روش های موثر برای توقف فشار بر خود

زندگی پر استرس است. در دنیا خیلی اتفاق می افتد. شما کار، کارهای روزمره و شاید خانواده ای دارید که باید به آنها رسیدگی کنید. علاوه بر آن، بسیاری از افراد با کمال گرایی دست و پنجه نرم می کنند و برای اجرا به خود فشار می آورند. آنها خود را به این استاندارد فوق‌العاده بالا نگه می‌دارند، استانداردی که ممکن است احساس کنند تحمیل آن بر دیگران منصفانه نیست، اما مطمئناً برای آنها مناسب است. روش های موثر برای توقف فشار بر خود در این مقاله از همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره در ایران بررسی شده است. این مرکز در کنار مشاوره حضوری، خدمات تلفنی روان شناسی هم ارائه می کند.

روش های موثر برای توقف فشار بر خود

رگبارهای موقتی از فعالیت های متمرکز که برای دستیابی به نتایج بالا طراحی شده اند. اما حفظ آن در طول ماه ها یا حتی سال ها ممکن نیست. این یک راه مطمئن برای سوزاندن خود است. و اگر خودتان را بسوزانید، تا زمانی که فرصتی برای استراحت و تنظیم مجدد نداشته باشید، حتی در سطح متوسطی هم اجرا نخواهید کرد. یاد بگیرید که به خودتان فشار زیادی وارد نکنید، کار سختی است. اگر یک کمال گرا هستید یا از خودتان می خواهید که موفق باشید، بسیار ناراحت کننده خواهد بود. اما این اشکالی ندارد. فقط باید این ناراحتی را ادامه دهید تا زمانی که به جایی که می خواهید برسید. روش های موثر برای توقف فشار بر خود در ادامه بیان می شوند:

کمال دشمن خوبی برای شما است

شاید قبلاً این عبارت را شنیده باشید. چیزی که می گوید این است که یک پروژه کامل هرگز تمام نمی شود. مهم نیست که چه کاری انجام می دهید، همیشه کارهای بیشتری را می توانید انجام دهید. این امری رایج است که هنرمندان به طور خاص با آن دست و پنجه نرم می کنند. بیشتر هنرمندان می‌توانند به هر چیزی که خلق کرده‌اند نگاه کنند و حداقل یک چیز دیگر را ببینند که می‌توانستند تغییر دهند تا آن را به دید کامل خود نزدیک‌تر کنند. راز این است که هیچ چیز کامل نیست. و حتی اگر ساعت‌ها بر سر این موضوع عذاب بکشید، ممکن است مخاطب اصلاً اهمیتی ندهد. می تواند کاملاً همه را از دست بدهد.

البته، ارزش این را دارد که زمان مناسبی را برای کاری که انجام می‌دهید اختصاص دهید. دانستن زمان توقف و فراخوانی کامل پروژه بسیار مهم است. فقط هنر نیست. همین امر در مورد پروژه های کاری، بهبود خانه، روابط، فرزندپروری یا هر چیز دیگری صادق است. ایده آل دشمن خوبی است زیرا یک پروژه کامل به ندرت تکمیل می شود.

زمانی که احساس می کنید تحت فشار هستید استراحت کنید

یکی از روش های موثر برای توقف فشار بر خود، استراحت است. زمانی که احساس می کنید به خودتان فشار می آورید، استراحت کنید! ایده این است که فرآیندهای فکری را قطع کنیم تا روش کسب سختی را مختل کنیم. در بسیاری از موارد، افکار تحت فشار افکار دایره ای هستند، زیرا آنها فقط دور و بر می گردند. و همانطور که دور می شوند، روی یکدیگر انباشته می شوند و اضطراب، شدت و فشار بیشتری ایجاد می کنند.

اما وقتی این روند را مختل می کنید چه اتفاقی می افتد؟ خوب، شما اجازه می دهید افکار از بین بروند. شما سرعت آنها را کم می کنید، بنابراین آنها به این شدت روی هم قرار نمی گیرند. اگر خود را در آن حلقه های فکری یافتید، کمی استراحت کنید و خود را مجبور کنید که به آن فکر نکنید. مدیتیشن یک راه عالی برای آرام کردن همه چیز است. اگر با مراقبه مشکل دارید با متخصصان ما در همکده همراه شوید.

بهبود صحبت با خود یکی از روش های موثر برای توقف فشار بر خود

هنگام احساس اضطراب و فشار برای اجرا، چه نوع افکاری دارید؟ آیا آنها افکار مهربان و دوست داشتنی هستند؟ احتمالا نه. احتمالا منفی هستند. چند بار به خود می گوییم که به اندازه کافی خوب نیستیم؟ اینکه ما نمی توانیم کاری را انجام دهیم که در آن آگاهی داریم؟ اینکه ما قادر به یادگیری یا انجام این وظیفه در مقابل خود نیستیم؟ اما تو توانمندی! شما می توانید یاد بگیرید که چگونه کاری را که می خواهید انجام دهید انجام دهید. شما می توانید آن را به یک وضعیت قابل تحویل یا رسیدن به هدفی که دارید پی ببرید. یا در صورت عدم موفقیت، گوگل دارید! می توانید نحوه انجام آن را جستجو کنید و احتمالاً یک راهنمای گام به گام برای کمک به شما در انجام آن پیدا کنید!

با خودت مهربان باش. افکار منفی را با جملات تاکیدی مثبت جایگزین کنید. به جای اینکه به خودتان بگویید شکست می خورید یا آن را خراب می کنید، به خود یادآوری کنید که بهترین کار را انجام می دهید. شما قادر هستید. تو می توانی. حتی اگر اشتباه کنید، اشکالی ندارد! مگر اینکه در حال انجام جراحی مغز یا چیزی باشید. پس قطعاً اشتباه کردن اشکالی ندارد. اگر جراح مغز هستید یک کمال گرا باشید.

برای تعادل در پروژه های خود تلاش کنید

یکی از روش های موثر برای توقف فشار بر خود، تعادل در پروژه ها است. تفاوت زیادی بین کمال گرا بودن و موفق بودن وجود دارد. کمال گراها تمایل دارند بیش از حد بر نیاز به موفقیت تاکید کنند. یک فرد موفق کسی است که می تواند تعادل را در پروژه هایی که روی آنها کار می کنند ایجاد کند، چه در محل کار و چه در خانه. بنابراین چه نوع ویژگی هایی را می توانید از فرد دارای موفقیت بالا بگیرید؟

افرادی که موفق هستند می دانند که برای شرایط مناسب و بهبودی نیاز به استراحت دارند. آنها این کار را با داشتن مرزهای سالم با محل کار خود انجام می دهند. برنامه‌ها را روی دستگاه‌های شخصی‌تان نصب نکنید، بعد از ساعت کاری مکاتبه نکنید، و در زمان غیرفعال به ایمیل‌ها پاسخ ندهید. مطمئناً به ایمیل های تلفن خود پاسخ ندهید. حتی ایمیل کاری خود را روی آن نداشته باشید.

یک کمال گرا ممکن است برای انجام بهترین کار ممکن بر روی کار خود متمرکز شود. آنها ممکن است از استراحت صرف نظر کنند یا با سرعت سرسام آوری کار کنند. مشکل این است که هر دوی این موارد می توانند عوارض بیشتری ایجاد کنند. یک کارگر خسته، یک کارگر شلخته است. یک کارگر سریع می تواند به راحتی مرتکب اشتباه شود یا با نادیده گرفتن ایمنی به خود آسیب برساند. یافتن یک سرعت متعادل برای پیشرفت منظم همچنان شما را به هدفتان می رساند.

یکی از روش های موثر برای توقف فشار بر خود تمرکز بر مثبت اندیشی است

فشار معمولاً برای مثبت اندیشی مناسب نیست. معمولاً، ما بر روی تمام کارهایی تمرکز می کنیم که به اندازه کافی درست یا سریع انجام نمی دهیم. ما بیشتر از خودمان مطالبه می کنیم. ادامه دهید، بیشتر فشار بیاورید، سریعتر کار کنید، این کار را انجام دهید. چرا نمی توانید این کار را انجام دهید؟ چرا بیشتر کار نمی کنی؟ اگر واقعاً در این کار خوب بودید، تا به حال تمام شده بودید! اصلاح مجدد این افکار می تواند به میزان قابل توجهی استرس و فشاری را که برای انجام دادن به خود وارد می کنید کاهش دهد. به جای افکار منفی، کلمات تایید کننده را امتحان کنید.

  • “من بیش از حد توانایی انجام این کار را دارم.”
  • “من در این پروژه عالی عمل می کنم!”
  • “کار ثابت و مداوم من را به موفقیت می رساند.”

احتمالاً افکار منفی دیگری نیز وجود دارد. مانتراهای مثبت ایجاد کنید تا در حین کار، آنها را جایگزین کنید.

از نشخوار فکری بپرهیزید

یکی از روش های موثر برای توقف فشار بر خود پرهیز از نشخوار فکری است. نشخوار فکری چیست؟ خوب، این زمانی است که شما می نشینید و روی احساسات منفی خود بدون اینکه آنها را پردازش کنید یا رها کنید تمرکز کنید. برخی از مسائل مربوط به سلامت روان می تواند باعث شود که فرد در حلقه های افکار منفی گرفتار شود. آنها دائماً به افکار منفی خود برمی گردند و به جای اینکه از آنها دوری کنند، روی آنها تمرکز می کنند. این کار سالمی نیست. با تمرکز مداوم بر روی کاری که باید انجام دهید ، به طرز چشمگیری فشار بر روی خود را افزایش خواهید داد. مقدار مناسبی به آن فکر کنید و سپس آن را رها کنید. چگونه می دانید میزان فکر مناسب چقدر است؟

من متوجه شدم که یک قانون سرانگشتی خوب این است که وقتی شروع به بازگشت به قلمرویی که قبلاً پوشش داده‌اید، یا شروع به دریافت اطلاعات تکراری می‌کنید، وقت آن است که دیگر فکر نکنید. اگر قبلاً در مورد چیزی فکر کرده اید، دلیلی وجود ندارد که به آن فکر کنید. پانزده دقیقه و چهار ساعت فکر کردن به احتمال زیاد نتایج متفاوتی به همراه نخواهد داشت. و اگر موضوع یا مشکل را به خوبی بشناسید، غریزه شما در مورد آنچه می تواند درست باشد ممکن است فوراً فعال شود. فقط این است که ما آنقدر زمان صرف فکر کردن می کنیم که خودمان را از راه حلی که به صورت ما خیره شده است کنار می گذاریم.

رهایی نتیجه نهایی یکی از روش های موثر برای توقف فشار بر خود

چگونه می توانم نتیجه نهایی را رها کنم! این مهمترین بخش است! خب مشکل اینجاست بهترین نقشه ها در مقایسه با تصادفی بودن دنیا هیچ هستند. می‌توانید خود را برای موفقیت کامل آماده کنید، ساعت‌ها کار کنید و همه آن‌ها در یک لحظه ناپدید شوند. شما هرگز نمی توانید صاحب نتیجه تمام تلاش خود شوید. تنها چیزی که لازم است یک چیز کوچک است که اصلاً انتظارش را نداشتید و هرگز ندیدید که محصول نهایی شما را کاملاً از مسیر خارج کند.

به هر حال، با کاری که انجام می دهید خوب کار کنید، اما نتیجه نهایی را رها کنید. اگر برای رسیدن به آن کار خوبی انجام دهید، نتیجه نهایی خودش صحبت خواهد کرد. لازم نیست در مورد درست شدن نتیجه نهایی استرس داشته باشید. این یک مشکل برای آینده شما است، نه ارائه شما.

 

 

منابع
aconsciousrethink

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا