دوام ازدواج چه قدر است؟

ازدواج یک فرایندی است که احتمالا همه افراد روزی آن را تجربه خواهند کرد. دوام ازدواج مسئله آسانی نیست. در واقع باید تعادل در ازدواج برقرار شود. متاسفانه خانواده ها دو دسته شش ده اند. یا برخی خانواده ها فقط به شرایط مالی اهمیت می دهند. از آن سمت هم برخی خانواده ها فقط می خواهند ازدواجی انجام دهند. در این بین هم خانواده های هستند که با منطق درست ازدواج های موفقیت آمیز را ایجاد می کنند. اما به راستی چه ازدواجی موفقیت آمیز خواهد بود؟ آیا همه ازدواج ها دوام می آورند؟ این ها همه سوالاتی است که ممکن است از خودتان بپرسید. دوام ازدواج ها به نحوه رفتار و نوع رابطه دو زوج با هم دارد. البته مشاوران ازدواج نیز می توانند به زوجین برای دوام ازدواج کمک کنند. در ادامه می خواهیم ببینیم که دوام ازدواج  چه قدر است؟

در مقاله های قبل گفتیم که یکی از استرس های که به افراد خصوصا زوجین وارد می شود استرس های ناشی از کودکان است. این بدان معنی نیست که کودکان دارای استرس باشند بلکه به این معنی اینکه رفتار های آن ها یا واکنش های آن ها نسبت به اتفاقات مختلف ممکن است باعث ایجاد استرس در والدین شود. راه های درمان استرس در دنیای روان شناسی بسیار زیاد است. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  آنلاین روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با دوام ازدواج  چه قدر است ؟ صحبت کنیم.

دوام ازدواج موضوعی است که اغلب مورد بحث قرار می گیرد.

دوام ازدواج

دوام ازدواج موضوعی است که اغلب مورد بحث قرار می گیرد. اگر چه اکثر مردم داستانی در مورد شخصی دارند که او را می شناسند. یا سال ها است ازدواج کرده و عاشق ازدواج خوپش است. اما همین افراد معمولاً می توانند به فردی که ازدواج وحشتناک و طلاق وحشیانه داشته است اشاره کنند. ازدواج، شاید برای همیشه چشم های پر ستاره و زندگی سرشار از خوشبختی را نوید می دهد. اما اغلب منجر به عصبانیت، سرخوردگی و نارضایتی می شود. این سوال مطرح می شود: آیا ازدواج‌ ها واقعا دوام می آورند؟

تعریف ازدواج: ازدواج مدرن چیست؟

ازدواج به عنوان یک قرارداد حقوقی بین دو فرد تعریف می شود که متعلقات آن ها با هم متحد هستند. اگر چه پویایی در ازدواج ها ممکن است همیشه این را نشان ندهد. برای مثال، برخی از افراد حساب های بانکی یا وسایل نقلیه جداگانه ای دارند. جنبه قانونی ازدواج در مورد اشتراک دارایی ها است.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

دوام ازدواج مستلزم این است که هر دو طرف از شهر، شهرستان یا ایالت محل زندگی خود به هم تعهد داشته باشند. تعهد این است که پس از امضای یکی از اعضای روحانیت یا دادگاه صلح، ازدواج را از نظر قانونی لازم الاجرا و قانونی اعلام می کند. در حالی که بسیاری از ازدواج ها مراسم مذهبی یا اعتقادات مشابه را شامل می شوند. الزامات مدرن ازدواج کمتر بر جنبه های مذهبی اتحادیه تمرکز می کند. در واقع بیشتر بر قانونی بودن ازدواج تمرکز دارد.

مزایای دوام ازدواج چیست؟

دوام ازدواج مزایای بیشماری در جنبه های مختلف زندگی دارد. ازدواج در زمینه های جسمی، عاطفی، جنسی و پولی مزایایی دارد. و توجه داشته باشید که برای استفاده مجدد از مزایا، لازم نیست به یکباره آن ها را به دست آورید. در ابتدا، ازدواج با سلامت جسمانی بیشتر مرتبط است. افراد متاهل کمتر به بیماری های قلبی، فشار خون بالا و سایر بیماری های قلبی عروقی مبتلا می شوند.  و بیشتر برای درمان بیماری‌ های موجود به دنبال درمان هستند. این ممکن است به این دلیل باشد که شرکا یکدیگر را مسئول می دانند. یا هر یک را تشویق می کنند که در صورت ناراحتی به پزشک مراجعه کند.

یا ممکن است به این دلیل باشد که شرکا می خواهند تا آن جا که ممکن است با هم وقت بگذرانند. به هر دلیلی، تحقیقات نشان می دهد که افراد متاهل بیشتر عمر می کنند.

افراد متاهل همچنین سلامت عاطفی بهتری از خود نشان می دهند.

افراد متاهل همچنین سلامت عاطفی بهتری از خود نشان می دهند. افرادی که دوام ازدواج داشته‌اند در مقایسه با افرادی که همسر ندارند شرایط سخت ترس دارند. آن ها رضایت از زندگی و شادی کلی خود را در سطح بالاتری گزارش می کنند. دلایل احتمالی زیادی برای این امر وجود دارد. از جمله این تصور که داشتن شریکی متعهد که زندگی مشترک با او منبع بزرگی از شادی است. و همچنین این ایده که چنین شرکایی بیشتر از افرادی که شخص دیگری ندارند به نیازهای آن ها توجه می کنند. احساسات و خواسته های خود را با آن ها در میان بگذارید

افراد متاهل نسبت به همتایان مجرد خود رابطه جنسی بیشتری دارند

افراد متاهل نسبت به همتایان مجرد خود رابطه جنسی بیشتری دارند. اگر چه این شوخی وجود دارد که ازدواج به معنای مرگ زندگی جنسی یک زوج است. اما زوج های متاهل در واقع بیشتر از افراد مجرد رابطه جنسی دارند. این امر به احتمال زیاد به دلیل در دسترس بودن ساده هر دو طرف به این نیاز است. افراد مجرد و آن‌ هایی که در روابط کوتاه مدت هستند به سادگی از رابطه جنسی با شرکای بلند مدت و متعهد برخوردار نیستند.

ازدواج مزایای مالیاتی دارد

در نهایت، ازدواج مزایای مالیاتی دارد. وقتی متاهل هستید و دوام ازدواج  دارید، ممکن است حق تعطیلات کلی مانند  افرادی که مجرد هستند نداشته باشید. یا حتی مزایایی که آن ها در روابط طولانی مدت هستند اما ازدواج نکرده اند در نظر گرفته نشود. اما شما مزایای مالی بسیاری داردید. این قوانین از ایالتی به ایالت دیگر متفاوت است. اما ازدواج می تواند مزایای مالیاتی خوبی داشته باشد. این مزایا را نه تنها در طول عمر هر دو شریک، بلکه پس از فوت یکی از اعضای ازدواج نیز می توان فراهم آورد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

علیرغم این واقعیت که ازدواج در درجه اول یک توافق قانونی است.  اکثر مردم معتقدند که هدف از ازدواج تثبیت تعهد شخص به شریکی است که دوست دارند. یک مطالعه نشان داد که 88 درصد مردم معتقد بودند که بهترین دلیل برای ازدواج عشق به کسی است. و 81 درصد معتقد بودند که ازدواج فقط یه اتفاق خوب است. چرا که  به این معنی است که یک رابطه مادام العمر با کسی ایجاد می شود.

در دنیایی که زندگی می کنیم چند نفر در حال ازدواج هستند؟

نرخ ازدواج بر اساس سن و جنسیت متفاوت است.  اما حداقل 90 درصد از مردان و زنان 50 سال به بالا ازدواج کرده یا در حال ازدواج هستند.  این بدان معنا است  که اکثریت قریب به اتفاق مردم در برهه ای از زندگی خود ازدواج کرده اند. حداقل 69 درصد مردان و 76 درصد زنان 15 تا 50 ساله ازدواج کرده یا ازدواج کرده بودند.

زمان اولین ازدواج ها از دهه 1990 تا حدود زیادی تغییر کرده است.

زمان اولین ازدواج ها و دوام ازدواج از دهه 1990 تا حدود زیادی تغییر کرده است. در حالی که زنان در هنگام ازدواج برای اولین بار جوان تر بودند. اکنون زنان به طور متوسط ​​در اولین ازدواج 28 ساله هستند. در حالی که مردان به طور متوسط ​​30 ساله هستند. اگر چه سن ازدواج افراد تغییر می کند. اما نرخ خود ازدواج نسبتاً ثابت است و در مجموع کاهش کمی در حدود 8٪ در ازدواج وجود دارد.

طلاق چقدر متداول است؟

نرخ طلاق در جوامع مختلف متفاوت است و در گروه های مختلف سنی متفاوت است. به عنوان مثال، نرخ طلاق در افراد مسن بیشتر از نسل های جوان است. ازدواج های قدیمی تر شکست می خورند، در حالی که ازدواج های جوان تر رونق می گیرند. به سختی می توان آمار طلاق را مشخص کرد.  اما اکثر آن ها نشان می دهد که بین 1 تا 3 تا 40 درصد از اولین ازدواج ها منجر به طلاق می شوند.  و هر ازدواج بعدی احتمال بیشتری دارد که به طلاق ختم شود. برای ازدواج های دوم و سوم، آمارها نشان می دهد که میزان طلاق در سطح 60-80 است.

چه عواملی باعث دوام ازدواج می شود؟

به نظر می رسد بزرگ‌ ترین عامل در شاد بودن یا موفقیت در ازدواج، وجود احساسات مثبت است. یک روانپزشک دریافت که نتعداد دعواهای یک زن و شوهر مهم نیست بلکه مدت زمان دعوا مهم است. در واقع تعداد دعواها شاخص موثقی برای خوشبختی یا تعهد زوجین با یکدیگر نبود. بسیاری از زوج هایی که حتی با شیوه های به ظاهر ناسالم دعوا می کردند، به روابط طولانی مدت و عاشقانه خود ادامه دادند. به شرطی که روابط منفی آن ها با یکدیگر از نسبت متقابل مثبت به نسبت 5 به 1 بیشتر شود. این نشان می دهد که ازدواج های طولانی مدت بیشتر از این که یک زن و شوهر به انتخاب یکدیگر ادامه دهند اهمیت دارد.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

دوام ازدواج

منشاء رابطه شما همچنین می تواند در ماندگاری ازدواج شما نقش داشته باشد. افرادی که از ابتدا بنیان دوستی محکمی دارند رابطه قوی تری دارند. افرادی که اتحاد خود را بر اساس عشق ورزی شیفته و پرشور آغاز کرده اند، ازدواج پایداری دارند.

https://www.betterhelp.com/advice/marriage/marriage-statistics-do-marriages-really-last/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا