دلایلی که چرا انتقام از همسر سابقتان همیشه یک ایده بد است.

انتقام از همسر سابقتان ممکن است آرامش لحظه ای را ایجاد کند. در واقع به طور کلی مسئله انتقام برای جبران خسارت یا فشار روانی است که به فرد وارد می شود. این سوالی است که بسیاری از ما یک بار باید در طول زندگی از خودمان بپرسیم. چرا امروزه بسیاری از عشق و ازدواج ها به جدایی ختم می شود؟ برخی از افراد به خاطر داشتن روابط دچار اختلالات می شوند.

اختلالات روانی بسیاری در دنیای ما وجود دارد. برخی از این اختلالات را ممکن است بشناسید. برخی هم برای شما تازگی دارند. اختلالات روانی در روابط امروزی بسیار دیده می شود. متاسفانه به دلیل این که ازدواج از دید خیلی از افراد ساده گرفته می شود این اتفاق می افتد. یا حتی خیلی ها ازدواج را فقط در مسائل مالی می بینند که باعث شده است فشار های بیش از حدی به فرزندان و نسل امروزی وارد شود. یکی از اختلالاتی که به خاطر روابط ایجاد می شود انتقام و توهمات دوست داشتن است. در ادامه می خواهیم ببینیم که دلایلی که چرا انتقام از همسر سابقتان همیشه یک ایده بد است چگونه است.

روابط مختلف در افراد و انتقام از همسر سابقتان

افراد ممکن است در روابط خود چه دوستانه و چه کاری شکست می خورند. وقتی که فردی در این گونه روابط شکست بخورد با میزان کم و زیاد ممکن است دچار آسیب های روانی شود. دقیقا در این جا است که فرد برای صحبت کردن با شخصی دیگر نیازمند برقراری ارتباط است. حال این ارتباط می تواند با دوست آن فرد باشد یا این که او با همسر خود صحبت کند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره آنلاین در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با دلایلی که چرا انتقام از همسر سابقتان همیشه یک ایده بد است، صحبت کنیم.

راه های اثبات شده برای غلبه بر عشق سابق و انتقام از همسر سابقتان

عاشقی یکی از بهترین چیزهایی است که در طول زندگی یک نفر اتفاق می افتد. عشق یکی از محرک های اصلی افراد است. حتی در سخت‌ترین زمان‌ها هم شما را ادامه می‌دهد و می‌تواند شادی بسیار زیادی برای شما به ارمغان آورد. افراد به خصوص در جوانی به سختی زمین می خورند و سریع می افتند. اما، به همان سرعتی که عاشق می شوید، می توانید جدا شوید. چه اتفاقی می‌افتد وقتی آن عشق از شما دور می‌شود و شما را مجبور می‌کند غلبه بر عشق سابق  خود داشته باشید؟

نکته ای در ارتباط با این زمینه

جدایی یکی از سخت ترین چیزهایی است که یک فرد باید در زندگی خود پشت سر بگذارد. آن ها می توانند به شما این احساس را بدهند که همه چیزهایی را که در زندگی تان مهم بوده از دست داده اید. گاهی اوقات آن ها متقابل هستند. اما خیلی وقت‌ها یک نفر اخراج می‌شود. آن ها باید با این واقعیت کنار بیایند که هنوز نسبت به کسی که رفته احساسی دارند.

و بدترین بخش در مورد انتقام از همسر سابقتان این است که هیچکس جلوی شما را نمی تواند بگیرد که چگونه این کار را انجام ندهید. خود فرد باید با این همه غم مبارزه کند. اما فقط به این دلیل که والدینتان به شما آموزش نمی دهند به این معنی نیست که نمی توانید تحقیق کنید و ترفندهایی را انتخاب کنید.

دلایلی که چرا انتقام از همسر سابقتان همیشه یک ایده بد است.

چند بار شنیده اید که در عشق و رابطه همه چیز عادلانه باشد؟ با این حال، برخی از نبردها بهتر است به سرنوشت سپرده شود. ممکن است برای انتقام گیری راهی شوید. اما این ایده بدی است. وقتی کسی به شما بدی می کند، باید به خاطر داشته باشید که پس از جدایی، جای شما نیست که با او کنار بیایید. در بیشتر موارد، باید طوری به آن نگاه کنید که از یک اتفاق بددفرار کرده اید، زیرا کسی که شما را ناراحت می کند، کسی نیست که بخواهید تا آخر عمر با او باشید.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

شاید شما توسط سابق خود مورد خیانت قرار گرفته اید، یا ممکن است آن‌ها به صورت کلامی و فیزیکی مورد آزار و اذیت قرار گرفته باشند. همچنین ممکن است با موردی مواجه شوید که آن‌ها پول را دزدیده و اعتبار شما را خراب کرده اند. هر اشتباهی که در حق شما شده است، باید راهی برای حرکت بدون انتقام پیدا کنید.

چند نمونه از دلایلی که چرا انتقام از همسر سابقتان همیشه یک ایده بد است

قبل از شروع مسیر انتقام از کسی که شما را ناراحت کرده است، باید به صورت طولانی و سخت در مورد انتخاب های خود فکر کنید. در این‌جا چند دلیل عالی وجود دارد که چرا نباید سعی کنید با یک معشوق سابق، وارد جنگ و آسیب های روانی شوید

برای سلامتی شما خوب نیست

مطمئناً، فکر می‌کنید با انتقام از همسر سابقتان، احساس بهتری در شما ایجاد می‌شود. اما حقیقت این است که تمام استرس‌هایی که احساس می‌کنید بر سلامت شما تأثیر می‌گذارد. احتمالاً شنیده اید که استرس روان انسان را می کشد، اما آیا می دانید چگونه؟ به گفته موسسه استرس و اضطراب، زمانی که بدن شما تحت فشار است، هورمون هایی ترشح می کند که شما را در حالت «جنگ یا گریز» قرار می دهد. اگر برای مدت طولانی در این حالت بمانید، می تواند منجر به حملات قلبی و سکته شود.

انرژی شما را می گیرد

انتقام از همسر سابقتان انرژی زیادی می خواهد، و این انرژی است که می توانید برای چیزهای مثبت استفاده کنید. وقتی روی منفی‌گرایی و عوامل مضر زندگی‌تان تمرکز می‌کنید، شما را از تمرکز و تلاش برای کسب چیزهای خوب باز می‌دارد. مطمئناً نادیده گرفتن یا انجام کارهای اشتباه دردناک است. همیشه از قدرت خود برای خیر استفاده کنید نه بد، و مراقب باشید که چقدر نسبت به خودتان احساس بهتری دارید.

انتقام از همسر سابقتان یک اتفاق تلخ است

شما می خواهید در زندگی خود انسانیت داشته باشید و زندگی خوبی داشته باشید. شما یک خانواده دوست داشتنی، شغلی امیدوارکننده و پول فراوان می خواهید. چگونه می توانید از کائنات بخواهید که این همه خوبی ها را به شما بدهد اگر در دل خود تلخی و نفرت دارید؟ رهایی قدرتی که این حس بر شما دارد باعث می شود احساس بهتری داشته باشید. اما تلخی را که در درون دارید از بین می برد. آیا تا به حال به این موضوع پی بردید که حس انتقام می تواند باعث سرطان شود؟

نکته ای در ارتباط با این زمینه

بسیاری از مردم نمی دانند که سرطان یک مؤلفه احساسی دارد. طبق مقاله ای که در دیلی میل انتشار پیدا کرد، پروفسور Wrosch از دپارتمان روانشناسی دانشگاه کنکوردیا مونترال، مطالعات متعددی در این زمینه انجام داد. تحقیقات او نشان می‌دهد که فرآیند انتقام یا انتقام از همسر سابقتان، می‌تواند تأثیر چشمگیری بر سلامتی شما داشته باشد.

هنگامی که این احساسات در روح شما زندگی می کنند، باعث بی نظمی بیولوژیکی می شود. این ناهنجاری می تواند باعث بیماری روحی یا جسمی شود. سیستم ایمنی ضعیف و کل بدن شما فشار روانی را احساس می کند. یکی از شرایطی که می تواند ایجاد کند، بدخیمی است، هرچند موارد دیگر نیز وجود دارد.

انتقام از همسر سابقتان با انکار مرتبط است

آیا می دانستید که بخشش دیگران بسیار آسان تر از بخشش خود است؟ هیچ رابطه کاملی در این زمینه وجود ندارد. حتی اگر اشتباهی انجام شود، باید بپذیرید که کارهایی که تا به امروز انجام دادید مسئولیتشان با خودتان است. هیچ کس کامل نیست و شما باید مسئولیت اعمال خود را بپذیرید. عصبانیت از شخص دیگری بسیار ساده تر از مواجهه با کاستی های خود است. علاوه بر این، ممکن است در مورد این وضعیت انکار کنید. اگر هنوز آن شخص را دوست دارید، ممکن است بخشی از شما فکر کند که انتقام از همسر سابقتان ممکن است توجه او را جلب کند.

این یک عمل خود تخریبی است

حتی می‌توانید به طرق مختلف با کسی برخورد کنید، اما این عمل ممکن است شما را به دردسر بیاندازد. فرض کنید همه اتفاقات را یک جا در ذهن خود نگه داشتید تا به آن‌ها نشان دهید که چقدر آسیب می‌بینید. حال اگر کسی این کار را با خودتان انجام دهد چه حسی خواهید داشت؟ این اتفاق فقط شما را به دردسر خواهد انداخت.

برای نابودی و آسیب به اموال شخص دیگری، ممکن است به دلیل انتشار دروغ های شریرانه خود را دچار مشکل کنید. عاقلانه فکر کنید، زیرا  ممکن است حس انتقام از همسر سابقتان برای شما هزینه زیادی داشته باشد.

انتقام از همسر سابقتان چیزی را تغییر نمی دهد

تو نقشه می کشی، و هر کاری از دستت بر می آید انجام می دهی تا حتی با این فرد کنار بیایی. با این حال، چه کاری برای شما انجام می دهد؟ مطمئناً، ممکن است با این فکر که باعث رنجش آن‌ها شدید، کمی احساس سرخوشی داشته باشید. در نتیجه، چیزی را تغییر نخواهد داد. در واقع اشتباهی را که در حق شما ایجاد می شود را پاک نمی‌کنید و باعث نمی‌شوید که آن ها نسبت به رفتارشان احساس بدی داشته باشند. تمام کاری که انجام می دهید این است که برای ارضای خود انتقام می گیرید، که این فرآیند کوتاه مدت است.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا