راه های ساده برای قدردانی از لذت های ساده زندگی

قدردانی از لذت های ساده زندگی از طریق راه های مختلفی ایجاد می شود. این روش یک راه مناسب برای پیشرفت در آینده است. در مقاله های قبل در ارتباط با تاثیر قدردانی صحبت کردیم. قدردانی در زندگی باعث می شود شما رو به رفتار مثبت گرایانه بروید. نوع تربیت باید به گونه ای باشد که نیاز های فرزندان مدیریت شود. خیلی از اوقات ما خانواده هایی را می بینیم که به فرزندان خود تندخویی می کنند. در واقع آن ها این عقیده را دارند که با تنبیه بدنی باید فرزندان خود را تربیت کنند. اما متاسفانه این فرآیند باعث آسیب به سلامت روان کودکان می شود.

گاهی اوقات ما خیلی از افراد را در جامعه می بینیم که حتی در بهترین شرایط هم ناامید هستند. این موارد می تواند به علت فشار های زیادی در کودکی باشد. پزشکان و روان شناسان می گویند که دوران کودکی بسیار مهم و حیاتی است. متاسفانه خیلی از افراد و پدر مادران به این دوره اهمیتی نمی دهند. کوچک ترین حرکت یا رفتار اشتباهی می تواند آینده کودک را دچار مشکل کند. یکی از رفتارهایی که در آینده کودک بسیار تاثیر گذار است نظم و انضباط سخت توسط والدین است. نظم و انضباط بسیار عالی است اما تا حد تعادل خودش. در ادامه می خواهیم ببینیم که راه های ساده برای قدردانی از لذت های ساده زندگی، چگونه است.

رفتار در خانواده و قدردانی از لذت های ساده زندگی برای سلامت روان

این رفتار ممکن است در هر فردی به وجود بیاید. این که بگوییم فرد چه نوع رفتاری را در چه لحظه ای انجام خواهد داد غیر قابل پیش بینی و درست نیست. وقتی یک مشاور با شخص مورد نظر صحبت می کند رفتار های او را تشخیص می دهد. تشخیص رفتار باعث می شود که مشاور بداند چه کاری انجام دهد تا فرد بتواند رفتار خود را مدیریت کند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با راه های ساده برای قدردانی از لذت های ساده زندگی، صحبت کنیم.

چگونه مغز خود را برای قدردانی از لذت های ساده زندگی آموزش دهیم؟

وقت آن است که وارد عمل شوید. شما باید در طول روز تمام کارهای روزمره صبحگاهی را انجام دهی. همچنین به سر کار بروید، از سر کار برگردید، سریع شام بخورید، و این روند را تکرار کنید. جای تعجب نیست که سازمان بهداشت جهانی اکنون اعلام می کند که در سراسر جهان از هر 13 یک نفر از اضطراب رنج می برد. اگرچه ممکن است نتوانید آنچه را که زندگی روزمره به شما می‌زند کنترل کنید، اما راه‌هایی وجود دارد که با وجود همه این‌ها آرامش خاطر داشته باشید.

نکته

یکی از تعدیل‌های اصلی که بسیاری از کارشناسان معتقدند می‌تواند به تغییر دیدگاه ذهنی شما کمک کند چیست؟ این است که ذهن خود را آموزش دهید تا روی چیزهای مثبتی که همیشه در اطراف شما اتفاق می‌افتد تمرکز کند. با پذیرفتن قدردانی از چیزهای کوچک زندگی، می توانید تمرکز زندگی خود را از سر به قلب خود منتقل کنید. در این‌جا نحوه آموزش مغز برای قدردانی از لذت های ساده زندگی بیان خواهد شد:

تمام چیزهای کوچک در زندگی را در نظر بگیرید

همین الان یه نگاهی به اطرافت بینداز همه چیزهای کوچکی را که باید برایشان شکرگزار باشید در نظر بگیرید. اگر می توانید آن‌ها را برای دفعات بعدی یادداشت کنید. بسیاری از افرادی هرگز به یادداشت نویسی فکر نمی کنند، که اتفاقاً یک روش درمانی فوق العاده است. برخی افراد اغلب برنامه ای در تلفن یا لپ تاپ خود برای یادداشت برداری دارند. از آن برای اشاره به قدردانی از چیزهای کوچک زندگی  استفاده کنید، همه چیز برای شماست، پس قبل از اینکه فشار روانی مسائل باعث فراموشی شما شود، لحظه ای از آن قدردانی کنید.

تصمیم بگیرید چه چیزی مهم است

یک تکه کاغذ خالی بردارید. مهمترین افراد و اهداف زندگی خود را بنویسید. سپس برای قدردانی از هر نقطه تماس، و هر دستاورد کوچکی که به دست آمد، زمانی را اختصاص دهید. با کسانی که برایشان ارزش قائل هستید تماس بگیرید و روزشان را بسازید. به ازای هر پیروزی کوچکی که در این راه دارید به خودتان پاداش دهید. آن را در یادداشت های خود بنویسید. شما شکست نمی خورید برد شما وقتی است که به قلبتان اجازه می دهید قدر زندگی را بداند و برای هر نعمت کوچکی شکرگزار باشید.

برای قدردانی از لذت های ساده زندگی در حرکت باشید

این یک واقعیت است که وقت گذاری برای ورزش و فعالیت بدنی می تواند تاثیر زیادی بر وضعیت جسمی و روانی داشته باشد. فقط نیم ساعت پیاده روی سریع در هفته می تواند تفاوت را ایجاد کند. و بیرون رفتن نیز می تواند شما را از سر خود بیرون کند. به محیط اطراف خود توجه داشته باشید. قدر صداها، مناظر و فعالیت های اطراف خود را بدانید. قدر چیزهای کوچک را بدانید، چیزهای بزرگ سر جای خود قرار می گیرند. و دوباره، به معنای واقعی کلمه آن را یادداشت کنید. به زودی شما تقویت کننده روحیه خود خواهید بود.

از بین بردن بلاهای ذهنی

آیا متوجه هستید که در انجام اعمال محبت آمیز تصادفی، می توانید در کنار عمل، بلاهای ذهنی خود را نیز از بین ببرید؟ ناگهان می فهمید که قدردانی از لذت های ساده زندگی بهترین روش است. بله، شما عضوی ارزشمند از نسل بشر هستید و حداقل یک نفر دیگر آن را می داند. آن را یادداشت کنید. این فرآیند را هدف خود قرار دهید که هر روز حداقل یک زندگی را با مهربانی لمس کنید. گاهی اوقات به آسانی می‌توان تشکر کرد. قدردانی از رنگ لباس زیبایی که منشی فروشگاه پوشیده است، کمک به  فرد مسن. سپس لحظه ای را برای قدردانی از چیزهای کوچک زندگی در نظر بگیرید.

راه اندازی مجدد ذهنی برای قدردانی از لذت های ساده زندگی

همه باید برای رهایی از آسیب های روانی وقت بگذارند. موسیقی آرام بخش را روشن کنید، یک کتاب خوب باز کنید، تلفن را خاموش کنید. برای مدتی، به چیزی نیاز نداشته باشید، فقط چیزهای خوب را به خاطر بسپارید.

راه های ساده برای قدردانی از لذت های ساده زندگی

چه چیزی قدردانی از لذت های ساده زندگی را دشوار می کند؟ چرا اغلب به جای تأمل در آنچه به ما تعلق دارد، روی چیزهایی که می خواهیم تمرکز می کنیم؟ به نظر می رسد که ما در یک حالت دائمی در آرزوی چیزهایی هستیم که هنوز به دست نیاوردیم. ذهن خود را در جستجوی بی پایان یک چیز خاص که معتقدیم ما را خوشحال می کند، می چرخانیم. اما زمان کمتری را صرف لذت از زندگی خود می کنیم.

نکته

بیشتر چیزهایی که در زندگی به دست آوردیم زمانی رویاها یا اهداف بودند. شاید شما آرزو داشتید که فرزندان مورد علاقه خود را داشته باشید. یا شاید عمیق ترین آرزوی شما این بود که صاحب خانه شوید. شاید امیدوار بودید که بالاخره شغل مناسبی پیدا کنید. با این حال، اغلب، زمانی که به اهداف خود می رسیم، قدردانی از لذت های ساده زندگی برایمان دشوار است. بدیهی گرفتن بهترین چیزها در زندگی چیز جدیدی نیست. اما می توانید جادوی رحمت های روزانه را با چند اصل تشخیص دهید که به شما کمک می کند زندگی شادی داشته باشید. چند راه ساده برای قدردانی از لذت های ساده زندگی

در لحظه زندگی کنید

هشیاری حالتی از توجه متمرکز به زمان حال است. وقتی در لحظه زندگی می کنید، می توانید تمام جزئیات زندگی خود را به طور کامل درک کنید. طلوع صبح، لبخند کودک و حتی غذای شما لذت بخش تر می شود. کارهایی که زمانی خسته کننده به نظر می رسیدند، زمانی که بر زمان حال تمرکز کنید، انجام پذیرتر خواهند بود. در واقع، تحقیقات نشان می دهد که قدردانی از لذت های ساده زندگی به شما این امکان را می دهد که قدر زندگی را بدانید و در دستیابی به اهداف خود مؤثرتر باشید. اما آگاهی نیاز به تمرین دارد. بنابراین بهترین راه برای شروع، انجام یک کار در یک زمان است. تک تک کارها به شما کمک می کند تا روی زمان حال متمرکز بمانید.

برای قدردانی از لذت های ساده زندگی قدرت بخشش را در آغوش بگیرید

همه ما این جمله را شنیدیم که «دادن بهتر از دریافت چیزی است». اما این ضرب المثل بیش از یک اصل دینی است که والدین برای ترغیب کودکان استفاده می کنند. در طول تاریخ، دانشمندان و فیلسوفان توافق کردند که قدردانی از لذت های ساده زندگی در کمک به دیگران است.

کمک به کسی که شانس کمتری دارد به شما امکان می دهد تا از آنچه دارید به روشی معنادارتر قدردانی کنید. مطالعات نشان می دهد که عمل نوع دوستی باعث آزادی اندورفین های لذت بخشی می شود که هیچ عنوان شناخته می شود. چه زمان و چه منابع خود را صرف کنید، کمک به دیگران می تواند امید به زندگی را افزایش دهد، استرس را کاهش دهد و سلامت روان شما را بهبود بخشد. انجام کارهای خوب برای دیگران باعث ایجاد احساسات قوی از خود ارزشمندی و رضایت می شود. این می تواند به شما کمک کند از خود و موقعیت فعلی خود در زندگی قدردانی کنید.

برای قدردانی از لذت های ساده زندگی ذهنیت سپاسگزاری را توسعه دهید

قدردانی یک طرز فکر و احساسی است که ما را قادر می سازد. این کار باعث می شود تا زندگی خود را از دریچه امید و مثبت نگریسته باشیم. ایجاد تمرین شکرگزاری به ذهنیت شما اجازه می دهد تا خود را از بار تمرکز روی نیمه خالی لیوان رها کند. همه به طور غریزی داراب قدردانی از لذت های ساده زندگی نیستند. اما شما می توانید با تمرین روزانه قدردانی از موهبت های زندگی خود، ذهنیتی سپاسگزار داشته باشید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

قدردانی را به یک عادت تبدیل می‌کنید، به شما این امکان را می‌دهد که بدون توجه به شکست‌های خود، روی اهداف خود تمرکز کنید. نگهداری یک دفتر خاطرات سپاسگزاری شبانه تقویت کننده های خوبی هستند که به شما کمک می کنند ذهنیت مثبتی داشته باشید و از زندگی خود قدردانی کنید. هنگامی که عادت شکرگزاری را ایجاد کردید، رضایت عمیق تری از زندگی خود خواهید داشت و نگرانی کمتری در مورد آینده خود احساس خواهید کرد.

برای قدردانی از لذت های ساده زندگی چالش های خود را بپذیرید

زندگی هیچکس کامل نیست همانطور که از موانع زندگی پر دست انداز عبور می کنیم. همه ما با شکست، مرگ و گاهی اوقات تراژدی روبرو می شویم. با این حال، اگر به خود اجازه دهیم این مبارزات را به عنوان فرصت های شخصیت سازی ببینیم، می توانیم رشد فوق العاده ای را در طول انحرافات غیرمنتظره در سفر خود تجربه کنیم. یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها برای کسب رضایت، شکرگزاری در سخت‌ترین زمان‌های زندگی است. ‌‌

وقتی چالش‌های زندگی را درک می‌کنیم و از آن‌ها قدردانی می‌کنیم چه اتفاقی می افتد؟ امنیت صلح‌آمیز از دانستن این موضوع پدید می‌آید که در نهایت می‌توان آزمایش‌های اجتناب‌ناپذیری را که با آن روبرو هستیم تحمل کرد.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا