دلایلی که برخی عشق زنان به مردان بد بیشتر است

عشق زنان به مردان خصوصا مردانی که از نظر رفتاری ید هستند معمولا بیشتر است. عشق طولانی مدت نیازمند حمایت هایی از طرف افراد مختلف است. در مقاله های قبل گفتیم که دلبستگی چه ویژگی هایی دارد و تاثیرات آن بر زندگی زوجین چگونه است؟ برای مثال در روان شناسی بالینی رفتار های مختلفی چه در کودکان و چه در بزرگسالان مورد بررسی قرار می گیرند.

نکته ای که باید بدانید این است که از سنین جوانی خود را برای آموزش فرزندانتان آماده کنید. چرا که سن کودکی به خصوص تا ٨ سالگی برای تربیت فرزند بسیار مهم است. در واقع هر نوع رفتار و واکنش شما روی کودک تاثیر خواهد گذاشت. در ادامه می خواهیم ببینیم که دلایلی که برخی عشق زنان به مردان بد بیشتر است، چگونه است. این رفتار ممکن است در هر فردی به وجود بیاید.

رفتارهای مختلف در زوجین و عشق زنان به مردان بد

این که بگوییم فرد چه نوع رفتاری را در چه لحظه ای انجام خواهد داد غیر قابل پیش بینی و درست نیست. نحوه مدیریت رفتار ها باید زیر نظر روان شناس و مشاور باشد. وقتی یک مشاور با شخص مورد نظر صحبت می کند رفتار های او را تشخیص می دهد. تشخیص رفتار باعث می شود که مشاور بداند چه کاری انجام دهد تا فرد بتواند رفتار خود را مدیریت کند. در ادامه این مقاله که در وبسایت همکده به عنوان اولین و بزرگ ترین مرکز مشاوره تلفنی  روان شناسی در ایران و ارائه دهنده خدمات مشاوره و روان شناسی نوشته شده است می خواهیم در ارتباط با دلایلی که برخی عشق زنان به مردان بد بیشتر است، صحبت کنیم.

راه هایی که دلبستگی به شکل گیری عشق زنان به مردان بد کمک می کند

همه می خواهند آن شخص خاص را پیدا کنند که بتواند آینده ای را با او بسازد. اما ایجاد عشق و حفظ دلبستگی سالم کار بسیار دشواری است. اکثر مردم نمی توانند بین شهوت و عشق تفاوت قائل شوند. بنابراین فقط بر اساس جذابیت وارد یک رابطه می شوند. اما عشق فقط به ظاهر یا شرایط مادی نیست. برای یافتن عشق، باید قلب خود را باز کنید و یاد بگیرید که از نظر عاطفی به شریک زندگی خود وابسته شوید.

ضمیمه موضوع کاملاً پیچیده ای است. این یک عنصر حیاتی برای یک رابطه قوی است. اما اگر اشتباه انجام دهید، ممکن است آسیب زا شود. بیشتر افراد تمایل دارند در روابط خود دچار الگوهای دلبستگی سالم شوند. اما اگر مأموریت خود را یاد بگیرید که چگونه از الگوهای دلبستگی سالم استفاده کنید، می توانید از انجام این اشتباه اجتناب کنید. و متوجه خواهید شد که دلبستگی سالم می تواند به شما کمک کند تا یک رابطه عاشقانه پیدا کنید و آن را پرورش دهید.

دلبستگی سالم و برخی عشق زنان به مردان بد

وقتی به شخصی نزدیک می شوید و شروع به ایجاد اعتماد و ایجاد ارتباط با کسی می کنید، دلبسته می شوید. مردم به خانواده، دوستان و علایق عاشقانه خود وابسته هستند. گاهی اوقات، حتی ممکن است خود را به دلیل همدلی محض به یک فرد تصادفی در خیابان وابسته کنید. اما دلبستگی نیز یک رفتار الگو است که در طول زندگی فرد آموخته می شود.

به عنوان یک کودک، شما الگوهایی دارید که می توانید مانند خانواده خود به آن‌ها نگاه کنید. شما نحوه تعامل آن ها را می بینید و سعی می کنید از آن تقلید کنید. اگر والدین شما احساسات سرد داشته باشند، به احتمال زیاد سبک دلبستگی ناایمن در شما ایجاد خواهد شد.

نکته ای در ارتباط با عشق زنان به مردان بد

اگر الگوهای دلبستگی سمی ایجاد کنید، زندگی عاشقانه شما همیشه کم خواهد بود. شما در معرض خطر این هستید که خود را در شرایط بدی ببینید، که به نوبه خود باعث می شود که ارزش خود را پایین بیاورید. به همین دلیل، ممکن است به هر فردی که حتی کوچکترین قطره توجهی را به شما نشان می دهد بچسبید. شما بسیار آسیب پذیرتر هستید و در خطر تبدیل شدن به قربانی آزار قرار می گیرید. اگر باور داشته باشید که لایق عشق نیستید، به هر موقعیتی، مهم نیست که چقدر بد باشد، رضایت خواهید داد.

عشق زنان به مردان بد در برابر وابستگی

اکثر مردم این اشتباه را مرتکب می شوند که فکر می کنند عشق و وابستگی مترادف یکدیگر هستند. اما دو مفهوم متفاوت وجود دارد. برای داشتن یک رابطه قوی، به دلبستگی نیاز دارید، اما دلبستگی به تنهایی مساوی عشق نیست. بنابراین، مراقب باشید که این دو با هم اشتباه گرفته نشوند. اگر به کسی وابسته شدید، به این معنی نیست که عاشق او هستید. اگر رابطه خود را تنها بر اساس دلبستگی قرار دهید، ممکن است دچار رفتارهای وابسته به هم شوید.

چند روشی که دلبستگی سالم به شکل گیری عشق طولانی مدت کمک می کند

اگر می خواهید از هر گونه مسمومیت در روابط خود جلوگیری کنید، باید یاد بگیرید که چگونه دلبستگی را به روشی سالم انجام دهید. شما باید به مردم اعتماد کنید، به روی آن ها باز شوید، حد و مرزها را تعیین کنید و به خود اجازه دهید احساسات خود را توسعه دهید. چیزی که باید از آن اجتناب کنید این است که به شدت به کسی بچسبید که با شما بدرفتاری می کند. وقتی یاد بگیرید که به طور سالم دلبستگی داشته باشید، خواهید دید که روابط شما بسیار پایدارتر می شود. و حتی می توانید عشق واقعی را پیدا کرده و پرورش دهید.

دلبستگی سالم باعث ایجاد اعتماد می شود

وقتی به شخصی وابسته می شوید، وقتی با او هستید احساس امنیت می کنید. اگر سبک دلبستگی شما سالم باشد، به شما این امکان را می دهد که به شریک زندگی خود ایمان داشته باشید.

وقتی به کسی نزدیک هستید و از ترس به او وابسته نیستید، به او اجازه می‌دهید اعتماد شما را جلب کند. آن ها می توانند از طریق اعمال به شما نشان دهند که هرگز به شما خیانت نمی کنند یا به شما صدمه نمی زنند. اعتماد هسته اصلی هر رابطه عاشقانه است. هر چه اعتماد شما قوی تر باشد، پیوند شما قوی تر خواهد بود. افرادی که می توانید به آن ها اعتماد کنید کسانی هستند که در زندگی تان دوستشان خواهید داشت. و این عشق تنها با گذشت زمان می تواند قوی تر شود.

دلبستگی سالم به شما اجازه می دهد تا پیوند عمیق ایجاد کنید

البته جذابیت فیزیکی در هر رابطه عاشقانه ضروری است. اما این برای ایجاد عشق کافی نیست. شما باید از نظر عاطفی با شریک زندگی خود ارتباط برقرار کنید. اگر می‌خواهید پیوند عمیقی ایجاد کنید، باید آن را باز کنید. وقتی به کسی وابسته می شوید و شروع به اعتماد می کنید، احساس راحتی بیشتری می کنید که با او باز شوید. احساس خواهید کرد که فضای امنی به شما پیشنهاد می کنند تا در مورد احساسات خود صحبت کنید. این نه تنها ارتباط را تقویت می کند، بلکه به دیگری اجازه می دهد تا بداند نیازهای شما چیست.

نکته ای در ارتباط با عشق زنان به مردان بد

از طریق فرآیند ارتباط، می توانید شروع به درک بهتر یکدیگر کنید. شما با تمام جنبه های شریک زندگی خود آشنا خواهید شد و آن ها نیز شما را خواهند شناخت. هنگامی که شروع به یادگیری یکدیگر در سطح عمیق تری می کنید، آن موقع است که عشق شروع به خزیدن در زندگی شما می کند.

دلایلی که برخی عشق زنان به مردان بد بیشتر از بقیه است

ما این‌جا نیستیم تا نوروفیزیولوژی جذب را توضیح دهیم. آیا ما قصد داریم دلیلی برای اینکه چرا برخی از زنان واقعاً با مردی که «خوب نیست» را انتخاب می‌کنند، ارائه کنیم.

“جاذبه یک انتخاب نیست.” – دیوید دینجلو

صرف نظر از اینکه کسی تمایل به موافقت با بیانیه بالا آقای دینجلو دارد یا نه، حداقل مقداری حقیقت در آن وجود دارد. در غیر این صورت، چگونه می‌توانیم الگوی گیج‌کننده‌ای را توضیح دهیم که زنان به سراغ مردی اشتباه می‌افتند.

در این‌جا چند مورد از مهم‌ترین دلایلی که برخی عشق زنان به مردان بد اشتباه است بیان خواهد شد:

“اثر حلقه”

این یکی مربوط به مردانی است که می‌توانند به عنوان «پسران بد» طبقه‌بندی شوند. در ابتدا، این نوع از افراد با ولع به موضوع مورد علاقه خود توجه می کنند. با این حال، او به سرعت این توجه را از بین می برد. پس از مدتی، مرد تنها برای تکرار چرخه، در رابطه خود می ماند. ما این را “اثر حلقه” می نامیم، و این موثر است زیرا زن احساسات اولیه شادی را به خاطر “بازگرداندن” پسر بد به یاد می آورد. همین احساس است که تکرار حلقه را هر بار که مرد شروع می کند وسوسه انگیز می کند.

عشق زنان به مردان بد چرا که خوبی دیگران برای آن ها بیش از حد خسته کننده است

این یک نظریه بسیار محبوب است که به احتمال زیاد یک واقعیت مطلق است. وقتی به همه «چیزهای» خوبی که در زندگی جمع کردیم فکر می‌کنیم، بسیاری از آن‌ها در ابتدا احساس رضایت قوی به ما می‌دهند. زیرا چیزی در مغز ما فعال می کند که باعث می شود چیزهای خوب بعد از مدتی “نه چندان خوب” به نظر برسند.

نکته

از بسیاری جهات – هر چقدر هم که بد به نظر برسد – از نظر دیدگاه روانشناختی یک زن هنگام قرار ملاقات با “مردهای خوب” یکسان است. در واقع، آن‌ها بعد از مدتی آنقدرها سرگرم کننده نیستند.

عشق زنان به مردان بد چرا که مرد اشتباه جذاب تر است

پسرهای بد معمولاً هاله ای از اعتماد به نفس را برمی انگیزند که زن فوراً آن را جذاب می کند. اگر مرد جذابیت فیزیکی نیز داشته باشد، خوب این کار تقریباً رو به اتمام است. مرد اشتباه اغلب متواضع و خودبین است، که برخی از زنان نیز فوراً آن را جذاب می‌دانند.

نکته

بیشتر زنان در نهایت یک نفر را می خواهند که بتوانند بقیه عمر خود را با او بگذرانند. با این حال، قبل از اینکه این اتفاق بیفتد، معمول است که جنبه شیطانی و شهوانی خود را کشف کنند. اشتباه نکنید، مرد اشتباه واقعاً این را ارائه خواهد کرد.

عشق زنان به مردان بد یک چالش است

اکثر مردان مطلقاً نمی دانند چگونه زنان را جذب کنند. مردان خوب تمایل ذاتی دارند که خیلی زود احساسات خود را بروز دهند. آن‌ها حاضرند قلب خود را ببخشند و هر آن‌چه را که زن می خواهد به او بدهند.

نکته

دو چیز به احتمال زیاد درست است: (1) مردان بد احتمالاً نگرش بی‌تفاوتی نسبت به دختران داشتند، و (2) دخترانی که “به آن‌ها”  بیشتر جذب می شدند.

نگرش بی تفاوتی در یک مرد می تواند برای زنان بسیار جذاب باشد. بی تفاوتی به معنای چالش است و چالش به معنای پاداش (بسیار بعید).

عشق زنان به مردان بد تکرار اشتباهات گذشته

در یک سناریوی ایده آل، زن از اشتباهات خود درس می گیرد و فردی را پیدا می کند که از نظر عاطفی برای خود سالم باشد. با این حال، برخی از زنان هرگز یاد نمی‌گیرند – مهم نیست که چند بار دلشان شکسته و مردی برای نشان دادن آن وجود ندارد.

منابع
وبسایت powerofpositivity

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا