زبان اشاره کودک چیست؟

زبان اشاره کودک به او کمک می کند تا بسیاری از خواسته هایش را بازگو کند. تربیت کودکان یک اصل بسیار مهم است. همان طور که می دانید در دنیایی که زندگی می کنیم والدین نقش بسیار مهمی دارند. برای تربیت فرزندان خود شما می توانید از روان شناسان مختلف کمک بگیرید. در دنیای روان شناسی تعاریف متفاوتی وجود دارد. برخی از این تعاریف را ممکن است بشانسید. برخی هم برای شما تازگی دارند. مشاوران تربیتی برای کودکان می توانند بسیار موثر باشند.

شما چه بخواهید چه نخواهید کودکان امروزی نیاز های بسیار زیادی از کودکان در سالیان گذشته دارند. طبیعتاً شما در سن کودکی خود نیازهای کمتری نسبت به کودکان امروزی داشتید. در دنیای روان شناسی درمان های متفاوتی وجود دارد. برخی از این درمان ها را ممکن است تجربه کرده باشید. برخی هم برای شما تازگی دارند. هر چیز مهمی در زندگی هزینه دارد. هزینه تربیت فرزند احتمالا زیاد است. در ادامه می خواهیم ببینیم که زبان اشاره کودک چیست؟

رفتار فرزندان و زبان اشاره کودک

زبان اشاره کودک چیست؟

این رفتار ممکن است در هر فردی به وجود بیاید. این که بگوییم فرد چه نوع رفتاری را در چه لحظه ای انجام خواهد داد غیر قابل پیش بینی و درست نیست. نحوه مدیریت رفتار ها باید زیر نظر روان شناس و مشاور باشد. وقتی یک مشاور با شخص مورد نظر صحبت می کند رفتار های او را تشخیص می دهد. تشخیص رفتار باعث می شود که مشاور بداند چه کاری انجام دهد تا فرد بتواند رفتار خود را مدیریت کند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با زبان اشاره کودک چیست؟ صحبت کنیم.

زبان اشاره کودک چیست؟

زبان اشاره کودک (BSL) یک نسخه تغییر یافته از زبان اشاره آمریکایی (ASL) است که برای کمک به نوزادان پیش از کلامی استفاده می شود. این کار باعث می شود تا نیازهای خود را با مراقبان خود در میان بگذارند.

نوزادان می توانند قبل از این که از نظر رشدی قادر به بیان کلامی خود باشند، از حالت های اشاره ای استفاده کنند. BSL به نوزادان شش ماهه اجازه می‌دهد تا چیزهایی مانند شیر یا تعویض پوشک را درخواست کند. این باعث کاهش سر و صدا و تقویت پیوند پرستار با نوزاد می‌شود.

زبان اشاره کودک در مقابل زبان اشاره آمریکایی:

  • توسط نوزادان برای برقراری ارتباط با مراقبین استفاده می شود
  • زبان اشاره کودک برگرفته از ASL
  • بدون قوانین گرامری
  • زبان مورد استفاده در جامعه ناشنوایان و کم شنوایان
  • شامل قواعد گرامری

نکته ای در ارتباط با این زمینه

ASL زبانی است که توسط جامعه ناشنوایان و کم شنوایان استفاده می شود. این یک شکل جامع از ارتباط است که با قوانین دستور زبان و قراردادهای استفاده کامل می شود. ASL، یک رفتار اقتباس شده است، اما هدف متفاوتی دارد.

BSL مکملی برای کلام گفتاری

این نوع زبان اشاره مکملی برای کلام گفتاری است که برای کمک به نوزادانی که هنوز نمی توانند کلمات را تشکیل دهند ایجاد شده است. این کار باعث می شود تا نیازهای خود را به صورت شفاهی با مراقبان خود در میان بگذارند. نوزادان معمولاً هنگامی که تسهیلاتی برای بیان ایجاد می کنند، امضا نمی کنند.

برخی از نشانه‌های زبان اشاره کودک برای آسان‌تر کردن تکرار آن‌ها برای نوزادان اصلاح یا ساده‌سازی شده‌اند.

فواید زبان اشاره کودک

زبان اشاره کودک چیست؟

مزیت اصلی زبان اشاره نوزاد ارتباط بهتر بین نوزادان و مراقبان آن ها است. نوزادان می توانند زبان گفتاری را خیلی قبل از این که بتوانند بیان کنند درک کنند. به همین دلیل است که صحبت کردن با نوزادان از بدو تولد بسیار مهم است.

اگر نوزادان می توانند کلمات را بفهمند، فرض بر این است که آن ها می توانند ایده هایی را درک کنند (مانند “من بیشتر غذا می خواهم”). اما نمی توانند آن ها را به صورت شفاهی بیان کنند. بنابراین، زبان اشاره، جایگزینی برای گریه ارائه می دهد. این به والدین اجازه می دهد بدانند که کودکشان به چیزی نیاز دارد. اما اغلب آن ها را به فکر فرو می برد که دقیقاً چیست.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

علاوه بر این، زبان اشاره کودک ممکن است توسعه زبان را بهبود بخشد. مطالعات نشان داده است که نوزادانی که در سنین 13 تا 15 ماهگی دارای ژست های بیشتری هستند، در 18 تا 20 ماهگی واژگان بزرگتری دارند.

چه زمانی شروع به تمرین زبان اشاره کودک خود کنید؟

چهار تا شش ماهگی زمان ایده آلی برای شروع تمرین زبان اشاره کودک است. در مقطعی بین شش تا 12 ماهگی، معمولاً در حدود 9 ماهگی، نوزادان برای حالت ها به یک دوره رشد می‌رسند.

این زمانی است که اگر چند ماه قبل علائم کودک را معرفی کرده باشید، احتمالاً برای اولین بار علامت کودک خود را خواهید دید. خیلی خوب است که بعداً زمانی که کودک شما در حال اشاره کردن است شروع به یادگیری کنید. صرف نظر از این که چه زمانی شروع می کنید، برای مدتی قبل از این که کودکتان آن را بگیرد، آماده باشید که به طور مداوم یادآوری کنید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

شروع زودتر از چهار ماه ضرری ندارد. می توانید  زودتر هم شروع کنید. برخی از والدین متوجه می شوند که زبان اشاره کودک از همان ابتدا به آن ها کمک می کند تا این عادت را توسعه دهند. این مهم است زیرا هم ثبات و هم صبر کلید آموزش کودک شما برای ادامه راه او حائز اهمیت است.

چگونه زبان اشاره را به کودک خود آموزش دهیم؟

برای آموزش یک نشانه، هر بار که کلمه را می گویید، همزمان با بیان کلمه، آن را تکرار کنید. به عنوان مثال، هنگام غذا دادن یا دادن شیشه شیر به نوزاد، به وضوح بگویید: “شیر” و علامت شیر ​​(مشت باز و بسته) را همزمان بنویسید. این نشانه ها را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

ایده خوبی است که علائمی را که استفاده می کنید از قبل برنامه ریزی کنید و علائمی را انتخاب کنید که با نیازهای کودک شما مرتبط باشد. ممکن است بخواهید فقط با چند علامت شروع کنید و با عادت کردن به آن ها موارد بیشتری را اضافه کنید. با این حال، چیزی به عنوان نشانه های بیش از حد برای کودک وجود ندارد. همان طور که کلمات گفتاری بیش از حد بر زبان گفتاری تأثیر منفی نمی گذارد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

هنگام جستجوی علائمی که می خواهید برای کودک خود استفاده کنید، تماشای فیلم می تواند بسیار مفید باشد. علائم اغلب شامل یک حرکت است که انتقال آن با یک تصویر دو بعدی دشوار است. ویدئوها ابزار مفیدی برای تمرین زبان اشاره کودک هستند. کودک شما از تعامل با شما بهتر می آموزد. از ویدیو ها استفاده کنید تا به شما کمک کند بفهمید چه چیزی باید به فرزندتان بیاموزید.

اگر پدربزرگ و مادربزرگ ها از فرزندان شما مراقبت می کنند، اگر آن ها نیز با زبان اشاره کودک همراه باشند، ایده آل است. هرچه کودک شما علائم را بیشتر ببیند، بیشتر آن ها را درونی می کند. همچنین برای همه مراقبان مهم است که با علائمی که کودک ممکن است برای برقراری ارتباط با آن ها استفاده کند، آشنا باشند.

اولین نشانه های زبان اشاره کودک

زبان اشاره کودک چیست؟

مفیدترین علائم برای آموزش به نوزاد، نشانه هایی است که به او کمک می کند تا نیازهای خود را برآورده کند. به همه دلایلی که ممکن است کودک کوچک شما سر و صدا یا گریه کند فکر کنید. شاید خواب آلود هستند یا احساس گرسنگی می کنند؟

در این جا برخی از علائم مفید برای آموزش به کودک خود آورده شده است

  • شیر خوردن
  • خوابیدن
  • تعویض پوشک
  • صدا کردن مادر
  • صدا کردن پدر

نشانه های کودک برای تغذیه

زبان اشاره می تواند به کاهش مشکلات رفتاری در هنگام تغذیه کمک کند. کودکان معمولاً وقتی غذای خوشمزه ای وجود دارد که آن ها می خواهند، برای این که منظورشان را بفهمند، جیغ می زنند یا گریه می کنند.

از سوی دیگر، نوزادان اغلب غذا را از روی صندلی پرت می کنند تا به آن ها اطلاع دهند که غذایشان تمام شده است. زبان اشاره کودک می تواند این نوع مسائل را با ارائه راه دیگری برای بیان خود به کودک شما حل کند. این علائم کودک زمانی که نوزاد شما شروع به خوردن غذاهای جامد می کند کمک می کند.

علائم زبان اشاره کودک برای استفاده از دستشویی

بخشی از یادگیری استفاده از دستشویی، توانایی برقراری ارتباط در زمان نیاز به رفتن است. نوزادان زودتر از این که بگویند «باید برم  دستشویی» از حرمات بدن خود استفاده می کنند. اشاره کردن ممکن است به شما این امکان را بدهد که در سنین پایین‌تر در تمرینات زبان اشاره کودک موفق باشید.

کودک من اشاره ای نمی کند، آیا کاری اشتباه است؟

زبان اشاره کودک چیست؟

وقتی کودکتان فوراً  اشاره ای نمی‌کند یا به نظر می‌رسد که وقتی با او با زبان اشاره صحبت می کنید اصلاً واکنش نشان نمی‌دهد، دلسرد نشوید. درست همان طور که برای بچه ها زمان می برد تا اولین کلمات خود را بیان کنند، آن ها نیز قبل از این که خودشان نشانه ها را بسازند به زمان نیاز دارند تا علائم را مشاهده و درونی کنند.

منابع
وبسایت verywellfamily

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا