رفتارهایی که نشان دهنده سندروم پیتر پن است

سندروم پیتر پن یکی از انواع فرآیند های روانشناسی است. در دنیای روان شناسی تعاریف متفاوتی از  سندروم ها وجود دارد. گفتار درمانی برای کودکان مبتلا سندروم داون مهم است. برای تربیت فرزندان خود شما می توانید از روان شناسان مختلف کمک بگیرید. در دنیای روان شناسی تعاریف متفاوتی وجود دارد. برخی از این تعاریف را ممکن است بشانسید. برخی هم برای شما تازگی دارند. مشاوران تربیتی برای کودکان می توانند بسیار موثر باشند.

شما چه بخواهید چه نخواهید کودکان امروزی نیاز های بسیار زیادی از کودکان در سالیان گذشته دارند. طبیعتاً شما در سن کودکی خود نیازهای کمتری نسبت به کودکان امروزی داشتید. در دنیای روان شناسی درمان های متفاوتی وجود دارد. برخی از این درمان ها را ممکن است تجربه کرده باشید. برخی هم برای شما تازگی دارند. هر چیز مهمی در زندگی هزینه دارد. هزینه تربیت فرزند احتمالا زیاد است. در ادامه می خواهیم ببینیم که رفتارهایی که نشان دهنده سندروم پیتر پن است چگونه است؟

گفتار درمانی و کودکان مبتلا سندروم پیتر پن

این رفتار ممکن است در هر فردی به وجود بیاید. این که بگوییم فرد چه نوع رفتاری را در چه لحظه ای انجام خواهد داد غیر قابل پیش بینی و درست نیست. نحوه مدیریت رفتار ها باید زیر نظر روان شناس و مشاور باشد. وقتی یک مشاور با شخص مورد نظر صحبت می کند رفتار های او را تشخیص می دهد. تشخیص رفتار باعث می شود که مشاور بداند چه کاری انجام دهد تا فرد بتواند رفتار خود را مدیریت کند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با رفتارهایی که نشان دهنده سندروم پیتر پن است، صحبت کنیم.

سندروم پیتر پن برای کودکان چالش برانگیز است

سندروم پیتر پن می تواند بیان کلمات خود را برای کودک چالش برانگیز کند. این بر توانایی شنیدن و درک او تأثیر بگذارد. مداخله زبانی زودهنگام از طریق گفتار و زبان درمانی می تواند زندگی را تغییر دهد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

افراد نوروتیپیک با دو نسخه از هر یک از 23 کروموزوم به دنیا می آیند که از هر والدین یک نسخه دریافت کرده اند.

کروموزوم ها و سندروم پیتر پن

کروموزوم ها مانند کدی هستند که نحوه رشد و تکامل فرد را کنترل می کند.

چگونه سندرم ها بر گفتار و زبان تأثیر می گذارند؟

از آنجایی که افراد مبتلا به سندرم داون با کد DNA کمی متفاوت متولد می شوند، به روشی منحصر به فرد رشد می کنند. برخی از این تفاوت ها می توانند بر گفتار و زبان تأثیر بگذارند. به عنوان مثال:

  • وزن ماهیچه های صورت کم می تواند بیان را به چالش بکشد.
  • یک زبان نسبتاً بزرگ نسبت به اندازه دهان آن ها می تواند ایجاد صداها را سخت تر کند.
  • عفونت های مکرر گوش به دلیل وجود مایع در گوش می تواند شنوایی را مختل کند.
  • یادگیری کندتر به خاطر سندروم پیتر پن و کنترل آن با گفتار درمانی
  • توانایی های یادگیری کندتر می تواند نقاط عطف رشد، از جمله نقاط عطف گفتار را به عقب براند.

رفتارهایی که نشان دهنده سندروم پیتر پن است

داستان معروف جی ام باری درباره پیتر پن را به خاطر دارید؟ اگرچه پیتر پن یک شخصیت دوست داشتنی است، اما او یک پسر جوان بداخلاق است که می خواهد در حالت یک کودک بماند. او روزهایش را با دوستانش به ماجراجویی می گذراند و رشد خود را نادیده می گیرد. نکته اصلی این داستان این است که او نمی خواست بزرگ شود، و امروز یک وضعیت روانی وجود دارد که نامش، سندرم پیتر پن، از این داستان گرفته شده است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

جامعه روانشناسی این را یک تشخیص قطعی نمی داند. بسیاری از روانشناسان به جای تشخیص این موضوع به عنوان یک وضعیت قابل تأیید، این مجموعه از رفتارها را مشاهده می کنند. اغلب، این اقدامات به یک اختلال رفتاری یا شخصیتی اشاره دارد. در درجه اول، مردان را تحت تأثیر قرار می دهد. با این حال، روانشناسان گاهی اوقات آن را در زنان نیز پیدا می کنند.

به نظر می رسد ناتوانی در بلوغ ذهنی و بزرگ شدن یک روند رو به رشد در میان هزاره ها باشد. مطمئنا، بزرگ شدن سخت است، به خصوص زمانی که باید مسئولیت های مختلفی را قبول کنید و هر روز سر کار بروید. خیلی‌ها ترجیح می‌دهند بازی‌های ویدیویی انجام دهند و برای حمایت به لطف والدینشان وابسته باشند. اما زندگی به این شکل پیش نمی‌رود.

سندروم جلب توجه یا سندروم پیتر پن

این به یک مسئله واقعی تبدیل شده است و این سندرم توجه بیشتری را به خود جلب می کند. فرد مبتلا به این اختلال دوست ندارد با توجه به سن خود تعهداتی را انجام دهد، به این معنی که آن‌ها می خواهند جوان و بی خیال باقی بمانند تا این که مسئولیتی را بر عهده بگیرند. آنها نگرش حق طلبانه دارند و از خانواده و دوستان انتظار دارند که از آن‌ها حمایت کنند و میل آن‌ها برای همیشه جوان ماندن باشد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

حال به خاطر داشته باشید که هر فردی که نابالغ رفتار می کند این سندروم را ندارد. زیرا بسیاری از موارد می تواند باعث کودکی فرد شود. این موضوع ربطی به هوش کسی ندارد، اما همه چیز به بلوغ عاطفی برمی گردد. آیا کسی را می شناسید که در این دسته قرار گیرد؟

چند نشانه که کسی به سندرم پیتر پن مبتلا است

شاید شما مرد یا زنی را ملاقات کرده اید که شما را از پا درآورده است. در ابتدا آن‌ها بسیار بی خیال و عادی بودند و شما دوست داشتید با آن‌ها به ماجراجویی بپردازید. با وجود این که از کارهای جالبی را انجام می دادند، زمان زیادی می گذرد و هنوز هم بسیار کودکانه و سرگرم کننده عمل می کنند.

در حالی که آن‌ها در حال انجام سفرهای ذهنی و پروازهای خیالی خود به مکانی هستند، تمام مسئولیت ها با شما باقی می ماند. یک نفر باید پاسخگو باشد. در این‌جا چند نشانه وجود دارد که نشان می دهد ممکن است فردی که دوستش دارید یا کسی که می شناسید به این سندرم مبتلا باشد.

آن‌ها از درگیری های ذهنی به هر قیمتی اجتناب می کنند

کسی که نمی‌خواهد بزرگ شود، تعارض را دوست ندارد. آن‌ها می‌خواهند تصور کنند که دنیای اطرافشان عالی است و نمی‌خواهند در مورد چیز منفی صحبت کنند. اجتناب از درگیری نشانه قابل توجهی است که آن‌ها ذهنیت لازم برای مقابله با آن را ندارند.

آن‌ها بسیار بی مسئولیت هستند

کودک بودن یک زندگی بی دغدغه است. اما یک بزرگسال باید هر روز از آن مراقبت کند. فردی که نمی تواند مسئولیت های بزرگی را بر عهده بگیرد ممکن است سندروم پیتر پن مبتلا باشد. آن‌ها برای انجام هر کاری در زندگی به کسی نیاز دارند که دست آن‌ها را بگیرد. و این به طرز قابل توجهی مانند نوازش کودک و تمجید از اوست وقتی آن‌ها موفق به انجام کارها می شوند.

غیر قابل اعتماد هستند

اداره یک خانواده به دو نفر نیاز دارد. اگر از این شخص بخواهید کاری برای کمک انجام دهد، آیا آن کار را انجام می دهد؟ شاید تنها از انجام کار اجتناب کنند و طوری رفتار کنند که انگار شما را نشنیده اند یا «به طور تصادفی» فراموش کنند. یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک رابطه این است که بتوانید به یکدیگر وابسته باشید، و اگر نتوانید به شریک زندگی خود تکیه کنید، همه چیز را برای شما چالش برانگیز می‌کند. برعکس، آیا واقعاً می خواهید زندگی خود را با کسی بگذرانید که نمی توانید روی او حساب کنید؟

آن‌ها احساس می کنند دیگران مقصر هستند

مسئله مهم دیگری که با سندروم پیتر پن  پیش می آید این است که هرگز آن شخص احساس اشتباه نمی کند. همیشه مقصر شخص دیگری است آن‌ها شما، رئیسشان، والدینشان و هر کس دیگری را که در اطرافشان باشد سرزنش خواهند کرد.

آن‌ها آنقدر با نقش یک قربانی را بازی می کنند تا شما را به یقین برسانند که بی عیب هستند. فراموش کنید که آن ها را مجبور کنید مسئولیت اعمال خود را بپذیرند و یاد بگیرند و رشد کنند. آن‌ها برای همیشه احساس خواهند کرد که دنیای اطرافشان چیزی به آن‌ها مدیون است و مسئول تمام بدبختی های زندگی آنهاست.

افراد دارای این سندرم نیازی به تغییر در خود نمی بینند

ممکن است گاهی در زندگی این گونه افراد اتفاقی بیفتد که باید تغییر کنند، اما آن ها این چیزها را نمی بینند. به گفته کتابخانه ملی پزشکی، بخشی از سندرم پیتر پن از داستان و رابطه بین وندی و پیتر نشات می گیرد. وندی پیوسته پیتر را راهنمایی می کرد و می خواست که او تغییر کند. در عوض، او به راهنمایی او عادت کرد. با این حال، او نیازی به تغییر در رفتار خود نمی دید. او زندگی خود را به همان شکلی که هست دوست دارد و احساس می کند که دنیای اطرافش به سادگی خوب است. اگر در مورد تغییراتی که شریک زندگی تان باید انجام دهد تا زمانی که چهره تان عصبانی نشده صحبت کنید، با این حال آن‌ها فقط به صورت یک روتین به سمت گوش می دهند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا