این است که زنان به شکل های متفاوتی درباره‌ی رابطه با مردان فکر می‌کنند. یک زن می‌تواند رابطه با مرد را نوعی همراهی بداند. او می‌خواهد به دنبال مردی باشد که او را خوشحال کرده و حس خوبی برای او ایجاد کند. 

اگر این زن دارای سندرم جوینده طلا باشد شاید بخواهد دنبال مردی پولدار باشد.

زنی که به این سندروم دچار باشد دوست دارد در آخرین حد از زیبایی به نظر برسد. اغلب این افراد زیبایی طبیعی ندارند اما تلاش زیادی می‌کنند که تا حد ممکن زیبا به نظر برسند و بتوانند وارد ذهن مردان شوند. اغلب مردانی که با این گونه زنان ارتباط داشته اند اظهار می‌کنند آن‌ها ظاهر جذابی دارند و در ذهن این مردان او زیباتر از زنان دیگر دیده میشوند.

کار هوشمندانه‌ای که می‌توانید انجام دهید این است که نشانه های این افراد را زودتر در روابط بشناسید تا درگیر این‌گونه افراد نشوید. در این شرایط شما می‌توانید وارد رابطه‌ی خوبی شده و از تمام چیزهای منفی که این افراد در زندگی شما وارد می کنند دور بمانید.

آیا شما یک فرد مبتلا به سندرم جوینده طلا را در زندگی خود دارید؟

اگر متوجه شدید این افراد چه خصوصیاتی دارند و چه چیزی به آن‌ها انگیزه می‌دهد اشتباها در مورد هیچ‌کس این تصور را نخواهید داشت و خواهید فهمید چه زمانی با این افراد روبرو شده‌اید. البته زمانی که یک نفر توجه زیادی به پول داشته و درگیر موضوعات مادی است لزوما Gold Digger نیست. شاید او تنها ذهنی تجاری دارد. با این وجود بین اینکه همسرتان از شما بخواهد او را از نظر مادی حمایت کنید با اینکه در صورت نداشتن پول شما را ترک کند تفاوت است.

به سبک زندگی فرد مقابل خود دقت داشته باشید.

 آیا پول چیزی است که به آن اهمیت می‌دهد یا تنها چیزی است که به آن فکر می‌کند، درباره‌ی آن حرف می‌زند وبه او الهام می دهد؟ پول برای زندگی روزانه لازم است اما نباید منبع شادی شما باشد. با پول نمی توان عشق خرید. آیا این فرد در مخارج خود واقع‌گراست؟ آیا او با مفهوم خاص خود از زندگی روزگار می‌گذراند؟ یک پرچم قرمز که نشان می دهد درگیر این افراد هستید توجه زیاد آن‌ها به پول است، آن ها پول را برای شرح دادن شخصیت خود استفاده می‌کنند و بدون ملاحظه پول خرج می‌کنند، البته پول شما را. آن‌ها این کار را می‌کنند زیرا باور دارند شما را به دام انداخته اند و برای همیشه می‌توانند خونتان را بمکند.

آن‌ ها پول را برای چه می‌ خواهند؟

روزهای سخت عادی است. برای بیشتر ما زمانی می‌رسد که از مشکلات مالی رنج می بریم. اگر همسرتان در این وضعیت قرار دارد و شما به او کمک کرده اید خوب است. اما اگر او به جای پرداخت قبض‌ها و داشتن تجارت خود، در رستوران‌های گران غذا می‌خورد و وسایل لوکس و گران می خرد شاید با یک gold digger روبرو هستید، و یا به احتمال خیلی کم فردی که مدیریت مالی ضعیفی داشته و ارزش کمی برای شما قائل است.

او شخصیت خود را چگونه می‌ بیند؟

اغلب Gold diggers ها نسبت به شخصیت خود حس غرور و تکبر دارند. آن‌ها فکر می‌کنند لایق این پول ها برای زیبایی ظاهری یا چیزهای خاص برای خود هستند و باور دارند از دیگران بهتر و خاص‌تر می‌باشند.

دیدگاه او درباره‌ ی چیزهای گران را ارزیابی کنید.

Gold diggerها می‌خواهند تاکید زیادی روی اشیا گران قیمت داشته باشند. آن‌ها عاشق به دست آوردن چیزهایی هستند که گران، لوکس و زیبا باشند اما چه بهتر که فرد دیگری این وسایل را برای آن‌ها بخرد.

به سوالات او دقت کنید.

یک gold digger جزئیاتی را در مورد وضعیت مالی شما می‌پرسد که شاید باعث شود احساس راحتی نداشته باشید. آن‌ها اغلب سوالاتی شخصی می‌پرسند، خصوصا در اوایل رابطه. او نسبت به وضعیت مادی شما کنجکاوی زیادی دارد و شاید به این موضوع اشاره کند که می‌خواهد بداند می‌توانید چیزهایی را برای او تامین کنید یا نه.

آیا در هزینه‌ها با شما شریک می‌ شود؟

شراکت در هزینه‌ها برای زوج ها چیزی عادی است. شاید در ابتدا مرد هزینه‌ها را بپردازد اما این موضوع باید فورا به حد تعادل برسد. اگر دیدید فرد مقابل در مقابل پرداخت هزینه مقاومت کرده یا بهانه می‌آورد که نمی‌تواند هزینه‌ی خود را بپردازد، مثلا کیف پولش را فراموش کرده، منتظر یک چک است، کسی پول او را قرض گرفته  به احتمال زیاد نشانه ای است که شما در رابطه با یک gold digger هستید.

برخی راهکارها برای مبارزه با سندرم جوینده طلا

سندروم gold-digger

شما در یک رابطه هستید و متوجه شده‌اید فرد مقابل شما یک Gold Digger است! او می‌خواهد مرتبا در مورد پول حرف بزند، از شما پول گرفته و پولتان را خرج کند. اگر برای شما مشکل مالی پیش بیاید ادعا می‌کند مشکلی دارد و البته نگران وضعیت مالی شماست، البته به نظر نمی‌رسد نگران خودتان یا تلاشتان باشد. زمانی که نتوانید ازاین فرد حمایت مالی کنید عصبانی خواهد شد. این فرد اهل جبران خرج‌های شما نیست. او به شما کمکی نکرده و نیازهایتان را نمی‌بیند. او انتظار دارد همه چیز به او بدهید و او هیچ چیز ندهد.

چیزهای جذابی دارد که نمی‌تواند بگوید از کجا آورده است.

اشیا جذاب چیزهایی هستند که بسیار گران بوده و یا در ظاهر خیره‌کننده هستند و جلب توجه می‌کنند. این وسیله می‌تواند ساعت، کیف پول یا حتی زنجیر گردن باشد. حتی می‌تواند شامل یک ماشین با رینگ های بزرگ شود.

صحبت کردن در مورد پول

او مرتبا درباره‌ی چیزهای مادی حرف می‌زند. فکر او دائما راهی برای زود رسیدن به آن هاست.

چگونه می‌ توانید با چنین فردی کنار بیایید؟

 این ها راه‌هایی موثر هستند تا بتوانید رابطه‌ی خوبی با یک Gold Digger داشته باشید.

  • محدودیت مالی بگذارید.
  • نگرانی‌های خود را بگویید.
  • راه‌های جایگزینی برای کسب درآمد پیشنهاد دهید.
  • اگر متوجه شدید او به پشتیبانی مالی بیشتر و بیشتری از شما نیاز دارد موضوع را با او در میان گذاشته و یک راه حل پیدا کنید.
  • درمورد میزان خرجی که برای کمک به او می‌کنید محدودیت بگذارید. اگر با هم زندگی می کنید صحبت کرده و روی اینکه چه کسی باید قبض‌ها را بپردازد توافق کنید.

شاید یک شغل پاره وقت خوب باشد. می‌دانید اگر با یک gold digger روبرو هستید او این پیشنهادها را خوب نخواهد پذیرفت. اگر تمامی بهانه‌ها، سرزنش های شما و تاکتیک‌های انحرافی‌تان به شکست خورد فرصت خوبی پیش آمده تا او شما را ترک کند. شما یک دستگاه خودپرداز نیستید. شما برای پول خود سخت کار می کنید. البته اگر رابطه‌ی شما بر پایه ی تامین نیازهای او بوده باشد از شما دور خواهد شد و این امتحان خوبی است.

به او مدیریت مالی را آموزش دهید.

اگر فکر می‌کنید او فردی است که اهل بازپرداخت مالی است می توانید برای او یک مشاور مالی بگیرید تا به او در مدیریت موثر امور مالی خود کمک کند. با این وجوداین کار به کسانی کمک می‌کند که واقعا به دیگران برای تامین نیازهای خود وابسته نیستند. یک gold digger با این ایده مخالفت کرده و باز هم شاید او شما را ترک کند.

انگیزه دادن برای داشتن اهداف مالی و برنامه برای رسیدن به آن.

به جای اینکه فقط به او بیشتر پول بدهید می‌توانید کمکش کنید تا یک برنامه‌ی مالی برای خود تنظیم کند.

رابطه را تمام کنید.

اگر فکر می‌کنید مورد آزار قرار گرفته اید و نگرانی‌های خود را مطرح کرده و درباره‌ی موضوع حرف زده و راه حل‌هایی داده اید اما فرد gold digger تغییر نکرده است از او دور شوید. بروید. قبل از اینکه او شما را ترک کند شما این کار را بکنید. این رابطه هرگز رابطه‌ی سالمی نخواهد شد.

مردان با سندرم جوینده طلا

  • بهانه آوردندر بیشتر از یک دیدار کیف پول خود را فراموش می‌کند.
  • برخلاف زنان، مردان gold digger احساس می‌کنند همیشه حق با آن هاست. این افراد با مردان یا زنان دیگر رابطه‌ی عاشقانه داشته و به سرعت عاشق می‌شوند. زمانی که مشکلی پیش بیاید این مردان انتقاد را نپذیرفته و همیشه فکر می‌کنند حق با آن هاست. آن‌ها شخصیتی عاشق خود دارند.

چگونه یک سندرم جوینده طلا را تغییر دهید.

اگر بدانید با یک Gold Digger در ارتباطید اما هنوز هم او را دوست دارید چه کاری برای نگه‌داشتن او در زندگی خود می‌کنید؟ چگونه با این موضوع برخورد خواهید کرد؟ آیا راهی است که بتوانید او را تغییر دهید؟ این ها چند راه ساده هستند.

در ابتدا آن‌ها باید بپذیرند که مشکل دارند و می‌خواهند تغییر کند. اگر این دو مورد نباشد هیچ کاری اثر نخواهد داشت.

او را تشویق کنید از این گونه دوستان دوری کند. فشار دوستان و تأثیرات بد باعث تشویق شدن یک gold digger می شود. او را به افراد بهتری معرفی کنید، مثلا به  دوستان خود، اما به یاد داشته باشید شما مسئول معرفی این فرد به دنیای آن‌ها هستید.

با افراد حرفه‌ای مشورت کرده و او را نزد متخصص روانشناس ببرید. مشورت کردن می‌تواند به این رفتار کمک کند اما باید آن‌ها را با ترفندی پیش متخصص ببرید.

او را از فیلم‌ها یا کتاب‌هایی که مشوقی برای این عادات هستند دور نگه دارید. داستان های مشابه زیادی در تلویزیون هستند. رسانه ها اغلب این رفتار را طبیعی نشان می دهند و این چیزی خیلی دور از یک رفتار عادی است، اینکه اینطور بخواهید از فرد دیگری پول بگیرید.

مقابل درخواست‌های او مدارا نکنید. اگر او همیشه برای هرچیزی که می‌خواهد از شما پول بگیرد این یک عادت خواهد شد. او باید یاد بگیرد پول چیزی است که شما برای آن سخت کار می کنید و باید به آن احترام بگذارد. شما باید مورد احترام او باشید.

بگذارید از نظر معنوی درمان شود. او را تشویق کنید ارتباط بهتری با خدا داشته و یاد بگیرد چیزهای مادی وسایلی در دنیا هستند که هیچ‌کس را شاد نخواهند کرد.

نکاتی برای دور بودن از خصوصیت سندرم جوینده طلا

چگونه این طرز فکر برای دختری ایجاد می‌شود که ” اگر مردان به من پول بدهند یعنی برای من ارزش قائل‌اند”؟

گاهی مادران از سنین کم این تصور را به دختران خود القا می‌کنند: سعی کن با مردی باشی که از تو خوب مراقبت کند. اگر او این کار را برای تو نکند یعنی ارزشی برای او نداری. با مردی باش که ثروتمند است. با کسی که می‌تواند برای تو هر چیزی بخرد، تو نباید مانند مادرت در یک خانه‌ی فقیر گرفتار شوی.”

گاهی آن‌ها خودشان به این ذهنیت می‌رسند، شاید بعد از دیدن رسانه ها یا تجربه‌ی زودهنگامی که باعث شده است به هر چیزی که می‌خواهند برسند و یک مرد ثروتمندی که بلیط این ثروت بوده است.

به‌هرحال این دیدگاه یک فرد به زندگی است و شما نمی‌توانید ذهنیت او را بیشتر از آنچه او می تواند فکر شما را عوض ‌کند تغییر دهید. این باور مانند عقاید سیاسی یا مذهبی در ذهن او ثابت شده است. از نظر او ارزش یک زن به میزان موفقیت مردش یا مقدار پولی که برای او خرج می‌کند بستگی دارد.

منابع
visihow.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا