دلایلی که چرا افراد با قلب های مهربان زندگی شادتری دارند

افراد با قلب های مهربان دارای ویژگی های بسیار زیادی هستند. مهربانی تاثیرات زیادی بر روحیه‌ و روان شما دارد. هیچ کدام از شما نمی توانید بدون وجود مهربانی و محبت زندگی کاملی داشته باشید.  شوک های روانی مختلفی در دنیای روان شناسی وجود دارد. برخی از این شوک ها مثل شوک عاطفی می تواند آسیب زا باشد.

همان طور که می دانید آزار عاطفی در دوران کودکی باعث ایجاد اختلالات روانی می شود. طوری که حتی این شخص خصوصا اگر زن باید در آینده و در ازدواج خودش دچار مشکلاتی خواهند شد. نحوه بررسی عدم مهربانی ها در طول زندگی نیز متفاوت است. گاهی اوقات ژنتیک خانوادگی می تواند این مشکل به به وجود بیاورد. اما موضوع مهم این است که این گونه افراد چه فشار های روانی را در جوامع متحمل می شوند. روان شناسان نظریه های مختلفی برای برخورد با این گونه افراد ارائه داده اند. یکی از مواردی که در دنیای امروز مورد بحث است دلایلی که چرا افراد با قلب های مهربان زندگی شادتری دارند.

اختلالات مختلف در دنیا و افراد با قلب های مهربان

هر فردی می تواند در طول زندگی خود اختلالات مختلفی را تجربه کند. یکی از اختلالاتی که درباره آن صحبت کردیم اختلالات روانی است. برخی افراد هستند که ممکن است به خاطر اتفاقات در دوران کودکی دچار اختلالات روانی شوند. ورزش یکی از راه هایی است که به ما در هر مشکلی می تواند کمک کند. شما می توانید از طریق مشورت با درمانگران هم مشکلات روانی خود را بهبود ببخشید. یکی از نکاتی که باید بدانید این است که بتوانید مدیریت داشته باشید. تشخیص و مدیریت بیماری می تواند به شما کمک کند تا روند درمانی بهتری داشته باشید.

افراد با قلب های مهربان و تاثیر آن بر روند پیری

در این زمینه به خصوص باید در نظر داشت که با یک نوع از یک فرایند نمی توان گفت که شما دارای آن مشکل هستید. یکی از نکاتی که همه باید بدانند این است که با استفاده از یک یا دو مورد نمی توان تایید کرد که اختلالاتی وجود دارد یا خیر. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با دلایلی که چرا افراد با قلب های مهربان زندگی شادتری دارند، صحبت کنیم.

شناخت بی قراری عاطفی در برابر افراد با قلب های مهربان

با همه فراز و نشیب هایش، تجربه احساسات بخشی عادی از زندگی است. هرکسی تجربه متفاوتی از احساسات دارد.

بی قراری عاطفی چگونه بر روند پیری تاثیر می گذارد؟

صمیمیت عاطفی اصطلاحی است که گاهی اوقات برای توصیف واکنش عاطفی محدود یک فرد استفاده می شود. آن ها حتی ممکن است هیچ احساسی را برای ایجاد تجربه نکنند، و افراد مبتلا به بی حسی عاطفی ممکن است به جای احساسات، احساس بی حسی ناخوشایندی را گزارش کنند. دلایل زیادی وجود دارد که یک فرد ممکن است دچار بی حسی عاطفی شود. این می تواند شامل نسخه های روانپزشکی، مصرف مواد و داشتن برخی اختلالات سلامت روان باشد.

چگونه ارتباط با افراد با قلب های مهربان می تواند روند پیری را درمان کند

بعد از این که یک موقعیت آزاردهنده عاطفی را پشت سر گذاشتید، تنها چیزی که می توانید فکر کنید این است که “چگونه قرار است بهتر شوم”؟ در مواردی که به نظر می رسد دنیای اطراف شما در حال فروپاشی است، چه کاری می توانید انجام دهید؟ آیا می توانید دوباره روی پای خود بایستید و شروع به بهبودی کنید؟ هنگام تجربه سوء استفاده عاطفی، انتظار می رود که احساس شکست کنید و قدرت دوست داشتن خود را نداشته باشید. که می تواند منجر به خودآگاهی و قضاوت خود شود. اما این ذهنیت به شما کمک نمی کند که بهتر شوید.

درعوض، بهتر است سعی کنید مهربانی با خود را تمرین کنید. بنابراین، در این جا چند راه وجود دارد که یک نگرش مثبت می تواند به شما کمک کند پس از روند پیری، به درستی عبور کنید.

افراد با قلب های مهربان در برابر روند پیری

مهربانی با خود یا خود شفقت با مهربانی با دیگران تفاوت چندانی ندارد. مهربانی زمانی به وجود می آید که می بینید کسی رنج می برد، درد او را می پذیرید و سعی می کنید اقداماتی انجام دهید که بتواند به او کمک کند. به همین ترتیب، زمانی که فرد درد خود را می‌شناسد و در شفای پیشگیرانه عمل می‌کند، به خود مهربانی می‌کند. مهربانی با خود ایده ای است که در فرهنگ های بودایی یافت می شود. برخی از اصول اصلی آن به شرح زیر است:

  • دلسوزی به خود به جای خود قضاوت
  • انسانیت مشترک به جای انزوا
  • تنظیم عاطفی به جای نادیده گرفتن احساسات

نکته ای در ارتباط با این زمینه

تصدیق احساساتتان برای دلسوزی به خود کافی نیست. بهتر است شما نیز این تغییر را بپذیرید. وقتی مردم به تغییر فکر می‌کنند، معمولاً آن را با این ایده مرتبط می‌کنند که مشکلی در مورد آن‌ها باید برطرف شود. اما این نمی تواند دور از واقعیت باشد. مهربانی به شما این امکان را می دهد که تغییر را بپذیرید و در عین حال درک کنید که آن چه هستید کافی است. شما در حال تغییر نیستید چون بی ارزش هستید یا مشکلی در شما وجود ندارد. بلکه به این دلیل که می خواهید احساس شادی بیشتری داشته باشید.

عادت هایی که باعث ارتباط با افراد با قلب های مهربان می شود

زندگی پر از هرج و مرج است، حتی در یک روز خوب. متأسفانه، سر و صدای بیش از حد می تواند شما را از چیزهایی که بسیار مهم هستند دور نگه دارد. با این حال، هر روز این فرصت را فراهم می کند که مهربانی به افراد نامهربان داشته باشیم. بسیاری از مردم اجازه می دهند این فرصت از دستشان برود. هنگامی که شما کاری در ایجاد شادی به دیگران می کنید، این فقط دیدگاه و سطح مثبت اندیشی شما را در زندگی بهبود می بخشد. بعلاوه، احساس خوبی است که در دنیایی پر از منفی بافی بودن، انسان شایسته ای باشید.

دلایلی که چرا افراد با قلب های مهربان زندگی شادتری دارند

افراد با قلب های مهربان شادتر و با ارزش تری دارند. در مورد آن فکر کنید. آیا به نظر می رسد مردم این روزها “قاعده طلایی زندگی” را فراموش کردند؟ نظرسنجی نشان داد که تنها یک سوم جمعیت خود را خوشحال می‌دانند. این مطالعه یک نظرسنجی را روی 2345 بزرگسال انجام داد. نتیجه این بود که دو سوم جمعیت از زندگی، شغل یا رفاه کلی خود راضی نیستند. این اعداد وحشتناک هستند و چیزی باید تغییر کند. یک فرد شاد معمولاً کسی است که مهربان باشد و مراقب دیگران باشد.

چرا افراد با قلب های مهربان شادتر هستند؟

در حالی که ممکن است تعداد افراد سرشار از شادی کم باشد، اما آنهایی که مهربان هستند، عمر طولانی تری دارند. این یک مفهوم بدیع است که فکر کنید محبت کردن به همنوعان می تواند باعث شود عمر طولانی تری داشته باشید. چرا شادی بر طول عمر شما بر روی زمین تأثیر می گذارد؟ در اینجا 15 دلیل وجود دارد که چرا قلب های مهربان نسبت به کسانی که تمایل به مالیخولیا دارند بیشتر در اطراف خود باقی می مانند.

مهربانی باعث افزایش شادی می شود

وقتی کاری را برای دیگران انجام می دهید، به شما احساس موفقیت می دهد. همه سرشان شلوغ است و برنامه‌های شلوغی دارند. اما وقتی چند دقیقه را به وقت گذرانی با افراد با قلب های مهربان اختصاص می‌دهید، حتی در مواقعی که مجبور نیستید، دیدگاه متفاوتی به شما می‌دهد. تصور کنید اگر مردم به‌طور خودکار درها را به روی مادران باردار باز می‌کردند، و کارهای محبت‌آمیز تصادفی را بدون هیچ دلیل دیگری جز احساس شادی انجام می‌دادند، دنیا چقدر متفاوت بود. کمک به دیگران احساس خوبی دارد و در گام‌هایتان جهش پر از شادی را ایجاد می‌کند.

افراد با قلب های مهربان در عشق خوش شانس تر هستند

آیا تا به حال زوجی را دیدید که آنقدر عاشق شده باشند که از لجن و لطافت تراوش کنند؟ سپس افرادی هستند که آنقدر بدشانس هستند که هر فرد خودشیفته و سمی را در مسیر بزرگراه زندگی پیدا می کنند. چرا برخی از مردم اینقدر از داشتن روابط خوب برخوردار هستند در حالی که برخی دیگر در تلاش هستند؟ کلید خوش شانسی در زندگی ممکن است داشتن قلبی مهربان باشد. با این حال، کسی که برای ازدواج یا متعهد شدن انتخاب می‌کنید، همیشه شما را کامل می‌کند.

نکته ای در ارتباط با این زمینه

این شخصی است که باعث می شود بخواهید بهتر کار کنید و سخت تر کار کنید. شاید این شخص است که با دیگران مهربان است و شما قلب آن‌ها را قبل از هر چیز دیگری می بینید. افراد سخاوتمند معمولاً در عشق شادتر هستند زیرا افرادی را جذب می کنند که افکار مشابهی دارند. افراد با قلب های مهربان دارای ویژگی های جذابی هستند.

در فعالیت های بشردوستانه شرکت کنید

بسیاری از موسسات خیریه و سازمان ها به کمک افراد نیازمند می آیند. انجام کارهای بشر دوستانه باعث می شود ذهن شما از مشکلات دور شود و بر آن‌چه که مهمتر است تمرکز کنید. خیرخواهی به شما کمک می کند تا دنیا را از طریق یک دید متفاوت ببینید.

افراد با قلب های مهربان از بسیاری از مشکلات سلامتی رنج نمی برند

دانشکده پزشکی هاروارد اخیراً مطالعه ای در مورد ارتباط سلامت با شادی انجام داده است. قلب‌های شاد معمولاً به اندازه افرادی که منفی‌بین و بدبین هستند، مشکلات سلامتی ندارند. خوشبختی واقعی این است که یاد بگیرید چگونه خود را از استرس رها کنید. وقتی تحت فشار مداوم هستید، سطح کورتیزول و آدرنالین شما خیلی بالاست. داشتن این سطوح هورمونی در ارتفاعات تند باعث می شود قلب شما اضافه کار کند. کاهش سطح استرس خطر حملات قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد، بدون اینکه به سایر مشکلات تنش عضلانی اشاره کنیم. قلب پر از شادی مانند داروی خوب برای روح است.

افراد با قلب های مهربان خوبی ها را در اطراف خود می بینند

چند بار به خوبی های اطرافت نگاه می کنی؟ ممکن است به خانه خود نگاه کنید و ببینید که یک شیر آب چکه می کند، فرش هایی که فرسوده شدند. با این حال، قلب های مهربان و افراد شاد سپاسگزار خواهند بود که جایی برای گذاشتن سر خود دارند. شما می توانید با دیدن نعمت هایی که دارید به دیگران مهربانی کنید و به کسانی فکر کنید که کمتر خوش شانس هستند.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا