زمان ملاقات با والدین همسرتان

رابطه و ایجاد ملاقات یا همسرتان بسیار زیبا است. اما اگر بخواهیم رابطه با والدین را بعد از ازدواج از بین ببریم خوب نیست. هر چقدر هم که بگویید خانواده نباید در رابطه ها دخالت کنند اما عدم دیدار آن ها هم خوب نیست. . حال این ارتباط می تواند با یک شخص در مورد کار یا این که برای آشنایی و ازدواج باشد. هر دو مسئله نیازمند رفتار های خاصی است.

برای مثال وقتی شما با یک شخص جلسه کاری دارید باید سعی کنید روی همکاری با آن شخص تمرکز کنید. شاید شما حتی زندگی شخصی او را هم ندانید اما باید درزمینه کاری تو را بشناسید. در زمینه ازدواج و رابطه جریان متفاوت است. برای مثال شما باید سعی کنید زندگی آن فرد، خانواده و شخصیت او را بشناسید. در واقع شما باید بدانید که با چه کسی می خواهید وارد رابطه شوید. این کار باعث می شود تا رابطه یا ازدواج شما قوی تر باشد.

در ادامه می خواهیم ببینیم که زمان ملاقات با والدین همسرتان کی است؟ حال این که بگوییم پیشرفت یعنی چه و این که چگونه می توان آن را از چه مواردی تعریف کرد متفاوت است.  زندگی باید به گونه ای باشد که به افراد آرامش بدهد نه این که آرامش را از افراد  بگیرد. در مقاله های قبل در ارتباط با این که دوستی و شادی چگونه می توانند مکملهک باشند توضیحات کوتاهی دادیم. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با زمان ملاقات با والدین همسرتان صحبت کنیم.

ملاقات با والدین همسرتان برای اولین بار گام بزرگی در رابطه شما است

زمان ملاقات با والدین همسرتان

مهم نیست که شما و همسرتان در چه سنی هستید، ملاقات با والدین همسرتان برای اولین بار گام بزرگی در رابطه شماست. ممکن است به آن به‌عنوان ناخوشایند و استرس‌زا نگاه کنید، اما زمانی که به روش درست به آن برخورد کنید، تجربه‌ای مثبت است.

ملاقات با والدین همسرتان

ملاقات با والدین شریک زندگی خود راهی عالی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن ها است. این که آن ها قبل از این که آن ها را ملاقات کنید چگونه بودند و اینکه چگونه آن ها به فردی تبدیل شدند که اکنون عمیقاً به او اهمیت می دهید.

والدین شریک زندگی شما نیز می توانند در آینده در رابطه شما منبع اجتماعی مهمی باشند.

پشتیبانی و حمایت

وقتی می خواهید با والدین شریک زندگی خود ملاقات کنید، خیلی راحت می توانید احساس کنید که شما چهار نفر تنها در اتاق هستید. وقتی واقعاً آن ها را ملاقات می کنید چیز بدی نیست. اما اجازه ندهید که این دیدار با والدین برای شما از بین برود. اگر مطمئن نیستید که چگونه به جلو حرکت کنید، در نظر داشته باشید که با افراد دیگری که قبلاً این تجربه را تجربه کرده‌اند، مانند دوستان و اعضای خانواده – حتی ممکن است والدین شما باشند، تماس بگیرید.

چه زمانی برای ملاقات با والدین همسرتان وقت مناسب است؟

بنابراین، چگونه می دانید که زمان مناسبی برای ملاقات با والدین یکدیگر است؟ این به عوامل متعددی بستگی دارد.

چقدر به والدین خود نزدیک هستید؟

زمان ملاقات با والدین همسرتان

اگر والدین شما بخش عمده ای از زندگی شما هستند، منطقی است که شریک زندگی شما باید زودتر با آن ها ملاقات کند. با این حال، همه ما به والدین خود نزدیک نیستیم. اگر والدین شما بخش عمده ای از زندگی شما نیستند، معقول نیست که شریک زندگی خود را برای ملاقات با آن ها عجله کنید. شما هم لازم نیست آن را به تعویق بیندازید.

اگر رابطه شما با والدینتان دشوار است، حتی ممکن است بخواهید صبر کنید تا رابطه شما با همسرتان به اندازه کافی قوی شود تا بتوانید از طریق این تجربه از یکدیگر حمایت کنید.

چقدر ملاقات با والدین همسرتان برای شما و شریک زندگیتان مهم است؟

عنصر دیگری که می تواند به شما در تصمیم گیری زمان ملاقات با والدین کمک کند این است که چقدر برای شما و شریک زندگی تان اهمیت دارد. برخی از زوج ها، به ویژه آن هایی که سن بالاتری دارند، ممکن است احساس نکنند که والدین آن ها برای رابطه آن ها مهم هستند و این اشکالی ندارد. با این حال، ممکن است بخواهید در این موضع تجدید نظر کنید، اما ما در یک لحظه در مورد آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

با این حال، برخی از زوج ها – یا یکی از دو زوج در رابطه – ممکن است فکر کنند که ملاقات با والدین بسیار مهم است. بخشی ممکن است به این علت باشد که آن ها چگونه بزرگ شده اند، چگونه خانواده ها و روابط را می بینند و چقدر به آینده فکر می کنند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اگر یکی از شما فکر می کند که ملاقات با والدین مهم است، باید در مورد آن صحبت کنید. گاهی اوقات دلیلی وجود دارد که یکی از شرکا نمی‌خواهد والدین در آن دخالت کنند، و این چیزی است که باید در نظر بگیرید. مانند بسیاری از تصمیماتی که هنگام ملاقات با والدین در رابطه خود می گیرید، باید هم راحت باشید و هم با آن ها همراه باشید.

والدین شما چقدر درگیر خواهند بود؟

همان طور که در بالا ذکر شد، والدین می توانند بخش مهمی از یک رابطه باشند. این امر مخصوصاً زمانی صادق است که شما و همسرتان جوان‌تر هستید و برای بسیاری از چیزها به والدین خود متکی هستید. با این حال، حتی افراد کاملاً رشد یافته نیز می توانند از والدین خود به عنوان یک منبع مهم استفاده کنند، به ویژه با توسعه روابط. شما و همسرتان ممکن است برای مشاوره، تماشای کودکان یا حتی کمک های مالی به والدین خود تکیه کنید.

اگر این موضوع برای شما و شریک زندگی‌تان صدق نمی‌کند. زیرا والدینتان صمیمی نیستند یا رابطه نزدیکی با آن ها ندارید. ممکن است این جنبه به رفتار شما شباهتی نداشته باشد. با این حال، اگر فکر می کنید ممکن است برای حمایت به والدین خود تکیه کنید، خوب است که آن ها را زودتر درگیر این رابطه کنید. این به چند دلیل درست است. برای یک چیز، اگر والدینتان تا زمانی که به چیزی نیاز نداشته باشید، آن ها را وارد رابطه نکنید، قدردان آن نیستند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

زمان ملاقات با والدین همسرتان

مهمتر از آن، برای والدینتان راحت تر خواهد بود که به شما کمک کنند تا بفهمید رابطه شما چگونه کار می کند. بر فرض این که بخواهند در مواردی مانند تماشای بچه‌ها به شما کمک کنند، اگر آن ها بدانند که شما و شریک زندگی‌تان چگونه به تربیت کودک برخورد می‌کنید، احتمالاً بهتر می‌شود.

شاید دوست داشته باشید از آن ها راهنمایی بخواهید، اگر نقاط قوت و ضعف روابط شما را درک کنند، توصیه آن ها ارزشمندتر خواهد بود. اگر می‌خواهید اگر شما و شریک زندگی‌تان به حمایت مالی نیاز دارید، در آن جا حضور داشته باشند، اگر نیازها و وضعیت مالی شما را درک کنند، بیشتر می‌توانند به شما کمک کنند. شما ایده را دریافت می کنید.

موانع و راه حل ها برای ملاقات با والدین همسرتان

مطمئناً، ملاقات با والدین چندان ناخوشایند نخواهد بود، اگر صرفاً حمایت باشد. بنابراین، چه چیزی ملاقات با والدین را این قدر استرس زا می کند، و چه کاری می توانید در مورد آن انجام دهید؟

تکیه کردن

یکی از چیزهایی که ملاقات با والدین را استرس زا می کند اعتراف به این موضوع است که ممکن است در وهله اول به حمایت نیاز داشته باشیم. این برای برخی افراد سخت تر از دیگران است، اما برای برخی از زوج ها بیشتر از دیگران ضروری است. یک بار دیگر، حتی اگر شما و شریک زندگی‌تان در طرف جوان‌تر باشید، ممکن است همچنان به والدین خود بسیار متکی باشید، البته به روش‌های بسیار متفاوت.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

اگر اعتراف به این که به کمک نیاز دارید برای شما و شریک زندگیتان سخت است، احتمالاً بیشتر به دلیل ناامنی خودتان است. زندگی سخت است بنابراین هر از گاهی کمک بخواهید. احتمالاً والدین شما این را درک می کنند و شما نیز باید این را درک کنید. البته، اگر شما و همسرتان مسن تر هستید و از نظر مالی خودکفا هستید، ممکن است مشکلی ایجاد نشود.

مرزها برای ملاقات با والدین همسرتان

یکی از سخت‌ترین بخش‌های وارد کردن والدین به رابطه، تعیین مرزها است. این کاری است که احتمالاً شما و شریک زندگیتان قبلاً در بسیاری از جنبه‌های زندگی‌تان انجام داده‌اید، و احتمال انجام دوباره آن می‌تواند خسته‌کننده باشد. همچنین پویایی قدرت متفاوتی در ایجاد مرز بین شما و شریک زندگیتان و والدینتان وجود دارد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

زمان ملاقات با والدین همسرتان

بار دیگر، این پویایی قدرت می تواند بر اساس سن شما بسیار متفاوت باشد. اگر شما و شریک زندگی تان جوان‌تر هستید والدینتان ممکن است در موقعیتی باشند که تصمیم بگیرند چه زمانی به شما کمک کنند. این می تواند برای زوج های مسن تر نیز اتفاق بیفتد، اما در نقطه مقابل همه جوانب باید در نظر گرفته شود.

مهم نیست که شما و والدینتان از کجا شروع کنید، تعیین مرزها کاری نیست که در اولین ملاقات با والدین همسرتان انجام دهید. ممکن است این فرآیندی باشد که در طول سالیان متمادی شکل می گیرد، و این اشکالی ندارد.

منابع
وبسایت regain.us

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا