روند بازیابی امور روابط چگونه به پایان می رسد؟

روابط در دنیای امروزی بسیار با اهمیت هستند. بازیابی امور روابط یک اصل مهم در دنیای امروزی است. همه ما می خواهیم که روابطمان  درست شود. روابط می تواند برای یک شخص باعث پیشرفت و برای شخص دیگری باعث آزار و اذیت شود. رابطه ها در روان شناسی تعاریف متفاوتی دارد. ازدواج و روابط همیشه به معنای ایجاد ارتباط بین دو زوج مرد و زن نیست. خیلی اوقات رابطه های دوستی دو دختر یا دو پسر ممکن است در آینده زندگی فرد تاثیر گذار باشد .

بنابراین بهتر است در انتخاب دوست بسیار هشیار باشید. دوست خوب و انتخاب دوست خوب قاعده و قوانین خاصی دارد که بسیاری از ما آن را می دانیم. خیلی ها هم قوانین را نمی دانند. خوشبختی از نظر هر فردی یک معنا و مفهومی دارد. شما نمی توانید دو شخص را پیدا کنید که تعریف آن ها از خوشبختی یکسان باشد.

خوشبختی و روند بازیابی امور روابط

روند بازیابی امور روابط چگونه به پایان می رسد؟

خوشبختی یعنی این که شما بتوانید برای رسیدن به بهترین اتفاق در زندگی خود تلاش کنید. این تلاش ها باید به گونه ای باشد که افراد بتوانند از کوچک ترین چیز ها در زندگی خود لذت ببرند. در مقاله امروز می خواهیم ببینیم روند بازیابی امور روابط چگونه به پایان می رسد؟ و البته پایان رساندن یک رابطه اشتباه چطور بر خوشبختی تاثیر گذار است؟ در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با روند بازیابی امور روابط چگونه به پایان می رسد؟

روابط خارج از ازدواج

مکاتب فکری زیادی در رابطه با روابط خارج از ازدواج وجود دارد. در برخی موارد، درباره بازیابی أمور روابط صحبت نمی شود، اما به طور کلی به عنوان بخشی از موقعیت های واقعی زندگی پذیرفته می شود، بدون قضاوت اخلاقی یا تحقیر. در برخی از موارد، یک رابطه می تواند یک خیانت نهایی باشد. زیرا تضمین کننده حذف سریع و قاطع از زندگی کسی است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

در برخی دیگر، امور دردناک اما پذیرفته شده است و زوج ها سعی می کنند در سلامت و بخشش به جلو حرکت کنند. صرف نظر از موارد فرهنگی در زندگی واقعی یا سیستم اعتقادی شخصی، مضامین خاص در زمان های مختلف ظاهر می شوند. برخی از آن ها نشان دهنده یک رابطه نامشروع هستند، که بسیاری از آن ها فراتر از سن، سال های ازدواج، پیشینه، جنسیت و نژاد هستند.

چگونه بازیابی امور روابط را می توان تعریف می کنید؟

یک رابطه عاشقانه معمولاً به عنوان یک رابطه شدید عاطفی و عاشقانه با شخصی غیر از شریک یا همسر شما شناخته می شود. به طور کلی، بیشتر روابط برای مدت طولانی دوام نمی‌آورند (اگرچه استثنائاتی نیز در این مورد وجود دارد).  معمولاً بین دو نفر فرآیندی اتفاق می‌افتد که از نظر زناشویی به یکدیگر متعهد نیستند. این امور ممکن است در امتداد یک نوع از روابط باشد. از روابط عاطفی گرفته تا روابط  یا روابط عاشقانه و حتی روابط طولانی مدت که ممکن است برای سال ها یا حتی یک عمر تمام طول بکشد.

سرمایه گذاری عاطفی زوجین بستگی به نوع رابطه دارد

سرمایه گذاری عاطفی زوجین بستگی به نوع رابطه دارد و مدت زمان رابطه ممکن است به عوامل مختلفی نیز بستگی داشته باشد. همه چیز همیشه ثابت نیست و یک رابطه به ظاهر بی معنی ممکن است به یک رابطه عاشقانه عاشقانه تبدیل شود یا یک رابطه عاطفی ممکن است تبدیل به یک رابطه طولانی مدت شود.

انواع بازیابی امور روابط

روند بازیابی امور روابط چگونه به پایان می رسد؟

همه انواع بازیابی امور روابط برای همه بسیار شخصی است و معمولاً انواع مختلفی از احساسات را به همراه دارد – هم خوب و هم بد. این امور طول روابط خارج از ازدواج متفاوت است – حدود 50٪ ممکن است بین دوره یک ماهه تا یک سال رابطه وجود داشته باشد. روابط طولانی مدت ممکن است حدود 15 ماه یا بیشتر طول بکشد، و حدود 30٪ از روابط حدود دو سال و بیشتر طول می کشد. ممکن است در مقطعی، یکی (یا هر دو) از شرکای رابطه متوجه شوند که این رابطه بیش از آن که واقعا ارزشش را داشته باشد دردسرساز شده است. بهتر است آن را به هم بزنند. در برخی موارد، رابطه به نحوی توسط همسر خیانت شده کشف می شود و این ممکن است باعث توقف رابطه شود.

چرا تمایز در بازیابی امور روابط اهمیت دارد؟

تمایز بین خیانت  و رابطه جنسی معمولاً به اختصار برخورد با آن بستگی دارد. برخی بر این باورند که پیوندهای ازدواج مقدس تر از یک شراکت متعهدانه است. خارج شدن از ازدواج بسیار فاحش تر از خیانت به کسی است که با او قرار ملاقات دارید. زیرا می تواند با مقدار زیادی شرم و گناه همراه باشد.

با این حال، این همیشه صدق نمی کند، به ویژه در میان زوج هایی که قرارداد ازدواج را در اولویت قرار نمی دهند. اگر ازدواج به عنوان یک پیشرفت عادی یک رابطه تلقی نشود، هیچ تمایزی واقعی بین خیانت در یک رابطه و خیانت در ازدواج وجود ندارد. در این موارد، اصطلاح “رابطه” می تواند برای یک رابطه دوستی به کار رود. عواقب پس از آن می تواند به همان اندازه که در یک ازدواج سنتی می تواند طاقت فرسا، دردناک و ویرانگر باشد.

بازیابی امور روابط چگونه به پایان می رسد؟

بازیابی امور روابط معمولاً به یکی از سه راه ختم می شود: طلاق و ازدواج مجدد، طلاق و از دست دادن رابطه، یا تعهد مجدد به رابطه ای که به آن خیانت شده است. هر یک از این راه حل های یک ماجرا، جوانب مثبت و منفی خود را دارد.  هر یک از آن ها مجموعه ای از شرایط منحصر به فرد در مورد علت وقوع آن ها و  نحوه واکنش طرف های درگیر دارد.

1) طلاق و ازدواج مجدد

برای برخی، یک رابطه عاشقانه نشان دهنده شروع یک رابطه جدید و یک زندگی جدید است. در این موارد، معمولاً یک رابطه عاطفی یک عامل است و همسری که خیانت کرده است، همسر خود را برای شریک جدید رابطه خود ترک می کند. اموری که به این شکل خاتمه می‌یابند ممکن است چرخه‌ای را به راه بیندازند که شامل روابط بیشتر، طلاق بعدی و متعاقب آن ازدواج مجدد می‌شود، اما رابطه حاصل نیز ممکن است پایدار بماند.

2) طلاق و از دست دادن رابطه

روند بازیابی امور روابط چگونه به پایان می رسد؟

برخی از فرآیند های بازیابی امور روابط هم به از دست دادن همسر ختم می شود و هم به از دست دادن هر رابطه ای که باعث خیانت شده است. در برخی موارد، این امر در نتیجه آگاه شدن همه طرفین از یکدیگر رخ می دهد: برخی از افرادی که از تعهدات خود خارج می شوند این کار را بدون اطلاع شریک جدید خود از وضعیت ازدواج یا رابطه طولانی مدت خود انجام می دهند. آن ها  در زمان و روابط جدید متحمل عواقب می شوند.

3) تعهد مجدد زناشویی

در برخی موارد، یک رابطه عاشقانه باعث احیای ازدواج می شود و هر یک از طرفین را تشویق می کند که زمان، تلاش و انرژی بیشتری را در رابطه خود صرف کنند. زوج‌هایی که در بحران هستند می‌توانند بر درد و خیانتی که به دنبال یک رابطه عاشقانه می‌آیند، غلبه کنند.

اگر چه مطمئناً مواردی وجود دارد که هر دو طرف به سختی تلاش می کنند تا مسائل خود را به تنهایی حل کنند. بازگشت به هم و کار کردن روی رابطه خود در پی یک رابطه عاشقانه معمولاً مستلزم کمک یک درمانگر یا مشاور ازدواج است. بسیاری از تعاملات دردناک، خسته کننده و دشوار در سفر شفا وجود دارد و بسیاری از آن ها به بهترین وجه با کمک یک شخص ثالث میانجی تکمیل می شوند.

چرا مردم بازیابی امور روابط دارند؟

از آنجایی که بازیابی امور روابط هرگز بدون درد و رنج و خیانت فراوان اتفاق نمی‌افتند، این سوال پیش می‌آید: چرا مردم خیانت می‌کنند؟ چرا این همه درد را برای خود، شریک سابق و شریک فعلی خود به ارمغان می آورید؟ دلایل دقیق درگیر شدن در امور مختلف و متنوع است، اما اغلب چند دلیل متداول وجود دارد. این شامل:

1) نارضایتی از رابطه در افراد چگونه است؟

روند بازیابی امور روابط چگونه به پایان می رسد؟

شایع ترین دلیلی که برای داشتن رابطه نامشروع ارائه می شود، تجربه نارضایتی در رابطه فعلی است. افرادی که در زندگی عاشقانه فعلی خود ناراضی هستند، اغلب بر این باورند که شادی را در جای دیگری خواهند یافت. آن ها مشکلات روابط خود با همسرشان را تا پایان رابطه به صورت  اجتناب ناپذیر تعقیب می کنند. نتیجه به ندرت  در بهبود رضایت برای بازیابی امور روابط مؤثر است. اما اغلب به عنوان یک راه حل موقت برای احساس آن ها استفاده می شود.

2) تداوم عادات ناسالم برای بازیابی امور روابط

برای برخی از افراد، وجود یک رابطه به عنوان یک تجلی ساده  از مسائل دیرینه همراه با صمیمیت، ارتباط و تعهد است. برای این افراد، روابط تک همسری ممکن است به از دست رفتن غرور آن ها منجر شود. این ها باید به هر طریق ممکن از بین بروند. این می‌تواند به دلیل نمونه‌های روابط ناسالم در دوران جوانی (والدینی که دائماً قرار ملاقات می‌گذارند، اما به نظر می‌رسد هرگز تمایل یا قادر به انجام این کار نیستند)، سابقه ملاقات آسیب‌زا که هرگز به آن توجه نشده است، یا ترس ساده از طرد شدن باشد.

منابع
وبسایت regain.us

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا